Uusi kännykkä

  • 1 242 187
  • 5 795

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minä vastaan tähän molemmille tällä samalla uutisella Maksuhäiriöisten määrässä uusi ennätys: Jo lähes 380 000 suomalaisella merkintä (linkki iltalehteen)
Mistähän voisi johtua että tälläistä tapahtuu? Ettei vaan ihmiset nyt eläisi yli varojensa kun voi sitä sun tätä ostaa vaikka ei olisikaan rahaa. Minä en väitä että juuri te tai teidän kaverit, tai edes niiden kaverit. Saahan sitä ihminen tehdä elämässään ihan mitä haluaa. Yleisesti vain minusta on aika edesvastuutonta mainostaa osamaksuja jonain auvoisuutena. Mihin on kadonnut perus säästäväisyys? Jonkun talon/asunnon kohdalla nyt vielä sen lainan ymmärrän, mutta nyt on kyseessä puhelin!

Ihan yleisesti ottaen niin pitäisi jokaisella olla se 2-3kk palkan verran säästössä ja silloin ei kyllä pitäisi yhden puhelimen ostamisen tuntua missään. Enkä minä väitä että minulla on, mutta en olekkaan ostamassa uutta puhelinta, saati että ostaisin sellaista velaksi.

Tämä nyt menee vähän offtopic, mutta niin totta joka sana jonka kirjoitit. Lähtökohtaisesti ainoa asiaa joka kannattaa lainalla hankkia on asunto. Sekin on toki suoralla rahalla mieluummin jos sellaisia summia sattuu omistamaan. Nykyään ihmiset eivät omista enää edes omia kalsareitaan, puhelimista puhumattakaan. Kaikki on jonkinlaisen rahoituslaitoksen hallussa. Mutta tämä on tätä nykyajan kaikki mulle heti ajatusmaailmaa. Eli saman simppelin neuvon annan itsekin kuin sinä, ei kannatta hankkia mitään asuntoa pienempää osamaksulla. Säästäkää ja ostakaa ehkä sitten, jos saatte rahat kasaan. Mutta usein silloin jää sekin puhelin ostamatta johon on rahaa säästänyt, koska se nyt sattuu olemaan mukava tunne kun on edes jotain sukanvarressa eikä sitä sitten huvita enää puhelimeen tai muuhun ei niin tärkeään tuhlata.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleisesti vain minusta on aika edesvastuutonta mainostaa osamaksuja jonain auvoisuutena
Itse tällaisena rahamiehenä sanoisin että on hullua maksaa koko hinta kerralla jos osa maksusta ei ole mitään ylimääräisiä kuluja Sen älypuhelimeen sijoitettavan rahamäärän saa sijoitettua paljon paremminkin...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse tällaisena rahamiehenä sanoisin että on hullua maksaa koko hinta kerralla jos osa maksusta ei ole mitään ylimääräisiä kuluja Sen älypuhelimeen sijoitettavan rahamäärän saa sijoitettua paljon paremminkin...
Olisin muutoin kanssasi samaa mieltä, mutta nyt puhutaan niin pienistä rahamääristä että ne summat mitä voi tienata ovat niin pieniä, että se ei ole kannattava vaihtokauppa suhteessa siihen miten huonoja ihmiset keskimäärin ovat hoitamaan raha-asioitaan.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse tällaisena rahamiehenä sanoisin että on hullua maksaa koko hinta kerralla jos osa maksusta ei ole mitään ylimääräisiä kuluja Sen älypuhelimeen sijoitettavan rahamäärän saa sijoitettua paljon paremminkin...

Tästä vahvasti eri mieltä. Noita osamaksuja kun alkaa kertyä tarpeeksi, menee helposti itse kukin sekaisin tulojen ja menojen suhteen. Selkeämpää maksaa aina heti koko summa pois, niin ei ole kukaan karhuamassa mitään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rahan käytön ammattilaiset vauhdissa. Vaikka jotkut tyhmät ostavat osamaksulla sellaista mihin ei ole varaa, ei tarkoita etteikö osamaksu voi olla järkevää niille, jotka eivät ole tyhmiä tai köyhiä.

Tämä nyt menee vähän offtopic, mutta niin totta joka sana jonka kirjoitit. Lähtökohtaisesti ainoa asiaa joka kannattaa lainalla hankkia on asunto. Sekin on toki suoralla rahalla mieluummin jos sellaisia summia sattuu omistamaan.
Pakkohan sen on näin olla, koska joku Jatkoajan nimimerkki näin väittää. Mtä nyt perustelut puuttuvat. Samalla logiikalla sen asunnon hankkiminen velaksikin on älytöntä ja voisi sanoa, että asuntovelalliset asuvat asunnossa joihin heillä ei ole varaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Rahan käytön ammattilaiset vauhdissa. Vaikka jotkut tyhmät ostavat osamaksulla sellaista mihin ei ole varaa, ei tarkoita etteikö osamaksu voi olla järkevää niille, jotka eivät ole tyhmiä tai köyhiä.
Joo ja jotka osaa nähdä tulevaisuuteen, että kahden vuodenkin päästä on vielä työ olemassa, kun on sitä ennen ostanut kämpän täyteen kodinkoneita ja sohvia milloin milläkin osamaksulla. Näitähän ei tästä maasta velkasten listalta kovin montaa löydykkään, jotka tuollaisella ajatuksella ostaneet sitä sun tätä ja sitten tulleetkin YT:t.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo ja jotka osaa nähdä tulevaisuuteen, että kahden vuodenkin päästä on vielä työ olemassa, kun on sitä ennen ostanut kämpän täyteen kodinkoneita ja sohvia milloin milläkin osamaksulla. Näitähän ei tästä maasta velkasten listalta kovin montaa löydykkään, jotka tuollaisella ajatuksella ostaneet sitä sun tätä ja sitten tulleetkin YT:t.
Edelleenkin käytät samaa perustelua vaikka juuri siihen vastasin. Eikös nyt ollut kyse puhelimen hankkimisista ja siitä kannattaako se hankkia alennuksella osamaksulla vai kertarykäyksenä kalliimmalla? Sä voit hankkia kertamaksulla kalliimmalla jos koet, että se tulee sun matematiikalla halvemmaksi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Edelleenkin käytät samaa perustelua vaikka juuri siihen vastasin. Eikös nyt ollut kyse puhelimen hankkimisista ja siitä kannattaako se hankkia alennuksella osamaksulla vai kertarykäyksenä kalliimmalla? Sä voit hankkia kertamaksulla kalliimmalla jos koet, että se tulee sun matematiikalla halvemmaksi.
Edelleen minä totean että kyseessä on niin pieni summa, ettei sen kannalta kannata alkaa mistään osamaksuista puhumaan minään säästämisenä. Siinä ei inflaatiot ja tuotot ehdi kasvaa yhden kännykän hinnassa mihinkään. Tuollainen fiksut ja osaavat tyylinen setti on just sitä millä ihmiset on ongelmiin joutuneet, kun kaikki asiat ei ole meidän omissa käsissä. Saathan sinä ostaa osamaksulla ihan kaiken mikä sinua huvittaa, mutta yleisenä ohjeena minä ennemmin neuvon ostamaan vasta kun on ne rahat kasassa.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Rahan käytön ammattilaiset vauhdissa. Vaikka jotkut tyhmät ostavat osamaksulla sellaista mihin ei ole varaa, ei tarkoita etteikö osamaksu voi olla järkevää niille, jotka eivät ole tyhmiä tai köyhiä.

Osta vaan ihan vapaasti osamaksulla mitä tykkäät. Jos koet sen kannattavana toimintana. Itseäni ahdistaisi olla pikkusummia velkaa joka suuntaan, joten ihan selkeyden takia maksan kännykät sun muut yhdellä kerralla pois. Ja se tästä aiheesta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Edelleen minä totean että kyseessä on niin pieni summa, ettei sen kannalta kannata alkaa mistään osamaksuista puhumaan minään säästämisenä. Siinä ei inflaatiot ja tuotot ehdi kasvaa yhden kännykän hinnassa mihinkään. Tuollainen fiksut ja osaavat tyylinen setti on just sitä millä ihmiset on ongelmiin joutuneet, kun kaikki asiat ei ole meidän omissa käsissä. Saathan sinä ostaa osamaksulla ihan kaiken mikä sinua huvittaa, mutta yleisenä ohjeena minä ennemmin neuvon ostamaan vasta kun on ne rahat kasassa.
Edelleen yleistät kaikki tyhmiksi, jotka eivät ymmärrä rahan arvoa ja ostavat yli oman kantokyvyn osamaksulla. En tiedä oletko joskus itse hajottanut oman taloutesi vai mikä on. On kuitenkin olemassa sellainen ihmisjoukko, joka ymmärtää rahan arvon ja osaa alakoulumatematiikkaa. He osaavat myös tehdä elämässään enemmän oikeita valintoja eivätkä tarvitse sun neuvoja.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Krööhhöm. Kysytääs nyt täältä enempi luureista tietäviltä et onko muilla käyttökokemuksia Samsung Xcover... 4:kö se uusin nyt on? Xcoverin 2-versiosta oli pari hassua kokemusta ja iskunkestävyydeltään oli ihan ok, mut rauta taisi hidastua suhtkoht nopeasti ajan myötä. Myös muita iskunkestäviä luureja saa suositella.

Noita osamaksuja kun alkaa kertyä tarpeeksi, menee helposti itse kukin sekaisin tulojen ja menojen suhteen. Selkeämpää maksaa aina heti koko summa pois, niin ei ole kukaan karhuamassa mitään.
Samaa mieltä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Edelleen yleistät kaikki tyhmiksi, jotka eivät ymmärrä rahan arvoa ja ostavat yli oman kantokyvyn osamaksulla. En tiedä oletko joskus itse hajottanut oman taloutesi vai mikä on. On kuitenkin olemassa sellainen ihmisjoukko, joka ymmärtää rahan arvon ja osaa alakoulumatematiikkaa. He osaavat myös tehdä elämässään enemmän oikeita valintoja eivätkä tarvitse sun neuvoja.
Menee nyt ihme jankkaamiseksi, mutta enkö minä tuossa juuri sanonut että joku osaa, toiset ei, mutta yleisesti ottaen ja ihan kun katsoo kasvavaa maksuhäiriöisten määrää niin on parempi suositella että ei. Onko siinä jotain vaikeaa ymmärtää? Se että sinä osaat, niin hei hyvä sulle. Sitten kun olet nähnyt muutaman ihan hyvin tuottavaa firmaa pyörittävän, millä on vaikka mitä lainaa sinne ja tänne ja talous *tusti pakkasella ja vouti kolkuttelee ovelle ja vielä pitäisi saada uutta osamaksu kännykkää, niin sitä suhtautuu vähän toisella tavalla siihen kokonaisuuteen. Kännykkä on edelleen niin halpa ostos että minä en vain ymmärrä miksi toimeentulevan ihmisen pitäisi se ostaa osamaksulla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Krööhhöm. Kysytääs nyt täältä enempi luureista tietäviltä et onko muilla käyttökokemuksia Samsung Xcover... 4:kö se uusin nyt on? Xcoverin 2-versiosta oli pari hassua kokemusta ja iskunkestävyydeltään oli ihan ok, mut rauta taisi hidastua suhtkoht nopeasti ajan myötä. Myös muita iskunkestäviä luureja saa suositella.
The best rugged smartphones of 2018 | TechRadar (linkki tech radariin) Best Rugged Phones 2018 - Tech Advisor (linkki tech advisoriin)
Tuolta akselilta lähtisin etsimään ja vertailemaan ominaisuuksia.
Eräsmies: Blackview BV8000 Pro 5.0" Android 7.0 IP68 -puhelin (linkki blogiin missä BV8000 pro testattuna)
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Menee nyt ihme jankkaamiseksi, mutta enkö minä tuossa juuri sanonut että joku osaa, toiset ei, mutta yleisesti ottaen ja ihan kun katsoo kasvavaa maksuhäiriöisten määrää niin on parempi suositella että ei. Onko siinä jotain vaikeaa ymmärtää? Se että sinä osaat, niin hei hyvä sulle. Sitten kun olet nähnyt muutaman ihan hyvin tuottavaa firmaa pyörittävän, millä on vaikka mitä lainaa sinne ja tänne ja talous *tusti pakkasella ja vouti kolkuttelee ovelle ja vielä pitäisi saada uutta osamaksu kännykkää, niin sitä suhtautuu vähän toisella tavalla siihen kokonaisuuteen. Kännykkä on edelleen niin halpa ostos että minä en vain ymmärrä miksi toimeentulevan ihmisen pitäisi se ostaa osamaksulla.
Joo se onkin uutta, että olet jossain ketjussa jankkaamassa. Annoin jo ihan hyvän syyn milloin kännykän voi ostaa osamaksulla: Jos kännykän saa osamaksulla halvemmalla. Ostamalla halvemmalla säästää vaikka kyse olisikin "vain" kymmenistä euroista.

Jos sitä sitten lähtisi syömään. Täytyy maksaa debit-puolelta, ettei vahingossakaan tule maksuhäiriömerkintää ja elämä mene pilalle.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kiinnostaisi Nokia 8 -kokemukset. Iäkkäällä faijallani on joku vanha ja halpa Samsung, joten myös seuraava puhelin on luontevaa olla Android. Tarkoitan nyt sitä vanhempaa kasia, joka on tarjouksessa.
Mä olen itse jo useamman vuoden hommannut uuden puhelimen kun vanha on maksettu. Rajaton data, puhelut ja viestit eu-alueella ja uudehko puhelin osamaksulla on tehnyt aika tasaiseen 30-40€ kuukaudessa (aina vähän liittymästä ja puhelimesta riippuen). Eli puhelinkulut 40€/kk. En ole huomannut, että tämä järjestely olisi jotenkin rasvattu tanko kadotukseen.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mä olen itse jo useamman vuoden hommannut uuden puhelimen kun vanha on maksettu. Rajaton data, puhelut ja viestit eu-alueella ja uudehko puhelin osamaksulla on tehnyt aika tasaiseen 30-40€ kuukaudessa (aina vähän liittymästä ja puhelimesta riippuen). Eli puhelinkulut 40€/kk. En ole huomannut, että tämä järjestely olisi jotenkin rasvattu tanko kadotukseen.

Ei tietenkään olekaan. Yksittäinen osamaksu harvemmin on ongelma kenellekään eikä kaada taloutta, ellei sitten puhuta jostakin tuhansien euron pikavipistä jonka korot huitelee taivaissa. Mutta tänäänkin aamulla luin artikkelin, ties kuinka monennen vastaavan, jonka mukaan osamaksujen houkuttelevuus on useimmiten portti taloudellisiin ongelmiin. 400 000:lla suomalaisella on maksuhäiriöitä. Ei siis se yksi tai kaksi kulutusluottoa tee vielä katastrofia, mutta sitten kun niitä kertyy ja kertyy. Minäkin tunnen ainakin yhden sankarin,joka hankki puhelimen osamaksulla, ei tykännytkään kyseisestä luurista, myi sen tappiollisesti pois, ja hankki seuraavan luurin osamaksulla. Ja taas sama homma. Kolmas puhelin sitten kuulemma miellytti, mutta sitten voikin jo miettiä sen puhelimen todellista hintaa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Minäkin tunnen ainakin yhden sankarin,joka hankki puhelimen osamaksulla, ei tykännytkään kyseisestä luurista, myi sen tappiollisesti pois, ja hankki seuraavan luurin osamaksulla. Ja taas sama homma. Kolmas puhelin sitten kuulemma miellytti, mutta sitten voikin jo miettiä sen puhelimen todellista hintaa.
Tämä nyt ei liity osamaksuihin, saati sitten kännyköihin mitenkään, mutta tiedän itsekin erään sepän joka osti kalliin ja suhtkoht uudenkarhean auton autoliikkeestä ollessaan ammatillisessa koulutuksessa työharjoittelujaksolla, varmana siitä et tän jälkeen saa töitä ja varma työpaikka seur 10v.

Sitten kun ei töitä tullutkaan ja muutenkin oli suhtkoht railakas/väliinpitämätön elämäntyyli niin hetken päästä olikin lievästi sanottuna keltaisessa nesteessä elämänsä ja ennenkaikkea lainojensa suhteen.
 

Lapa7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Detroit,Caps,Espoo,HJK,Arsenal,Ferrari
IPhone se ostin lopulta kakkos luuriksi kun oli tarjouksessa powerilla 199. Ykkös luurin osalla mennään Nokia 8.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei ole suoraan kännykkähankintaan liittyvä, mutta kysytään nyt täällä kuitenkin. Eli mistä saisi edullisesti wifi hotspotin kännyköitä varten ulkomaanreissulle? Vaatimuksena vähintään 6h akulla ja laitteita pitäis pystyä kytkemään ainakin 5 samaan aikaan. Aikaa oli vielä kolmisen viikkoa hommata tuo, eli luotettavat ulkomaisetkin toimittajat käy.
No esim tori.fi tms. muu kauppapaikka, ovat täpötäynnä noita halvalla, tai liittymän mukana saatuja vekottimia, mitä myydään pilkkahintaan. Myös ihan joku perus USB mokkula ja siihen iso powerbank ei ole huono vaihtoehto.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kiitos. Eipä itseasiassa käynyt toi usb mokkula edes mielessä.
Muista vaan varmistaa että siinä on wlan. Osassa kaikista vanhimmista se saattoi olla vain USB:n yli toimiva.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sampan S9:n hommasin nyt, kun alkoi tuo Huawein P9 kuumenemaan toistuvasti. Akun vaihdoin siihen keväällä ennen pidempää ulkomaanreissua, mutta onhan tuo hienosti jo reilut kaksi vuotta palvellut. No, aika extempore vaihdoin, kun oli tosiaan joutunut pari kertaa boottaamaan luurin ja sitten kohdalle osui tuo kamppis S9:stä ja IconX-nappikuulokkeista. Vaikuttaa ihan hyvältä luurilta, vaikka jonkin verran on näppäimien paikoissa yms. pikkujutuissa eroja edelliseen. Niihin tottuu.

Vaan yksi juttu meinaa hiertää, nimittäin: Bluetoothilla kajariin yhdistettäessä ei ääni säädy kännykän kautta ollenkaan. Vähän on vittumaista, kun pitää kuitenkin käydä manuaalisesti säätämässä ääni, kun on asettunut sohvalle tms. mukavasti köllimään kännykän kanssa. Kai joku asetus jossain on, mutta en ole tällä räpläämisellä vielä löytänyt. Onko joku?

Edit: Hommasin samaan konkurssiin nuo Sampan Led-kuoret. Näkyy soittaja läpi ja pystyy vastaamaan myös ilman avaamista, samoin soittamaan Bixbyn avulla. Lisäksi ovat ihan jämäkän oloiset mutta riittävän sirot, kun en mitään korttipaikkoja kaipaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Halojata halloo. Nyt näyttää vahvasti siltä, että sinänsä hyvin palvellut Vernee Thor on tullut tiensä päähän ja pitäisi lähteä puhelinkaupoille suht pikaisella aikataululla.
Budjetti on max 200€, mielummin 150€ tienoilla. Nopeasti selasin valikoimaa Gigantista ja Verkkokaupasta, mutta löipä minkä vaan puhelinmallin googleen ja "review" sanan perään, niin arvostelu on enempi tai vähempi negatiivinen. Ainakin "Poor performance", ja yleensä aina todetaan että Moto G6 on paljon parempi. Se ei vaan taida maksaa alle 200€.
Sinänsä ei ole mitään ihmeellisiä kriteereitä, kunhan netflixit, areenat ja teliatv:t pyörii ja akku kestää. Kamera ei ole kovin tärkeä, saa toki olla hyvä.
Pieni koko olisi plussa, mutta taitaa nykyiset 18:9 5,7" näytöt vastata pituudeltaan vanhoja 5", siis puhelimen leveyden (yhden käden käytön) osalta?
Sinänsä Sonyt on miellyttänyt jo Ericssonin ajoista (vaikka en ole T28s:n jälkeen sellaista omistanutkaan), mutta esim Xperia XA1 taitaa ratsastaa lähinnä kamerallaan.
Moto G5 taitaa olla huonoin G, mutta onko se silti parempi kuin vaihtoehdot?
Ja riittääkö 2GB nykyään enää mihinkään?
 

teppana

Jäsen
Halojata halloo. Nyt näyttää vahvasti siltä, että sinänsä hyvin palvellut Vernee Thor on tullut tiensä päähän ja pitäisi lähteä puhelinkaupoille suht pikaisella aikataululla.
Budjetti on max 200€, mielummin 150€ tienoilla. Nopeasti selasin valikoimaa Gigantista ja Verkkokaupasta, mutta löipä minkä vaan puhelinmallin googleen ja "review" sanan perään, niin arvostelu on enempi tai vähempi negatiivinen. Ainakin "Poor performance", ja yleensä aina todetaan että Moto G6 on paljon parempi. Se ei vaan taida maksaa alle 200€.
Sinänsä ei ole mitään ihmeellisiä kriteereitä, kunhan netflixit, areenat ja teliatv:t pyörii ja akku kestää. Kamera ei ole kovin tärkeä, saa toki olla hyvä.
Pieni koko olisi plussa, mutta taitaa nykyiset 18:9 5,7" näytöt vastata pituudeltaan vanhoja 5", siis puhelimen leveyden (yhden käden käytön) osalta?
Sinänsä Sonyt on miellyttänyt jo Ericssonin ajoista (vaikka en ole T28s:n jälkeen sellaista omistanutkaan), mutta esim Xperia XA1 taitaa ratsastaa lähinnä kamerallaan.
Moto G5 taitaa olla huonoin G, mutta onko se silti parempi kuin vaihtoehdot?
Ja riittääkö 2GB nykyään enää mihinkään?

En paljoa luureista tiedä, mutta tuossa kuukausi sitten ostin "kakkospuhelimeksi" Samsung Galaxy J5 ja on ollut juuri perus HBO/Netflix käytössä. Akku kestää hyvin ja vaikka puhelimesta huomaa ettei se mikään 500 teholuuri ole, ihan hyvin se pyörii. Hintaa on tänään Gigantissa se 179€.

Samsung Galaxy J5 2017 älypuhelin (musta) - Matkapuhelimet
 
Tuossa hintaluokassa Xiaomi Redmi 5 Plus on vahva ehdokas. 3/32gt versio pysyy budjetissa (199e) ja muutamalla kympillä yli budjetin menee 4/64gt versio (239e). Hyvänkokoinen akku ja kyllä tuolta näytöltä kelpaa suoratoistopalveluita katsella. Kamerallakin pystyy 4K-tasoista videota kuvaamaan. Xiaomin Androidin päälle virittämä MIUI-käyttöliittymä jakaa mielipiteet, mutta ne on sitten makuasioita ne.

Motorola Moto G6 ja Nokia 6.1 ovat myös päteviä laitteita vähän halvemmassa hintaluokassa, mutta menevät tosiaan yli budjetin (249e). Nokian valttikorttina olisi tosin täysin puhdas Android ilman mitään valmistajan omia viritelmiä ja nopeasti saatavat päivitykset.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
@benicio, itse hankin kuukausi sitten Huawei P Smartin alle kahteensataan, ja täysin tyytyväinen olen ollut. Koon puolesta passeli kompromissimalli, rammia löytyy 3gb, sisäistä muistia 32gt. Sisältää uusimman Android Oreon (8.0), joten elinikääkin lienee luvassa useampi vuosi. Kameraa en ole liiemmin testaillut, mutta ihan kelvolliseksi sitä on eri revikoissa kehuttu. Jos parempi etukamera kiinnostaa, niin Honor P9 Lite lähtee alta kakkosen ja spekseiltään muuten identtinen Smartin kanssa.

@teppana vinkkasi tuosta J5:sta, mutta ihan pikaisella vilkaisulla P Smart sisältää paremman prossun, enemmän muistia ja uudemman Androidin. Myös sormenjälkitunnistin kääntää mielestäni vaakakuppia entistä enempi kiinalaisten suuntaan. Eikä hinnassakaan ole eroa kuin parikymppiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös