Taitopelaaja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Detroit Red Wings, New York Rangers
Ahaa. Olisi selkeyttänyt asiaa, jos olisit esittänyt alkuperäisen väitteen tyyliin "90% ihmisistä pärjäisi 300 euron puhelimella". Nuo puhelimet alkavat olla jo lähellä keskihintaluokan puhelimeja, joilla hyvinkin kyllä sen pari vuotta pärjää.Ottaisin Googlen avuksi, ja alkaisin tekemään tutkimusta puhelimista, joiden hintahaaarukka on 200-300€. Hyvin pikaisella tutkimuksella luulen, että Honor 8 ajaa asiansa vielä parin vuoden kuluttua (hinta alle 300€). Itselläni vuonna 2015 ostettu Honor 5, joka siis pyörii edelleen varsin sulavasti, ja toimii muutenkin vailla mitään ongelmia.
Kyllä minunkin kihlatun isoäidillä on 4 vuotta vanha älypuhelin, joka hänen käytöllään vielä sulavasti pörrää. Eihän tässä siitä ole kysymys. Näissä asioissa on vähän sama kuin telkkareissa, käytetyissä autoissa tai missä vaan. Kyllähän sitä työmatkat pystyy ajamaan 500 euron Fiat Puntolla, mutta laittaako siihen mieluummin vähän lisää niin saa kenties ilmastoidun auton, jolla on vähän mukavampi ajella.
Puhelin on sellainen kapistus, että mitä parempi ja uudempi se on, niin niistä löytyy sellaisia ominaisuuksia ja asioita, joita ei välttämättä ennen tarvinnut, mutta kun ne on niin ei niistä halua luopua. Ja jos on ennen mielestään pärjännyt ihan hyvin ei-niin-sulavalla vempaimella, niin kun käsiin saa oikeasti nopean ja sulavan, niin huomaa vasta sen eron. Jos ajattelen esimerkiksi omia vanhoja halpoja androideja, niin sitä ennen luuli että siinä oikeasti vaan menee aina pieni viive ennen kuin sovellukset sun muut aukeavat. Sitten kun hommasi lippulaivan, niin johan oli jouhevampaa kaikki käyttö. Maksan itse mielelläni siitä hieman lisää, että käyttömukavuus parantuu huomattavasti. Mutta olen sitä 10% vähemmistöä.