Mikäli et halaja pulittaa tonnia viimeisintä huutoa olevasta turbotaskutietokoneesta, Huawei P Smart on alemman keskiluokan puhelimista varmasti yksi pätevimmistä vaihtehdoista.Tämä ei nyt mennytkään niin mikä oli mietinnässä. Menin kauppaan ja nuori myyjäpoika sanoi älä tuollaista osta vaan puoleen hintaan saat tämän Huawein. Pahvilaatikossa lukee P Smart. En ole vielä uskaltanut avata sitä, mutta se voisi olla tämän päivän projekti. Vilkaisin speksit jo silloinkin ja nyt uudelleen ja ihan kelvolliselta näyttää.
Hinta oli merkittävästi halvempi eikä moraalini taivu miettimään onko joku pääjohtaja pidätetty. Tämä voi kaiketi olla aivan kelpo vehje. Miten sen sitten taas saa kunnolla tulille on eri asia.
Omani kanssa olen nyt elostellut kesästä saakka ja mitään valittamista ei ole. Toki Huawein OS on varmasti monien mielestä hieman kankea sekä tyrkyllään bloatwarea ja mitälie vakoiluohjelmia, mutta minä olen pärjännyt tuon kanssa hyvin. Kertaakaan ei ole tarvinnut puhelinta hyytymisen takia käynnistää uusiksi. Ja käytön nopeudessa ei myöskään valittamista ole, vaan kaikki käynnistyy itselle sopivassa aikamääreessä.
Kamera ei missään nimessä taivu ihan joka kuvaustilanteeseen, mutta päivänvalossa napsii tarvittavat lomakuvat niin läheltä kuin kaukaa; täysin kelpoisella laadulla ja pikselimäärillä.
Sormenjälkitunnistin tuo mukavasti ripeyttä käytössä ja sisäiseen muistiin mahtuu omaan käyttöön heittämällä kaikki tarvittavat sovellukset. TuplaSIM-slotti on myös monien arvostama ominaisuus, mutta itse en tuolle näe tarvetta. Ja taitaa olla niin, että kahta SIMiä ei kapineeseen saa, mikäli käytät ulkoista muistikorttia. Tai toisinpäin.