Niin, näitä on tehty ihan kautta linjan
Itselleni kävi niin, että Elisalta liittymääni oli liitetty 12kk määräaikainen sopimus tietämättäni. Tuo selvisi itselleni vasta kun olin liittymää vaihtamassa. Toki tuon sain purettua vajaan parin viikon tappelun jälkeen mutta silloin mietin kuinka moni jättää tuon tappelun suosiolla väliin ja tyytyy kohtaloonsa. Operaattorin on periaatteessa erittäin helppoa tarkastaa mitä asiakkaalle on myyty/luvattu puhelimen välityksellä, koska lain mukaan kaikki nuo puhelut pitää nauhoittaa ja säilyttää tallessa muistaakseni 24kk. Suullinen kauppa onkin sitten hieman hankalampi paikka.
Soneralla taisi olla räikein kun sopimusta jatkettiin automaattisesti ja sopimuksen "katkoaikana" oli viikko tai pari aikaa irtisanoa seuraava kaksivuotiskausi. Jos tuolloin ei toiminut, ei myöskään mitenkään saanut määräaikaisuutta purettua.
Tämä oli aika yleinen keskustelun aihe kun olin Soneralla töissä. Mietittiin juurikin onko tuo edes laillista. Eräs työkaveri tätä kyseli esimieheltämme mutta vastaus oli tasoa selvitellään asiaa mutta jatketaan siihen asti samaa rataa. Asian noustua julkisuuteen oli jostain norsunluutornista sitten kuulemma lähetetty myyjille sähköposti, jossa pyydettiin mainitsemaan asiakkaalle tuosta ehdosta.
Itseäni tuo ei millään tavalla koskenut koska en ollut myynnin kanssa missään tekemisissä mutta tuo nyt oli vain yksi asia mikä vitutti tuolla Soneralla. Muutenkin asiakkaiden ala-arvoinen kohtelu ottaa päähän, on sitten yrityksenä Sonera tai mikä muu tahansa. Voin vain kuvitella sitä vittuilupuheluiden määrää mikä on aspaan tullut kun tuo on asiakkaille selvinnyt.