Uusi kännykkä

  • 1 254 509
  • 5 806

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei siinä mitään, edelleen tykkään puhelimesta tosi paljon, mutta ei huolto mitään sammumisongelmaa ole korjannut. Sammuu edelleen useita kertoja päivässä.
Omassa E75:ssa oli sama ongelma. Mitään vikaa ei puhelimesta löytynyt. Sim-kortin vaihto uuteen auttoi, eikä ongelmaa ole sen jälkeen ollut.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Omassa E75:ssa oli sama ongelma. Mitään vikaa ei puhelimesta löytynyt. Sim-kortin vaihto uuteen auttoi, eikä ongelmaa ole sen jälkeen ollut.

...eli niissä edelleen on eroja. Mulla on Saunalahden SIM-kortti, jonka vaihdoin edellisessä E71-puhelimessa käyttäessäni uuteen ehkä vuosi takaperin. Mutta pitää kokeilla taas tätäkin jippoa, koska vaivana se on todella pieni verrattuna puhelimen huoltoon viemiseen.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
HTC Desire

Olen nyt uuden htc desiren omistaja. Pari tuntia olen tässä näprännyt laitetta ja hienolta vaikuttaa. Ennen on ollut vain jotain halpisluureja joten hyppäys on iso. Eiköhän tämän kirjoittamisenkin opi aika nopeasti. Tää viesti on näppäilty desirellä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
...C6 tuli huollosta. Ei siinä mitään, edelleen tykkään puhelimesta tosi paljon, mutta ei huolto mitään sammumisongelmaa ole korjannut. Sammuu edelleen useita kertoja päivässä..

Noi matkapuhelinten huollot hakevat kyllä kusetusasteikolla vertaisiaan. Merkistä riippumatta aina sama tarina. Puhelimessa oli vika x, jonka vuoksi puhelin huoltoon. Viikon-parin päästä huolto valmis ja haet tyytäväisenä laiitteen pois, - vain huomataksesi himassa ettei ne vitun nilkit ole tehneet sille yhtään mitään.

Ja tuo huoltojen touhuilu ei ole mikään uusi ilmiö, vaan se ollut sitä samaa paskaa siitä asti kun GSM-puhelimet yleistyivät.
Itselläni on osunut kaksi maanantaikappaletta käsiin. Joskus 2000-luvun alkupuolella ostin jonkun Nokian 6xxx mallin, johon tuli viikon-parin käytön jälkeen sellainen bugi, että se hävitti puolet osoitekirjasta ja jumiutui about joka toisen puhelun aikana täysin. Vein Mäkitorppaan, sain viikon päästä takaisin samassa kunnossa. Taas vein Mäkitorppaan, ja sain viikon päästä takaisin samassa kunnossa. Vein Mäkitorppaan ja olin jo henkisesti valmistautunut kuristamaan sen homon kravatistaan sinne tiskinsä taakse, mutta tämä antoikin sitten uuden puhelimen tilalle. Tässä tapauksessa onneksi vielä toimivan.
Toinen maanantaikappale oli joku Panasonicin malli, jossa eivät pysyneet puhelinta kasassa pitäneet ruuvit kiinni. Puhelin oli paljon halvempi kuin tuo em. tarinan Nokia, ja ekasta huoltoliikkeeen kanssa asioimisesta viisastuneena teippasin mielummin sen puhelimen läjään kun että olisin aloittanut senkin kanssa saman rumban.

Ystäväpiiristä on noita samoja juttuja saanut kuulla ihan viime ajoiltakin, joten mikään ei ole sen suhteen muuttunut. Miten helvetti voi olla mahdollista, että viet näyttövikaisen puhelimen huoltoon, ja hakiessasi väitetään kirkkain silmin että se on korjattu, vaikka asiakas näkee heti, että siinä on se sama paska näyttö mikä viedessäkin.

Voi vaan arvailla kuinka paljon nämä "valtuutetut" huoltoliikkeet kusettavat laitteiden valmistajilta ja loppukäyttäjiltä fyrkkaa laskuttamalla ilmahoidoistaan ties mitä.

Tarinan opetus: Halvat puhelimet mielummin roskiin kuin kusettajien korjattavaksi. Kalliit huoltoon haulikko tanassa :)
 

J.Petke

Jäsen
Olin tässä joku aika sitten kallistumassa uuden iPhonen ostoon mutta nyt olen tykästynyt tähän uuteen android froyoon ja HD2:n yhdistelmään. Toimii hyvin, löysin sopivan ohjelman podcasteille ja radiolle sekä tuo systeemi toimii loistavasti, että käyttiksessä on esim. yksi ruutu widgeteille, toinen ruutu käytetyimmille ohjelmille, kolmas ruutu kokonaan facebookille, neljäs ruutu vaikka sms-ohjelmalle.

Nettiselailukin on helvetin hyvää isolla näytöllä (parempaa kuin iPhonella) ja android market on myös täynnä hyviä ohjelmia. Pitäisi hommata vielä isompi muistikortti jotta tuota pystyisi käyttämään myös musiikkisoittimena. Siinä ei kyllä vaan pärjää iTunesin ja iPhonen yhdistelmälle. Tai no, täytyy etsiä sopivat ohjelmat.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen nyt uuden htc desiren omistaja. Pari tuntia olen tässä näprännyt laitetta ja hienolta vaikuttaa. Ennen on ollut vain jotain halpisluureja joten hyppäys on iso. Eiköhän tämän kirjoittamisenkin opi aika nopeasti. Tää viesti on näppäilty desirellä.

Hieno valinta, vaikka ehkä desire HD voisi olla vielä kivempi.. Akkukesto aika mitätön mut toimii se laturin päässäkin :P

Kauhea hinku kehua sovelluksia joten tässä näitä- androidille käy muillekkin.
SaunaSMS - jos saunalahden liittymä ja oma.saunalahti tunnukset niin saa tekstiviestitellä hiukan ilmatteeks.
Enidroid - hakee enirosta nimet numeroille kekkä soittaa ja sitte pystyy käyttään numerohakua kunhan tekee eniron tunnukset, mikkä maksaa 25c vain.
call confirm - desiren kans aivan pakollinen, ku muuten soittelee mihin sattuu...
quick settings - akunsäästöä ottamalla wlanit sun muut pois päältä ja sitten akunkulutusta laittamalla ne kaikki päälle.
Spotify vaikuttais ihan kivalta, mut maksaa sen kympin kuussa...
jos kuntoilee, eli siis tekee jotain mitä minä en, niin endomondo toimii hienosti kuntoilulokina, kannustavaakin jossain määrin kierrosajat sun muut kun tulevat korvaan suoraan.

Peleistä ei kannata ottaa angry birdsiä, robo defenseä tai and battleshippiä koska sitte ei oo enää aikaa tehä mitää muuta... paper tossia jaksaa aikansa.

Jos joku suosittelee juicy defenderiä tai näitä millä saa akunkäyttöä tutkittua ja määriteltyä, niin en suosittele minä koska mulla desiren akku meni puolet nopeemmin juicyt päällä.. Mut voi se toimiakkin jossain tarpeessa..
Myöskin sovelluksentappo-ohjelmat on turhia ku androidi osaa sammutella niitä sovelluksia ite tarpeittensa mukaan ja moniajo-höskelit toimii ihan kivasti.

Sitten tietysti oot ladannut jo tuon Chuck Norris Facts -ohjelman. totta joka sana siinä.


Muitakin on vaikka millai, hienoja tulevia hetkiä desiren ja erinäisissä paikoissa käytettävien latureiden seurassa.

-kle
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään voisi olla oiva päivä hankkia uusi puhelin. Tarkemmin iPhone 4 32GB.

Vanhana puhelimena toimii iPhone 3G, joka on kytkyllä maksettu viimekuussa loppuun. Puhelin sekoilee melko paljon ja jäätyilee reippaasti, joten sen takia mietityttää tämä uusi iPhone 4, onko siinä paljonkin ongelmia?

Soneran nettikaupasta vähän tarkastelin hintoja itse räätälöidyllä liittymällä, joka sisälsi 350 minuuttia puheaikaa, 150 tekstaria ja rajattoman netin käytön. Yhden kuukausierän hinnaksi tulisi näin pyöreästi 64 euroa. Aika samoissa mitä tämäkin 3G maksoi.

Toinen asia: Ajattelin jättää tuon vanhan iPhonen huoltoon samalla. Kuinka kauan yleensä nämä takuuhuollot kestävät? Ja saako tuon iPhone 4:sen heti käyttöönsä, jos vaikka käy sonera kaupasta hakemassa?

Tuon vanhan kanssa meni muistaakseni pari päivää, että sitä pystyi käyttämään..
 
Suosikkijoukkue
Arsenal

...ja huikea tarina C6-puhelimen kanssa jatkuu.

Eilen varasin mukavasti aikaa rynnätäkseni paikalliseen Elisa-shoppiin vaihtamaan SIM-korttia uuteen. Edellisiltana netistä tarkistin, että aukioloajat ovat työssäkäyvälle normaalit, eli täysin mahdottomat, joutuu kuluttamaan koko ruokatunnin ko. shopissa asioimiseen. Eipä siinä sitten muuta kuin 30 km yhteen suuntaan auton rattiin ja kohti paikallista Prismaa vain havaitakseni, että ovella on lappu: "Avaamme tänään poikkeuksellisesti n. 13.00 inventaarion takia." Ei vaan voi käsittää miten perseestä puhelimien ja liittymien asiakaspalvelu yhä edelleen on. Miten ihmeessä inventaariot hoidetaan keskellä päivää? Miten ihmeessä tuommoisen liikkeen inventointi voi kestää yli tunnin? Miten ihmeessä poikkeuksellisesta aukioloajasta ei ole mainintaa nettisivuilla? Sen verran omakohtaista kokemusta asiakaspalvelusta ja inventaarioista on, että kuulostaa ihan uskomattomalta.

Mutta muutakin tapahtui.. Eilisaamuna ennen tuonne kortinvaihtotalkoisiin lähtöä C6 normaaliin tapaan sammui. Akkua vaihtaessa puhelin tippui käsistä n. 20 cm:n matkan pöydälle. Ja kas! Se korjasi enemmän kuin viikon palvelu merkkihuollossa. Tuon jälkeen puhelin ei ole sammunut vielä kertaakaan! Vuorokausi sammumatta alkaa olla täynnä ja se on varmaan 20 tuntia enemmän kuin kertaakaan aiemmin. Tuskinpa tuo nyt ikuisesti tuli tuolla korjattua, eli jotainhan siellä on vialla, mutta nautitaan nyt toimivasta luurista edes vähän aikaa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Löytyykö mielipiteitä N8:n omistavalta henkilöltä, jota oikeasti kiinnostaa valokuvaaminen, N8:n kuvien laadusta ja millaisia kuvia N8 ottaa eri tilanteissa, esim. iso-kyvykkyys ym. asiat. Megapikseleitä on riittävästi, mutta kun se ei vielä oikein kerro mitään N8:n kameran laadusta.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Löytyykö mielipiteitä N8:n omistavalta henkilöltä, jota oikeasti kiinnostaa valokuvaaminen, N8:n kuvien laadusta ja millaisia kuvia N8 ottaa eri tilanteissa, esim. iso-kyvykkyys ym. asiat. Megapikseleitä on riittävästi, mutta kun se ei vielä oikein kerro mitään N8:n kameran laadusta.
Itse en moista omista, mutta kyllä tuossa kaikkien puolueettomien testien mukaan on paras kamera, joka puhelimessa on koskaan ollut. Optiikka, salama ja prosessointi toimivat kaikki. Jos oikeasti kiinnostaisi valokuvaaminen, ostaisin aivan varmasti N8:n.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Löytyykö mielipiteitä N8:n omistavalta henkilöltä, jota oikeasti kiinnostaa valokuvaaminen, N8:n kuvien laadusta ja millaisia kuvia N8 ottaa eri tilanteissa, esim. iso-kyvykkyys ym. asiat. Megapikseleitä on riittävästi, mutta kun se ei vielä oikein kerro mitään N8:n kameran laadusta.

No kuvaamisesta en tajua mitään, mutta näin maallikon silmin tulee todella hyvää jälkeä ihan automaattiasetuksillakin. En osaa kuitenkaan sen enempiä tuosta kertoa kun en kameroiden päälle ymmärrä yhtään mitään, mutta tuolta http://www.matkapuhelininfo.com/f18/nokia-n8-kamera-60596/ löytyy oma keskustelu liittyen pelkästään tuohon kameraan. Siellä saattaisi olla jokunen keskustelija joka kuvaamisesta jotain tajuaakin, linkkejä käyttäjien ottamiin kuviin etc.
 

Tuamas

Jäsen
Löytyykö mielipiteitä N8:n omistavalta henkilöltä, jota oikeasti kiinnostaa valokuvaaminen, N8:n kuvien laadusta ja millaisia kuvia N8 ottaa eri tilanteissa, esim. iso-kyvykkyys ym. asiat. Megapikseleitä on riittävästi, mutta kun se ei vielä oikein kerro mitään N8:n kameran laadusta.

Ainakin pimeässä/hämärässä ottaa parempia kuvia salamalla kuin peruspokkarit, eli ainakin siltä osin on ihan pätevä kameranakin.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Komppailen eli N8:n valoherkkyys ja myös salama on aivan erinomainen, vaikka en kuvaakaan edes juuri lomilla; nyt tällä olen innostunut napsimaan, ja panoramakuvat varsinkin on hienoja. Suosittelen!
 

bredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sjöblom.
Vanhana puhelimena toimii iPhone 3G, joka on kytkyllä maksettu viimekuussa loppuun. Puhelin sekoilee melko paljon ja jäätyilee reippaasti, joten sen takia mietityttää tämä uusi iPhone 4, onko siinä paljonkin ongelmia?

Soneran nettikaupasta vähän tarkastelin hintoja itse räätälöidyllä liittymällä, joka sisälsi 350 minuuttia puheaikaa, 150 tekstaria ja rajattoman netin käytön. Yhden kuukausierän hinnaksi tulisi näin pyöreästi 64 euroa. Aika samoissa mitä tämäkin 3G maksoi.

Suosittelen ostamaan Elisan shopitista ilman kytkyä ja Saunalahdelta joku vastaava liittymä päälle, pääset halvemmalla ja saat vaihtaa liittymää koska haluat.

IPhone nelosessa ainoa ongelma taisi olla antennin tms. sijaitseminen puhelimen sivussa jolloin puhuessa käsi sen helposti peitti ja katkaisi puhelun. Tähän on mm. verkkokauppa.comista saatavissa ns. iphone-laastareita joka pistetään tämän antennin päälle ja samalla poistaa tämän vian. Muuten huikea vehje, paljon tehokkaampi kuin tuo 3G.

Löytyykö mielipiteitä N8:n omistavalta henkilöltä, jota oikeasti kiinnostaa valokuvaaminen, N8:n kuvien laadusta ja millaisia kuvia N8 ottaa eri tilanteissa, esim. iso-kyvykkyys ym. asiat. Megapikseleitä on riittävästi, mutta kun se ei vielä oikein kerro mitään N8:n kameran laadusta.

Tuosta oli juuri kuukausi takaperin testiä jossakin lehdessä (iltalehti ehkä?) jossa sama kuva oli otettu niin N8:lla kuin parilla eri järkkärilläkin. Näitä sitten näytettiin lukijoille joiden piti valita laadultaan paras kuva. Enemmistö kallistui N8lla otetun kuvan puoleen. Tietenkään kuvan syvyys ei pääse ihan samalle tasolle järkkäreiden kanssa mutta muuten yhtä laadukas. Tuon parempaa kameraa ei taida kännykkään enää saadakkaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
..
. Eipä siinä sitten muuta kuin 30 km yhteen suuntaan auton rattiin ja kohti paikallista Prismaa vain havaitakseni, että ovella on lappu: "Avaamme tänään poikkeuksellisesti n. 13.00 inventaarion takia." Ei vaan voi käsittää miten perseestä puhelimien ja liittymien asiakaspalvelu yhä edelleen on. Miten ihmeessä inventaariot hoidetaan keskellä päivää? Miten ihmeessä tuommoisen liikkeen inventointi voi kestää yli tunnin? Miten ihmeessä poikkeuksellisesta aukioloajasta ei ole mainintaa nettisivuilla? Sen verran omakohtaista kokemusta asiakaspalvelusta ja inventaarioista on, että kuulostaa ihan uskomattomalta.

.

No tässä yhtenä päivänä sain kuulla eräältä elisalla ennen töissä olevalta ettei siellä oikein missään ole asiat kunnossa.. Komminikaatio eri toimipisteissä on suoraan sanottuna perseessä, asiakaspalvelusta puhelimella lähtien.. Kaikki jutut ulkoistettu ja eri jutut ei tee melkein mitään yhteistyötä toisiensa kanssa jne.. Puhelinpalvelussa aletaan päivittään palvelimia ja koneita kuulema kesken päivän kun muissa firmoissa yöllä jne.. oikein mikään ei toimi. Sama tuli huomattua itse, kun meni tietokoneessa modemi rikki niin kesti varmaan monta viikkoa että joku tuli katsoon ja sitten se korjaaja sanoi että kannattaa käydä elisan myymälässä, mentiin myymälään, sieltä ohjasivat että pitää soittaa asiakaspalveluun, asiakaspalvelusta yhdistivät toiseen asiakaspalvelunumeroon, sieltä ohjasivat viellä toiseen numeroon ja siinä sitten yhteensä varmaan parituntia odotella että vastailevat ym.. Hirveetä säätöä ja kaiken olisi saanut hoidettua jos korjaajalla olisi noita bokseja mukana niin olisi vaihto onnistunut suoraan ilman että postissa noita alkaa lähetteleen puolin ja toisin..

Shopitista muutenkin itsellä huonoja kokemuksia. Itse kävin kysymässä eräänä päivänä 5230 puhelinta joka oli lehdessä tarjouksessa. Sanoivat että loppu puhelimet ,mutta huomena tulee heti aamulla erä, että kannattaa heti aamulla tulla. No olin ekana ovella odottamassa ja sanoivat että parin tunnin päästä tulee puhelimia lisää joten odotelkaa jossain parituntia. Tulin n. 1h päästä kysyyn uudestaan niin sanoivat että tässä oli jono ja puhelimet meni, mutta ensiviikolla tulee lisää.. meinasi pari kirosanaa tulla ja jyväskylän prisman myymälässä tuo nainen oli muutenkin erittäin töykeän oloinen ja seuraavana päivänä sitten telefinlandilta joku kaveri soittikin ja kauppasi puhelinta ja liittymää niin oli pakko ottaa kun elisan touhu otti päähän.

On muuten käsittämätöntä miten asiakaspalvelussakin eroa. Soitin eräästä asiasta telefinlandin asiakaspalveluun ja olin jo odottelemassa milloin hittimusiikki alkaa niin sieltä vastasikin joku jo heti ja meinasi sanat mennä sekaisin kun en ollut tähän valmistautunut.
 

bredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sjöblom.
No tässä yhtenä päivänä sain kuulla eräältä elisalla ennen töissä olevalta ettei siellä oikein missään ole asiat kunnossa.. Komminikaatio eri toimipisteissä on suoraan sanottuna perseessä, asiakaspalvelusta puhelimella lähtien.. Kaikki jutut ulkoistettu ja eri jutut ei tee melkein mitään yhteistyötä toisiensa kanssa jne..Puhelinpalvelussa aletaan päivittään palvelimia ja koneita kuulema kesken päivän kun muissa firmoissa yöllä jne.. oikein mikään ei toimi.

No ei se kyllä ihan näinkään ole. Kommunikaatio toimii loistavasti, asiakaspalvelu on ainakin meidän yksikössä mielestäni parempaa kuin muilla operaattoreilla. Eikä täällä kesken päivän mitään päivitellä, ei siinä mitään järkeä olisi. Yöllä nämä myös Elisalla. Kaverisi ilmeisesti soneralla tai dnalla nykyään hommissa?
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No ei se kyllä ihan näinkään ole. Kommunikaatio toimii loistavasti, asiakaspalvelu on ainakin meidän yksikössä mielestäni parempaa kuin muilla operaattoreilla. Eikä täällä kesken päivän mitään päivitellä, ei siinä mitään järkeä olisi. Yöllä nämä myös Elisalla. Kaverisi ilmeisesti soneralla tai dnalla nykyään hommissa?
Elisa, DNA tai Sonera. Samaa paskaa se asiakaspalvelu on noissa jokaisessa, mutta etenkin Elisalla ja Soneralla.
 

Theone

Jäsen
Elisa, DNA tai Sonera. Samaa paskaa se asiakaspalvelu on noissa jokaisessa, mutta etenkin Elisalla ja Soneralla.

Itse olen ollut aikaisemmin Soneralla töissä ja voin kyllä hyvällä omallatunnolla haukkua kyseisen lafkan asiakaspalvelun, ainakaan silloin Sonera ei hoitanut itse kuin yrityspuolen aspan. Sama yhteistyöyritys hoitaa myös DNA:n ja plustv:n aspat, joten tuskin noissakaan ovat asiat yhtään paremmin.

Elisan asiakkaana olen kerran joutunut soittamaan aspaan ja odotusaika oli jotain 30-40 min ja asiat hoituivat sen jälkeen ihan ok. Tosin enää en ihan pikku asioista jaksa alkaa sinne jonottamaan. Tätä ne varmaan noilla jonotusajoilla hakevatkin.

Eniten ihmetystä aiheutti, kun netti oli kolmatta päivää poikki, tuon aspan tyttö kysyi kolmesti (3) puhelun aikana, että olenko kokoillut mennä nettiin tekemään vikailmoitusta. Luultavasti jostain lapultahan nuo kysymykset lukevat ja olisihan voinut kaverin koneelta käydä tuon ilmoituksen tekemässä mutta ei kai ole liikaa vaadittu, että sisäistäisivät asian ensimmäisellä taikka toisella kerralla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Elisan asiakkaana olen kerran joutunut soittamaan aspaan ja odotusaika oli jotain 30-40 min ...

Paitsi, että tilanne on muuttunut radikaalisti ja viestintäviraston sivulta näkee, että esim. Elisan keskimääräinen vastausaika on noin minuutin ja noin puoleen puheluista vastataan alle 20 sekunnissa.

Joku tuossa kehui DNAta, mutta tilastojen valossa, DNAn kesimääräinen vastausaika on 3 min 30 s ja 33% puheluista vastataan alta minuutin kun Elisalla vastataan keskimäärin 2 min 23 sekunnissa ja 62 % alle minuutin.
 

Theone

Jäsen
Paitsi, että tilanne on muuttunut radikaalisti ja viestintäviraston sivulta näkee, että esim. Elisan keskimääräinen vastausaika on noin minuutin ja noin puoleen puheluista vastataan alle 20 sekunnissa.

Joku tuossa kehui DNAta, mutta tilastojen valossa, DNAn kesimääräinen vastausaika on 3 min 30 s ja 33% puheluista vastataan alta minuutin kun Elisalla vastataan keskimäärin 2 min 23 sekunnissa ja 62 % alle minuutin.

Näinhän tilastot kertovat, itse soittelin tuonne joku pari vuotta sitten mutta eikö nuo lasketa keskiarvosta?

Soneralle jouduin alkusyksystä soittelemaan koti-tv:n viivästyksestä ja silloinkin jonotusaika oli yli 20 min. Kai tuo sitten on tuurista kiinni.

edit. näyttäisi Soneralla olevan tuo vastausaika 1 min 22 sek, joten taas ollaan menty pahasti yliajalle...
 

Jindebyne

Jäsen
Paitsi, että tilanne on muuttunut radikaalisti ja viestintäviraston sivulta näkee, että esim. Elisan keskimääräinen vastausaika on noin minuutin ja noin puoleen puheluista vastataan alle 20 sekunnissa.

Kyllä, kyllä.

Elisalle on saatu puhelinvastaajiksi ihmiset sen koneen sijaan vastaamaan puhelimeen ja kartoittamaan asiakkaan asia ilman "paina 1 jos haluat..." nauhaa. Nopeasti toki vastaavat, mutta siitä sitten kun yhdistävät "asiantuntijalle", niin jonoa onkin jo todella reilusti enemmän. Eli näin Elisa saa kaunisteltua tilastojaan, vaikkei asiakas hyödy lainkaan nopeasta vastausajasta poislukien jotkut puk-koodien kyselijät jne.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Tänään kävi semmonen homma että N8 tyhjensi sitten yhtä lukuunottamatta kaikki yhteystiedot puhelimesta. SIM-kortille jäi nimet jotka siellä on olleetkin, mutta luurissa on tasan yksi aikaisemman reilun 400:n sijaan.
Onneksi on backup olemassa, mutta jos tämä tulee tapahtumaan jatkossakin, niin toivottavasti on tulossa softapäivitys jolla tämä korjaantuu.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ei se kyllä ihan näinkään ole. Kommunikaatio toimii loistavasti, asiakaspalvelu on ainakin meidän yksikössä mielestäni parempaa kuin muilla operaattoreilla. Eikä täällä kesken päivän mitään päivitellä, ei siinä mitään järkeä olisi. Yöllä nämä myös Elisalla. Kaverisi ilmeisesti soneralla tai dnalla nykyään hommissa?

No tämäkin on kai vähän paikkakohtaista. Tämä kaveri oli ollut helsingissä töissä ja sielläpäin homma toimi jotenkin, mutta valitteli ettei esimerkiksi täälä jyväskylän päässä oikein hommassa ole tolkkua.

Tiedä sitten miten homma nykyään pelaa elisalla varmaan sielläkin on opittu virheistä ja enemmän yhteistyö tehdään ja homma organisoitu kasaan. Tässä yksi kaveri kertoi että oli elisa shopitista käynyt nettiliittymänsä irtisanoa siellä myymälässä ja silti ei oltu katkaistu( entinen asiakaspalvelija myös sanoi että tuolla myymällä irtisanominen olisi ihan sama asia kun huutelisi seinille) lisäksi tuo oli 2 kertaa puhelimella käynyt irtisanomassa liittymän, mutta silti laskuja vain tuli useampi kuukausi viellä jälkeenkin vaikka nettiä ei enää käytänyt, tosin en tiedä miten homma sitten päättyi.

Noh kunhan mainitsin sillä tuntuu tuo touhu elisalla välillä olevan aivan käsittämätöntä edelleen jos kerta inventaariota tehdään keskellä päivää ja myymälä kiini?

Noh jokatapauksessa itsellä on tässä muutaman kuukauden takaa niin huonot kokemukset elisalta muutenkin ,että itse ainakin todennäköisesti en tule koskaan kännykkää/liittymää tai nettiä sieltä koskaan hankkimaan. Olkoonkin että hieman enemmän joutuisi maksaan vaikkapa soneralta tai dna:lta liittymistä..
 

bredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sjöblom.

Shopitteihin en sen suuremmin osaa kantaa ottaa, taitaa olla ihan liikkeestä kiinni. Ja tosiaan näinkin isoissa organisaatoissa kuin Elisa ja Sonera tuo asiakaspalvelu ym. on hyvinkin paikkakohtaista, kuten mainitsitkin.

Härskiä tuo touhu muillakin operaattoreilla on, esim. dna jatkaa usein liittymien määräaikaisuuksia asiakkaalta kysymättä. Soneralla on kanssa kylmästi lätkitty näitä määräaikaisuuksia päälle kun on kuultu että asiakas on operattoria vaihtamassa. Raakaa peliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös