Uusi kännykkä

  • 1 248 087
  • 5 798

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Olen miettinyt että tuosta vanhasta saisi vaihdossa varmaan vähän takaisinkinpäin, vai saisiko?

Eikös telkkarissa pyöri jokin Elisan(?) mainos, missä kerrotaan että voit saada 249 euroon asti korvausta vanhasta puhelimestasi. Ainakin noissa Applen puhelimissa pitäisi olla paras vaihtoarvo.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Eikös telkkarissa pyöri jokin Elisan(?) mainos, missä kerrotaan että voit saada 249 euroon asti korvausta vanhasta puhelimestasi.

Nyt täytyy rehellisesti myöntää, että katson niin vähän telkkaria etten tiedä. Tämähän olisi ihan hyväkin tarjous. Toisaalta en ajatellut vaihtaa elisa/saunalahdelle, mitä varmaan kyllä yrittävät?

Noh katsotaan mikä fiilis sitten kun iPhone 5s vihdoin suomeen asti rantautuu. Jos riittävän hyvä sopparin saa kaikesta (hyvitys vanhasta, uusi luuri, siihen sopiva puhepaketti ja rajaton netti ja vielä pc:hen liikkuva laajakaista). Tällä hetkellä erittäin tyytyväinen ollut soneraan.
 

Jindebyne

Jäsen
Onko kellään tietoa kuinka Galaxy S4 synkkaa Macbookin itunesin kanssa? Lähinnä kiinnostaa, että voiko musiikkia siirtää sujuvasti koneelta puhelimeen, koska 95% musiikistani hankin läppärillä itunesin kautta.

Olen tässä googletellut englanninkielisiltä sivuilta vastauksia, mutta toisissa on sanottu, että kies menee solmuun ja toisissa taas toiminut loistavasti. Eikö siis ole mahdollista ihan usb:n kytkemällä siirtää musiikkia Applen läppäriltä puhelimeen?

Kysymys voi olla täysin dorka, mutta haluan varmuuden asialle ennen puhelimen hankintaa.
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Eikö siis ole mahdollista ihan usb:n kytkemällä siirtää musiikkia Applen läppäriltä puhelimeen?

Itsellä ainakin Macissa kaikki iTunesin kirjastossa oleva musiikki löytyy paikasta: music -> iTunes -> iTunesMedia -> Music

Eli siis kaikki ostetut kappaleet ja itse lisätyt kappeleet. Jos siis halusit tietää mistä ne löytyy. En tiedä miten ne kappaleet siitä saa Androidiin, mutta tuossa on polku tiedostoihin.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Huomenna puoliltapäivin alkaa vain suomalaisille suunnattu kamppanja, jossa saa ennakkovarata Jollan uutta eleohjattua puhelinta. Ensimmäinen kaikille avoin erähän varattiin loppuun jo keväällä. Toimittavat kuulemma varausjärjestyksessä. Hinnasta ei mitään havaintoa. Onko kukaan varannut? Meegoonhan tuo heidän käyttiksensä perustuu ja Android sovellukset on käytössä. Ilmeisen odotettu laite, mutta uskaltaisiko näkemättä ja kuulematta varata?
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tulihan tuo satasen t-paita ostettua pari tuntia launchin jälkeen. Edelleen mielenkiinnolla odotellen. Kannattaako? Tuskin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Käsittääkseni suurin osa Suomessa myytävistä kytkyluureista on SIM-lukitsemattomia eli voi käyttää eri operaattorien liittymillä. iPhone saattaa olla poikkeus, en ole ihan varma.

Tarkoitin aiemmalla kommentillani sitä, että kun puhelinkauppa ei sitä luuria myy enää samaan tapaan kuin ennen kytkykaupan sallimista, eivät he myöskään ota vanhoja luureja vaihdossa.

Joku vuosi sitten kävin etsiskelemässä käytettyä puhelinta mutsille, mutta kaikki kaupat myivät eioota juurikin edellä mainitusta syystä.

Ainakin oma iPhone 4S on lukittu Soneran verkkoon.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Ainakin oma iPhone 4S on lukittu Soneran verkkoon.

Mielenkiintoista, koskeeko se vain aikaa jolloin "kytky" on päällä eli kaksi vuotta, vai jatkuisiko myös sen jälkeen? Toki kytkyn jälkeen nuo vissiin nopeasti hajoavat :D

Mulla vanha iPhone 4 juuri nyt kytky päättymässä ja olisi kyllä kiva tietää, että voisinko sen lahjoittaa vaikka äidilleni jolla on elisa/saunalahti. Tuo 4s mikä mulla on käytössä tuli mutkien kautta vuoden vanhana, en tiedä mitä liittymää siinä on aiemmin käytetty/onko ostettu kytkynä, mutta hyvin meikäläisen teliasonera siinä toimii.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Nyt on vähän tullut päästeltyä kirosanoja Lumia-luurien takia.

Pojalle tuli hommattua keväällä 620, joka kyllä pelitti vallan mainiosti, mutta kesällä oikean sivun näppäimistä volumen nostonäppäin meni rikki eli äänet sai ainoastaan nollille eikä sen jälkeen kovemmalle sitten millään. Luuri oli takuuhuollossa liki pari viikkoa ja tuli korjattuna takaisin, mutta vähän tuon jälkeen poitsu onnistui tiputtamaan siitä näytön rikki, joten puhelin meni siinä vaiheessa laatikon pohjalle.

Vähän aikaa poika käytti vanhaa varapuhelinta, kunnes ostin sille käytettynä ihan tuoreen halpaluuri 520:n, joka on ollut käytössä nyt varmaankin noin 1,5 kuukautta. Arvatkaas kaksi kertaa mikä vika tähän nyt tuli. Helpotan vaikeaa pohdintaa ja sanon, että taas se saakelin volumea nostava nappula on sökö.

Kun ei taida löytyä mitään sovellustakaan, jolla äänenvoimakkuutta saisi muutettua niin eipä muuta kuin jossain vaiheessa taas uusi takuuhuoltoreissu eteen.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Itse hommasin tosiaan Lumia 925:n ja nyt vuorokauden verran sitä opetellut käyttämään. Vähän kömpelöltä puhelin tuntuu verrattuna Androidiin, mutta lähiviikkoina sen vasta kunnolla näkee, mihin tästä puhelimesta on.

Eilen oli probleemia saada siirrettyä vanhat yhteystiedot Androidista Lumiaan. Bluetoothin kautta sain siirrettyä osan yhteystiedoista uuteen puhelimeen, mutta osa yhteystiedoista ei siirtynyt lainkaan ja osasta puuttuivat esim. puhelinnumerot.
 

waitsneik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yläsarjasta alasarjaan
Lumia 1020 kiikarissa ja juuri ainostaan kameran takia. Harkitsin jo sattuneesta syytä boikottia, mutta hyvän kameran tarve vie voiton. Tulee otettua kuvia erilaisissa tapahtumissa (urheilu, konsertit) ja muutenkin enkä jaksa kannella ylimääräistä kameraa mukana. Puhelimella on helppo ottaa kuvia missä ja milloin vain.
Nyt taskussa Lumia 920. Itsellä pelittänyt moitteetta. Kamera on hyvä, mutta LED salama tuottaa omia haasteita liikkuvassa kuvassa.

Seuraava parannus WP8:iin olisi toivottavasti, että tiilejä voi tiputtaa kansioon. Esim kamera sovellukset kansioon kamera jne. Ei tuo nyt niin vaikeaa voi olla. Vauhtia siihen WP:n kehitykseen. Puhelimen elinkaari on ihan toinen kuin tietokoneen käyttiksellä ja samaan tyyliin ei voi WP roadmäppiä tehdä Microsoft puupäät.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Tänään tuli hankkittua Samsung Galaxy XCover väliaikaiseksi luuriksi, koska 2½ vuotta vanha Nokia E7 otti loparit tänään ja eikä mitään ollut enää tehtävissä.

Tarkoitus olisi pitää tätä XCoveria ainakin vuoden loppuun saakka.
 

Gretzky99

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL:n suomalaiset
Onko kenelläkään vielä kokemuksia tuosta Nokia Lumia 625:sta? Kannattaako edes harkita hankittavaksi? Iso näyttö, mutta pieni resoluutio ilmeisesti häiritsee tai näkyy liian selvästi?
 

Lonkero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kenelläkään vielä kokemuksia tuosta Nokia Lumia 625:sta? Kannattaako edes harkita hankittavaksi? Iso näyttö, mutta pieni resoluutio ilmeisesti häiritsee tai näkyy liian selvästi?

Samaan hintaluokkaan kuuluu Samsung Ativ S, joka on joka suhteessa parempi kuin 625. Vissiin poistuva malli, mutta kyllä sitä vielä pitäisi hyvin löytyä kaupoista. Kannattaa tutustua!
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaan hintaluokkaan kuuluu Samsung Ativ S, joka on joka suhteessa parempi kuin 625. Vissiin poistuva malli, mutta kyllä sitä vielä pitäisi hyvin löytyä kaupoista. Kannattaa tutustua!

Samsung Ativ S:n mukana ei tule mitään ekstraa kun taas Nokian mukana tulee esimerkiksi ilmainen navigointi ja Nokia Mix Radio. Nuo ovat jo pelkästään syitä jotka puhuvat kaikkien Nokian Windows puhelimien puolesta muita Windows puhelimia vastaan.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Nyt on vajaan viikon verran ollut käytössä tuo Nokia Lumia 925. Täytyy sanoa, että aluksi Windows Phone tuntui jokseenkin kankealta ja epäloogiselta. Nyt käytön on oppinut, eikä puhelimesta ole oikeastaan pahaa sanottavaa.

Facebook-sovellus on ihan kohtalaisen hyvä, vaikka pelkäsin millainen hirvitys se WP-puolella on. Ainoa miinus on se, että kyseinen sovellus välillä ilmoittaa viesteistä ja muista ilmoituksista aikamoisella viiveellä sekä hiukan miten sattuu. Sovelluksen avatessa ilmoitukset näkyvät kyllä oikein, mutta esimerkiksi lukitusruudulla tai "aloitusvalikossa" ilmoitukset eivät välttämättä heti näy. Puhelin ei myöskään automaattisesti näyttänyt Whatsapp-viesteistä ilmoituksia lukitusruudulla, mutta onneksi sen sai korjattua helposti.

Ennustava tekstinsyöttö tuntui kömpelöltä ja hermot meni ensimmäisenä päivänä, joten otin sen pois käytöstä välittömästi. Akkukesto on ollut vanhaan HTC:n puhelimeen nähden parempaa, vaikka nettiä ym. on tullut käytettyä huomattavasti enemmän.

Yleisesti voisin siis sanoa, että ei yhtään hullumpi puhelin. Androidiin tottuneena Windows Phone on kyllä vähemmän muokattavissa oleva kapistus, mutta eipä se ainakaan tällaista peruskäyttäjää haittaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Facebook-sovellus on ihan kohtalaisen hyvä, vaikka pelkäsin millainen hirvitys se WP-puolella on.
Pitänee kokeilla jälleen jotain noista sovelluksista. Olen käyttänyt selainversiota, mutta se taas ei näytä mitään kommentteihin yms. liittyen.

Ennustava tekstinsyöttö tuntui kömpelöltä ja hermot meni ensimmäisenä päivänä, joten otin sen pois käytöstä välittömästi.
Sallittua toki tuokin, mutta pakko edelleen ihmetellä, mitä ihmettä te sinne kirjoittelette, jos osumatarkkuus on huono. Mä kirjoitan pääasiassa normaalia yleiskieltä kuten tännekin, ja kyllä tuo minun luurini ainakin osaa päätellä sanat aika hyvin kohdilleen. Nopeampaa mun on tuolla kirjoittaa kun aiemmin skandi-näppis Androidilla.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Sallittua toki tuokin, mutta pakko edelleen ihmetellä, mitä ihmettä te sinne kirjoittelette, jos osumatarkkuus on huono. Mä kirjoitan pääasiassa normaalia yleiskieltä kuten tännekin, ja kyllä tuo minun luurini ainakin osaa päätellä sanat aika hyvin kohdilleen. Nopeampaa mun on tuolla kirjoittaa kun aiemmin skandi-näppis Androidilla.
Ihan normaalia suomen kieltä. Tykkään kuitenkin kavereiden kesken kirjoitella hieman rennommin ja vapaammin, enkä halua että minusta saa totaalisen kuivan vaikutelman. Tarkoitan tällä lähinnä sitä, että ennustava tekstinsyöttö muuttaa välillä turhan kirjakielimäiseksi lauseita ja tulee aivan sellainen vaikutelma, että kirjoittaisi jotain työhakemusta whatsappissa.

Itse osaan varsin nopeasti näpytellä ilman ennustavaa tekstinsyöttöä, joten toimii noin ihan mukavasti. Täytyy katsoa jossain vaiheessa, jos tuota ennustavaa tekstinsyöttöä vielä kokeilisi, mutta ensivaikutelma oli heikompi kuin HTC:n Androidilla.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eikös kaikille WP-laitteille voi opettaa sanoja? Pikkuvaiva napauttaa kirjoittamaansa sanaa ja lisätä se sanastoon ja seuraavalla kerralla osaa jo parista ekasta kirjaimesta ehdottaa.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Samsungin Note alkaa vajaan kahden vuoden käytön jälkeen näyttämään hiipumisen merkkejä, joten päätinpä pistää tilaukseen Lumia 1020:n. Laitteen pitäisi tärähtää postiin ihan lähipäivinä ja ei kyllä millään malttaisi odottaa, että pääsee uutta luuria hypistelemään. Viimeiset kolmisen vuotta olen omistanut ainoastaan Android-luureja, joten tässä ajassa pikkuhiljaa on päässyt Androidin hieman tökkivään käyttikseen kyllästymään, joten on aika kokeilla jotain uutta.

Mitä nyt Youtubessa olen arvosteluja katsellut, uuden Lumian ja WP:n pitäisi sopia minulle kuin nyrkki naamaan. Googlen massiivista sovellusmäärää en jää kaipaamaan, koska nykyisessä luurissani on ainoastaan toistakymmentä perussovellusta, jotka löytyvät aivan pomminvarmasti Windowsin kaupasta. Enempää en tarvitse, koska pierusovelluksilla en leiki ja puhelimella ei tule pelejä harrastettua, koska ne syövät älypuhelimen muutenkin rajoitettua akunkestoa aivan turhaan. Vähäisempi muokattavuus ja pelkistetympi käyttis WP:ssa ei myöskään haittaa ollenkaan, koska taustakuvia lukuunottamatta, nykyisessä luurissani ei ole mitään muuta "minun näköistä". Jotenkin tämän Noten kanssa on ollut koko ajan sellainen olo, että kaikkea potentiaalia en tule ikinä omalla käytölläni Androidista irti saamaan.

Valehtelisin myös, jos väittäisin, että tuolla hypetetyllä kameralla ei olisi ollut vaikutusta valintaan. Onhan tuo arvostelujen ja laitteella otettujen kuvien perusteella aivan uskomattoman hyvä, varsinkin tuo kuvien muokkaaminen tulee olemaan tosi hauskaa puuhastelua.

Muotoilultaan Lumia 1020 miellyttää silmää myös enemmän kuin nuo jokaiselta tutultani löytyvät Samsungin parin gramman painoiset muovilärpäkkeet. Uniikin näköinen laite on kyllä kyseessä ja kamerakyhmyineen se näyttää jotenkin sympaattisen kömpelöltä ja yliampuvalta.

Ennakkofiilikset luurista ovat ainakin todella hyvät, toivottavasti saan laitteen käteen mahdollisimman pian, niin nähdään, miten meikäläisen ja WP:n avioliitto lähtee käyntiin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös