@Delter Itse vaihdoin 2016 kesällä mädän omenani Honor 7:ään, ja vaikka olen omaa kömpelyyttäni onnistunut särkemään kyseisen kännykän näytön kahdesti niin olen ollut äärimmäisen tyytyväinen valintaani. Toki tänä kesänä olen jälleen päivittämässä luuria (arvon vielä keskihintaisten Honor 10:n ja Oneplus 6:n sekä kalliimman Huawei P20 Pron välillä) mutta varmaan samasta syystä kuin sinäkin eli haluan päivittää älyluurini tähän päivään. Honorit on oman kokemuksen perusteella käytettävyydeltään parhaita halvemman hintaluokan lippulaivoja, joten peukutan Honor 9 Liten puolesta. Oma mielipiteeni on että mitä ikinä teetkin, niin pysyttele Nokioista kaukana.
Kiitos kommentista Honorien suhteen. Myös omiin kokemuksiin pohjautuen nämä Huawei-tuoteperheen luurit ovat olleet hintaansa nähden varsin luotettavia. Tämän Huawei P8 Liten hommasin kolme vuotta sitten, ja vaikka kyseessä oli jo silloin "budjettimalli" (180e), on tuo kaikkinensa ollut erinomainen puhelin ja palvellut tasaisella laadulla koko tämän kolmevuotisen periodin. Nyt alkaa kuitenkin olemaan päivityksen paikka.
Nokialle onkin täällä jo annettu perusteltu puolustuspuheenvuoro, eli Windows-aikaiset pökäleet eivät tietenkään liity enää mitenkään näihin uusiin nokialaisiin, joita HMD Global markkinoille tuo. Käyttöjärjestelmänä puhdas Android, mikä kyllä houkuttelisi. Onko muuten omassa Honorissasi kauheasti näitä valmistajan omia turhia sovelluksia ja kilkkeitä?
Ensinnäkin en ymmärrä mikä toi selitys on latureista. Niissä sun vanhoissa ei taatusti ole pikalatauksia yms. muita nykyajan vermeitä. Lisäksi se johto kyllä menee siihen vanhaankin laturiin, jos se on edes tältä vuosituhannelta, eli siinä on irroitettava johto. Jos se on joku iän ikuinen Nokialainen niin heittäsit vaan sillä vesilintua ihan suosiolla.
Se että c-laturinjohto käy usb-verkkovirtasovittimeen ei poista sitä tilannetta, että olen silloin tuon ainokaisen piuhan varassa. Kun näitä vanhoja micro-usb -latureita on kertynyt jo muutama, voin huoleti jättää yhden mökille, yhden työpaikalle, yhden kotiin ja ottaa yhden reissuun eikä ole tarvetta kanniskella yhtä piuhaa joka paikkaan. Isosta vaivasta ei ole kyse, mutta vähentää muistamisongelmia melkoisesti. Pikalatausominaisuuttakaan en koe tarvitsevani.
Tuo mitä sanoit kameroista on varmasti ihan pätevä huomio. Nokiassa on astetta tai kahta parempaa kameraoptiikkaa saatavilla, mutta toisaalta omat kuvaustarpeeni ovat niin vaatimattomat, että bulkkikamerallakin pärjää. Oikeastaan vain yö/pimeäkuvaus olisi silloin tällöin hauska saada toimimaan ilman valtavia epätarkkuusongelmia, mutta niitäkin tilanteita tulee varsin harvoin. Tuskin yhtäkään kännykkäkamerakuvaa olen esimerkiksi kehittänyt valokuvaksi saakka, vaan yleensä pelkkä evidenssiarvo muistona kovalevyllä riittää ihan hyvin. Videoissa hieman sama juttu, eli FullHD riittää 4K:n sijasta.