Uusi kännykkä

  • 1 252 819
  • 5 800

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voin suositella muutenkin 720:sta. Huikea puhelin, hintalaatusuhde on todella kunnossa. En löydä mitään moitittavaa.

720 ja 820 ero on Gigantissa 16 euroa. Onko siis mitään järkeä ostaa 720-mallia? 820 vaikuttaisi ainakin speksien perusteella tehokkaammalta, joskin 720:ssa on parempi akkukesto.

Mitkä seikat puoltavat 720:n ostamista 820:een verrattuna, kun hinta on käytännössä sama?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Onko tuohon Samsungin S4 Activeen kukaan tutustunut vielä tarkemmin? Ajattelin tuollaisen käydä tässä päivän päätteeksi hakemassa. Käsittääkseni näyttöä lukuunottamatta yksi yhteen S4:n kanssa?

Rootatahan se pitäisi, ilmeisesti. Tosin 3v meni tämän HTC Desire S:n kanssa ilman roottaamista ihan kivasti, mutta jos tällä kertaa ottaisi puhelimesta kaiken irti. Mistä luotettavia ohjeita kaivelemaan? KVG, tiedän, mutta luotan nyt mieluummin arvon palstalaisten näkemyksiin.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko tuohon Samsungin S4 Activeen kukaan tutustunut vielä tarkemmin? Ajattelin tuollaisen käydä tässä päivän päätteeksi hakemassa. Käsittääkseni näyttöä lukuunottamatta yksi yhteen S4:n kanssa?

Myös kamera on hieman huonompi. Suunnittelin activen ostoa, mutta päädyin s4. Pari edellistä puhelinta olen pilannut kastelemalla, joten active olisi ollut hyvä. Ratkaisin tilanteen ottamalla vakuutuksen s4.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
-Toimiiko Whatsapp ihan normaalisti (eli toimiiko ryhmä-keskustelut jne.) Nokia Lumian puhelimissa? Jopa halvimmissakin malleissa, kuten 520 ja 620?
Meillä on perheessä sekä 520 että 620 ja molemmissa toimii käsittääkseni. Vaimon puhelinta en ole tosin tonkinut, mutta tytön puhelimen olen pari kertaa tarkistanut viestejä sen kummemmin lukematta, ja on sillä 520:ssa ryhmiäkin luotuna.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Mitkä seikat puoltavat 720:n ostamista 820:een verrattuna, kun hinta on käytännössä sama?
720 on kevyempi, kapeampi ja sen akku on paljon kestävämpi. Lisäksi sen kamera taitaa olla parempi kuin 820:ssa koska siinä jotain suljinaukkojuttuja.

820:ssa on parempi näyttö ja se on tehokkaampi.
 
Suosikkijoukkue
KK
Minulla oli puolivuotta 920 ja oli ongelmia whatsappin kans. Jossain vaiheessa ei enää tullut ilmoitusta jos tuli viesti. Sovelluksen avasi, niin sitten näkyi saapunut viesti. Eikä kyse ollut vaimennus toiminnosta. Kun puhelimen laittoi virransäästötilan jälkeen laturiin, puhelin piippaili kaikki viestit jotka olivat tulleet virransäästön aikana vaikka ne oli jo luettu. Lisäksi puhelin piippaili luettuja viestejä satunnaisesti monenkin tunnin lukemisen jälkeen. Olen kuullut parilta muultakin 920 omistajalta samanlaisia ongelmia. Toki on voinut tulla uusia päivityksiä jolla asiat ovat korjaantuneet. Ja vielä tuli sellainen mieleen, että ei avannut kaikkia saapuneita videotiedostoja.
Whats up ei päästä viestejä läpi virransäästötilassa. Se ilmoittaakin siintä. Eli virransäästötila "katkaisee" whatupin viestit... Minulla on toiminut normaalisti siintä kun 920 tuli markkonoille.

Lainauksen boldaus omani
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noin kuukauden ajan ollut käytössä uusi Lumia 920 enkä kyllä kovin tyytyväinen ole siihen ollut. Syynä huono kuuluvuus (Sonera). Parhaimmillaankin näyttää vaan 2-3 palkkia ja putoilee jatkuvasti verkosta eikä pelkästään autolla ajaessa. Toisinaan pitää käynnistää puhelin uudelleen jotta sen saa takaisin verkkoon. Uusin päivityskään (Amber) ei tähän auttanut. Nopeimmaksi yhteydeksi olen laittanut 3G, mutta eipä tuokaan kuuluvuutta ja verkossa pysymistä parantanut. Pidän puhelinta Nokian omassa CP-600 kantolaukussa.

Onko muilla vastaavia kokemuksia, muuta vaihtoehtoa kuin viedä huoltoon ja odottaa pari viikkoa?
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko muilla vastaavia kokemuksia, muuta vaihtoehtoa kuin viedä huoltoon ja odottaa pari viikkoa?

Hep! Mulla oli samaa ongelmaa. Yleensä auttoi kun käytti lentotilassa ja kytki takaisin. Raivostuttava vika. Puhelimen jäätymistä tapahtui myös tasaisin väliajoin jolloin laite piti buutata. Jälkeenpäin ajateltuna puhelin oli huonosti toimiva, kenties joku maanantai kappale.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Harvinaisen tymä [sic!] olo! Kai se on myönnettävä, että tekniikan kehitys on ajanut meikäläisen ohi ja vauhdilla. Juna meni aseman ohi jo aikoja sitten, enkä mä päässyt edes asemalaiturille saakka. Muutama tunti tässä on mennyt kivasti leikkiessä, mutta erääseen "kohtuullisen" tärkeään seikkaan mä en löydä ratkaisua - tai siis nykyaikaista ratkaisua.

Eli eli... mun tuli haettua tänään päivällä uusi luuri - Samsung S4

Luurin mukana tuli luonnollisesti uusi SIM-kortti mallia pieni. Mä olen sitä ikäluokkaa, että mä olen tottunut säilömään kaikki puhelinnumerot SIM-kortille - Nokian Venttikympin (2110) aikoihin kun se oli järkevintä. Puhelinta pystyi "päivittämään" vain SIM-korttia vaihtamalla - puhelinnumerot olivat ja pysyivät.

Nyt mun tilanteeni on se, että mulla on oikeassa kourassani brand new Samsung S4 pienellä SIM-kortilla. Vasemmassa kourassani mulla on noin puoli vuotta wanha väliaikaisluurini HTC Explorer isolla SIM-kortilla (joka on jo muuten deaktivoitu - ainakin näytöllä lukee "emergency calls only"?). Kaikki tarvitsemani puhelinnumerot ovat siis tuolla HTC:n isolla SIM-kortilla - ilmeisesti myös puhelimen muistissa, sillä ainakin numerolistauksessa kaikki näkyvät tuplana.

Kysymys: millä helvetillä mä voin siirtää kaikki puhelinnumerot wanhasta luurista uuteen?

Jotenkin tässä vaiheessa mä vain aloin tuntea itseni niin tymäksi [sic!] ja saatanan muumioksi. Jos mun pitäisi nyt keksiä joku ratkaisu itsekseni, niin se olisi lyijykynän avulla puhelinnumeroiden siirto ruutupaperille, josta ne sitten näpytellään uuden luurin muistiin. Toisaalta... olen takuuvarma, että vuonna 2013 homma hoituu muutaman näppäimen painalluksella, mutta millä helvetillä!

APUA!!!
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harvinaisen tymä [sic!] olo! Kai se on myönnettävä, että tekniikan kehitys on ajanut meikäläisen ohi ja vauhdilla. Juna meni aseman ohi jo aikoja sitten, enkä mä päässyt edes asemalaiturille saakka. Muutama tunti tässä on mennyt kivasti leikkiessä, mutta erääseen "kohtuullisen" tärkeään seikkaan mä en löydä ratkaisua - tai siis nykyaikaista ratkaisua.

Eli eli... mun tuli haettua tänään päivällä uusi luuri - Samsung S4

Luurin mukana tuli luonnollisesti uusi SIM-kortti mallia pieni. Mä olen sitä ikäluokkaa, että mä olen tottunut säilömään kaikki puhelinnumerot SIM-kortille - Nokian Venttikympin (2110) aikoihin kun se oli järkevintä. Puhelinta pystyi "päivittämään" vain SIM-korttia vaihtamalla - puhelinnumerot olivat ja pysyivät.

Nyt mun tilanteeni on se, että mulla on oikeassa kourassani brand new Samsung S4 pienellä SIM-kortilla. Vasemmassa kourassani mulla on noin puoli vuotta wanha väliaikaisluurini HTC Explorer isolla SIM-kortilla (joka on jo muuten deaktivoitu - ainakin näytöllä lukee "emergency calls only"?). Kaikki tarvitsemani puhelinnumerot ovat siis tuolla HTC:n isolla SIM-kortilla - ilmeisesti myös puhelimen muistissa, sillä ainakin numerolistauksessa kaikki näkyvät tuplana.

Kysymys: millä helvetillä mä voin siirtää kaikki puhelinnumerot wanhasta luurista uuteen?

Jotenkin tässä vaiheessa mä vain aloin tuntea itseni niin tymäksi [sic!] ja saatanan muumioksi. Jos mun pitäisi nyt keksiä joku ratkaisu itsekseni, niin se olisi lyijykynän avulla puhelinnumeroiden siirto ruutupaperille, josta ne sitten näpytellään uuden luurin muistiin. Toisaalta... olen takuuvarma, että vuonna 2013 homma hoituu muutaman näppäimen painalluksella, mutta millä helvetillä!

APUA!!!

Oletko varma, etteivät yhteystiedot ole jo gmail-tililläsi?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Oletko varma, etteivät yhteystiedot ole jo gmail-tililläsi?
Siellähän ne pitäisi olla - näin ainakin wanha luuri ilmoittaa.

Uudessa luurissa olen tehnyt Google syncin XX kertaa. Molemmissa on bluetooth päällä, molemmat ovat samassa wifissä, kaiken pitäisi mun mielestäni olla kunnossa, mutta kun ei vain kontaktit siirry.

Kumpikaan luuri ei muuten löydä toisiaan bluetoothin kautta - tai tulee vain ilmoitus "no bluetooth device found".

EDIT: MERGE WITH GOOGLE
"Your phone contacts will be merged with contacts from your Google account"

<OK>

"No device contact to merge with Google account"

WTF???
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siellähän ne pitäisi olla - näin ainakin wanha luuri ilmoittaa.

Uudessa luurissa olen tehnyt Google syncin XX kertaa. Molemmissa on bluetooth päällä, molemmat ovat samassa wifissä, kaiken pitäisi mun mielestäni olla kunnossa, mutta kun ei vain kontaktit siirry.

Kumpikaan luuri ei muuten löydä toisiaan bluetoothin kautta - tai tulee vain ilmoitus "no bluetooth device found".

EDIT: MERGE WITH GOOGLE
"Your phone contacts will be merged with contacts from your Google account"

<OK>

"No device contact to merge with Google account"

WTF???

No kirjaudu google-tiliisi tietokoneella ja katso yhteystiedot. Jos ne ovat siellä, niin pitäisi kyllä ilmaantua uuteen Galaxyyn ihan automaagisesti kun lisäät google-tilin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Onnistuisiko tällä

Tässä video aiheesta.
Ei tule mitään!

"Failed to connect" ja "Failed to setup driver" ovat yleisimmät ilmoitukset. Muutenkin tuo on joku trial-versio, joka siirtää vain viisi randomilla valittua kontaktia. Ei hyvä, ei!
No kirjaudu google-tiliisi tietokoneella ja katso yhteystiedot. Jos ne ovat siellä, niin pitäisi kyllä ilmaantua uuteen Galaxyyn ihan automaagisesti kun lisäät google-tilin.
Noh, tämä auttoi jo jonkin verran.

Alunperin puhelimen kontakteissa ei näkynyt mitään muuta kuin omat tietoni sekä SIM-kortilla olevat Soneran numerot (asiakaspalvelu, tekninen tuki jne.). Kaikkea muuta veivaillessani sitten latasin Google Playsta Whatsappin. Tämä auttoi heti sen verran, että kontaktiluetteloon tulivat kaikki ne, joilla on Whatsapp käytössä. Tosin mitään aiempia viestejä tms. ei tietystikään latautunut.

Seuraavaksi kirjauduin ulos tietokoneeni Google-tilistä ja kirjauduin uudelleen sisään. Jonkin ihme säätämisen jälkeen siellä (arkistointi?) alkoi jotain tapahtua myös luurin Google-tilissä. Nyt mulla ilmeisesti näkyvät kontaktilistoissani kaikki ne, joilla on joko Whatsapp tai Google-tili.

Mutta... mulla on edelleen wanhan luurini kätköissä lukuisia numeroita, joilla ei ole kumpaakaan edellä mainittua palvelua. Mainittakoon esimerkiksi vanhempani. Samsungin Kies (?) -ohjelmankin latasin tietokoneelleni, mutta eipä siitäkään ollut mitään apua. 3min sitten hain vielä kylmän oluenkin jääkaapista. Sekin on kohta tyhjä eikä edelleenkään yhteystiedot siirry luurista toiseen! VITTU!!!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielipidettä tarvitaan. Ongelma seuraava. Teen vuorotyötä ja duunissa jää aikaa katsella lätkää tai leffoja silloin, kun hommat ei puske päälle. Tähän asti kaikki toiminut näppärästi duunin nettiyhteydellä, mutta nyt ovat laittaneet sellaiset estot päälle, että niillä ei pääse mihinkään. Onhan mulla tohon läppäriin ollut 3G USB-nettitikku, jota tullut käyteltyä, mutta kyllä sillä esim. suorien lähetysten katsominen on täyttä tuskaa. Rupesin tuossa miettimään, että voisi 4G yhteyttä kokeilla ja mitä sitä nettitikkuakaan tilailemaan, jos sen kannettavalle tarvittavan verkon voi luoda omalla 4G kännykällä. Puhelimen vaihtokin meinaan sopivasti olisi nyt käsillä. Haluan siis 4G puhelimen ja mahdollisimman pienellä näytöllä. 4G:n toimivuus, akun kesto, hinta-laatusuhde ovat niitä oleellisia asioita. Lisäksi plussa iskunkestävyydestä/vesitiiviydestä. Itselläni ei ole mitään aikaisempia kokemuksia älypuhelimista, jos ei oteta lukuun sitä, että olen hypistellyt vaimon iPhone 4S:ää.

Miettinyt seuraavia vaihtoehtoja: (Linkit vievät Gigantin sivuille)

Huawei Ascend P6

-339 EUR
-Kävin liikkeessä näpräämässä. Upea näyttö. Edullinen. Myyjä suositteli.
-LTE:n ja NFC:n puuttuminen, Mitä tarkoittaa?

LG Optimus F5 P875

-329 EUR
-Ei oikein löydy arvosteluja tai kokemuksia pikaisella nettihaulla.

Sony Xperia V LT25i

-369 EUR
-Vedenkestävä
-Heikko akku, ei kestä esim. viikonlopun mökkireissua lataamatta.


Samsung Galaxy S4 mini

-399 EUR

iPhone 5

-679 EUR
-Kallis, varmasti laadukas.

Tuleeko muita mieleen? Mielipiteitä, kokemuksia, muita pointteja.
 
Viimeksi muokattu:

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tule mitään!

"Failed to connect" ja "Failed to setup driver" ovat yleisimmät ilmoitukset. Muutenkin tuo on joku trial-versio, joka siirtää vain viisi randomilla valittua kontaktia. Ei hyvä, ei!Noh, tämä auttoi jo jonkin verran.

Alunperin puhelimen kontakteissa ei näkynyt mitään muuta kuin omat tietoni sekä SIM-kortilla olevat Soneran numerot (asiakaspalvelu, tekninen tuki jne.). Kaikkea muuta veivaillessani sitten latasin Google Playsta Whatsappin. Tämä auttoi heti sen verran, että kontaktiluetteloon tulivat kaikki ne, joilla on Whatsapp käytössä. Tosin mitään aiempia viestejä tms. ei tietystikään latautunut.

Seuraavaksi kirjauduin ulos tietokoneeni Google-tilistä ja kirjauduin uudelleen sisään. Jonkin ihme säätämisen jälkeen siellä (arkistointi?) alkoi jotain tapahtua myös luurin Google-tilissä. Nyt mulla ilmeisesti näkyvät kontaktilistoissani kaikki ne, joilla on joko Whatsapp tai Google-tili.

Mutta... mulla on edelleen wanhan luurini kätköissä lukuisia numeroita, joilla ei ole kumpaakaan edellä mainittua palvelua. Mainittakoon esimerkiksi vanhempani. Samsungin Kies (?) -ohjelmankin latasin tietokoneelleni, mutta eipä siitäkään ollut mitään apua. 3min sitten hain vielä kylmän oluenkin jääkaapista. Sekin on kohta tyhjä eikä edelleenkään yhteystiedot siirry luurista toiseen! VITTU!!!

Hae hyvä mies uusi olut!

Ei se google-tili erottele kontakteista sen perusteella onko yhteystiedolla käytössä google vai ei. Eli osa vanhan luurin kontakteista on siis puhelimessa googlen kautta.
Pystyykö sitä vanhaa korttia enää lukemaan vaikka se onkin jo hengetön operaattorikäytön osalta?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hae hyvä mies uusi olut!
Tietyissä asioissa olen jopa ajatusta nopeampi...
Ei se google-tili erottele kontakteista sen perusteella onko yhteystiedolla käytössä google vai ei. Eli osa vanhan luurin kontakteista on siis puhelimessa googlen kautta.
Pystyykö sitä vanhaa korttia enää lukemaan vaikka se onkin jo hengetön operaattorikäytön osalta?
Kyllä mun käsittääkseni vanha SIM-kortti toimii kaikilta muilta osin paitsi juuri tuon operaattorikäytön osalta.

Yksi vaihtoehto mulla on se, että mä marssin huomenna molempien luurien ja molempien SIM-korttien kanssa ko. liikkeeseen kysymään apua. Toisaalta mielelläni hoitaisin tämän itse. Jotenkin musta tuntuu siltä, että tuo wanha HTC:n luuri ei jostain syystä synkronoi noita tietoja, vaikka se kovasti niin väittääkin.

Yksi ajatus mulle tuli: mullahan on tuossa HTC:ssa joku... 16Gt:n (?) micro-SD-kortti (?). Olisikohan mahdollista kopioida tuon laitteen tiedot siihen ja vain vaihtaa kortti luurista toiseen? Mahtaisiko Samsung osata lukea tuota korttia, jossa on HTC:n tietoja? Sillähän ei pitäisi olla mitään merkitystä, että kyseinen kortti on alunperin Sveitsistä ostettu?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietyissä asioissa olen jopa ajatusta nopeampi...Kyllä mun käsittääkseni vanha SIM-kortti toimii kaikilta muilta osin paitsi juuri tuon operaattorikäytön osalta.

Yksi vaihtoehto mulla on se, että mä marssin huomenna molempien luurien ja molempien SIM-korttien kanssa ko. liikkeeseen kysymään apua. Toisaalta mielelläni hoitaisin tämän itse. Jotenkin musta tuntuu siltä, että tuo wanha HTC:n luuri ei jostain syystä synkronoi noita tietoja, vaikka se kovasti niin väittääkin.

Yksi ajatus mulle tuli: mullahan on tuossa HTC:ssa joku... 16Gt:n (?) micro-SD-kortti (?). Olisikohan mahdollista kopioida tuon laitteen tiedot siihen ja vain vaihtaa kortti luurista toiseen? Mahtaisiko Samsung osata lukea tuota korttia, jossa on HTC:n tietoja? Sillähän ei pitäisi olla mitään merkitystä, että kyseinen kortti on alunperin Sveitsistä ostettu?

Liikkeestä saat varmasti avun, mutta itse voi toki yrittää myös netistä löytyvillä ohjeilla leikata sen vanhan SIM-kortin micro-kokoiseksi. Tuossa toki riskinä, että kaikki tiedot häviävät pysyvästi jos leikkaus menee pieleen.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Onko tämä nyt taas tätä kehitystä että yhteystietoja ei voi siirtää ihan puhelinten välillä BT:n yli?

Eri standardit osoitekirjassa/valmistaja vai tehty niin juuri sen takia että ihmiset tulisivat riippuvaisiksi pilvipalveluista?
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Mä olen varmasti tippunut kettuherraa pahemmin kehityksen rattailta, mutta eikö helpointa olisi kopioida yhteystiedot sim-kortilta vanhaan puhelimeen ja adapterin kanssa micro-simille? Nokialaisilla hoidin joskus siirron noin...
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko tämä nyt taas tätä kehitystä että yhteystietoja ei voi siirtää ihan puhelinten välillä BT:n yli?

Eri standardit osoitekirjassa/valmistaja vai tehty niin juuri sen takia että ihmiset tulisivat riippuvaisiksi pilvipalveluista?

Tässä se "kehitys" kiteytyy. Kun tuon vanhan E7:n MacBookin virelle, voin siirtää bluetoothilla(tai kaapelilla) mitä ikinä tiedostoja haluan laitteiden välillä.

Sitten hankin iphone 5:n ja ajatelin, että nyt kun ovat kaikki saman valmistajan laiteitta, homma olisi vähintäänkin yhtä vaivatonta. Mutta vielä mitä, kuvia ei voi siirtä koneesta puhelimeen millään muulla kuin noilla pilvipalvelimilla, muista tiedostoista puhumattakaan. Bluetooth laitteiden välillä toimii juuri ja juuri modeemiyhteyden luomiseen, jos jossain korvessa sellaista tarvitsen.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tuleeko muita mieleen? Mielipiteitä, kokemuksia, muita pointteja.

HTC One mini kannattaa myös tsekata.

Lumia 720 olisin kanssa tarjonnut, mutta 4G rajaa sen valikoiman ulkopuolelle.

Tuossa HTC:ssa, S4 minissä ja P6:ssa on uusin versio Androidista ja todennäköisesti noille myös tarjotaan pisimpään päivitystuki uusimpaan versioon. Jos et jaksa itse hirveästi säätää, suosittelen HTC:ta, oman kokemuksen mukaan niissä on paras päälleliimattu UI (Sense hakkaa ainakin Touchwizin 100-0). Tässä on vertailtu noita mini versioita keskenään.

Noista kolmesta itse siis valitsisin. Otatpa minkä vaan, niin hyvän luurin saat.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Bluetooth laitteiden välillä toimii juuri ja juuri modeemiyhteyden luomiseen, jos jossain korvessa sellaista tarvitsen.
Helpointa on laittaa puhelimesta Personal Hotspot päälle, jolloin pääset wifillä MB:stä verkkoon ilman sen kummempia säätämisiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös