Uusi kännykkä

  • 1 254 787
  • 5 806

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
HTC Hero on täällä. Vaihtamisen kynnys nokialaisista näppäinkoneista tähän 100% kosketusnäytölliseen oli isohko mutta olen pääosin nauttinut. Sovelluksia on HTC:n marketissa laajasti ja avoimena alustana Android houkuttaa uusia koko ajan. Normitoimintojen lisäksi tuossa on GPS (Google maps toimii loistavasti, myös liikkuville on omia tracking sovelluksia). Kameran laatu on välttävä: sopii vain päivänvalokuvaukseen ja esim. sisällä otetut ovat kehnoja. Konserttikuvat saa jo unohtaa suosiolla.

Itselleni tärkeintä oli riittävän hyvä integrointi Facebookiin, Flickriin/Picasaan ja sen tämä sulokas totisesti tekee. "Osoitekirja" toimii herokkaasti myös pikavilkaisuna kaveripiirin päivityksiin koska puhelin hakee tiedot esim. facebookista koko ajan ilman että tarvii erikseen käydä palvelun sisällä. Luonnollisesti FB:lle löytyy oma itsenäinen sovelluksensa, kuten myös Youtubelle.

Miinuspuolelle oman käytön perusteella nostan tuon kameran kehnouden (noksussa oli selvästi parempi), ajoittaisen viiveen kosketuksen jälkeen ja tekstinsyötön minkä täytyy olla isompinäppiselle koettelemus (virhekosketuksia tulee) sekä ääkköstuen vaivalloisuus (a:n ja o:n takana). Näistä huolimatta on paras puhelimeni toistaiseksi. Luvassa on Androidin päivitys jossain vaiheessa mikä parantaa ainakin viivettä.

Varsin kattava esittely löytyy puhelinvertailu.comista.

Kun nykyinen E90 on työpuhelin ja käytössä on Mail for Exchange, onko Androidiin saatavana ohjelmaa joka hoitaisi tuon saman homman? Sen pitäisi siis toimia ilman USB- tai Bluetooth-yhteyttä.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun nykyinen E90 on työpuhelin ja käytössä on Mail for Exchange, onko Androidiin saatavana ohjelmaa joka hoitaisi tuon saman homman? Sen pitäisi siis toimia ilman USB- tai Bluetooth-yhteyttä.

Exchange Active Sync toimi testaamassani Herossa ja Sony Ericsson X10:ssä moitteetta.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Tulipa tuossa pyhien aikana tilattua HTC HD2-puhelin saunalahden kytkyn mukana. Kauppaan vielä 5M mobiililaajakaista. Mielenkiinnolla odotan, millainen vekotin sieltä tulee. Suht kaikki herkut pitäisi olla puhelimessa valmiina ja jos se vielä toimii puhelimenakin, niin tyytyväinen olen.

Aikaisemmin olen omistanut vain ihan perus-nokialaisia (100e-250e) ja kosketusnäyttökin pääsee nyt vasta kokeiluun.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Valmistetaanko muuten Nokiaa enää ollenkaan Suomessa? Jos valmistetaan, niin mitä malleja? Olisi mukava kokeilla ihan ensimmäistä omaa Nokiaa, mutta Kiinan tai minkään muunkaan ulkomaisen "suomalaisen" tekeleeseen en koske pitkällä tikullakaan.

Ainakin omassa Nokia E52:ssa lukee Made in Finland akun takana. Akku kylläkin on tehty Kiinassa. Erittäin tyytyväinen olen tähän mennessä ollut puhelimeen. 4 viikkoa olen omistanut sen ja neljä kertaa olen joutunut lataamaan, joten akku on erittäin hyvä. Muuten löytyy iso näyttö, 3,2 megapixelin kamera, wlan ja kaikki nuo perus "firma"puhelimen ominaisuudet.

Suosittelen.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ainakin omassa Nokia E52:ssa lukee Made in Finland akun takana.

Ihan mutulla heitän, että noi edistyksellisemmät puhelimethan kai pitkälti tehdään Suomessa, ainakin Euroopan markkinoille suunnatut. Peruskapulat kai tehdään (Euroopassa myytävät) Romaniassa ja Unkarissa. Tosin, ostin aikanaan oman N79:in vähän sitäkin silmällä pitäen, että suosin suomalaista ja kun en asiaa tarkastanut sen enempiä, niin tämä onkin tehty Unkarissa. Pakettien kyljissä kyllä lukee valmistusmaa, että jos kaupassa epäröi, niin siitä asia selviää.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulipa tuossa pyhien aikana tilattua HTC HD2-puhelin saunalahden kytkyn mukana. Kauppaan vielä 5M mobiililaajakaista. Mielenkiinnolla odotan, millainen vekotin sieltä tulee. Suht kaikki herkut pitäisi olla puhelimessa valmiina ja jos se vielä toimii puhelimenakin, niin tyytyväinen olen.

Aikaisemmin olen omistanut vain ihan perus-nokialaisia (100e-250e) ja kosketusnäyttökin pääsee nyt vasta kokeiluun.

Aivan loistava valinta.
Taiwanin pojat ovat osanneet ottaa kaikki hyvät puolet Windows Mobilesta käyttöön ja peittäneet lähes kaikki huonot puolet omalla käyttöliittymällään.

Puhelin on aivan häkellyttävän nopea verrattuna oikeastaan mihin tahansa muuhun WM-tekeleeseen. Laite ei myöskään tunnu yhtään liian isolta, vaikka näyttö jo toimisi pienessä kämpässä telkkarina.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ainakin omassa Nokia E52:ssa lukee Made in Finland akun takana. Akku kylläkin on tehty Kiinassa. Erittäin tyytyväinen olen tähän mennessä ollut puhelimeen. 4 viikkoa olen omistanut sen ja neljä kertaa olen joutunut lataamaan, joten akku on erittäin hyvä. Muuten löytyy iso näyttö, 3,2 megapixelin kamera, wlan ja kaikki nuo perus "firma"puhelimen ominaisuudet.

Suosittelen.

Kiitokset tiedosta. Ilmeisesti täällä siis vielä jotain tehdään. Taidan seuraavaksi sitten hankkia ensimmäisen Nokiani, kunhan vaan Suomessa valmistettu löytyy. Kaikki lisäominaisuudet kameroineen ovat kyllä omaan käyttööni täysin turhia lisiä.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Nokian uusimmista E-sarjalaisista kun puhutaan, meikäläisellä alkaa kyllä pieni epäilys hiipiä mieliin. Olen työni puolesta ollut noiden kapuloiden kanssa tekemisissä suht paljon, ja eivät ole millään tavalla vakuuttaneet.

Töissämme moni käyttää E75:a jotka tuntuvat olevan toinen toistaan viallisempia sekä softan bugien että ihan puhelimen kestävyyden kannalta. Myös käyttöliittymä on mielestäni erittäin monimutkainen ja köykäinen. Täällä mainittu E52 on myös aiheuttanut päänvaivaa. Yksi puhelin oli totaalisen rikki heti paketista vedettynä. Virta ei pysynyt päällä, vaikka luuri käytettiin huollossa kahdesti. Lopulta saimme takuuvaihdossa uuden, jota tarjottiin minulle työpuhelimeksi. Pari päivää jaksoin katsella sitä järjetöntä käyttöliittymää ja takkuilemista. Tätä nykyä luuri edustaa itseään pöytälaatikossa.

Otantani on suppea, mutta ei täysin olematonkaan, joten itse en koskaan hankkisi E-sarjan puhelinta saatikka suosittelisi sellaista kellekään. Vanhemmista e-sarjalaisista minulla ei ole kokemusta, mutta kuulemani mukaan ne ovat toimineet ihan kelvollisesti. Mutta nämä uudemmat ovat kokemuksieni mukaan aika silsaa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Töissämme moni käyttää E75:a jotka tuntuvat olevan toinen toistaan viallisempia sekä softan bugien että ihan puhelimen kestävyyden kannalta.
Minulla on tuo. Ja vaikutelma/kokemus on juurikin tuo: buginen! Käsittämätöntä on että rakastan tuota puhelinta vaikka se menee sekaisin kun sähköpostissa on ä tai ö. Kuinka pitkään jaksan saada erektion liukukannesta (joka toimii upeasti!)... en tiedä. Korjatkaa nyt vittu noi bugit niin se on hyvä puhelin. PS. Myös se ekan softaversion hienous jossa värinähälytys toimi samalla 'ravista puhelinta niin se ei soi' osoitti että Nokialla on oikeasti töissä Jatkoajan kirjoittajakeskiarvoisia insinöörejä.
 

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko markkinoille tulossa lähiaikoina uutta varteenotettavaa Android -puhelinta? Googlen Nexus One ilmeisesti julkistetaan huomenna, mutta sen Suomeen saapumisesta ei taida olla mitään tietoa. Vai onko Hero tällä hetkellä parasta Androidia mitä saatavilla on?
 

Roark

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins
Vai onko Hero tällä hetkellä parasta Androidia mitä saatavilla on?

Ei. Motorola Milestone ollut nyt kohta kuukauden saatavilla. Itsellä ollut käytössä nyt pari viikkoa. Loistovehje, näyttö puhelimen paras osa-alue. Ei ole yhtään liiottelua sanoa, että yltää käytettävyydessään iPhonen näytön tasolle(+ näyttö suurempi ja korkeampi resoluutio). Lisäksi puhelin on erittäin nopea. Miinuspuolena sitten Qwertyn mukana tuoma paino, mutta laite on kuitenkin ohut(13,7mm).
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Motorola Milestone on Jenkeissä myynnissä Droid-nimellä. Miksiköhän pitää Suomessa ja Euroopassa (??) käyttää tällaista Milestone nimeä tällä erittäin mielenkiintoisella puhelimella vai olenko taas käsittänyt jotain väärin näissä kännykkäjutuissa. Huhut Motorolan kännykkäpuolen myynnistä tai "kuolemasta" pois voi ilmeisesti unohtaa. : )
http://www.talouselama.fi/uutiset/article341987.ece
http://www.tietoviikko.fi/videot/article341980.ece

Nimivaihtelu johtunee siitä, että euroopan Milestonessa on esimerkiksi monikosketusominaisuus, joka puuttuu jenkkien Droidista Applen(?)patenteista johtuen.

Ja kyllähän jo tuo Droid/Milestone yksinään nostaa uskoa Motorolaan, joka huhujen mukaan on julkistamassa tammikuun aikana lisää Android-luureja(mm. ilman fyysistä qwerty:ä)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onko kenelläkään kokemuksia Blackberryistä, verrattuna esim. markkinoiden muihin qwerty-puhelimiin?
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Itselläni on ollut nyt marraskuun lopusta E75 ja tähän astiset kokemukset ovat positiivisia. Edellinen työpuhelin oli N90, mutta 2 vuoden ja 8 kk käytön ja neljän kunnon putoamisen jälkeen tuo laite siirtyi kirjoituspöytäni laatikkoon.
Siellä on muutama muukin puhelin haudattuna.

Eniten pidän E75:ssä qwerty- näppäimistöstä ja hyvin yhteenpelaavasta sähköpostista.

Kertaakaan ei ole vielä kaatunut, olisikohan tuo sitten maanantaikappale?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Onko kenelläkään kokemuksia Blackberryistä, verrattuna esim. markkinoiden muihin qwerty-puhelimiin?

En ole vieläkään kuullut yhtään hyvää syytä käyttää BlackBerryä. Alunperinhän se oli se push-mail toiminto ja näppäimistö mutta nämä ovat löytyneet paremmin toteutettuna jo vuosikausia.

Täysin oma alusta jolle hyvin vähän ohjelmistotarjontaa, paskat datayhteydet (taisi saada 3G yhteydetkin vasta 2009), sukka multimediaominaisuudet jne.

BB menestyi jenkeissä sen takia että maa oli täydellinen mobiilimaailman takapajula koko 2000-luvun alkupuolen.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Puolitoista vuotta käytössä olleen Nokia 3120 Classicin näyttö hajosi eilen taskussa, joten uuden luurin hankinta olisi edessä. Nopeasti katselin Verkkokaupan sivuilta, josko jotakin vastaavanlaista puhelinta olisi tarjolla, ja harkitsen tällä hetkellä Nokia 2700 ja Nokia 2730 -mallien väliltä. Onko Jatkoajan väellä kokemusta näistä malleista? Entäpä ehdotuksia mahdollisiksi vaihtoehdoiksi?

Mainittakoon, että tarvitsen seuraavat ominaisuudet:
- puhelut
- tekstiviestit
- muistikorttipaikka
- 3G
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uusi kapula on hankittava, koska edellisestä (LG) hajosi pakkasessa näyttö. Olen omistanut about 10 puhelinta, joista kaikki muut paitsi Nokiat(5 kpl) ovat menneet rikki, kun taas Nokiat ovat pysyneet ehjinä pientä kulumista lukuunottamatta. Päätin siis heti, että uuden puhelimen tulee olla Nokialainen. Tärkeimpiä ominaisuuksia perusjuttujen lisäksi ovat W-lan, 2+ mpxl kamera ja hintaa mieluiten alle 200€, joten tällä hetkellä vahvimmilla on Nokian 5530-malli.

5530 on ilmeisesti aika suosittu, joten olisiko jollain täällä kokemuksia tai muita ehdotuksia mieluiten Nokian malleista?

Kiitos jo ennakkoon.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
N97 on Nokian koeversio, jota ei olisi koskaan saanut päästää myyntiin. Kameran suojuksen aiheuttamat naarmuuntumiset ovat pientä verrattuna, siihen että puhut puhelimessa latausjohto silmässä, näppäinlukko on suunniteltu avautumaan kännykkää taskuun laitettaessa, kosketusnäyttö on syvältä perseestä, joka ei toimi käytännössä lainkaan sormella jne.

En ilmeisesti ole ainut, ketä N97 on vituttanut.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
No niin. Parisen vuotta vanha Nokian n95 8gb alkaa elelemään viimeisiä aikojaan. Kaiutin särisee todella ikävästi ja toisen puheesta ei tahdo saada selvää juuri ollenkaan. Niinpä olen kovasti miettinyt kumpi olisi parempi hankkia tilalle Nokian n97 mini vai Nokian n900?

Kokemuksia muilta käyttäjiltä noista halutaan ja jotain vinkkejä mm. siitä miten nettiselaus onnistuu parhaiten ja nopeimmin. Onko esim. liittymällä paljonkin osuutta asiaan? Itsellä on Elisan liittymä ja siihen kuuluu kiinteä nettipalvelu. Tosin se on melko hidas ja sitä ilmeisesti kannataa suurentaa tms.

Kaikki info asiasta olisi tervetullutta. Itse en noista kuitenkaan niin paljoa vielä tajua, joten palautetta kiitos.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Itsellä ollut käytössä Nokia N97mini pari kuukautta. Ominaisuudet on kyllä aikalailla tässä kohdallaan. Melkein kaikki mitä puhelimeen saa mahtumaan. Näyttö on hyvä ja kirkas. Kosketusnäyttönäkin toimii hyvin. Näppäimistö on erittäin hyvä lisä ja mielestäni hyvä käyttää. Puhelinkin on tukevan oloinen...ainakin N95 jälkeen joka oli aikalailla muovinen kapistus.

Pieniä bugeja ollut. Sähköposti ei meinaa toimia kunnolla ja soittoäänikin on välillä mikä sattuu. Netti selaillu toimii hyvin alkuperäisellä selaimella. Operan on kuulemma vielä parempi, mutta en ole sitä vielä asentanut.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
No niin. Parisen vuotta vanha Nokian n95 8gb alkaa elelemään viimeisiä aikojaan. Kaiutin särisee todella ikävästi ja toisen puheesta ei tahdo saada selvää juuri ollenkaan. Niinpä olen kovasti miettinyt kumpi olisi parempi hankkia tilalle Nokian n97 mini vai Nokian n900?

Kokemuksia muilta käyttäjiltä noista halutaan ja jotain vinkkejä mm. siitä miten nettiselaus onnistuu parhaiten ja nopeimmin. Onko esim. liittymällä paljonkin osuutta asiaan? Itsellä on Elisan liittymä ja siihen kuuluu kiinteä nettipalvelu. Tosin se on melko hidas ja sitä ilmeisesti kannataa suurentaa tms.

Kaikki info asiasta olisi tervetullutta. Itse en noista kuitenkaan niin paljoa vielä tajua, joten palautetta kiitos.

Riippuu ihan siitä minkälaiseen käyttöön tuo tulee. N97Mini on erinomainen älypuhelin, jossa on mukana oikeastaan kaikki ominaisuudet mitä puhelimessa nykyään voi olla. Nettiselaus, email yms. luokkaa perushyvä. Navigaattorina erinomainen. Akku kestää paremmin kuin 900:ssa. Tämä tosin ominaisuus, johon käyttäjä voi molempien vehkeiden kanssa vaikuttaa aika paljon.

N900 taas puhdas tietokone, joka on netti/email/viihde yms. käytössä aivan ylivertainen. Käyttäessä ei oikein tule mieleenkään, että sillä voisi myös soittaa ja vastaanottaa puheluita.

N900:n puhelinominaisuuksilla pärjää, mutta ne eivät varmaankaan riitä paljon helppokäyttötoimintoja halajavalle tehokäyttäjälle. Toinen puute verrattuna Miniin on navigointisoftan puute vielä toistaiseksi. Molemmissa laitteissa on kiinteä nettipalvelu must IMO, mutta varsinkaan N900:sta ei ilman sitä saa lähellekään kaikkea irti.

N97Mini on varmaan älypuhelimena esim. duunikäytössä "fiksumpi", mutta N900 on puutteineenkin The Laite, jos multa kysytään.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Operan on kuulemma vielä parempi, mutta en ole sitä vielä asentanut.

On noin sata kertaa parempi. Opera 5 Mini kannattaa hakea heti kättelyssä, jos kerran ei vielä ole. Itselläni ei soittoäänibugeja ole ollut, mutta niitä on tosiaan ilmeisesti joillain esiintynyt.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
On noin sata kertaa parempi. Opera 5 Mini kannattaa hakea heti kättelyssä, jos kerran ei vielä ole. Itselläni ei soittoäänibugeja ole ollut, mutta niitä on tosiaan ilmeisesti joillain esiintynyt.

Jos ns. älypuhelimella on liikenteessä niin eipä sitä välttämättä kannata Miniin tyytyä kun Opera Mobilen betakin on vielä ilmaisena (betavaiheessa) saatavana. Saanee opera.com/mobile -osoitteesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös