Uusi kännykkä

  • 1 247 426
  • 5 798
Itselläni löytyy Htc Desire ja täytyy sanoa, että on aivan fantastinen puhelin. Jotain pientä vertailua olen jo aiemmin kirjoittanut tähän ketjuun, joten jos niistä on apua niin ei muuta kuin haku-toimintoa käyttöön.

Jos päätyy Htc:hen kannattaa miettiä haluaako Htc Desiren vaiko hyvin pian ilmestyvän Htc Desire HD:n. Yhden mainoksen olen jo tv:ssä HD:stä nähnyt ja näytti ihan hienolta.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minä tilasin tänään kiinalaisen ZTE Bladen Saunalahdelta, kun se on melko edullinen Android-puhelin. Saa saman puhelimen Soneraltakin halvalla, mutta Saunalahdella on hyvä liittymäpaketti mukana. Saa nähdä millainen "kiinalaisen" Itella minulle aikanaan toimittaa.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minä tilasin tänään kiinalaisen ZTE Bladen Saunalahdelta, kun se on melko edullinen Android-puhelin. Saa saman puhelimen Soneraltakin halvalla, mutta Saunalahdella on hyvä liittymäpaketti mukana. Saa nähdä millainen "kiinalaisen" Itella minulle aikanaan toimittaa.
Minäkin tuota tarjousta pohdiskelen. Spekseiltään puhelin vaikuttaa ihan näppärältä peliltä, ainut mikä arveluttaa on akkukesto? Löytyy WLAN, GPS (A-gps tuella), 5 megapikselin kamera, ja mobiililaajakaistalla nopeus jopa 7,2Mbit/s.

Tarjous on aika hyvä kun miettii että tällä hetkellä minulla on vastaava liittymä ja 384 netti yhteishintaan 0,67+4,94=5,61e/kk. Eli 1,29e/kk lisää kahdeksi vuodeksi niin saan nettiyhteyden nopeuden ylös ja uuden puhelimen. Ei huono, pitänee kuitenkin vielä käydä liikkeessä tuota hiplaamassa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kerrohan sitten miltä puhelin tuntuu.

...

Nokian hyvät ja huonot puolet on suhteellisen hyvin tiedossa, mutta kumman puoleen kannattaisi HTC vs. Samsung -kamppailussa kääntyä?

Laitetaan toki kommentit pienen testailun jälkeen (kunhan puhelin nyt saapuu). Uusimmassa Mikrobitissä 10/2010 on muuten vertailu, josta nuo kaikki laitteet löytyvät. Jos koko lehti ei kiinnosta, niin MB:n sivuilta löytyy artikkeli sähköisessä muodossa muutaman euron hintaan.

Jos päätyy Htc:hen kannattaa miettiä haluaako Htc Desiren vaiko hyvin pian ilmestyvän Htc Desire HD:n. Yhden mainoksen olen jo tv:ssä HD:stä nähnyt ja näytti ihan hienolta.

Tätä mietin itsekin, kuitenkin tarpeeksi kauan on mennyt kikkaillessa varapuhelimella (2v vanha Nokia, joka on kasassa putkimiehenteipillä), joten en jaksanut enää jäädä odottelemaan. Toisaalta myös hinta on hieman suolaisempi ja tuo menee jo samaan hintaluokkaan iPhonen kanssa (tämä ei ole mikään "must have aifoun"-päähänpinttymä, mutta jonkun verran olen päässyt ko. laitetta testaamaan ja edottomasti paras puhelin mitä olen käyttänyt, toki nopealla testauksella HTC:n vehkeet ovat olleet aika lähellä). Enivei, varmasti mielenkiintoinen vaihtoehto.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minäkin tuota tarjousta pohdiskelen. Spekseiltään puhelin vaikuttaa ihan näppärältä peliltä, ainut mikä arveluttaa on akkukesto? Löytyy WLAN, GPS (A-gps tuella), 5 megapikselin kamera, ja mobiililaajakaistalla nopeus jopa 7,2Mbit/s.

Tarjous on aika hyvä kun miettii että tällä hetkellä minulla on vastaava liittymä ja 384 netti yhteishintaan 0,67+4,94=5,61e/kk. Eli 1,29e/kk lisää kahdeksi vuodeksi niin saan nettiyhteyden nopeuden ylös ja uuden puhelimen. Ei huono, pitänee kuitenkin vielä käydä liikkeessä tuota hiplaamassa.

No tietenkin tämmöinen tarjous tulee kun juuri otin sitten peruspuhelimen eli 5230 ja siihen halvimman netin telefinlandilla eli abaut 8 euroa yhteensä kuukaudessa :)

Tiesin että pitäisi odottaa kun joulukin tulossa ja kaikkea, mutta saunalahdellakin oli tässä pitkään kallis tarjous jostain puhelimesta niin ei tajunnut odottaa tätä tarjousta :)


Edit: tietääkö muuten kukaan onko nämä telefinlandin kytkypuhelimet sim lukittuja tai voisiko jostain tietää muuten kun kokeilemalla toista liittymää?

Meinasin jos kikkailisi niin että myisi tuon 5230( itselle kuluja puhelimesta tulee joku 96 euroa, mutta myymällä pois saisi abaut 80 euroa eli joku 20-30 euroa tappiota tulee + pieni 0.66 kuukausimaksu parin vuoden ajan kun sopparia ei voi irtisanoa)

Tosin itsellä oli vasta saunalahti niin onnistuukohan vaihto takaisin näin nopeasti avaamalla uuden liittymän sinne ja ottaa tuon tarjouksen?

Harmittaa kun tarjotaan nopeampaa nettiä ja ehkä parempaa puhelintakin halvemmalla mitä nykyinen paketti on :)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Uutta puhelinta olen hankkimassa ja HTC:n Desire vaikuttaa todennäköisimmältä vaihtoehdolta. Kuitenkin arveluttaa, sillä puhelimessa näyttäisi olevan vain reilun puolen gigan tallennusmuisti. Pärjääkö sillä juuri mitenkään? Puhelimen käyttämisen musiikkisoittimena tuo luultavasti ainakin sulkee pois(?), sillä spotifyn offline-tiedostot, saati mp3 tiedostot haukkaisivat tuon kokoisen tallennustilan hyvinkin nopeasti. Tähän ongelmaan kuulisin mielelläni Desiren käyttäjän mielipiteen, ennen kun hylkään ajatuksen puhelimesta.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Uutta puhelinta olen hankkimassa ja HTC:n Desire vaikuttaa todennäköisimmältä vaihtoehdolta. Kuitenkin arveluttaa, sillä puhelimessa näyttäisi olevan vain reilun puolen gigan tallennusmuisti.
Tulee luurissa 4 Gt MicroSD-muistikortti mukana. Ellet sitten osta sitä käytettynä ja muistikortti on napattu muuhun käyttöön.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...

Tosin itsellä oli vasta saunalahti niin onnistuukohan vaihto takaisin näin nopeasti avaamalla uuden liittymän sinne ja ottaa tuon tarjouksen?
...

Numeronvaihto ei onnistu kun olet mennyt antamaan numerosi DNA:lle, paitsi että ostitko tuon etämyynnistä, jolloin on ehkä katumusaikaa vielä. Silloinkaan tuskin pääset eroon puhelmiseta mutta numeronsiirron saat tehtyä.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Uutta puhelinta olen hankkimassa ja HTC:n Desire vaikuttaa todennäköisimmältä vaihtoehdolta. Kuitenkin arveluttaa, sillä puhelimessa näyttäisi olevan vain reilun puolen gigan tallennusmuisti. Pärjääkö sillä juuri mitenkään? Puhelimen käyttämisen musiikkisoittimena tuo luultavasti ainakin sulkee pois(?), sillä spotifyn offline-tiedostot, saati mp3 tiedostot haukkaisivat tuon kokoisen tallennustilan hyvinkin nopeasti. Tähän ongelmaan kuulisin mielelläni Desiren käyttäjän mielipiteen, ennen kun hylkään ajatuksen puhelimesta.

4gt muistikortti mukana, laajennettavissa aina 32gt asti (ellei peräti 64gt, enpäs ole varma). Android 2.2 tulon jälkeen on ollut mahdollista asentaa ohjelmia kortille, joten Desiren kiinteä muisti ei täyty helposti edes niistä.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uutta puhelinta olen hankkimassa ja HTC:n Desire vaikuttaa todennäköisimmältä vaihtoehdolta. Kuitenkin arveluttaa, sillä puhelimessa näyttäisi olevan vain reilun puolen gigan tallennusmuisti. Pärjääkö sillä juuri mitenkään? Puhelimen käyttämisen musiikkisoittimena tuo luultavasti ainakin sulkee pois(?), sillä spotifyn offline-tiedostot, saati mp3 tiedostot haukkaisivat tuon kokoisen tallennustilan hyvinkin nopeasti. Tähän ongelmaan kuulisin mielelläni Desiren käyttäjän mielipiteen, ennen kun hylkään ajatuksen puhelimesta.

Joo muistikortille saa kaikki kuvat ja musiikit kyllä, joten tuo sisäinen muisti ei vaikuta siihen mitenkään. Mulla on nyt parisen viikkoa ollut Desire käytössä ja hyvä luuri se on. Netti toimii hyvin ja sitä on ilo käyttää, koska tuo näyttö on hyvä ja kosketustuntuma samoin.

Ja kyllä tuo parjattu akkukin meikäläisellä kestää sen pari päivää ihan helposti. Musaa tulee kuunneltua sekä nettiä selattua päivittäin. Mutta silloin kun ei selaa nettiä, niin kannattaa laittaa 3G/WiFi pois päältä, niin säätyy akkua. Nekin saa aloitusnäytölle kätevästi yhden napin taakse kaikki pikavalinnoiksi.

Pitäisi tässä joku päivä ottaa taas semmoinen päivä, että säätäisi puhelinta koko päivän, tuntuu niin rajattomasti olevan kaikkea ohjelmia ja sälää tuolla Marketissa ladattavana. Ja muokattavuushan Desiressä on kunnossa.

Tuossa yks päivä näppäilin kaverin N8 luuria ja en kyllä vaikuttunut siitä kosketusnäytöstä. Jotenkin aika paljon kökömpi, kuin Desiressä. Kamera ja navigointi varmasti paljon paremmat, joten jos ne ovat tärkeimpiä, niin kannattaa myös N8:a harkita. Tosin kyllä tolla Desiren kamerallakin ihan kohtuullista kuvanlaatua saa. Facebookkiin ainakin riittää mainiosti.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Minä tilasin tänään kiinalaisen ZTE Bladen Saunalahdelta, kun se on melko edullinen Android-puhelin. Saa saman puhelimen Soneraltakin halvalla, mutta Saunalahdella on hyvä liittymäpaketti mukana.

Tämähän ei aivan pidä paikkaansa. Soneran toimittamassa mallissa tulee 3.2 megapixelin kamera kun taas Elisalta tulee viiden megapixelin.

Lisäksi Soneran tuote taitaa olla kytkypuhelin (ei varma tieto), kun taas Elisan puhelin toimii kaikilla SIM-korteilla.
 
Viimeksi muokattu:

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
4gt muistikortti mukana, laajennettavissa aina 32gt asti (ellei peräti 64gt, enpäs ole varma).

32Gt on maksimi. 64Gt korteissahan tekniikka muuttuu HC:sta XC:n. Eli muutos on vähän niinkuin DVD -> Blueray. XC -kortit sitten laajenee teoriassa kahteen teraan asti.
 
Viimeksi muokattu:

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
ZTE Blade lähti tilaukseen kun kävin sitä liikkeessä hipelöimässä. Olisi sen saanut Jyväskylä Elisa Shopitista suoraan mukaankin, mutta kytkyä vielä tovi jäljellä niin ei onnistunut minun kohdalla. Hyvä tarjous, kun siihen sai vielä kytkettyä Alle Euron Päivät-edunkin.
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Kiitokset Ruutiveijarille, Hanhelle ja Humpauttajalle.

Jatkokysymyksiä Desireen liittyen. Kannattaako odottaa, että pääsee käsiksi HD versioon vai ostaa nyt tavallinen? Onko HD merkittävästi parempi muuten kuin näytön ja kameran osalta? Akunkestohan taitaa tavallisessa olla parempi...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
ZTE Blade lähti tilaukseen kun kävin sitä liikkeessä hipelöimässä. Olisi sen saanut Jyväskylä Elisa Shopitista suoraan mukaankin, mutta kytkyä vielä tovi jäljellä niin ei onnistunut minun kohdalla. Hyvä tarjous, kun siihen sai vielä kytkettyä Alle Euron Päivät-edunkin.

Lähti itselläkin tilaukseen ja vähän arvalla sitten katostaan minkälainen puhelin on. 5230 lähtee varmaan myyntiin jos vähänkään on toimiva vehje tuo puhelin. Netti tässä itsellä eniten kiinostaa kun tähän hintaan ei muilta operaattoreilta meinaa edes halvinta saada. Saapa nähdä milloin itse puhelin sitten tulee
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset Ruutiveijarille, Hanhelle ja Humpauttajalle.

Jatkokysymyksiä Desireen liittyen. Kannattaako odottaa, että pääsee käsiksi HD versioon vai ostaa nyt tavallinen? Onko HD merkittävästi parempi muuten kuin näytön ja kameran osalta? Akunkestohan taitaa tavallisessa olla parempi...

Eipä taida HD:n näyttö olla parempi(LCD vs. SLCD), mutta suurempi on (4,3" vs 3,7"). Toki tuon suuruudenkin voi miettiä, joko hyvänä tai huonona asiana.
Itse en juuri nyt ostaisi mitään arvokkaampaa älypuhelinta, vaan odottaisin ainakin vuodenvaihteeseen. Tuloillaan on esimerkiksi Androidin tulevalla 2.3 versiolla varustettuja puhelimia, joista yksi todennäköisesti Nexus Onen seuraaja. Jos heti on saatava uusi puhelin, niin sitten on kai parasta hommata molemmat kokeiltavaksi, ennen ostopäätöksen tekoa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Jatkokysymyksiä Desireen liittyen. Kannattaako odottaa, että pääsee käsiksi HD versioon vai ostaa nyt tavallinen? Onko HD merkittävästi parempi muuten kuin näytön ja kameran osalta? Akunkestohan taitaa tavallisessa olla parempi...

HD:ssa on "huonompi akku" mutta uudempi prosessori, jonka pitäisi syödä vähemmän virtasta. Toki isompi näyttö vaikuttaa myös tuohon. Näyttöhän tosiaan ei ole resoltaan tarkempi, ainoastaan tuumakooltaan isompi.
 
Itsekin tilasin tuon ZTE Blade -pakettihässäkän ala Saunalahti. Ihmetyttää vaan, että "Kiitos tilauksesta" -ilmoituksen jälkeen hommasta ei ole näkynyt eikä kuulunut mitään.

Olen Saunalahden asiakas, mutta tilausten seurantapaikassa ei näy, että olisin tilannut ko.paketin.

Mites muilla saman tilanneilla?

PS. Tilasin siis tänään puolen päivän aikaan.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itsekin tilasin tuon ZTE Blade -pakettihässäkän ala Saunalahti. Ihmetyttää vaan, että "Kiitos tilauksesta" -ilmoituksen jälkeen hommasta ei ole näkynyt eikä kuulunut mitään.

Olen Saunalahden asiakas, mutta tilausten seurantapaikassa ei näy, että olisin tilannut ko.paketin.

Mites muilla saman tilanneilla?

PS. Tilasin siis tänään puolen päivän aikaan.

Sama juttu minulla... Eilen tilasin eikä minkäänlaista tilausvahvistusta tai muutakaan viestiä ole saunalahdelta kuulunut.

-Tinke-80
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sama juttu minulla... Eilen tilasin eikä minkäänlaista tilausvahvistusta tai muutakaan viestiä ole saunalahdelta kuulunut.

-Tinke-80

Muistaakseni kun itse tuossa kuukausi sitten vaihdoin saunalahteen, niin tuli vaan tekstari, että numeronsiirto aloitettu eikä muuta. Sitten noin viikon päästä kolahti postissa tilausvahvistus. En tiedä, miten he toimii, jos on jo valmiiksi sauniksen asiakas.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämmöistä bongasin matkapuhelinfoorumilta äsken:
Sain tuossa äsken Saunalahdelta vahvistuksen että tässä on nyt käymässä Desiret. Liikkeille on kuulemma toimitettu erillinen erä puhelimia, mutta verkkotilausten toimituksesta ei ollut mitään arviota. Tuleva erä on kuulemma tilattu, muttei sen saapumisesta ole mitään tietoa. Voi kuulemma mennä viikkoja ennen kuin saavat maanantain ensimmäiset verkkotilaukset toimitettua.

Muistin määrästä eivät osanneet sanoa mitään. Nykyisissäkin laitteissa pitäisi kuulemma olla 256 MB RAM.
Ja vastapainoksi 22.11.2010 julkaistusta Elisan tiedotteesta

Älypuhelinten valtava kysyntä asettaa haasteita saatavuudelle.

- Saatavuusongelmat ovat vaivanneet yleisesti kosketusnäytöllisiä älypuhelimia.
Kysyntä on ylittänyt valmistajien ja myyjien odotukset maailmanlaajuisesti tänä
syksynä. Olemme varautuneet kysyntään hankkimalla ZTE Blade -älypuhelimia jouluksi toivottavasti riittävän määrän, Panu Lehti kertoo.
 

Schadowan

Jäsen
Puhuuko ihmiset täällä desire:sta vai desire z:stä? Laitoin Z:n tilaukseen tossa tiistaina vissiin, ja olettaisin, että luuri tulisi parin kolmen viikon sisällä. Numero siirtyy Telefinlandilta vasta 6.12, joten ennen sitä en puhelimella mitään tekisikään. Otin siis tuon Saunalahden kytkyn (21,90e/kk), tosin puhelimen maksan varmaan saman tien. Viimeisin luuri itsellä on tällainen vanhan liiton Nokia, joten innolla odotan, miten tekniikka on kehittynyt vuosien aikana. Hintakin oli paljon mukavampi kuin IP4:ssa, ja tuskin puhelinkaan paljoa häviää IPhonelle.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Puhuuko ihmiset täällä desire:sta vai desire z:stä? Laitoin Z:n tilaukseen tossa tiistaina vissiin, ja olettaisin, että luuri tulisi parin kolmen viikon sisällä. Numero siirtyy Telefinlandilta vasta 6.12, joten ennen sitä en puhelimella mitään tekisikään. Otin siis tuon Saunalahden kytkyn (21,90e/kk), tosin puhelimen maksan varmaan saman tien. Viimeisin luuri itsellä on tällainen vanhan liiton Nokia, joten innolla odotan, miten tekniikka on kehittynyt vuosien aikana. Hintakin oli paljon mukavampi kuin IP4:ssa, ja tuskin puhelinkaan paljoa häviää IPhonelle.

Ihan "normi" Desireä ainakin itse olen tarkoittanut. Tänään tuli postissa, ensimmäinen puhelu tässä samalla menossa, jonottelen Saunalahdelle ja varmistelen, että minnes mun mobiililaajis on kadonnut :).
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kävinpäs hakemassa tuon ZTE Bladen myymälässä sillä nettitilauksessa ei ole mitään katteita, että puhelimen saa tai ainakaan hirveään nopeaan tahtiin. Suosittelen muitakin käymässä ainakin kysymässä tuota puhelinta lähimästä elisa shopit myymällässä jos vähänkään aikeita on saada tuo puhelin viellä lähiviikkoina.

Ainakin jyväskylän seppälän myymälässä aamulla oli puhelimia viellä jäljellä. Tosin viereisellä tiskillä joku yritti saada netissä tehtyä tilausta purettua, mutta ei onnistunut, mutta itsellä toissapäivänä tehty tilaus onnistui peruuttaa ja puhelin lähti heti matkaan.

Tuossa siis aika monessa tapauksessa on mahdollisuus peruttaa nettitilaus ja ottaa puhelin heti matkaan. Suosittelen jos oikeasti haluaa tuon puhelimen/netin itselle. Itse liittymäkin oli ainakin parin tunnin päässä jo aukikin. Tosin aika tapauskohtainen voi olla voiko tuon tilauksen purkaa vai ei. Todennäköisesti kuitenkin jos nyt tekee nettitilausta siinä on useamman tuhannen jonot edessä joten vaikka puhelimia tulee lisää siinä kestää ja kestää..

Näin pikakatsauksessa puhelin on hintaisekseen ihan näppärä. Tosin vertailukohtaa itsellä ei ole kun lähinnä 5230 puhelimeen, mutta ihan hyvältä tuntuu käteen, näyttö vain joskus ei tunnu reakoivan välttämättä siihen mitä painaa, mutta tuota näyttöäkin varmaan voi jotenkin kalibroida ja itsellä aika kinttusormet.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tänään tuli txt-viestiä Saunalahdelta että paketti on lähetetty. Postin lähetyksen seurantakoodi löytyy oma.saunalahti.fi:stä sekä txt-viestistä. Eli huomenna olisi paketti noudettavissa lähipostista. Ihmeen hyvää palvelua sillä olin varautunut odottamaan parin viikon verran tätä puhelinta.

-Tinke-80
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös