Uusi kännykkä

  • 1 249 154
  • 5 798

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Onko kellään kokemusta tuosta HTCn wildfirestä? Vaimo näppäili tätä Desireä viikonloppuna ja tykästyi. Ei kuitenkaan halua näin kallista laitetta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ajattelin tuota Desire HD:ta, mutta saako noihin oikeasti toimivan navigaatiosoftan käyttöön ostamatta sitä erikseen. Siis mallia joka neuvoo perille.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ajattelin tuota Desire HD:ta, mutta saako noihin oikeasti toimivan navigaatiosoftan käyttöön ostamatta sitä erikseen. Siis mallia joka neuvoo perille.
Saa, ihan tuon Googlen oman navigaattorin. Täytyy asentaa netistä uusiksi, eikä ole hirveän virallinen versio, mutta toimii hienosti. Onko jollain tietoa milloin Google aikoo avata tuon toiminnon Suomessakin?
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Itse en oikein tykkää tuosta zte bladesta.

Hyvin paljon samoja ongelmia on ollut itsellänikin, mutta mitä enemmän tuon kanssa on touhunnut niin on oppinut käyttämään sitä. Eli käyttäjässä oli vika ainakin täällä monissa kohdissa.

Akku on hieman tosiaan heikko, mutta sinne taustalle jää myös ohjelmia tosi herkästi auki. Jollain App Killer -tyyppisellä kilkkeellä ne saa yhdellä näpäytyksellä pois. Itse käytän tätä koko ajan, etenkin puhelimen käynnyistyessä siellä tuntuu olevan taustalla ohjelma poikineen.

Kaiken kirjoittamisen teen nykyään qwerty-näppiksellä vaakatasossa. Pystyasennossa ne näppäimet olivat liian pieniä, eikä niihin osunut millään. Selaimen puolella tuota ennakoivaa tekstisyöttöä en ole ottanut pois, mutta se oma kirjoittama sana löytyy siitä ehdotettujen sanojen ensimmäisenä. Kun sitä klikkaa, kone hyväksyy sanan eikä ala sitä muuttamaan enää.

Ja tosiaan ohjelmat pitää avata nopealla ja jämäkällä näpäytyksellä. Jos sitä kuvaketta jää painamaan liian kauaksi aikaa, ehdottaa se siirtoa etusivulle pikakuvakkeeksi. Samaten etusivun pikakuvakkeita voi siirtää ja poistaa roskakoriin painamalla kuvaketta, ja raahaamalla sitä sormi näytössä kiinni.

Netissä kannattaa opetella heti kärkeen kahden sormen zoom. Esim Jatkoajassa monet linkit (ketjujen sivunumerot mm.) ovat tosi pieniä, kaksi sormea näytölle ja niitä liikuttaa toisistaan poispäin niin kuva zoomautuu. Sama päinvastoin on loogisesti zoom out.

Loistava peli tämä ZTE Blade tuohon hintaan, mutta vaatii myös hieman perehtymistä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ajattelin tuota Desire HD:ta, mutta saako noihin oikeasti toimivan navigaatiosoftan käyttöön ostamatta sitä erikseen. Siis mallia joka neuvoo perille.

Muistelen, että Desire HD:ssa ja Desire Z:ssa on molemmissa htc:n esiasentama navigointi. Ei siis htc:n itse tekemä, vaan ihan jonkun oikean navigointipalvelutarjoajan. Tämä siis sisältyy tuohon uuteen versioon Sensestä.
Ei kyllä tosiaan ole 100% varmaa tietoa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Hyvin paljon samoja ongelmia on ollut itsellänikin, mutta mitä enemmän tuon kanssa on touhunnut niin on oppinut käyttämään sitä. Eli käyttäjässä oli vika ainakin täällä monissa kohdissa.

Joutuu tuota Androidia aika paljon säätämään ja vääntämään, että saa esim. virtuaalinäppiksen toimimaan haluamallaan tavalla.

edit: Itse asiassa itse tykkään käyttää pystyasennossa perinteistä numeronäppistä, jossa siis yhden numeron takana 3+ kirjainta. Mahdollistaa siis käytön yhdellä kädellä, ja värinän kun ottaa tuohon mukaan, niin käytettävyys alkaa olla ihan ok.

edit2: Ja tosiaan siinä on valmiina Androidin oma näppis, XT9 ja TouchPal. Android Marketista löytynee maksullisia ja ilmaisia vaihtoehtoja.
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Esim Jatkoajassa monet linkit (ketjujen sivunumerot mm.) ovat tosi pieniä, kaksi sormea näytölle ja niitä liikuttaa toisistaan poispäin niin kuva zoomautuu. Sama päinvastoin on loogisesti zoom out.

Hanki Tapatalk-niminen softa. Helpottuu se foorumien lukeminen huomattavasti. Juurihan Jatkiksenkin foorumisofta päivitettiin Tapatalkia tukevien kaartiin.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Muistelen, että Desire HD:ssa ja Desire Z:ssa on molemmissa htc:n esiasentama navigointi. Ei siis htc:n itse tekemä, vaan ihan jonkun oikean navigointipalvelutarjoajan. Tämä siis sisältyy tuohon uuteen versioon Sensestä.
Ei kyllä tosiaan ole 100% varmaa tietoa.

Näin mäkin muistelisin. Tähän vielä lisäksi kameratolpista varoittava softa (mulla käytössä Radardroid), niin kyllä tiellä pärjää. Itse asiassa mä tilasin vielä lisäksi Kiinasta kolme euroa posteineen maksaneen imukuppitelineen Desiren tuulilasiin kiinnittämiseksi. Navina joutuu tuolla Desirella käyttämään tuota jo mainittua Google Maps Brutia, joka on kyllä toiminut hyvin ja ainakin pessyt E71:n S60 3rd Editionin Kartat noin sata-nolla.
 

Lavis

Jäsen
Onko tähän Samsung Galaxy S -malliin saatavana mitään versiota Flash Playeristä tai jotain sovellusta, jolla voi esim. katsoa nhl.com -sivustolta videoita? Oon tässä ny ettiny tollasta sovellusta kohta viikon päivät, tuloksetta. Maksullisetkin sovellukset voi linkittää tai kertoo. Iso peukku sille, joka mahdollisesti ratkaisee ongelmani.

E: saako tätä käyttöjärjestelmää päivitettyä mitenkään tuohon 2.2 -systeemiin? Nyt taitaa olla käytössä 2.1, onko tolla jotai väliä Flash Playerin saatavuuteen?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hanki Tapatalk-niminen softa. Helpottuu se foorumien lukeminen huomattavasti. Juurihan Jatkiksenkin foorumisofta päivitettiin Tapatalkia tukevien kaartiin.

Ärsyttää kun omalle puhelimelle ei tuota ole (Nokia E5). Muutenkin ko. puhelimen kanssa on paljon sovelluksia, jotka menee muihin E-sarjalaisiin muttei E5:seen. Liekö joku yhteensopivuusjuttu tms., en tiedä.

Muuten puhelimeen olen ollut ihan tyytyväinen ja on pelannut hienosti. Navigointi toimii yllättävän hyvin ja näyttää tarkasti mm. nopeusrajoitukset. Olin hieman skeptinen nettijuttujen perusteella ensin tuohon navijuttuun. Akku kestää jonkun 4-5 päivää. Wlan-yhteys pelaa paremmin kuin kannettavassa, esim. kotona löytää signaalin jo parkkipaikalla ja takapihalla, missä läppäri ei signaalia löydä. Nettiselaukseen isompi näyttö olisi parempi. Kuvia saa kätevästi facebookiin ja ihan riittävällä laadulla. Minusta hintaisekseen kuitenkin ihan hyvä puhelin.
 

Veli Kettula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
saako tätä käyttöjärjestelmää päivitettyä mitenkään tuohon 2.2 -systeemiin? Nyt taitaa olla käytössä 2.1, onko tolla jotai väliä Flash Playerin saatavuuteen?

Saahan sen. Asennat koneellesi Samsung Kies -ohjelman (löytyy Googlella), joka vastaa Nokia Ovi/PC Suitea sekä ominaisuuksiltaan että surkeudellaan. Kytket puhelimen kiinni ja Kies ehdottaa päivittämistä.

Pikakokeilulla nhl.com:in videot kyllä toimivat 2.2:lla, mutta tökkien.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Onko tähän Samsung Galaxy S -malliin saatavana mitään versiota Flash Playeristä tai jotain sovellusta, jolla voi esim. katsoa nhl.com -sivustolta videoita? Oon tässä ny ettiny tollasta sovellusta kohta viikon päivät, tuloksetta. Maksullisetkin sovellukset voi linkittää tai kertoo. Iso peukku sille, joka mahdollisesti ratkaisee ongelmani.

En ole oikein selvillä NHL:n oman mobiilisovelluksen jakelusta, mutta yritä kaivellä täältä.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tähän Samsung Galaxy S -malliin saatavana mitään versiota Flash Playeristä tai jotain sovellusta, jolla voi esim. katsoa nhl.com -sivustolta videoita? Oon tässä ny ettiny tollasta sovellusta kohta viikon päivät, tuloksetta. Maksullisetkin sovellukset voi linkittää tai kertoo. Iso peukku sille, joka mahdollisesti ratkaisee ongelmani.

E: saako tätä käyttöjärjestelmää päivitettyä mitenkään tuohon 2.2 -systeemiin? Nyt taitaa olla käytössä 2.1, onko tolla jotai väliä Flash Playerin saatavuuteen?

Saahan sen. Asennat koneellesi Samsung Kies -ohjelman (löytyy Googlella), joka vastaa Nokia Ovi/PC Suitea sekä ominaisuuksiltaan että surkeudellaan. Kytket puhelimen kiinni ja Kies ehdottaa päivittämistä.

Pikakokeilulla nhl.com:in videot kyllä toimivat 2.2:lla, mutta tökkien.

Ja jos ei Kiesillä onnistu(mikä on hyvinkin todennäköistä), niin samfirmwaren kautta onnistuu, jos vain viitsii hieman lukea ja sisäistää. Matkapuhelifoorumin kautta voit kaivella myös ohjeita jos jaksat.
 

Sambody

Jäsen
Aijjai nyt polttelee aika helvetisti, kun tuli pistettyä vihdoin tilaukseen tuo HTC Desire Z. Hetki siinä meni, mutta enää ei pystynyt vastustamaan kiusausta. Toivottavasti ei petä kovia odotuksia.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Onko tähän Samsung Galaxy S -malliin saatavana mitään versiota Flash Playeristä tai jotain sovellusta, jolla voi esim. katsoa nhl.com -sivustolta videoita? Oon tässä ny ettiny tollasta sovellusta kohta viikon päivät, tuloksetta. Maksullisetkin sovellukset voi linkittää tai kertoo. Iso peukku sille, joka mahdollisesti ratkaisee ongelmani.

Marketista varmaan löysitkin jo NHL gamecenter -sovelluksen jossa on maksullisessa versiossa myös videotarjontaa nähtävillä. Minulla on tuo ilmainen versio, joten en osaa sisällöstä sanoa mitään. Muuten kyllä loistosovellus, milloin liigassa?

Lisäys; Flash tulee tuon 2.2 -päivityksen mukana, ohjeet päivittämiseen olikin yllä...
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Onko kellään kokemusta tuosta HTCn wildfirestä?

Ostin kyseisen kapulan kun sain 199e elisan tarjouksesta, todella tyytyväinen olen ollut ja voin suositella.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko kellään vertailupohjaa ZTE Bladesta muihin android-kännyihin?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olisin ottanut tänään mukaani Bladen kytkynä, mutta Saunalahdella on jokin karenssiaika liittymän vaihtamiseen. Vaihdoin kesällä liittymätyyppini, enkä voi nyt ennen huhtikuuta siirtää numeroani. Uutta numeroa en halua. Harmi kaikkinensa, koska Blade tuntui ihan hauskalta lelulta, ja tuohon hintaan liittymän kanssa se olisi ollut oikein hauska paketti. No, jäi nyt ottamatta.

HTC Desire HD vaikutti näpsäkältä luurilta. Ja pakko myöntää, että onhan iLuuri ihan sulava känny.
 

J.Petke

Jäsen
Olisin ottanut tänään mukaani Bladen kytkynä, mutta Saunalahdella on jokin karenssiaika liittymän vaihtamiseen. Vaihdoin kesällä liittymätyyppini, enkä voi nyt ennen huhtikuuta siirtää numeroani. Uutta numeroa en halua.

Siis karenssiaika Saunalahden sisäisissä vai onko sinulla määräaikainen soppari vanhassa liittymässä johonkin toiseen firmaan?
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Olisin ottanut tänään mukaani Bladen kytkynä, mutta Saunalahdella on jokin karenssiaika liittymän vaihtamiseen. Vaihdoin kesällä liittymätyyppini, enkä voi nyt ennen huhtikuuta siirtää numeroani. Uutta numeroa en halua.

Vaimo ainakin sai vaihdettua Saunalahden vanhan liitymänsä tohon Blade tarjouspakettiin. Oiskohan sillä ollut Saunalahden liittymä n.2 kk.

Hauska itsekkin testailla Androidia. Työn puolesta on vaan Nokiaa tarjolla ja helvetin tyytyväinen olen ollut N8:n ominaisuuksiin. E7 oli testissä vähän aikaa, mutta jotenkin itselle liian isokokoinen laite. Olen jo tottunut N8:n kosketus-qwertyyn, joten ei ole hinkua siirtyä E7:aan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nykyinen on Saunalahden liittymä, ei määräaikaisuutta. Vaihdoin kesällä liittymätyyppiä. Muuta ongelmaa ei käsittääkseni ollut kuin se, että vaihtoaikani on liian lyhyt. Kuulemma haluavat poistaa tarjousluurien perässä juoksevat tällä keinoin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vaimo ainakin sai vaihdettua Saunalahden vanhan liitymänsä tohon Blade tarjouspakettiin. Oiskohan sillä ollut Saunalahden liittymä n.2 kk.
Epistä. Pitänee mennä aamulla ennen duunia uudelleen vinkumaan tuonne ElisaShopiin.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Täällä kun oli spekulaatiota ZTE Bladen toimitusajoista, niin nyt tuli Saunalahdelta tekstiviesti, että paketti on laitettu matkaan. Tilauksen tein tasan viikko sitten eli aika nopeasti tämä lopulta meni.
 

TW

Jäsen
Tilasin ZTE Bladen viime viikon perjantaina ja saunalahden tilihallinnassa näkyy että paketti on matkalla, eli alle viikossa matkalle. Saapa kokemusta millainen on halpis-Android, odotukset eivät ole kovin korkealla mutta saapa ainakin halvalla nopean dataliittymän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös