P6:ssa e ole 4G:tä, joten se kai putoaa heti kyydistä. Edullisin taitaa olla Lumia 820.
Kah, jotenkin oletin automaattisesti oletin sen tuostakin löytyvän, kun oli alkuperäisessä viestissä mainittu.
P6:ssa e ole 4G:tä, joten se kai putoaa heti kyydistä. Edullisin taitaa olla Lumia 820.
Tähän saakkahan kaikki oli OK jo eilen! Vanhasta luurista mä sain kaiken siirtymään Google-tililleni jo eilen - itse asiassa jopa tuplana, mutta päällekkäisten yhteystietojen yhdistäminenhän on helppoa.Siis periaatteessa homma menee näin.
- kytket vanhan luurisi WLAN verkkoon
- varmistat, että google tilisi asetukset on oikein ja synkronointi päällä
- lisäät vaikka puhelimen yhteystietoihin uuden henkilön: jussi_j, 666 -> synkronoit ja menet tietokoneella katsomaan onko googlen yhteystiedoissa jussi_j
- jos on, heität vanhalla luurilla vesilintua ja kaikki loppu on kiinni uuden luurin asetuksista
Tämäkin tuli tehtyä jo eilen - kohta #1 jopa useampaan kertaan (varmuuden vuoksi). Googlen tunnus ja salasana taisivat olla suurinpiirtein ensimmäisiä asioita, joita tuo uusi luuri kysyi, kun sen pakkauksesta ulos sain.- taas otat oluen ja mietit miten saat nykyisen kapulan hakemaan tiedot googlesta ja se ei ole kyllä vaikeaa. Googlen tunnus ja salasana johonkin niin sehän hakee kaiken automaattisesti mukaanlukien salasen tyttöystävän osoitteen, vierailuaikasi ja "ne" kuvat, vaikka et haluaisiakaan
Hommasin uuden puhelinliittymän, kun halusin vaihtaa Soneralle myös matkapuhelinliittymäni ja otin sitten sellaisen kytkyn, jossa mukana tuli valitsemani luuri. Nimittäin Lumia 920. Muuten ei ole mitään valittamista, mutta onpahan paska akku. Kaikki ylimääräiset härpäkkeet otettu pois käytöstä, mutta akun käyttöaika on silti vuorokauden luokkaa. Eli mihinkään ei voi lähteä edes pariksi päiväksi ilman, että ottaa laturin mukaan. Eihän se laturi iso ole, mutta luulisi akun kestävän vähän kauemmin.
Sattui viimeisenä Nokian itsenäisyyden päivänä juuri saapumaan Lumia 925 itselle ja on kyllä hyvä luuri. Taas aimo askel raudassa eteenpäin 920 versiosta ja muotoilu on myös nyt markkinoiden vaatimalla tasolle, grammoja on myös 920 verrattuna tippunut todella hyvin pois. Hieno puhelin, tarvii yrittää pitää tätä kuosissa.
Koska hommasit puhelimen? Muistathan, että nykyään puhelimet ottavat sen 5-10 latausta ennen kuin akun koko kapasiteetti on käytössä.
Kyyyyllä mä suosittelisin Lumia 520:stä. Hinta-laatusuhteeltaan todella toimiva kapistus. Miinuksena tietenkin näyttö ja kamera (ei salamaa).Olis taas uuden kännykän osto edessä ja ajattelinpa kysellä täältä kun palsta kuitenkin vilisee teknokraatteja.
Hintaa saisi olla mieluiten alle 200. Tämä ei tarkoita, että puhelimen siis pitäisi maksaa sen 200 vaan se tarkoittaa, että se saa maksaa alle satasenkin. Mutta kokonaisuus ratkaisee.
Itsellä ei ole kovin isot vaatimukset laitteelle. Mieluiten kestävänpuoleinen (IP 67 olis plussaa). Ei mikään tabletti eli kokoa saisi olla jotain 12 * 6 cm. Näyttö tietenkin saa olla mahdollisimman iso tuohon kehikkoon.
Ja mitä teen kännykällä puhumisen lisäksi. No pientä surffailua, facebookin tms. tsekkailua ehkä joskus. Kenties erikoistilanteessa kattoisin sieltä jopa joskus helkkarin harvoin jotain urheilustreamiä, youtubea tms. Spotifyn kautta musaa kuuntelisin. Näihin pitäisi ominaisuuksien riittää.
Mikä olis paras puhelin tämmöseen? Samsung Galaxy Xcover S5690 oli lähtökohtana, olisko joku parempi hinta/laatu-suhteeltaan?
No vittu. Viikko sitten tuli puhelin ja olen sen nyt viitisen kertaa ladannut. Enhän minä tuollaisesta tiennyt mitään. Kiitokset.
Mulla meni muutama kerta, kunnes saavutti normaalin eli kesti päivän mun tavoillani. Sitten tuli päivitys, ja nyt tuolla menisi varmasti seuraavaan aamuun helposti, mutta jaan sillä netin kannettavalleni, ja duunin jälkeen on kolmannes jäljellään.
920 toimii kuin junan vessa ja toinen päälle. Ainoa miinus IE:n rajoittuneisuudesta sekä kunnollisen Fb-sovelluksen puutteesta.
520 on hyvä luuri reiluun sataseen tuohon ylläolevaan kyselyyn.
En edelleenkään ymmärrä mihin sitä omaa sovellusta tarvitsee? Minä olen käyttänyt kahdella viimeisimmällä puhelimella Facebookkia selaimen kautta, koska minkään käyttöjärjestelmän mikään ohjelma ei ole sen nettisivun veroinen.Toi Facebook on wp-luureissa kyllä aivan sysipaska. Mulla aikanaan loppu 920 käyttö juurikin tuon takia.
...
Ei iPhonessakaan muuta vikaa ole mutta onhan se vähän tylsä.
Tietotekniikasta viis veisaava vaimo osti iPhone vitosen ja parin päivän ihmettelyn jälkeen totesi:
- Miksi muut eivät tee puhelimia, jonka hienouksia osaa tavallinen tallaaja ilman rakettitieteilijän tutkintoa käyttää?
Vastausta odotellessa . . . .
Nimimerkki: "edelleen Nokia taskussa"
En edelleenkään ymmärrä mihin sitä omaa sovellusta tarvitsee? Minä olen käyttänyt kahdella viimeisimmällä puhelimella Facebookkia selaimen kautta, koska minkään käyttöjärjestelmän mikään ohjelma ei ole sen nettisivun veroinen.
Ei WP voi kovin ylivoimainen olla kellekään. Eikä androidkaan, mikäli sen pitää peruskuosissaan.
En edelleenkään ymmärrä mihin sitä omaa sovellusta tarvitsee? Minä olen käyttänyt kahdella viimeisimmällä puhelimella Facebookkia selaimen kautta, koska minkään käyttöjärjestelmän mikään ohjelma ei ole sen nettisivun veroinen.
Ongelma on siis semmoinen että tuon jälkeen puhelimen äänet olleet hieman, miten sen sanoisi, eksyksissä. Esimerkiksi kun valikon sulkee tai avaa, on tottunut kuulumaan semmoinen "räpsähdys" ääni. Nyt tämä kuuluu vain välillä. Tekstiviestin lähetys tai vastaanottoäänet kuuluvat välillä. Herätyskello ja soittoääni toimivat kuten pitääkin, samoin värinä.
Sitten kysymys koskien Lumian puhelimia, kaveri osti Lumian 620-mallisen luurin ja nyt valittelee mm, ettei löydä koputuspalvelua, eikä onnistu saamaan puhelintaan äänettömälle. Tuntuu että nyt on osaamisessa vain vikaa, mutta onko? Saahan nuo hoidettua kuntoon, eikö vain?