Uusi kännykkä

  • 1 246 801
  • 5 798

Tuamas

Jäsen
Itse totesin että WP:n "idioottivarmuus" oli se viimeinen niitti, etten tule koskaan WP-maailmaan astumaan.

Aivan liikaa epäloogisuuksia ja paluuta menneisyyteen verrattuna symbian-maailmaan.

Lisäksi tällaiselle puolinörtille myös mahdollisuus päästä "porautumaan" edes hieman syvemmälle asetuksiin ja säätämään on niin tärkeää, että seuraava puhelimeni on Jolla.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Ton GDR3:n, jossa tulee tuo orientation lock saa ladattua vaikka heti. Selaimista muistaakseni uc browserissa on tuo ominaisuus myös.
Päivitä Nokia kamera softa, niin saat sen itselaukaisimen sinne asetuksiin suoraan. Näin siis ainakin Lumia 1020 jossa GDR3 sisällä.

Whatsapin kanssa ei pitäisi olla ongelmia. Jos temppuilee, niin koita poistaa ja asentaa uudelleen.
Anteeksi ammattitaidottomuuteni, mutta miten ja mistä tuon voi ladata? UC Browser on selaimena sysipaska, joten pelkästään kyseisen ominaisuuden takia en ala sitä käyttää. Ja tiedän kyllä, että nyt noihin ongelmiin alkaa ratkaisuja tulla, mutta mielestäni outoa ettei niihin ole alun alkaen panostettu.

Whatsapp toimi ensimmäiset pari viikkoa kohtuullisen hyvin, mutta tällä hetkellä toiminta on varsin epävakaista. Parilla kaverilla on myös Lumiat, joilla on tätä samaa ongelmaa varsin usein. Ja kun netistä lukee, niin tuntuu olevan todella yleinen vika näissä.
 

lihaani

Jäsen
Pitkän pähkäilyn jälkeen ostin noksun 1020:sen.

Viikon verran Windowsphonea käytettyäni en ole päässyt sen kanssa oikein sinuksi. Meegon tapa kerätä kaikki saapuva tieto omaan ruutuunsa oli hyvä ja toimiva juttu. Windowssissa sama on vaikeampaa. Ehkä en vain osaa.

Mutta kamera! On se vaan ihmepeli!! En ole ennen pitänyt kännykkäkameroita minään, mutta 1020:n kamera suorastaan houkuttelee ottamaan kuvia. Photoshopissa kuvia pyöriteltyäni voin vain ihmetellä, kuinka teräviä ja yksityiskohtaisia ne ovat! Edelleen järkkärin kuvausnopeus ja joustavuus ovat omaa luokkaansa, mutta erillistä pokkaria tai videokameraa en enää tunne tarvitsevani.
 

Sambody

Jäsen
Noniin nyt kaipailtaisiin vinkkejä hyvistä(onko sellasia?) uusista HTC:n luureista. Turha koittaa ehdotella tällä hetkellä muita merkkejä sillä nykyinen HTC palveli mielestäni mukavat kolme vuotta täysin moitteetta niin ettei tarvinnut ollenkaan haikailla uutta puhelinta. Tästä syystä olen jääräpäisesti merkkiuskollinen sillä ihan periaatteesta en lähde vaihtamaan merkkiä, kun olen ollut tähän mennessäkin enemmän kuin tyytyväinen kahteen edelliseen HTC:n puhelimeen. Merkin vaihtoa voidaan harkita sen jälkeen, jos seuraava puhelin sattuu olemaan täysi susi.

Joten kokemuksia ja suosituksia uusista HTC:n malleista ottaisin kiitollisena vastaan.
 

J.Petke

Jäsen
Noniin nyt kaipailtaisiin vinkkejä hyvistä(onko sellasia?) uusista HTC:n luureista. Turha koittaa ehdotella tällä hetkellä muita merkkejä sillä nykyinen HTC palveli mielestäni mukavat kolme vuotta täysin moitteetta niin ettei tarvinnut ollenkaan haikailla uutta puhelinta. Tästä syystä olen jääräpäisesti merkkiuskollinen sillä ihan periaatteesta en lähde vaihtamaan merkkiä, kun olen ollut tähän mennessäkin enemmän kuin tyytyväinen kahteen edelliseen HTC:n puhelimeen. Merkin vaihtoa voidaan harkita sen jälkeen, jos seuraava puhelin sattuu olemaan täysi susi.

Joten kokemuksia ja suosituksia uusista HTC:n malleista ottaisin kiitollisena vastaan.

HTC One on ollut nyt käytössä kolmisen kuukautta ja ollut kyllä loistava puhelin. Laatu on loistava, puhelimen kaiuttimien ääni aivan toiselta planeetalta ja olen myös pitänyt tuosta Sensen blinkfeedistä. Ainoa miinus on muistikorttipaikan puute. Etsi ketjusta minun viestit, oon kertonut kokemuksia k.o puhelimesta aiemminkin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
HTC One on ollut nyt käytössä kolmisen kuukautta ja ollut kyllä loistava puhelin. Laatu on loistava, puhelimen kaiuttimien ääni aivan toiselta planeetalta ja olen myös pitänyt tuosta Sensen blinkfeedistä. Ainoa miinus on muistikorttipaikan puute. Etsi ketjusta minun viestit, oon kertonut kokemuksia k.o puhelimesta aiemminkin.

HTC One on muuten ensimmäinen laadukkaan näköinen HTC:n luuri jota olen räplännyt. Kaikki muut ovat enemmän tai vähemmän muovisen näköisiä rimpuloita jotka nitisee ja natisee. Ja tuntuu että hyvin monessa HTC:ssä mikrofonin laatu on ollut todella surkea, Onesta ei tässä suhteessa ole kokemusta.
 
Noniin nyt kaipailtaisiin vinkkejä hyvistä(onko sellasia?) uusista HTC:n luureista.

Edellä esitetty HTC One on hyvä vaihtoehto. Erittäin laadukas rakenne ja tehokas puhelin.

En tiedä onko sinulla minkälainen hintahaitari, mutta tarjoan nyt kuitenkin budjettiluokan vaihtoehtoa:

HTC Desire 500

Itselläni on ollut kyseinen puhelin nyt kuukauden päivät käytössä ja ei ole suurempaa valittamista vielä löytynyt. Muoviseksi puhelimeksi rakenne on jämäkkä ja puhelin toimii ilman suurempaa lagimista. Kamera on hyvää perustasoa, ei petä mutta ei häikäisekään. Näytöstä saa selvää jopa auringonpaisteessakin. Äänenlaatu sekä puhelimen omasta kaiuttimesta että kuulokkeista on ollut hyvä.

Täälläpäin tuota on kivijalkaliikkeissä vaan hyvin nihkeästi saatavilla, mutta en tiedä miten muualla. Kuitenkin suositteluni puhelin ehdottomasti saa, jos budjettiluokan HTC kiinnostaa.

Onhan siellä tietysti tarjolla myös HTC One mini, jos haluaa alumiinisen puhelimen, mutta ei perus-Onen kokoisena. Onhan se tietysti tehoiltaan hieman rampautettu, mutta ainakin lukemieni kommenttien perusteella ihan toimiva kapistus.
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Liityn HTC Onen suosittelijoihin parin kuukauden kokemuksella. Entinen puhelin oli HTC Desire, joten merkkiuskollisia täälläkin ollaan sen suhteen.

Onessa en ole käyttänyt Senseä, koska olen tykästynyt Go Launcheriin mutta mitä olen arvosteluja ennen puhelimen hankkimista lukenut on se melko lailla saanut lähes varauksetonta ylistystä.

Omat negatiiviset kokemukset Onen kanssa rajoittuvat koti -näppäimen virhepainalluksiin ja... no siinäpä ne taitavat olla. Jonkin verran arvosteluissa on tullut kritiikkiä kuumenemisesta ja totta on, että pidempiaikainen pelaaminen lämmittää luuria aika huolella. Tämä kuitenkin on melko vähäinen vaiva muuten loistavassa kapineessa.

Kameran kuvanlaatu ei ehkä markkinoiden terävimpään kärkeen pääse mutta kyllä sillä hyvin pärjää. Myös panoraamakuvat onnistuvat vapaalla kädellä siedettävästi.

Kaiken kaikkiaan suurin wow -elämys vanhan Desiren jälkeen tuli tietysti siitä, että kaikki vaan toimii. Mikään ei jumita, ohjelmat ei kaatuile ja puhelinta on nautinto käyttää.
 

Sambody

Jäsen
Tuossa Onessa ei oikeestaan mietitytä mikään muu kuin koko, joka on hieman vanhaa Desire Z:taakin isompi. Muuten kyllä speksien puolesta ja ulkonäöltään vaikuttaa hyvältä luurilta. Iso plussa tietenkin rungosta, joka ei ole mikään muoviviritys. Tuo One mini olisi jo vähän paremmin käteen sopivaa kokoa, mutta onkohan siinä menty tekemään turhan paljon kompromisseja, jotta kokoa on saatua hetken verran pienemmäksi. Kiitos joka tapauksessa vastauksista jo nyt.
 

J.Petke

Jäsen
Omat negatiiviset kokemukset Onen kanssa rajoittuvat koti -näppäimen virhepainalluksiin ja... no siinäpä ne taitavat olla.

Tuo on kieltämättä aika ärsyttävä ominaisuus, siis kun pyyhkäisee napista ylöspäin niin Google Now aukeaa. Tosin onneksi löysin siihen appin, joka disabloi tuon ominaisuuden: Google Now Swipe Disabler
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Onkohan vika operaattorin verkossa, puhelimessa vai SIM-kortissa kun esim. himassa ollessa kuuluvuuspalkkeja on yleensä vain yksi ja välillä putoaa kokonaan verkosta eli palkkien tilalla on pysäköinti kielletty-merkki?

Operaattori Elisa, liittymä Elisa Pro, puhelin Samsung Galaxy S4 ja paikkakunta Espoo.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Onkohan vika operaattorin verkossa, puhelimessa vai SIM-kortissa kun esim. himassa ollessa kuuluvuuspalkkeja on yleensä vain yksi ja välillä putoaa kokonaan verkosta eli palkkien tilalla on pysäköinti kielletty-merkki?

Operaattori Elisa, liittymä Elisa Pro, puhelin Samsung Galaxy S4 ja paikkakunta Espoo.

Helppo selvittää, laitat simmin toiseen kännykkään ja katsot paljonko tulee palkkeja. Vastaavasti kokeile jollain toisella Elisan simmillä samassa puhelimessa ja katso mitä tapahtuu.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
HTC Onelle varaukseton suositus myös täältä. Kokemusta ei puhelimesta ole kuin kolmisen viikkoa, mutta jo tuossa ajassa on kerennyt meikäläisen vakuuttamaan.
Vaikkei entinen Lumiakaan huono puhelin ollut, on tätä puhelinta käytettäessä ihan oma fiiliksensä. Jämäkkä alumiininen runko ja sulavasti toimiva käyttöjärjestelmä. Itse myös tykästynyt tuohon blinkfeediin, todella kätevä.
Akku kesti vanhassa Lumiassa nipinnapin aamusta iltaan normaalilla käytöllä, tällä pääsee jopa pari päivää jos ei kovin paljoa pelaile. Kuten joku yllä mainitsi niin pelaaminen kuumentaa kyllä aika paljon tätä puhelinta, joka onkin oikeastaan ainoa miinus minkä tästä löydän.
 

PinQ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onkohan vika operaattorin verkossa, puhelimessa vai SIM-kortissa kun esim. himassa ollessa kuuluvuuspalkkeja on yleensä vain yksi ja välillä putoaa kokonaan verkosta eli palkkien tilalla on pysäköinti kielletty-merkki?

Operaattori Elisa, liittymä Elisa Pro, puhelin Samsung Galaxy S4 ja paikkakunta Espoo.

Itsellä kävi tänään sama homma töissä ollessani. Ensin katosi 3g-verkko sekä kuuluvuuspalkit jonka jälkeen tuli juuri se "pysäköinti kielletty" ruudun yläreunaan. Paikkakuntana Tampere. Puhelimena SGS3. Auttoi kun sammutin luurin, irroitin sim-kortin ja laitoin takaisin.

Muutama viikko sitten luuri teki saman mutta niin ettei yläreunassa ollut minkäänlaista merkkiä: ei 3g-verkkoa tai kuuluvuuspalkkeja. Ei myöskään tullut sitä kieltomerkkiä. Puhelut sekä tekstarit eivät toimineet, herjasi vain jotain tyyliin "matkapuhelinverkko ei saatavilla". Siihen auttoi kun meni asetuksiin---> lisää asetuksia--->matkapuhelinverkot ja sieltä hakee Elisan verkon uudelleen. Sen jälkeen toimi taas. Muilla samanlaisia kokemuksia?

Btw, Elisa shopitissa tänään käytyäni kuulin että SGS5 tulossa keväällä, pakko-ostos!
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Noniin. Tulipahan käytyä kännykkäkaupoilla eilen. Emännän vanha Nokian e7 vaihtui Lumian 820 malliin. Olin itse ehdotellut 920 ja 925 malleja, mutta tuo kuulemma sopi käteen paremmin (naiset ja pienet kädet) vaikkei tuokaan mielestäni mikään pieni ole, verrattuna omiin kapuloihini. Itselleni lähti sitten varaukseen iPhone 5s 16GB "samppanjan" värisenä tietenkin. :D

Tuon Lumia 820:n sisäinen muisti 8GB on kyllä käsittämättömän vähän. Piti sitten ostaa lisäksi muistikortti siihen, kun emäntä paljon kuvia, videoita ym laitailee, peleistä nyt puhumattakaan. Itse totesin itselleni tuon 16GB:n olevan riittävä, nykyisessä iPhone 4s puhelimessa on 32GB ja aiemmassa iPhone 4 puhelimessa ollut 16GB. Tällä hetkellä tuosta 32GB:stä varmaan ehkä 8-9GB käytössä ainoastaan, enkä ole keksinyt mitä muuta tuohon vielä tarttisi asentaa tai tehdä jotta enemmän menisi.

Rahaa meni, mutta olipahan taas kivaa.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suositelkaapas muutamilla reunaehdoilla mulle uutta, toimintavarmaa, hyvää puhelinta.

-kohtuu iso näyttö
-muisti ei lopu kesken
-netti pelittää eikä meinaa
-Nokia ei käy, koska eräs haluamani sovellus ei tue Lumioita
-ei hintahaitarin yläpäästä
-peruskamera riittää


Iphone ei jostain syystä kolahda. Eli Samsung it is? Mutta mikä malli?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Suositelkaapas muutamilla reunaehdoilla mulle uutta, toimintavarmaa, hyvää puhelinta.

-kohtuu iso näyttö
-muisti ei lopu kesken
-netti pelittää eikä meinaa
-Nokia ei käy, koska eräs haluamani sovellus ei tue Lumioita
-ei hintahaitarin yläpäästä
-peruskamera riittää


Iphone ei jostain syystä kolahda. Eli Samsung it is? Mutta mikä malli?
Huawei Ascend P6? Vaimolla tuollainen, akku nyt kestää sen päivän käytössä mikä häntä kovasti harmittaa, mutta jos tuon kanssa voi elää, täyttänee nuo vaatimukset.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huawei Ascend P6? Vaimolla tuollainen, akku nyt kestää sen päivän käytössä mikä häntä kovasti harmittaa, mutta jos tuon kanssa voi elää, täyttänee nuo vaatimukset.

Noilla spekseillä kaikki puhelimet pitää ladata kerran päivässä. Mielestäni on sama, jos puhelin kestää päivän tai melkein kaksi, kun yöllä on ladattava joka tapauksessa.

Itselle tuli myös mieleen toi Huawei, omaan silmään aika style puhelinkin vielä.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suositelkaapas muutamilla reunaehdoilla mulle uutta, toimintavarmaa, hyvää puhelinta.

-kohtuu iso näyttö
-muisti ei lopu kesken
-netti pelittää eikä meinaa
-Nokia ei käy, koska eräs haluamani sovellus ei tue Lumioita
-ei hintahaitarin yläpäästä
-peruskamera riittää


Iphone ei jostain syystä kolahda. Eli Samsung it is? Mutta mikä malli?

Galaxy S III 4G Gigantista 325€
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Eikö jatkoajan suuresta kännykkäporukasta muka löydy vielä ketään, joka olisi hankkinut uusimman iPhonen? Olisi kiva kuulla käyttökokemuksia. Itse kun sitä varmaan vielä viikon päivät joudun odottelemaan. Hittolainen kun odottavan aika on pitkä. =/

Tuota emännän Lumia 820 puhelinta olen tässä kohta viikon päässyt räpläilemään ja täytyy sanoa (ei minulla ei ole applen laseja silmillä), etten kyllä itse ihan heti iOS:ää vaihtaisi WP-käyttikseen. Muuten kyllä vaikuttaa ihan kelpo luurilta, tosin koko on myös se mistä en pidä, itselle nuo iPhonet ovat juuri hyvän kokoisia puhelimia.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö jatkoajan suuresta kännykkäporukasta muka löydy vielä ketään, joka olisi hankkinut uusimman iPhonen? Olisi kiva kuulla käyttökokemuksia. Itse kun sitä varmaan vielä viikon päivät joudun odottelemaan. Hittolainen kun odottavan aika on pitkä. =/

Tuota emännän Lumia 820 puhelinta olen tässä kohta viikon päässyt räpläilemään ja täytyy sanoa (ei minulla ei ole applen laseja silmillä), etten kyllä itse ihan heti iOS:ää vaihtaisi WP-käyttikseen. Muuten kyllä vaikuttaa ihan kelpo luurilta, tosin koko on myös se mistä en pidä, itselle nuo iPhonet ovat juuri hyvän kokoisia puhelimia.

On ollut iPhone 5S käytössä 25.10. lähtien. Aiempi iPhone oli 4S ja siinä välissä Lumiaa ja eri Androideja. Kyllä maistuu taas iOS noiden jälkeen.
Tämän uuden sormenjälkitunnistus on kyllä hieno ominaisuus. Ennen ei ole tullut käytettyä pääsykoodia, mutta nyt tuo Touch ID on käytössä. Lukitus aukeaa nopeasti ja kaupan ostokset kuitataan myös sormenjäljellä. Akkukesto on mielestäni parempi kuin 4S:ssä oli.
Omaan käyttööni ja tarpeisiini iPhone on täydellisen kokoinen(riittävä mutta ei liian suuri). Valitsin musta/harmaan värin koska aiemmin oli valkoinen iPhone ja kyllä tuo koko musta etuosa näyttää paljon paremmalta.
 

Lapanauha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, RMCF, Liverpool
Osaako joku suositella noista nykypuhelimista joka kestäisi vähän iskua, toki eihän ne loputtomiin kestä kun pudottelee. Ajattelin kuitenkin yrittää kun taas yksi näyttö sirpaleina.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä pari: Samsung Galaxy Xcover 2 ja Samsung Galaxy S4 Active. Ja kannattaa ostaa jotkut pienet suojakuoret jotka jo ennalta ehkäisee damagen syntymistä.

Näytön suhteen nuo eivät ole sen kestävämpiä kuin muutkaan.

Suosittelisin hommaamaan mahdollisimman pienen puhelimen jossa on riittävän suuri näyttö ja siihen joku tuollainen kunnon suojakuori joka ottaa kovat kolaukset vastaan ja estää näytön osumisen maahan jos puhelin putoaa. Mahdollisimman pientä puhelinta suosittelen siksi, että kunnolla suojaava kuori kasvattaa puhelimen kokoa aina aika reilusti.
Esimerkiksi tällainen kuori ei ole pahan hintainen ja näyttää suojaavan hyvin: Nexus 5 Drop Test with CruzerLite Case! - YouTube (youtube linkki erästä puhelimen suojakuorta käsittelevään videoon)
 

Lapanauha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, RMCF, Liverpool
Kiitos vinkeistä. Tossa kun googlessa suffailun tuli vastaan tuo CATin b15 puhelin. Pitäisi kai iskuja kestää aika hyvin, mutta puhelimena eikai kovin kaksinen. Toisaalta jos kestäisi olisi jonkin aikaa olisi positiivista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös