Samsungin Note alkaa vajaan kahden vuoden käytön jälkeen näyttämään hiipumisen merkkejä, joten päätinpä pistää tilaukseen Lumia 1020:n. Laitteen pitäisi tärähtää postiin ihan lähipäivinä ja ei kyllä millään malttaisi odottaa, että pääsee uutta luuria hypistelemään. Viimeiset kolmisen vuotta olen omistanut ainoastaan Android-luureja, joten tässä ajassa pikkuhiljaa on päässyt Androidin hieman tökkivään käyttikseen kyllästymään, joten on aika kokeilla jotain uutta.
Mitä nyt Youtubessa olen arvosteluja katsellut, uuden Lumian ja WP:n pitäisi sopia minulle kuin nyrkki naamaan. Googlen massiivista sovellusmäärää en jää kaipaamaan, koska nykyisessä luurissani on ainoastaan toistakymmentä perussovellusta, jotka löytyvät aivan pomminvarmasti Windowsin kaupasta. Enempää en tarvitse, koska pierusovelluksilla en leiki ja puhelimella ei tule pelejä harrastettua, koska ne syövät älypuhelimen muutenkin rajoitettua akunkestoa aivan turhaan. Vähäisempi muokattavuus ja pelkistetympi käyttis WP:ssa ei myöskään haittaa ollenkaan, koska taustakuvia lukuunottamatta, nykyisessä luurissani ei ole mitään muuta "minun näköistä". Jotenkin tämän Noten kanssa on ollut koko ajan sellainen olo, että kaikkea potentiaalia en tule ikinä omalla käytölläni Androidista irti saamaan.
Valehtelisin myös, jos väittäisin, että tuolla hypetetyllä kameralla ei olisi ollut vaikutusta valintaan. Onhan tuo arvostelujen ja laitteella otettujen kuvien perusteella aivan uskomattoman hyvä, varsinkin tuo kuvien muokkaaminen tulee olemaan tosi hauskaa puuhastelua.
Muotoilultaan Lumia 1020 miellyttää silmää myös enemmän kuin nuo jokaiselta tutultani löytyvät Samsungin parin gramman painoiset muovilärpäkkeet. Uniikin näköinen laite on kyllä kyseessä ja kamerakyhmyineen se näyttää jotenkin sympaattisen kömpelöltä ja yliampuvalta.
Ennakkofiilikset luurista ovat ainakin todella hyvät, toivottavasti saan laitteen käteen mahdollisimman pian, niin nähdään, miten meikäläisen ja WP:n avioliitto lähtee käyntiin!