Uusi kännykkä

  • 1 250 073
  • 5 798

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Jos ns. älypuhelimella on liikenteessä niin eipä sitä välttämättä kannata Miniin tyytyä kun Opera Mobilen betakin on vielä ilmaisena (betavaiheessa) saatavana. Saanee opera.com/mobile -osoitteesta.

Mini oli mun mielestä paaaljon näppärämpi. Opera Mobile Beta oli aika kuraa. Tottumiskysymyksiähän nämä.

Onko kukaan kokeillut Firefoxia N900:ssa? Lueskelin silloin alkuun jostain, että olisi hidas, enkä siksi jaksanut edes uteliaisuuttani ladata kun laitteen oma selain on mainio sellaisenaan, mutta olisikohan tuota jo paremmin saatu optimoitua?
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Mini oli mun mielestä paaaljon näppärämpi. Opera Mobile Beta oli aika kuraa. Tottumiskysymyksiähän nämä.

Onko kukaan kokeillut Firefoxia N900:ssa? Lueskelin silloin alkuun jostain, että olisi hidas, enkä siksi jaksanut edes uteliaisuuttani ladata kun laitteen oma selain on mainio sellaisenaan, mutta olisikohan tuota jo paremmin saatu optimoitua?

Olen kokeillut ja ei toimi mielestäni niin nopeasti kun laitteen oma selain. N900 on minulle aivan loistava laite. Tulee sen verran paljon käytettyä nettiä esim. seurattua Sm-Liiga pelejä. Akkua kyllä saa ladata melkein joka ilta, mutta se ei ole minulle ongelma. Kosketusnäyttö on paras, mikä nokialaisissa on. Laitetta on mukava välillä muokata mieleisekseen ym. Sovelluksiakin on mukavasti ladattavissa. Suosittelen!
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Moni ei varmasti nykyään valitse puhelintaan kameraominaisuuksien perusteella, ainakaan pelkästään.

Mutta hämmästyin nähdessäni tässä kuussa myyntiin tulevan Sony Ericsson Vivazin videokuvauslaadun (720p). Erityisesti automaattitarkennus kuvatessa on hämmästyttävän hyvää tuon kokoiseksi laitteeksi.

Tässä video jossa demotaan tuota automaattitarkennusta:
http://www.youtube.com/watch?v=RmxNtLqSg9E&feature=player_embedded

Tässä myös stillkuva, jossa 8,1MPix kamera selviää melko vähäisellä kohinalla.
http://www.michellbak.dk/mobilnu/27012010002.JPG


linssin valovoima ja kennon koko ilmeisesti ovat siis ihan hyvällä tasolla. Puhelin itsessäänkään ei ole pahannäköinen. valitettavasti se vain on symbian, android käyttöjärjestelmällä menisi heti hankintaan, nyt vain harkintaan.

EDIT: todennäköisesti jaksan odottaa kuitenkin X10:a, joka tullee myyntiin huhtikuussa. Pitää vielä Sony Ericsson miehenä ehtiä ostamaan yksi puhelin, ennenkuin firma kaatuu. :)
 
Viimeksi muokattu:

Maynard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Kärpät, Newcastle United
Tuli työpuhelimena Nokia E71 käyttöön, ja puhelimessa on sellasta ongelmaa, etteivät nimet näy puhelimen soidessa tai minun soittaessa. Pelkästään numerot siis, vaikka olisivatkin tallennettuina. Pystyykö kyseisestä mallista valitsemaan, käytetäänkö puhelin vai simin muistia? Minä en ole kyseistä valintaa löytänyt. Olen kyllä kokeillut numeroiden säilyttämistä molemmissa, eikä tunnu auttavan. Lieneekö kyseessä joku bugi tai puhelimen heikko happi, vai oisko kellään mitään kotikutosta ratkasua?
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Tuli työpuhelimena Nokia E71 käyttöön, ja puhelimessa on sellasta ongelmaa, etteivät nimet näy puhelimen soidessa tai minun soittaessa. Pelkästään numerot siis, vaikka olisivatkin tallennettuina. Pystyykö kyseisestä mallista valitsemaan, käytetäänkö puhelin vai simin muistia? Minä en ole kyseistä valintaa löytänyt. Olen kyllä kokeillut numeroiden säilyttämistä molemmissa, eikä tunnu auttavan. Lieneekö kyseessä joku bugi tai puhelimen heikko happi, vai oisko kellään mitään kotikutosta ratkasua?

Olisko sulla kaikki numerot nyt sekä SIMmillä että puhelimen muistissa? Jos sama numero on muisteissa kahdesti, Nokialaisten "ominaisuus" on, että nimeä ei silloin näytetä.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Muija hommasi itselleen uuden puhelimen, Samsung Galaxy Spican.
Jos kiinnostaa yhdistelmä kosketusnäyttö + Android + ei hirveän kallis, niin ei voi muuta kun suositella. Halvimmillaan taitaa saada hieman alle kolmeen sataan, mutta me toimittiin sillä tavalla, että otettiin Saunalahden kuukausimaksuton liittymä (Edukas 3G) ja puhelin kertamaksulla hintaan 235,20€. Liittymää tuskin koskaan käytetään, mutta puhelin saatiin mukavalla "alennuksella".

Itselläni on iPhone 3G, ja jopa sen jälkeen tuo Samsung tuntui kyllä ihan mukavalta ja hyvältä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Helppoa kuin heinän teko. Vai onko sittenkään?

Nonni. Ostin nyt sitten tuon Nokian n97 minin. Comes with music-systeemillä.

Laitoin asennus cd-n koneeseen, latasin uusimmat versiot, aktivoin itseni sinne saamallani koodilla, kirjauduin, latasin musiikkia mutta en pysty siirtämään niitä puhelimeen enkä tietokoneelle.

Ne kun on kuulemma rekisteröimättömiä? Tai jotain. Lisäksi kun laitan puhelimen usbilla median siirto-tilaan, niin noin puolen minuutin kuluttua se kysyy, että laitetaanko puhelin median siirto-tilaan, pc suiteen, massamuistiin vai kuvan siirtoon usbin kanssa? Eli toisin sanoen se heivaa puhelimen ulos siitä median siirto-tilasta?

Kännykän netin kautta onnistuis tuo lataaminen ja siirto puhelimeen, mutta on hieman hidasta ja ilmeisesti operaattori haluaa siitä jotain hintaa? Vai haluaako, kun on kuukausimaksullinen nettiyhteys?


Mitä vittua?



HELP!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Nonni. Ostin nyt sitten tuon Nokian n97 minin. Comes with music-systeemillä.

Laitoin asennus cd-n koneeseen, latasin uusimmat versiot, aktivoin itseni sinne saamallani koodilla, kirjauduin, latasin musiikkia mutta en pysty siirtämään niitä puhelimeen enkä tietokoneelle.

Ne kun on kuulemma rekisteröimättömiä? Tai jotain. Lisäksi kun laitan puhelimen usbilla median siirto-tilaan, niin noin puolen minuutin kuluttua se kysyy, että laitetaanko puhelin median siirto-tilaan, pc suiteen, massamuistiin vai kuvan siirtoon usbin kanssa? Eli toisin sanoen se heivaa puhelimen ulos siitä median siirto-tilasta?

Kännykän netin kautta onnistuis tuo lataaminen ja siirto puhelimeen, mutta on hieman hidasta ja ilmeisesti operaattori haluaa siitä jotain hintaa? Vai haluaako, kun on kuukausimaksullinen nettiyhteys?


Mitä vittua?



HELP!

Latasit musiikkia mihin?
Pitäisi toimia niin, että kun olet ladannut musat tietokoneellesi, niin sitten siirrät ne samaisen ovi-playerin kautta puhelimeen. Jos yrität siirtää niitä esim.raahaamalla kansiot c:ltä suoraan puhelimeen, niin silloin se herjaa noista suojauksista.

Ei se operaattori siitä puhelimella latailustakaan mitään halua, jos sulla on datapaketti valmiina, mutta onhan tuo koneella huomattavasti nopeampaa ja muistaakseni puhelimella ei pystynyt laittaa kokonaisia albumeita lataukseen vaan homma piti tehdä biiseittäin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Nonni. Ostin nyt sitten tuon Nokian n97 minin. Comes with music-systeemillä.

Laitoin asennus cd-n koneeseen, latasin uusimmat versiot, aktivoin itseni sinne saamallani koodilla, kirjauduin, latasin musiikkia mutta en pysty siirtämään niitä puhelimeen enkä tietokoneelle.


HELP!

Huomaa vielä se, että cwm oikeuttaa käyttämään ladattua musiikkia yhdessä tietokoneessa ja yhdessä puhelimessa. Eli PC:ltä toiselle siirtäminen ei onnistu noin vain.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Latasit musiikkia mihin?

En tiennyt ittekään ensin. Nyt niitä löytyi omalta tietokoneelta "omat musiikit"- kansiosta. En tiedä miten olisi pitänyt toimia, mutta pc suiten kautta sain kopioitua ne puhelimeen ja sieltä kun menin musiikkikirjastoon ja painoin kappaletta, niin sille ei ollut käyttöoikeutta. No kännykän netin kautta sitten albumi kerrallaan se haki oikeudet sieltä Ovi playeristä. Kai siihen helpompikin tapa olisi, mutta nyt löytyi sentään yksi.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Haa. Sekin on perseestä, että noita puhelimeen ladattuja biisejä ei voi käyttää soittoääninä eikä herätysääninä. Ei kuulemma ole oikeuksia. Vitunko iloa niistä sitten on? En minä ainakaan jaksa kulkea napit korvilla joka paikkaan. No saa niitä kotona koneelta sitten kuunnella. Jos jaksaa.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
No tuska loppuu pian, sillä Nokian musiikkikauppa tulee piakkoin(?) DRM-vapaaksi.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
No tuska loppuu pian, sillä Nokian musiikkikauppa tulee piakkoin(?) DRM-vapaaksi.
Tuokohan se muutosta siihen, että musiikki on pakko ladata Ovi Playerillä? Minulla tuli aikanaan (ennen Comeswithmusicia) 5800XM:n mukana joku 20€:n latausseteli tuonne musiikkikauppaan, mutten pysty käyttämään sitä. Ovi Player ei vain suostu tunnistamaan puhelintani, riippumatta USB-moodista.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
No ei sitä iloa kauaa kestänyt. Eilen hukkasin kännipäissäni puhelimen tai sit se pöllittiin.

Pystyykö noita Nokialaisia lukitsemaan jotenkin ettei joku idari voi sitä käyttää? Siis jostain puhelinliikkeestä käsin?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
No ei sitä iloa kauaa kestänyt. Eilen hukkasin kännipäissäni puhelimen tai sit se pöllittiin.

Pystyykö noita Nokialaisia lukitsemaan jotenkin ettei joku idari voi sitä käyttää? Siis jostain puhelinliikkeestä käsin?

Ilmoita IMEI operaattorille, he saavat sen lukkoon.
 

rpeez

Jäsen
Ilmoita IMEI operaattorille, he saavat sen lukkoon.

Joskus aikanaan tuota yritin, tuntui olevan aika evvk asia operaattoreille ja poliisille. Ei taida olla operaattorien intresseissä tuo puhelimien toimimattomaksi tekeminen.
Nyt on tärkeintä saada nopeasti liittymä lukkoon ettei laskuun soitella, kai olet Max Power sen jo tehnyt?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Joskus aikanaan tuota yritin, tuntui olevan aika evvk asia operaattoreille ja poliisille. Ei taida olla operaattorien intresseissä tuo puhelimien toimimattomaksi tekeminen.
Nyt on tärkeintä saada nopeasti liittymä lukkoon ettei laskuun soitella, kai olet Max Power sen jo tehnyt?

Joo heti aamulla suljin liittymän. Täytyy huomenna mennä vielä avaamaan liittymä uudelleen ja koitan tuota laitteen sulkemista samalla. Kiitoksia näistä.
 

weean

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt olisi huutava tarve uudelle puhelimelle. Soitto/viesti ominaisuuksien lisäksi käytän puhelinta musiikin kuunteluun, joten jos joku osaisi suositella laadukasta musiikkipuhelinta olisin enemmän kuin kiitollinen. Olen tottunut Sony Ericssoniin, mutta muutkin merkit toki kelpaavat. Hinta jotain 200-350 euron välistä. Kiitos jo etukäteen!
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Eipä ollut poliisi innokas, kun menin rikosilmoitusta tekemään tuosta pöllitystä puhelimesta. No teki se sen ilmoituksen kuitenkin ja Elisan liikkeestä laitettiin paperit eteenpäin ja puhelin on mustalla listalla koko euroopassa. Ja menee vielä kotivaakuutuksen piiriin, joten omavastuun joutuu maksamaan ja loput vakuutuksesta.

Hyvä juttu niin. Tai kai sen joku porissa asuva venäläinen on pöllinyt ja sillä sitten elvistelee moskovan kaduilla.

Nyt on sitten vuorossa tuo Nokian n900. Tuntuu tuon n97minin jälkeen hieman isolta ja hankalalta, mutta täytyy antaa vehkeelle aikaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko kenelläkään kokemusta Nokian 3710 fold -puhelimesta? Eli kyseessä ihan sellainen perusmallin simpukkapuhelin. Alkaa nykyisestä Samsungista aika jättämään ja ajattelin vaihtaa merkkiä välillä, eikä jaksaisi sijoittaa hirveitä summia puhelimeen kun näyttävät hajoavan ihan hinnasta riippumatta viimeistään kahden vuoden jälkeen. Tuollaisen saisi ihan järkihintaan ja näyttäisi olevan ominaisuuksiltaan minulle ihan passeli peruspuhelin. Onko kenelläkään käyttökokemuksia?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Nyt on sitten vuorossa tuo Nokian n900. Tuntuu tuon n97minin jälkeen hieman isolta ja hankalalta, mutta täytyy antaa vehkeelle aikaa.

Aikaa annettiin tasan kaks päivää. Sitten lähti palautukseen. n97.n jälkeen todella suuri pettymys. Kosketusnäyttö oli välillä valikoita selaillessa todella herkkä ja ei tahtonut totella ollenkaan käskyjä vaan pomppi minne sattui. Välillä taas sai painella monta kertaa ennen kuin reagoi mihinkään. N97 on todella paljon käyttäjäystävällisempi kuin n900. Lisäksi nettiselain tuntui n97 minissä olevan parempi kuin n900.ssa. Ainakin minun mielestäni.

Onneksi tuossa oli 2 viikon palautusaika. Ja vakuutuksista tulee rahat varastetusta n 97.stä.

Uusi n97 mini on jo tulon päällä. Hyvä niin. Sopi ainakin minun käyttööni huomattavasti paremmin kuin n900.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nokia e51 otti ja levisi, kun hörppäsi hieman vettä. Uusi luuri pitäisi saada, mutta mikä? Soittamisen ja tekstiviesteilyn lisäksi surffaan luurilla paljon netissä, eli nämä ominaisuudet pitäisi löytyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös