Uusi kännykkä

  • 1 246 173
  • 5 798
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kesällä/syksyllä oon suunnitellut päivittäväni luuria. Itsellä ollut siis käytössä Huawei Honor 7 lähes Pokemon Go:n julkaisusta asti eli melkein kaksi vuotta. Nyt olisi kuitenkin mielessä päivittää jo uudempaan ja nykyaikaisempaan malliin. Alla muutama vaatimus:
  • Mieluiten Android. Omput ovat pirun kalliita ja niiden älytön hinta harvemmin vastaa laatua oman kokemuksen perusteella
  • Honorin myötä olen tottunut isohkoon näyttöön joten uuden puhelimen näyttö saisi olla ainakin suurin piirtein samaa kokoluokkaa (Honor 7:n näyttö siis 5.2 tuumainen) tai mieluiten ei ainakaan liian pieni
  • Kamera saisi olla mahdollisimman tarkka, koska tykkään räpsiä valokuvia joten megapikselien määrällä on todellakin väliä
  • Muisti ei saa olla ainakaan liian pieni yllämainitusta syystä plus koska Spotify Premiumin käyttökin kuormittaa puhelimen sisäistä muistia aika rankalla kädellä
  • Pokemon Go:ta pelaan yhä (joskin vähentyvissä määrin) joten luurin on vähintäänkin pystyttävä pyörittämään PoGoa smoothisti
  • Hinnan suhteen ainut huomio että mieluummin maksan sitten hyvästä puhelimesta reilummin kuin ostan halvalla puhelimen joka ei täytä omia odotuksia lainkaan
Ehdotuksia otetaan jo vastaan vaikka vielä jokusen kuukauden aattelin tällä nykysellä luurilla sinnitellä :)
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon Galaxy s8 (ja plussan) puolesta että reilun viikon sen ostaja saa kaupan päälle ilmaisen langattoman laturin. (Samsung Members -sovelluksen kautta) Kolmen vuoden käyttökokemuksella se on hemmetin näppärä ominaisuus ja ainakin itselläni painaa ostopäätöstä tehdessä. Valitettavan harvaan puhelinmalliin tämä tosin vielä kuuluu integroituna. Niitä latauskuoriahan saa ostaa jopa IKEAsta, mutta se tekee puhelimesta enemmän tai vähemmän möhkäleen.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Kesällä/syksyllä oon suunnitellut päivittäväni luuria. Itsellä ollut siis käytössä Huawei Honor 7 lähes Pokemon Go:n julkaisusta asti eli melkein kaksi vuotta. Nyt olisi kuitenkin mielessä päivittää jo uudempaan ja nykyaikaisempaan malliin. Alla muutama vaatimus:
  • Mieluiten Android. Omput ovat pirun kalliita ja niiden älytön hinta harvemmin vastaa laatua oman kokemuksen perusteella
  • Honorin myötä olen tottunut isohkoon näyttöön joten uuden puhelimen näyttö saisi olla ainakin suurin piirtein samaa kokoluokkaa (Honor 7:n näyttö siis 5.2 tuumainen) tai mieluiten ei ainakaan liian pieni
  • Kamera saisi olla mahdollisimman tarkka, koska tykkään räpsiä valokuvia joten megapikselien määrällä on todellakin väliä
  • Muisti ei saa olla ainakaan liian pieni yllämainitusta syystä plus koska Spotify Premiumin käyttökin kuormittaa puhelimen sisäistä muistia aika rankalla kädellä
  • Pokemon Go:ta pelaan yhä (joskin vähentyvissä määrin) joten luurin on vähintäänkin pystyttävä pyörittämään PoGoa smoothisti
  • Hinnan suhteen ainut huomio että mieluummin maksan sitten hyvästä puhelimesta reilummin kuin ostan halvalla puhelimen joka ei täytä omia odotuksia lainkaan
Ehdotuksia otetaan jo vastaan vaikka vielä jokusen kuukauden aattelin tällä nykysellä luurilla sinnitellä :)

Noh, menee vähän vanhan toistoksi, mutta OnePlus 5T tai sitten kesällä OnePlus 6...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Noh, menee vähän vanhan toistoksi, mutta OnePlus 5T tai sitten kesällä OnePlus 6...
Varmasti soiva peli, toki kun @Smitty#41 on Huawein puhelimia aiemmin käyttänyt niin varmasti sen puolen lippulaivamalleista löytyy hyviä laitteita. Minulla on P10 ja en keksi muuta kuin hyvää sanottavaa, ja myös ne Honor -sarjan puhelimet on hyviä.

Eiköhän sieltä löydy hyvä laite :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mä vähän luulen, että näistä suurimpien ja tunnetuimpien brändien lippulaivoista tai pykälää alemmista löytyy lähinnä semanttisin eroin todella hyvä jokaiselle. Mielestäni työkaverini mies oli antanut hyvän ohjeen näiden lippulaivojen välillä valitsemiseen: valitse visuaalisesti mielestäsi näyttävin.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Mä vähän luulen, että näistä suurimpien ja tunnetuimpien brändien lippulaivoista tai pykälää alemmista löytyy lähinnä semanttisin eroin todella hyvä jokaiselle. Mielestäni työkaverini mies oli antanut hyvän ohjeen näiden lippulaivojen välillä valitsemiseen: valitse visuaalisesti mielestäsi näyttävin.

Eikös ne tätänykyä näytäkin miltei samoilta? Ainakin kun jossain kokouksessa on puhelimet ihmisillä pöydällä, niin on kyllä vaikea erottaa mikä puhelin on mitäkin merkkiä
 
Viimeksi muokattu:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Mielestäni työkaverini mies oli antanut hyvän ohjeen näiden lippulaivojen välillä valitsemiseen: valitse visuaalisesti mielestäsi näyttävin.
Tosiaan kuten yllä todettu, ei ulkonäössä hirveää eroa enää ole eri mallien välillä. Mutta yksi tosi tärkeä juttu on käyttöjärjestelmä. Kesällä kun Z5C sanoi toisen kerran sopimuksensa irti ja OnePlus 5 oli vielä matkalla, hommasin el-cheapo Xiaomin sillä välin/varaluuriksi. Hintaan nähden (79€) ihan yllättävän hyvä peli se oli - näytössä/kamerassa antaa toki paljon tasoitusta lippulaivamalleille, ja keskusmuistia raivostuttavan vähän, mutta tosiaan tuolla hinnalla miksei.

Paitsi se käyttöjärjestelmä. En Samsungin "parannuksista" Androidiin hirveästi välitä, joskin ovat vähän parantaneet tapojaan viime aikoina, mutta tuo Xiaomin MIUI on ehkä hirveintä paskaa, mitä olen ikinä missään luurissa nähnyt. Todella halpa iOS-kopio (joskin vaihdettavissa halvaksi Windows Phone-kopioksi), melkein tulee PTSD-oireita kun muisteleekin tuota. Väittäisin siis, että ulkonäön (ja jopa speksien) sijaan tärkeämpää on mikä siinä luurissa pyörii.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Varmasti soiva peli, toki kun @Smitty#41 on Huawein puhelimia aiemmin käyttänyt niin varmasti sen puolen lippulaivamalleista löytyy hyviä laitteita. Minulla on P10 ja en keksi muuta kuin hyvää sanottavaa, ja myös ne Honor -sarjan puhelimet on hyviä.

Eiköhän sieltä löydy hyvä laite :)
P10 isoin ongelma on niiden sisältämä Kirinin prosessori, mikä ei pärjää tehossa, eikä varsinkaan virransäästössä Snapdragonille.

Noi kaikki tässä ketjussa mainitut luurit muuten olleet io-techin testissä. Kokkosen Juha on varsin pätevä testaaja suosittelen sieltä tutkimaan lisää ennen ostopäätöstä. Älypuhelimet arkistot - io-tech.fi (linkki io-tech sivustolle)
Paitsi se käyttöjärjestelmä. En Samsungin "parannuksista" Androidiin hirveästi välitä, joskin ovat vähän parantaneet tapojaan viime aikoina, mutta tuo Xiaomin MIUI on ehkä hirveintä paskaa, mitä olen ikinä missään luurissa nähnyt. Todella halpa iOS-kopio (joskin vaihdettavissa halvaksi Windows Phone-kopioksi), melkein tulee PTSD-oireita kun muisteleekin tuota. Väittäisin siis, että ulkonäön (ja jopa speksien) sijaan tärkeämpää on mikä siinä luurissa pyörii.
Jännää kun minä taas tykkään MIUIsta todella paljon. Näin ne menee ihmisten välillä asiat ristiin. Lisäksi Xiaomiin kyllä saa Google launcherin, millä se näyttää tasan normi Androidilta.

Muutoinkin tuo väite että MIUI olisi jotenkin halpa iOS kopio ei perustu oikein mihinkään muuhun kuin Apple fanipoikien ulinaan. Esim. Samsungin tableteissa on aivan vastaavat sivulle vierittyvät sivut, eikä kukaan ulise mistään iOSistä mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Noi kaikki tässä ketjussa mainitut luurit muuten olleet io-techin testissä. Kokkosen Juha on varsin pätevä testaaja suosittelen sieltä tutkimaan lisää ennen ostopäätöstä. Älypuhelimet arkistot - io-tech.fi (linkki io-tech sivustolle)Jännää kun minä taas tykkään MIUIsta todella paljon. Näin ne menee ihmisten välillä asiat ristiin. Lisäksi Xiaomiin kyllä saa Google launcherin, millä se näyttää tasan normi Androidilta.
Olin unohtanut nuo Juha Kokkosen kirjoittamat arvostelut ties kuinka pitkäksi aikaa.

Luin äsken Juhan OnePlus 5T:n arvostelun ja se oli kirjoitettu todella hyvin ja asiallisesti verrattuna liki keneen tahansa arvostelijaan Suomessa tai muualla. Suosittelen tutustumaan noihin arvosteluihin, jos on hankkimassa uutta puhelinta. Se helpottaa varmasti valintaa huomattavasti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@hablaa @Prof. Puck

Jep, mutta jos jollain erottuu, on se plussaa. Tässä mainitsemassani tapauksessa ero oli saatu Sampan hyväksi kaareutuvan lasin ansiosta, mikä oli kollegaani miellyttänyt. Sikäli siis hyvä vinkki ihmiselle, jolle suorituskyky merkkaa kyllä, muttei jaksa kuitenkaan tuntikausia käyttää vertailuun. Perustoiminnot, hyvä kuvanlaatu, nopeus ja sujuvuus ovat kuitenkin kaikissa ykköstykeissä pienin painotuksin kohdillaan ja hinnatkin lopulta melko lähellä toisiaan pl. joku Oneplus5 ja iPhoneX
 

bart

Jäsen
Olisi taas vaihteeksi uusi puhelin hakusessa. Elisalla olisi suht'hyvässä tarjouksessa Motorola Moto X4. Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta? Mitä muuta kannattaisi katsella 250e hintaluokassa? Edelliset kaksi puhelinta ovat olleet Sony ja Huawei ja molemmilla on ollut jonkinlaisia ongelmia kuuluvuuden kanssa. Erityisesti Sony oli siinä suhteessa murheellinen. Eli tämä asia pitäisi ehdottomasti olla kunnossa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuntuu, että nykyisissä luureissa on se muisti tärkein asia. Miljoona gigaa menee jo jonkin käyttöjärjestelmän pyörittämiseen, faceen ja whatsuppiin. Lisäksi ns pakolliset puhelinkohtaiset ohjelmistot, joita ei pysty poistamaan kaappaavat muistista vielä ison osan. Sitten tulee ilmoituksia tyyliin: "Puhelimen muisti ei riitä ohjelmistojen päivitykseen".

Mulla sama homma Honor c4 luurissa vaikka on kolmen gigan muistikortti...jota en osaa laittaa käyttöön laisinkaan. Ja ohjeita ei löydy. Ostin puhelimen muutamalla kympillä ja takuuta on jäljellä vielä vuden verran. Pitäisi "rootata" luuri tai jotain. Mihin vittuun tää on menossa?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
....

Mulla sama homma Honor c4 luurissa vaikka on kolmen gigan muistikortti...jota en osaa laittaa käyttöön laisinkaan. Ja ohjeita ei löydy. Ostin puhelimen muutamalla kympillä ja takuuta on jäljellä vielä vuden verran. Pitäisi "rootata" luuri tai jotain. Mihin vittuun tää on menossa?

Adoptable Storage on EMUI 4 (and only 4) 4X(… | Honor 4x

Tuossa ohjeet mikäli americka luonnistaa.

Vastauksena kysymykseen: ei ole menossa mitenkään hyvään suuntaan.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olisi taas vaihteeksi uusi puhelin hakusessa. Elisalla olisi suht'hyvässä tarjouksessa Motorola Moto X4. Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta? Mitä muuta kannattaisi katsella 250e hintaluokassa? Edelliset kaksi puhelinta ovat olleet Sony ja Huawei ja molemmilla on ollut jonkinlaisia ongelmia kuuluvuuden kanssa. Erityisesti Sony oli siinä suhteessa murheellinen. Eli tämä asia pitäisi ehdottomasti olla kunnossa.

Tuo Moto X4 vaikuttaa erittäin pätevältä laitteelta tuohon hintaan. Äkkiseltään en keksi puutteita. Olin tulossa ehdottamaan budjetin ylittävää Moto G5 Plussaa, joka on Mikrobitin testivoittaja (linkki alla Verkkokauppa.comiin ja kyseiseen tuotteeseen)

Lenovo Moto G5S Plus ‐Android-puhelin Dual-SIM, 32 Gt, harmaa – Android – Puhelimet – Puhelimet – Verkkokauppa.com

Tai sitten Xiaomi M1:

Xiaomi Mi A1 ‐Android-puhelin Dual-SIM, 4 Gt / 64 Gt, musta – Android – Puhelimet – Puhelimet – Verkkokauppa.com

Mutta itse taitaisin säästää sen muutaman kympin ja ostaa tuon Moto X4:n. Kahdella tyttärelläni on tällä hetkellä Moto G5:set (ei plus). Ei oikein ole pahaa sanottavaa, paitsi että 16 GB tallennustilaa alkaa olla liian vähän.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minäkin olen uutta puhelinta hommaamassa ja olen iskenyt silmäni Nokian 8 puhelimeen.

Puheluiden, whatsappin ja spotifyn toimivuuden lisäksi tärkeää on, että puhelin pyörittää suoratoistopalveluita (jatkossa lähinnä teliaa) hyvin ja usein jopa yhtäaikaa monen muun sovelluksen kanssa, mitä nykyinen luuri ei jaksa tehdä 8 gigan muistillaan. Nyt jos lähden lenkille ja päällä on spotify ja sportstracker, niin esim. valokuvien ottaminen yhtaikaa on lähes mahdotonta. Verkonpainoksi joutaa jo tuo vanha puhelin.

Puhelinkaupan setä(poikanen) kertoi, että tuossa nokialaisessa voi muistikortin asettaa pääsääntöiseksi muistiksi ja päivityksiä tehdessä sovellukset jopa pysyvät siellä. Tosin onhan puhelimen oma muistikin jo 64 gigaa ja senkin luulisin mulle riittävän. Valokuvat siirtelen hyvin nopeasti pilveen. Hinta alkais tuolla puhelimella olemaan jo kohtuullinen eli 399€, kun ovat hintaa pudottaneet rutkasti.

Kellään kokemuksia kyseisestä luurista? Kalliimpia ei juurikaan kannata ehdotella.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Vuokralainen

Minun LG G4 sammui viime torstaina yhtäkkiä ajaessani autolla. Sain sen vielä käyntiin, mutta sitten se sammui kesken puhelun. Eikä enää käynnistynyt. Takuuaika oli päättynyt 1,5 kk aiemmin. Niinpä ei auttanut muu kuin äkkiä alkaa selvittelemään mikä puhelin kannattaisi ostaa. Puhelimeni ostan työnantajan piikkiin, eikä hintakattoa ole varsinaisesti määritelty. Silti olen pitänyt itse noin 500 euroa kattona.

Aika nopeasti valikoin kandidaateiksi Nokia 8:n, paljon kehutun Oneplus 5T:n ja sitten vielä Huawein Honor 9:n. Näistä viimeisen pudotin kuitenkin aika nopeasti pois, jotenkin ei vaan innostanut.

Nokia 8:ssa houkutti SD-korttipaikka ja puhdas Android sekä tiheät tietoturvapäivitykset. Toki edes se hyvin pieni suomalaisuuden siivu oli kiva bonus. Oneplussassa taas houkutti se, että sillä on yleisesti hyvä maine. Miinuksena se, ettei SD-korttipaikkaa ole. Lisäksi vierastin hieman ajatusta fyysisestä ääniprofiilinapista. Nokia 8:sta löysin arvioita, joissa mainittiin joitain softaongelmia, mikä on minulle pitkä miinus. Molemmissa on kamerat tasoa OK, mutta sitten taas suorituskykyä hyvin.

Menin ostoksille Elisa-kauppaan, josta Oneplussaa saa. Myyjä suositteli ehdottomasti Oneplussaa lähinnä siksi, että sitä on heillä paljon myyty ja kokemukset ovat erittäin hyviä. En sitten tiedä onko tuossa hyvät provikatkin tai jotain. Kieltämättä Nokian käsituntumassa oli jotain hieman halvan oloista verrattuna Oneplussaan. Niinpä sitten päädyin Oneplussaan, ja onhan tämä perkeleen nopea ja laadukkaan tuntuinen. Hintaa sitten on tietysti enemmän kuin Nokia 8:ssa.

Sinänsä vähän kaivelee, etten uskaltanut Nokiaan tarttua. Speksit tuossa on kunnossa ja hinta niihin nähden. Jos siihen päädyt, ei SD-korttia missään tapauksessa kannata asettaa pääsääntöiseksi muistiksi (eikä toki minkään muunkaan puhelimen kanssa). Sovellukset toimivat hitaammin sieltä kortilta. 64 gigaa riittää vaivattomasti mihin vaan, varsinkin kun kuvat voi sitten tallentaa SD-kortille.

Tässä nyt lähinnä omia kokemuksia ilman, että tästä nyt varmaan kauheasti apua on. Jos Nokiaan päädyt, olisi mielenkiintoista kuulla sitten kokemuksia!
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
@Vuokralainen Hetken aikaa Nokia 8 käyttäneenä sanoisin että se on aika loppuun asti mietitty kokonaisuus. Akunkesto oli erinomainen ja jotenkin koko muotoilu ja habitus olivat todella toimivia. Silleen Skoda henkisesti konstailematonta toimivuutta. Asiaan varmaan vaikutti harmasvarpusmainen harmaa väri.

Jotenkin tuo alumiini/metalli on paljon mukavampi kuin nykyinen trendi lasin kanssa.

Ruudun matseja tuli tuolta katsottua sekä Netflixiä.

Ainoa negatiivinen asia että minusta tuon kamera ei ole samalla tasolla kuin Samsungin ja LG:n huippumallien kamera.

128gigan versio 399 euroon on sellainen hinta että alkoi kiinnostamaan vaikka ei varsinaisesti tarvatta olisikaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä tuo Nokia 8 on hintalaatu -suhteeltaan erinomainen puhelin. Ainoa miinus tosiaan tuo @SergeiK :n mainitsema kamera, mutta jos et ole mikään ammattikuvaaja ja sinulle riittää ns. hyvät perustason kuvat, niin tuokaan ei varmaan mikään iso miinus ole.

399 hintaan irtoaisi tällä hetkellä myös Huawein P10, itselläni ollut pian vuoden käytössä ja erittäin tyytyväinen olen siihenkin. Saman valmistajan Honor 9 n. 350 euroa tällä hetkellä, ja siihenkään tuskin tarvitsee pettyä. Jos hyvää kameraa @Vuokralainen kaipaat niin nämä on hyviä vaihtoehtoja.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kiitos @SergeiK ja @Roger Moore vastauksistanne.

Toi kamera on kyllä sellainen juttu mikä vähän mietityttää. Tosin tuo Nokian 8 taitaa muuten nykyään hintalaatu -suhteeltaan olla erittäin mainio puhelin.

Minullekin Elisan myymälässä tota Oneplussaa kovasti kehuivat ja tyrkyttivät ja mainostivat erityisesti sen nopeutta. Taitaa olla heillä kärkituote tällä hetkellä sen iänikuisen Elisaviihteen lisäksi, jota muistavat joka kerta tyrkyttää.

Mietittävää on, mutta ilmeisesti kuitenkin edellisten kirjoittajien mainitsemat vaihtoehdot ovat kaikki suht hyviä.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Kiitos @SergeiK ja @Roger Moore vastauksistanne.

Toi kamera on kyllä sellainen juttu mikä vähän mietityttää. Tosin tuo Nokian 8 taitaa muuten nykyään hintalaatu -suhteeltaan olla erittäin mainio puhelin.

Minullekin Elisan myymälässä tota Oneplussaa kovasti kehuivat ja tyrkyttivät ja mainostivat erityisesti sen nopeutta. Taitaa olla heillä kärkituote tällä hetkellä sen iänikuisen Elisaviihteen lisäksi, jota muistavat joka kerta tyrkyttää.

Mietittävää on, mutta ilmeisesti kuitenkin edellisten kirjoittajien mainitsemat vaihtoehdot ovat kaikki suht hyviä.

Itselläni on käytössä Nokia 6, ja olen tähän ainakin hiton tyytyväinen, kamerakin tosiaan hintaan nähden hyvä. Pure Android, hyvä suunnittelu ja toimiva rauta. Tuun jatkamaan kyllä näiden kelkassa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kiitos @SergeiK ja @Roger Moore vastauksistanne.

Toi kamera on kyllä sellainen juttu mikä vähän mietityttää. Tosin tuo Nokian 8 taitaa muuten nykyään hintalaatu -suhteeltaan olla erittäin mainio puhelin.

Minullekin Elisan myymälässä tota Oneplussaa kovasti kehuivat ja tyrkyttivät ja mainostivat erityisesti sen nopeutta. Taitaa olla heillä kärkituote tällä hetkellä sen iänikuisen Elisaviihteen lisäksi, jota muistavat joka kerta tyrkyttää.

Mietittävää on, mutta ilmeisesti kuitenkin edellisten kirjoittajien mainitsemat vaihtoehdot ovat kaikki suht hyviä.
Edelleen suosittelen lukemaan Io-techin testin ko. puhelimesta. Sieltä löytyy myös sen Oneplussan testi.
Testissä Nokia 8 - io-tech.fi (linkki io-techiin)

Kokkonen osaa asiansa.
 

bart

Jäsen
Mutta itse taitaisin säästää sen muutaman kympin ja ostaa tuon Moto X4:n. Kahdella tyttärelläni on tällä hetkellä Moto G5:set (ei plus). Ei oikein ole pahaa sanottavaa, paitsi että 16 GB tallennustilaa alkaa olla liian vähän.
Jep, kiitos kommentista. Eilen yritin käydä katsomassa tuota X4:ää paikallisessa Elisan myymälässä vaan eipä löytynyt yhtään kappaletta. Ilmeisesti heillä ei ole edes koskaan ollut ko. puhelinta esillä. Laitoin siitä huolimatta puhelimen tilaukseen.
 

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC
Itsellä yksi Motorola ollut (Moto X 2nd Gen.) ja tykkäsin siitä.
Ainoa vika oli tallennustilan vähyys...se meni rikkoutuessaan vaihtoon pari vuotta sitten.

Onko kenelläkään kokemusta tuosta Moto Z2?
Jotain uutisen tynkää oli että Z3 olis tulossa myyntiin/julkistukseen tässä kesällä ja siitä vielä force malli joskus hieman myöhemmin.

Alkaa nykyinen LG olemaan kohta elinkaarensa päässä, niin pitäs jotain mahdollisimman puhdasta Androidia etsiskellä tilalle
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Vajaa kuukausi sitten pohdiskelin kännykän päivittämistä uudempaan. Tällä hetkellä tilanne on edennyt oikeastaan siihen, että jäljellä on muutama vaihtoehto johon valinta todennäköisesti kohdistuu. Paljon samoja ajatuksia kuin viimeksikin, mutta tässä jotain pohdintaa.

Ykkösvaihtoehdot ovat todennäköisesti alkukesästä julkaistava Oneplus 6 ja loppukesästä julkaistava Nokia 9. Se tosin lienee epävarmaa, tuleeko tuota Nokian puhelinta edes vai oliko Nokia 8 Sirocco sitten se ysi. Muita vaihtoehtoja ovat Huawein P20 Pro sekä Sonyn XZ2. Toki pieni tsänssi annettakoon vielä Samsungin Galaxy S9+:lle.

Oneplus on kilpaillut ensimmäiset vuodet hinnalla, mutta trendi on ollut nouseva ja tämän vuoden malleista odotetaan jälleen kalliimpia. Oneplussassa ei taida oikein olla mitään vikaa, mutta jos hinta tulee olemaan muiden lippulaivamallien luokkaa tai ainakin lähelle sitä, niin onko valinta kuitenkaan selvä?

Nokia jotenkin haluaisi ihan nostalgiasyistä suosia, eikä speksit huhujen mukaan kalpene muille. Sirocco julkaistiin vielä viime vuoden raudalla, mutta ysistä pitäisi löytyä jo Snapdragon 845.

Huawei julkaisi tämän "monsteripuhelimen" kolmoiskameralla, mikä nosti Huawein yhdeksi kärkiehdokkaaksi. Ainoastaan jo aiemmin mainittu Kirin-prossu hieman mietityttää.

Sonyn uutuudet ovat takuuvarmaa kamaa, mutta keskusmuistin määrä jättää pieniä kysymyksiä. Riittääkö 4 gigaa oikeasti 2-3 vuoden käyttöön?

Samsungin S9+ on kaikin puolin täydellisin puhelin, mutta hintakin taitaa olla näistä korkein. Toisaalta Suomessa myytävän Exynos-prossulla varustetun mallin testiarviot ovat olleet heikkoja verrattuna Snapdragon-malleihin.

Mitähän tässä sitten tekisi? Itselleni tärkeää on monipuolisen hyvä laite. Iso näyttö pitää olla, mutta minkään yksittäisen ominaisuuden ei tarvitse olla se paras. Hinta näissä kaikissa lienee vähintään se about 700e ja tärkeämpää on löytää se paras vaihtoehto 2-3 vuodeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös