Sääli sinänsä, katsotaan mikä tuon Lumian kohtalo on, jos menee vaihtoon kokonaan, niin uusi puhelin lienee joku pienempikokoinen Android-luuri.
Näyttö menee vaihtoon, mutta silti tuli hankittua Samsung Galaxy S4 Mini. Eli vielä ei ainakaan ollut itselläni aika siirtyä lopullisesti Windows Phone -maailmaan. Lopullisesti asian ratkaisi täysin WP8:n vastaava MS Office -paketti Androidille, jonka saa käyttöönsä maksutta, jos omistaa Office365:n. Lisäksi olin kateellisena hiplaillut vuoden vaimon SIII Miniä, joka on koon puolesta melko täydellisen kokoinen puhelin (samoin tietysti tuo saman kokoinen S4 Mini).
Muokattavuudeltaanhan sitten Android onkin täysin eri luokkaa verrattuna Windows Phoneen, samoin applikaatioiden käyttömukavuus on huomattavasti paremmalla tasolla. Aloitusnäytön tiilivalikko oli kyllä loistava WP:ssä, mutta muuten luurin käyttö oli itselleni melko kankean oloista. Tosin Samsungin perus Androidin päälle liimaama TouchWiz on ihan yhtä kankea ja häviää mm. HTC:n Senselle aika pystyyn 6-0.
Eilen käytin jokusen tunnin siihen, että tuosta S4 Ministä saa juuri minun näköiseni ja pieni säätäminen kyllä kannattaa. Ehkä olen sitten snadisti nörtti. GoLauncherit jne. maksoivat yhteensä ~10 euroa lisää, mutta nyt puhelinta on erittäin sujuva käyttää.
Androidia on aina haukuttu akkusyöpöksi, mutta verrattuna tuohon 820:aan ero on huikea Androidien hyväksi (vs. HTC Desire, HTC Sensation XE ja tämä uusin S4 Mini). Toki vaikutuksensa on sillä, että droidiluureihin saa ladattua akkua säästäviä applikaatioita, mutta miksei WP:lle ole olemassa omaa "Juice Defenderiä"? Ehkä jatkossa, kun käyttis yleistyy, mutta toistaiseksi sellaista en ainakaan itse etsinnöistä huolimatta löytänyt.