Uusi kännykkä

  • 1 246 013
  • 5 798
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, SaPko, Ivan Huml
Eilisestä lähtien olen käyttänyt tätä Samsungin uusinta lippulaivaa eli S4:sta ja täytyy vain ihailla miten upea puhelin! Kontrasti Samsung Galaxy S-puhelimeen, joka oli edelliseni, on melkoinen. Hauskana yksityiskohtana eilen kun synkronoin yhteystietoja Kiesin kautta vanhasta puhelimesta uuteen, sai vanha Galaxyni ohjelmistopäivityksen samalla. Toimisiko nyt sitten paremmin, ken tietää. Vanhaan ei kuitenkaan ole enää paluuta.
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Sitten hankin iphone 5:n ja ajatelin, että nyt kun ovat kaikki saman valmistajan laiteitta, homma olisi vähintäänkin yhtä vaivatonta. Mutta vielä mitä, kuvia ei voi siirtä koneesta puhelimeen millään muulla kuin noilla pilvipalvelimilla, muista tiedostoista puhumattakaan. Bluetooth laitteiden välillä toimii juuri ja juuri modeemiyhteyden luomiseen, jos jossain korvessa sellaista tarvitsen.

iTunes ja personal hotspot niin kaikki ongelmat on ratkaistu. Paitsi muut tiedostot, riippuen siitä mitä niillä tarkoitat.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
HTC One mini kannattaa myös tsekata.

Lumia 720 olisin kanssa tarjonnut, mutta 4G rajaa sen valikoiman ulkopuolelle.

Tuossa HTC:ssa, S4 minissä ja P6:ssa on uusin versio Androidista ja todennäköisesti noille myös tarjotaan pisimpään päivitystuki uusimpaan versioon. Jos et jaksa itse hirveästi säätää, suosittelen HTC:ta, oman kokemuksen mukaan niissä on paras päälleliimattu UI (Sense hakkaa ainakin Touchwizin 100-0). Tässä on vertailtu noita mini versioita keskenään.

Noista kolmesta itse siis valitsisin. Otatpa minkä vaan, niin hyvän luurin saat.

P6:ssa e ole 4G:tä, joten se kai putoaa heti kyydistä. Edullisin taitaa olla Lumia 820.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
P6:ssa e ole 4G:tä, joten se kai putoaa heti kyydistä. Edullisin taitaa olla Lumia 820.

Kah, jotenkin oletin automaattisesti oletin sen tuostakin löytyvän, kun oli alkuperäisessä viestissä mainittu.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Siis periaatteessa homma menee näin.

- kytket vanhan luurisi WLAN verkkoon
- varmistat, että google tilisi asetukset on oikein ja synkronointi päällä
- lisäät vaikka puhelimen yhteystietoihin uuden henkilön: jussi_j, 666 -> synkronoit ja menet tietokoneella katsomaan onko googlen yhteystiedoissa jussi_j
- jos on, heität vanhalla luurilla vesilintua ja kaikki loppu on kiinni uuden luurin asetuksista
- taas otat oluen ja mietit miten saat nykyisen kapulan hakemaan tiedot googlesta ja se ei ole kyllä vaikeaa. Googlen tunnus ja salasana johonkin niin sehän hakee kaiken automaattisesti mukaanlukien salasen tyttöystävän osoitteen, vierailuaikasi ja "ne" kuvat, vaikka et haluaisiakaan
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kiitos kaikille vastanneille! Yhteystiedot ovat nyt siirtyneet - jopa "hieman" liikaakin, kuten jussi_j tässä lainaukseni lopussa epäileekin.
Siis periaatteessa homma menee näin.

- kytket vanhan luurisi WLAN verkkoon
- varmistat, että google tilisi asetukset on oikein ja synkronointi päällä
- lisäät vaikka puhelimen yhteystietoihin uuden henkilön: jussi_j, 666 -> synkronoit ja menet tietokoneella katsomaan onko googlen yhteystiedoissa jussi_j
- jos on, heität vanhalla luurilla vesilintua ja kaikki loppu on kiinni uuden luurin asetuksista
Tähän saakkahan kaikki oli OK jo eilen! Vanhasta luurista mä sain kaiken siirtymään Google-tililleni jo eilen - itse asiassa jopa tuplana, mutta päällekkäisten yhteystietojen yhdistäminenhän on helppoa.
- taas otat oluen ja mietit miten saat nykyisen kapulan hakemaan tiedot googlesta ja se ei ole kyllä vaikeaa. Googlen tunnus ja salasana johonkin niin sehän hakee kaiken automaattisesti mukaanlukien salasen tyttöystävän osoitteen, vierailuaikasi ja "ne" kuvat, vaikka et haluaisiakaan
Tämäkin tuli tehtyä jo eilen - kohta #1 jopa useampaan kertaan (varmuuden vuoksi). Googlen tunnus ja salasana taisivat olla suurinpiirtein ensimmäisiä asioita, joita tuo uusi luuri kysyi, kun sen pakkauksesta ulos sain.

Uusi luurihan synkkasi itseään Googlen kanssa, mutta kaikki tiedot eivät vain yksinkertaisesti siirtyneet. Päätin sitten kokeilla "vielä yhden kerran" ennen kuin menen liikkeeseen murisemaan. Tietokoneella Google-tiliä katsellessa näkee selkeästi jok'ikisen yhteystiedon. Wanhasta HTC:n luurista synkronisoidut yhteystiedot löytyivät kohdasta "Muut yhteystiedot". Mutta mikä vittu siinä on, että kyseiset tiedot eivät sitten siirry?

Noh... kun tänään siirsin parilla hiiren clickauksella ne kohdasta "Muut yhteystiedot" kohtaan "Omat yhteystiedot", niin johan alkoi Galaxyssakin olla vipinää. Kuten Piikkipersekin jo jossain vaiheessa eilisiltaa sanoi, niin kaiken pitäisi siirtyä automaagisesti. Niinhän se sen tekikin - mutta vasta sen jälkeen, kun olin tosiaan siirtänyt nuo kontaktit kohdasta "Muut yhteystiedot" kohtaan "Omat yhteystiedot".
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
En nyt tiedä kuuluisiko tämä ongelma tänne, kännykästä kysymys ja aika uudehkostakin, mutta siis:

Käynyt nyt tuolla iPhone 4S:llä muutama vahinko, tipahtanut pari kertaa lattialle, ei korkealta, mutta ikävästi kuitenkin. Näyttö on ehjä ja puhelinkin ehkä.. Ongelma on siis semmoinen että tuon jälkeen puhelimen äänet olleet hieman, miten sen sanoisi, eksyksissä. Esimerkiksi kun valikon sulkee tai avaa, on tottunut kuulumaan semmoinen "räpsähdys" ääni. Nyt tämä kuuluu vain välillä. Tekstiviestin lähetys tai vastaanottoäänet kuuluvat välillä. Herätyskello ja soittoääni toimivat kuten pitääkin, samoin värinä. Ei, ongelma ei ole siinä että olisi mennyt äänettömälle.

Sinänsä isosta ongelmasta ei ole kysymys, varsinkaan niin kauan kuin herätyskellossa ja puhelun saapuessa kuuluu äänet. Lähinnä mietin että jos tuota sittenkin käyttäisi huollossa, puhelin lienee reilun vuoden vanha, eli oliko se Applella niin että takuu on vain se 12kk? Kauankohan tuommoisen vian takia puhelimen pitäisi olla huollossa? Uutta puhelinta tuskin saa tilalle. Kotivaakutukseen menee vai ei?

Itse miettinyt tässä myös että antaisin tuon olla, pahenee tai ei ja odottaisin hetken ja ostaisin 5S:n. Toisaalta en tuosta haluaisi luopua, kaikin puolin hyvä ja riittävä luuri meikäläiselle.

Heruisiko mielipiteitä, neuvoja, saarnaa tms jatkiksen Apple-ihmisiltä?? =)
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Nyt kun on tuo eilinen IFA2013 päivä takana, niin alkoi oikeasti haluamaan puhelimen vaihtoa, mutta nyt iskee valinnan vaikeus näiden kanssa taas. Ensinnäkin houkuttelisi siirtyä näistä 4,7" isompaan monipuoliseen laitteeseen, toisekseen houkuttelisi tyylikäs muotoilu, vedenkestävyys ja kunnon kamera, tai sitten voisi vetää ihan överiksi puhelimen osalta ja valita kolmannen vaihtoehdon joka on jo aika tabletin rajoilla, jossa ei kuitenkaan ole välttämättä hyvä kamera, ah mitä tehdä?

Vaihtoehdothan siis ovat:

Samsung Galaxy Note 3
Sony Xperia Z1 (Honami)
Sony Xperia Z Ultra Jo aiemmin julkaistu

Ota näistä nyt selvää, kun kaikki kiinnostaisi omalla tavallaan...
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Sattui viimeisenä Nokian itsenäisyyden päivänä juuri saapumaan Lumia 925 itselle ja on kyllä hyvä luuri. Taas aimo askel raudassa eteenpäin 920 versiosta ja muotoilu on myös nyt markkinoiden vaatimalla tasolle, grammoja on myös 920 verrattuna tippunut todella hyvin pois. Hieno puhelin, tarvii yrittää pitää tätä kuosissa.

Samassa jätin kyllä myös itseni Jollan toisen tuotantoerän jonoon, on se periaatteesta hankittava ja toivottava, että siitä syntyy hyvää liiketoimintaa. Yleisesti houkutus on pysyä Microsoft-leirissä, ainakin niin pitkään kun se on Suomessa merkittävä työllistäjä. Toivotaan parasta onnea niin Nokian kännykkälinjalle kuin Jollallekin.

Olen myös metsästänyt pitkään nostalgiasyistä Benefon Q:ta, niitä tuntuu olevan vaikea löytää ja toimivissa on aika kovat hintapyynnöt. Inttiaikana halusin juuri sen puhelimen, mutta rahat riittivät vain Benefon Twiniin, joka sekin oli oikeastaan oikein hyvä puhelin.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olis taas uuden kännykän osto edessä ja ajattelinpa kysellä täältä kun palsta kuitenkin vilisee teknokraatteja.

Hintaa saisi olla mieluiten alle 200. Tämä ei tarkoita, että puhelimen siis pitäisi maksaa sen 200 vaan se tarkoittaa, että se saa maksaa alle satasenkin. Mutta kokonaisuus ratkaisee.

Itsellä ei ole kovin isot vaatimukset laitteelle. Mieluiten kestävänpuoleinen (IP 67 olis plussaa). Ei mikään tabletti eli kokoa saisi olla jotain 12 * 6 cm. Näyttö tietenkin saa olla mahdollisimman iso tuohon kehikkoon.

Ja mitä teen kännykällä puhumisen lisäksi. No pientä surffailua, facebookin tms. tsekkailua ehkä joskus. Kenties erikoistilanteessa kattoisin sieltä jopa joskus helkkarin harvoin jotain urheilustreamiä, youtubea tms. Spotifyn kautta musaa kuuntelisin. Näihin pitäisi ominaisuuksien riittää.

Mikä olis paras puhelin tämmöseen? Samsung Galaxy Xcover S5690 oli lähtökohtana, olisko joku parempi hinta/laatu-suhteeltaan?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Hommasin uuden puhelinliittymän, kun halusin vaihtaa Soneralle myös matkapuhelinliittymäni ja otin sitten sellaisen kytkyn, jossa mukana tuli valitsemani luuri. Nimittäin Lumia 920. Muuten ei ole mitään valittamista, mutta onpahan paska akku. Kaikki ylimääräiset härpäkkeet otettu pois käytöstä, mutta akun käyttöaika on silti vuorokauden luokkaa. Eli mihinkään ei voi lähteä edes pariksi päiväksi ilman, että ottaa laturin mukaan. Eihän se laturi iso ole, mutta luulisi akun kestävän vähän kauemmin.
 

J.Petke

Jäsen
Hommasin uuden puhelinliittymän, kun halusin vaihtaa Soneralle myös matkapuhelinliittymäni ja otin sitten sellaisen kytkyn, jossa mukana tuli valitsemani luuri. Nimittäin Lumia 920. Muuten ei ole mitään valittamista, mutta onpahan paska akku. Kaikki ylimääräiset härpäkkeet otettu pois käytöstä, mutta akun käyttöaika on silti vuorokauden luokkaa. Eli mihinkään ei voi lähteä edes pariksi päiväksi ilman, että ottaa laturin mukaan. Eihän se laturi iso ole, mutta luulisi akun kestävän vähän kauemmin.

Koska hommasit puhelimen? Muistathan, että nykyään puhelimet ottavat sen 5-10 latausta ennen kuin akun koko kapasiteetti on käytössä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Sattui viimeisenä Nokian itsenäisyyden päivänä juuri saapumaan Lumia 925 itselle ja on kyllä hyvä luuri. Taas aimo askel raudassa eteenpäin 920 versiosta ja muotoilu on myös nyt markkinoiden vaatimalla tasolle, grammoja on myös 920 verrattuna tippunut todella hyvin pois. Hieno puhelin, tarvii yrittää pitää tätä kuosissa.

Tarkoittanet raudalla ulkokuorta, koska hw:han siinä on vaatimattomampi. Pienempi muisti, ei langatonta latausta ja IPS > Amoled. Tosin viimeisin lähinnä makuasia.

Meillekin tuollainen tuli, ja laitteen ulkoinen olemus kyllä miellyttää itseänikin. Kukaan nähnyt minkälainen tuo on sen latauskuoren kanssa? Skydrivesta löytyy tilaa vajaa 50gigaa, joten pienempi muisti ei itseäni haittaa, mutta tuo lataus kääntää omalla kohdallani vaakakuppia siihen suuntaan, että 920 omassa käytössä ja 925 vaimon :)
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Koska hommasit puhelimen? Muistathan, että nykyään puhelimet ottavat sen 5-10 latausta ennen kuin akun koko kapasiteetti on käytössä.

No vittu. Viikko sitten tuli puhelin ja olen sen nyt viitisen kertaa ladannut. Enhän minä tuollaisesta tiennyt mitään. Kiitokset.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Millaisia kokemuksia ihmisillä on HTC:n puhelimista? Mietin nyt HTC desire 500:n ja Lumia 720:n välillä että kumman ostaisin kotipuhelimeksi. Työpuhelimena on Lumia 820 ja siitä olen kyllä pitänyt, mutta samalla kiinnostaisi testailla eri alustaakin välillä.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Vein huoltoon 1,5 vuotta vanhan Samsung Acen ja tallensin yhteystiedot sd-kortille. Nyt kun puhelin tuli huollosta, en osaa ottaa puhelinnumeroita sd-kortilta näkyviin. Miten nuo sd-kortilla olevat tiedot siirretään puhelimeen??
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olis taas uuden kännykän osto edessä ja ajattelinpa kysellä täältä kun palsta kuitenkin vilisee teknokraatteja.

Hintaa saisi olla mieluiten alle 200. Tämä ei tarkoita, että puhelimen siis pitäisi maksaa sen 200 vaan se tarkoittaa, että se saa maksaa alle satasenkin. Mutta kokonaisuus ratkaisee.

Itsellä ei ole kovin isot vaatimukset laitteelle. Mieluiten kestävänpuoleinen (IP 67 olis plussaa). Ei mikään tabletti eli kokoa saisi olla jotain 12 * 6 cm. Näyttö tietenkin saa olla mahdollisimman iso tuohon kehikkoon.

Ja mitä teen kännykällä puhumisen lisäksi. No pientä surffailua, facebookin tms. tsekkailua ehkä joskus. Kenties erikoistilanteessa kattoisin sieltä jopa joskus helkkarin harvoin jotain urheilustreamiä, youtubea tms. Spotifyn kautta musaa kuuntelisin. Näihin pitäisi ominaisuuksien riittää.

Mikä olis paras puhelin tämmöseen? Samsung Galaxy Xcover S5690 oli lähtökohtana, olisko joku parempi hinta/laatu-suhteeltaan?
Kyyyyllä mä suosittelisin Lumia 520:stä. Hinta-laatusuhteeltaan todella toimiva kapistus. Miinuksena tietenkin näyttö ja kamera (ei salamaa).

Kestävyydestä en tiedä mutta muuten kyllä toimii.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No vittu. Viikko sitten tuli puhelin ja olen sen nyt viitisen kertaa ladannut. Enhän minä tuollaisesta tiennyt mitään. Kiitokset.

Mulla meni muutama kerta, kunnes saavutti normaalin eli kesti päivän mun tavoillani. Sitten tuli päivitys, ja nyt tuolla menisi varmasti seuraavaan aamuun helposti, mutta jaan sillä netin kannettavalleni, ja duunin jälkeen on kolmannes jäljellään.

920 toimii kuin junan vessa ja toinen päälle. Ainoa miinus IE:n rajoittuneisuudesta sekä kunnollisen Fb-sovelluksen puutteesta.

520 on hyvä luuri reiluun sataseen tuohon ylläolevaan kyselyyn.
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mulla meni muutama kerta, kunnes saavutti normaalin eli kesti päivän mun tavoillani. Sitten tuli päivitys, ja nyt tuolla menisi varmasti seuraavaan aamuun helposti, mutta jaan sillä netin kannettavalleni, ja duunin jälkeen on kolmannes jäljellään.

920 toimii kuin junan vessa ja toinen päälle. Ainoa miinus IE:n rajoittuneisuudesta sekä kunnollisen Fb-sovelluksen puutteesta.

520 on hyvä luuri reiluun sataseen tuohon ylläolevaan kyselyyn.

Toi Facebook on wp-luureissa kyllä aivan sysipaska. Mulla aikanaan loppu 920 käyttö juurikin tuon takia.

Jos Nokia olisi joskus tehnyt 4" näytön 920:sen sisuskaluilla niin sellainen löytyisi nyt taskusta iPhone vitosen sijasta. Ei iPhonessakaan muuta vikaa ole mutta onhan se vähän tylsä.
 
Toi Facebook on wp-luureissa kyllä aivan sysipaska. Mulla aikanaan loppu 920 käyttö juurikin tuon takia.
...
En edelleenkään ymmärrä mihin sitä omaa sovellusta tarvitsee? Minä olen käyttänyt kahdella viimeisimmällä puhelimella Facebookkia selaimen kautta, koska minkään käyttöjärjestelmän mikään ohjelma ei ole sen nettisivun veroinen.
 

lihaani

Jäsen
Ei iPhonessakaan muuta vikaa ole mutta onhan se vähän tylsä.

Tietotekniikasta viis veisaava vaimo osti iPhone vitosen ja parin päivän ihmettelyn jälkeen totesi:

- Miksi muut eivät tee puhelimia, jonka hienouksia osaa tavallinen tallaaja ilman rakettitieteilijän tutkintoa käyttää?

Vastausta odotellessa . . . .

Nimimerkki: "edelleen Nokia taskussa"
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tietotekniikasta viis veisaava vaimo osti iPhone vitosen ja parin päivän ihmettelyn jälkeen totesi:

- Miksi muut eivät tee puhelimia, jonka hienouksia osaa tavallinen tallaaja ilman rakettitieteilijän tutkintoa käyttää?

Vastausta odotellessa . . . .

Nimimerkki: "edelleen Nokia taskussa"

Ei WP voi kovin ylivoimainen olla kellekään. Eikä androidkaan, mikäli sen pitää peruskuosissaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En edelleenkään ymmärrä mihin sitä omaa sovellusta tarvitsee? Minä olen käyttänyt kahdella viimeisimmällä puhelimella Facebookkia selaimen kautta, koska minkään käyttöjärjestelmän mikään ohjelma ei ole sen nettisivun veroinen.

Androidilla löytyi ainakin ok sovellus. Selaimessa fb:n avaaminen tekee sen, että seuraavan kerran selaimen avatessaan se aukeaa kotisivun sijaan fb:ssa. Lisäksi ilmoituksia kommenteista yms. ei saa selainta käyttäessä.
 

lihaani

Jäsen
Ei WP voi kovin ylivoimainen olla kellekään. Eikä androidkaan, mikäli sen pitää peruskuosissaan.

Et ymmärtänyt pointtia. Apple myy illuusioita, joissa on mukana tarpeeksi hyvää rautaosaamista.

iPhonet ja iPadit ovat juuri Jobsin ja Iven toiveiden mukaisia. Sujuva ja ilmavan helppo käyttäjäkokemus tehdään raudalla, joka pystyy sen toteuttamaan. Ei enempää eikä vähempää. Jokainen tavis vertailussa huomaa, että helppoudessa ja sujuvuudessa Apple on aivan ylivoimainen. Kun vertailua ei ole, niin Android on se suttuinen, mutta riittävä vaihtoehto.
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En edelleenkään ymmärrä mihin sitä omaa sovellusta tarvitsee? Minä olen käyttänyt kahdella viimeisimmällä puhelimella Facebookkia selaimen kautta, koska minkään käyttöjärjestelmän mikään ohjelma ei ole sen nettisivun veroinen.

Ei sitä välttämättä mihinkään tarvitsekaan, mutta onhan se nyt kiva kun ikoniin ilmestyy numero mikä ilmaisee uusien tapahtumien/ilmoitusten määrän.

Ja väittäisin että iOSin fb-sovellus on tasan yhtä hyvä kun "oikea" nettiversio.

WP-luureissa tuo sovellus ilmoittelee uusista ilmoituksista silloin kun huvittaa, ja sen selaaminen on todella tuskaa. Harmi sinänsä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös