@Vuokralainen
Minun LG G4 sammui viime torstaina yhtäkkiä ajaessani autolla. Sain sen vielä käyntiin, mutta sitten se sammui kesken puhelun. Eikä enää käynnistynyt. Takuuaika oli päättynyt 1,5 kk aiemmin. Niinpä ei auttanut muu kuin äkkiä alkaa selvittelemään mikä puhelin kannattaisi ostaa. Puhelimeni ostan työnantajan piikkiin, eikä hintakattoa ole varsinaisesti määritelty. Silti olen pitänyt itse noin 500 euroa kattona.
Aika nopeasti valikoin kandidaateiksi Nokia 8:n, paljon kehutun Oneplus 5T:n ja sitten vielä Huawein Honor 9:n. Näistä viimeisen pudotin kuitenkin aika nopeasti pois, jotenkin ei vaan innostanut.
Nokia 8:ssa houkutti SD-korttipaikka ja puhdas Android sekä tiheät tietoturvapäivitykset. Toki edes se hyvin pieni suomalaisuuden siivu oli kiva bonus. Oneplussassa taas houkutti se, että sillä on yleisesti hyvä maine. Miinuksena se, ettei SD-korttipaikkaa ole. Lisäksi vierastin hieman ajatusta fyysisestä ääniprofiilinapista. Nokia 8:sta löysin arvioita, joissa mainittiin joitain softaongelmia, mikä on minulle pitkä miinus. Molemmissa on kamerat tasoa OK, mutta sitten taas suorituskykyä hyvin.
Menin ostoksille Elisa-kauppaan, josta Oneplussaa saa. Myyjä suositteli ehdottomasti Oneplussaa lähinnä siksi, että sitä on heillä paljon myyty ja kokemukset ovat erittäin hyviä. En sitten tiedä onko tuossa hyvät provikatkin tai jotain. Kieltämättä Nokian käsituntumassa oli jotain hieman halvan oloista verrattuna Oneplussaan. Niinpä sitten päädyin Oneplussaan, ja onhan tämä perkeleen nopea ja laadukkaan tuntuinen. Hintaa sitten on tietysti enemmän kuin Nokia 8:ssa.
Sinänsä vähän kaivelee, etten uskaltanut Nokiaan tarttua. Speksit tuossa on kunnossa ja hinta niihin nähden. Jos siihen päädyt, ei SD-korttia missään tapauksessa kannata asettaa pääsääntöiseksi muistiksi (eikä toki minkään muunkaan puhelimen kanssa). Sovellukset toimivat hitaammin sieltä kortilta. 64 gigaa riittää vaivattomasti mihin vaan, varsinkin kun kuvat voi sitten tallentaa SD-kortille.
Tässä nyt lähinnä omia kokemuksia ilman, että tästä nyt varmaan kauheasti apua on. Jos Nokiaan päädyt, olisi mielenkiintoista kuulla sitten kokemuksia!