Uusi kännykkä

  • 1 244 026
  • 5 798

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Päivän verran itselläni kun ollut käytössä Oneplus 6 ja ensimmäiset kokemukset ovat erittäin hyviä. Todella sulavan ja nopean oloinen laite.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Ostin Nokia 3:sen, hajonneen huawein tilalle. Kyllä tämä 99e arvoinen ostos oli. Eipä ole oikeastaan mitään pahaa sanottavaa. Kamera voisi olla ehkä parempi, mutta mulle riittää oikein hyvin. Jos haluaa ihan hyvän peruspuhelimen, niin tässä on kyllä sellainen.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
. Naamatunnistuskin on kätevä tapa aukaista lukitus, muttei taida olla kaikista turvallisin vaihtoehto tällä puhelimella. Ehkä tuota uskaltaa käyttää ilman pelkoa siitä, että joku onnistuisi avaamaan lukituksen omalla naamallaan

Joo ei ole niin turvallinen, että korvaisi sormenjäljen esim. mobiilipankkiin kirjautumisessa. OnePlussan kasvojen tunnistus tunnistaa kasvoista noin 100 pistettä, eli on kuitenkin luotettava puhelimen lukituksen avaamiseen. Oon kokeillut omalla kuvalla, ei onnistunut.

Tiistaina sain oman kutoseni käteen ja onhan tämä nyt vaan huikea laitos. Kamerakin on saatu jo todella lähelle markkinoiden parhaimpia ellei jollain tasolla jo samalle viivalle. Eipä paljon parempaa puhelinta tällä hetkellä löydy, varsinkaan hinta/laatu -suhteeltaan...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla meneillään tarkat mietinnät siitä, että kannattaako minun ensin korjata vanha iphoneni näyttö vai ostaa kokonaan uusi puhelin. Näytön saisi korjattua yhdessä liikkeessä 59 eurolla ja se voisi olla jo sellainen hinta, minkä tuosta näytön korjauksesta voisi jo pulittaakin. Vai kannattaako sittenkin sen sijaan ostaa kokonaan uusi puhelin?

Minkälaisen puhelimen sitä sitten ostaisi? Vanha puhelimeni on tosiaan iphone 4s ja olisihan se kiva, mikäli uusi puhelin olisi jotenkin edeltäjäänsä parempi tai uudempi? Osaisikohan joku suositella minulle jotain hyvää ja toimivaa älypuhelinta? Hinta saisi olla sellaiset 200-300 euroa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minulla meneillään tarkat mietinnät siitä, että kannattaako minun ensin korjata vanha iphoneni näyttö vai ostaa kokonaan uusi puhelin. Näytön saisi korjattua yhdessä liikkeessä 59 eurolla ja se voisi olla jo sellainen hinta, minkä tuosta näytön korjauksesta voisi jo pulittaakin. Vai kannattaako sittenkin sen sijaan ostaa kokonaan uusi puhelin?

Minkälaisen puhelimen sitä sitten ostaisi? Vanha puhelimeni on tosiaan iphone 4s ja olisihan se kiva, mikäli uusi puhelin olisi jotenkin edeltäjäänsä parempi tai uudempi? Osaisikohan joku suositella minulle jotain hyvää ja toimivaa älypuhelinta? Hinta saisi olla sellaiset 200-300 euroa.
Xiaomi Mi A1, tai nyt elisalla Nokia 8 tarjouksessa mikä on alle 300€ aivan järkyttävän kova tarjous.
Testissä Xiaomi Mi A1 - io-tech.fi
Testissä Nokia 8 - io-tech.fi
(linki Io-Techin testeihin ko. puhelimista)
edit. lisätty linkit testeihin.
 
Viimeksi muokattu:

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Kysymykseni ei suoraan kännyköihin liity, mutta uskoakseni moni on joskus puhelinten kanssa käyttänyt näitä bluetooth-kaiuttimia, joten uskaltautun sen pohjalta kysymään hankintasuosituksia.

Olen siis miettinyt luurin oheen matkakaiutinta. Valintaa punnitsen lähinnä kahden vaihtoehdon välillä. JBL FLIP 4 on täysin vesitiivis malli ja kompaktin kokoinen. JBL CHARGE 2+ on astetta isompi ja hieman kalliimpi eikä ole kuin roiskesuojattu, mutta ominaisuutena tarjoaa 6000mAh usb-latauskapasiteettia ja isommasta laitteesta saanee myös ääntä paremmin ulos. (Kummatkin linkit vievät Gigantin tuotetietoihin).

Kumpaa suosittelisitte, vai onko tähän hintaluokkaan tarjota takavasemmalta jotain muuta vaihtoehtoa?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Olen siis miettinyt luurin oheen matkakaiutinta. Valintaa punnitsen lähinnä kahden vaihtoehdon välillä. JBL FLIP 4 on täysin vesitiivis malli ja kompaktin kokoinen. JBL CHARGE 2+ on astetta isompi ja hieman kalliimpi eikä ole kuin roiskesuojattu, mutta ominaisuutena tarjoaa 6000mAh usb-latauskapasiteettia ja isommasta laitteesta saanee myös ääntä paremmin ulos. (Kummatkin linkit vievät Gigantin tuotetietoihin).
@Delter Itselläni on JBL Charge 3 jota voin suositella varauksetta. Toki on hieman hintavampi mutta äänentoisto on mielestäni erittäin hyvä ja on myös vesitiivis. Noista antamistasi vaihtoehdoista ei ole omakohtaista kokemusta, mutta voisin kuvitella niidenkin ajavan asiansa.
Jep, kiitos kommentista. Tuo C3 olisi varmasti paras ratkaisu, mutta alkaa mennä budjetin yli reippaasti. Tuskinpa C2+ on äänentoistoltaan merkittävästi huonompi, ja merkittävin ero C2+:n ja C3:n välillä on varmaankin tuo vesitiiviys, joka on toki hemmetin hieno ominaisuus matkaelektroniikasta puhuttaessa. Siksipä tuo Flip 4 olisi houkutteleva vaihtoehto kun vertaa C2+:aan.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Vajaan parin viikon jälkeen pieni yhteenveto Oneplus 6:sta.

Ehdottoman hyviä asioita ovat sulavuus ja nopeus. Kaikki toiminnot tapahtuvat välittömästi, eikä pienintäkään viivettä missään. Snapdragon 845 ja 8 gigatavun käyttömuisti yhdessä lähes puhtaan Androidin kanssa ovat komea kombinaatio. Toisaalta tässä on joutunut opettelemaan pieniä muutoksia Samsungin jälkeen, mutta nopeasti uusi luuri on tuntunut omalle.

Oikeastaan ainoa hieman pohdintaa aiheuttava asia on kamera. Etukamera on vaikuttanut hyvältä, mutta kokemukset takakamerasta ovat vielä varsin suppeita. Itse Oneplussan kamerasovellus häviää kyllä selkeästi Samsungin vastaavalle, mutta kuvanlaadusta on vaikea sanoa juuta taikka jaata. Muutaman otoksen perusteella laatu ei ole täysin vakuuttanut, mutta vika voi olla käyttäjässäkin kun en kauheasti kuvia yleensä napsi.

Katsotaan lähikuukausina, miten hyvin kamera sitten lopouviimein asiansa ajaa. Joka tapauksessa hinnan ja laadun suhde tässä luurissa tuntuu kohtaavan erinomaisesti. Kasvojentunnistus on toiminut äärettömän nopeasti ja hyvin, joten pisteet siitäkin.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Lisäyksenä vielä, että akkukesto on myös hyvä. Puolitoista vuorokautta tuntuu kestävän hyvin suhteellisen kovallakin käytöllä. Kahteen päivään pääsee varmasti myös varsin pienellä rajoituksella.

Myös jo muuallakin kehuttu pikalataus on erinomaisella tavalla.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kerta tämmönen ketju tuli vastaan nii ostin Samsung a6 merkkisen teleföönin. Eka Samsung itelle.En kauheesti näistä ymmärrä enkä osaa syvållisesti sanoo mitään mut helvetin hyvä puhelin ollut. Ja se miksi tätä kirjoitan nii on akunkesto. Aivan käsittämättömän pitkään kestää mihin oon älypuhelimissa tottunu. Ennen piti kesken päivän ladata nii nyt kestää kakskii vuorokautta.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Uutta puhelinta olen katsonut kolme vuotta vanhan Huawei P8 Liten tilalle. Pohdinnassa joku seuraavista:
- Huawei P Smart (199e)
- Honor 9 Lite (249e)
- Nokia 6 (299e, Gigantissa 249e tarjous).

Keskihintaisista puhelimista on siis kyse, ja tuo 300e on ehdoton katto. Kriteereinä olen siedettävän hinnan lisäksi pitänyt siroa kokoa sekä fyysisen kotinäppäimen puuttumista (kerää likaa ja vie tilaa näyttöruudulta). Kaikki em. puhelimet ovat suunnilleen samaa kokoluokkaa paitsi nokialainen on asteen muhkeampi sekä paksuutensa ja painonsa osalta. Toki Nokian mukana tulisi myös hieman laadukkaampaa prosessoritehoa, laadukas kamera (?) ja puhdas Android on tietenkin hyvä asia. Huawei ja Honor menevät kisassa edelle pienemmän kokonsa, hintansa sekä vanhanmallisen laturinsa ansiosta. En haluaisi vielä tässä vaiheessa siirtyä usb-c -käyttäjäksi, kun oman talouteni laturiresurssi on täysin micro-usbin varassa.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
@Delter Itse vaihdoin 2016 kesällä mädän omenani Honor 7:ään, ja vaikka olen omaa kömpelyyttäni onnistunut särkemään kyseisen kännykän näytön kahdesti niin olen ollut äärimmäisen tyytyväinen valintaani. Toki tänä kesänä olen jälleen päivittämässä luuria (arvon vielä keskihintaisten Honor 10:n ja Oneplus 6:n sekä kalliimman Huawei P20 Pron välillä) mutta varmaan samasta syystä kuin sinäkin eli haluan päivittää älyluurini tähän päivään. Honorit on oman kokemuksen perusteella käytettävyydeltään parhaita halvemman hintaluokan lippulaivoja, joten peukutan Honor 9 Liten puolesta. Oma mielipiteeni on että mitä ikinä teetkin, niin pysyttele Nokioista kaukana.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Uutta puhelinta olen katsonut kolme vuotta vanhan Huawei P8 Liten tilalle. Pohdinnassa joku seuraavista:
- Huawei P Smart (199e)
- Honor 9 Lite (249e)
- Nokia 6 (299e, Gigantissa 249e tarjous).

Keskihintaisista puhelimista on siis kyse, ja tuo 300e on ehdoton katto. Kriteereinä olen siedettävän hinnan lisäksi pitänyt siroa kokoa sekä fyysisen kotinäppäimen puuttumista (kerää likaa ja vie tilaa näyttöruudulta). Kaikki em. puhelimet ovat suunnilleen samaa kokoluokkaa paitsi nokialainen on asteen muhkeampi sekä paksuutensa ja painonsa osalta. Toki Nokian mukana tulisi myös hieman laadukkaampaa prosessoritehoa, laadukas kamera (?) ja puhdas Android on tietenkin hyvä asia. Huawei ja Honor menevät kisassa edelle pienemmän kokonsa, hintansa sekä vanhanmallisen laturinsa ansiosta. En haluaisi vielä tässä vaiheessa siirtyä usb-c -käyttäjäksi, kun oman talouteni laturiresurssi on täysin micro-usbin varassa.
Ensinnäkin en ymmärrä mikä toi selitys on latureista. Niissä sun vanhoissa ei taatusti ole pikalatauksia yms. muita nykyajan vermeitä. Lisäksi se johto kyllä menee siihen vanhaankin laturiin, jos se on edes tältä vuosituhannelta, eli siinä on irroitettava johto. Jos se on joku iän ikuinen Nokialainen niin heittäsit vaan sillä vesilintua ihan suosiolla.

Toisekseen Nokia 8 on edelleen 299€ tarjouksessa.
DNA myös avasi pelin ja toi Xiaomit myyntiin, siellä olisi ihan kelpo Mi A1 ja Redmi 5 plus mallit myynnissä. Tosin hinnat on melko suolaisia.
Itse en koskisi Huaweihin pitkällä tikullakaan, kiitos Kirin piirien ja nyt Huawei ilmoitti vieläpä lukitsevansa kaikkien puhelimiensa bootloaderit.
Honor 9-lite juuri io-techin testissä ja varsinkin kamera on mennyt jopa huonompaan suuntaan edeltäjään nähden.
Kokeiltua: Honor 9 Lite - io-tech.fi (linkki io-techiin)
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mieluummin Nokia 8 kuin Nokia 6 kun kerran ovat saman hintaisia. Itselläni on nyt Nokia 8 kun tuo kutosen p*ska meni (onneksi) hajoamaan ja olen ollut erittäin tyytyväinen. 5/5 hintaansa nähden.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Niin no, varmasti mielipidekysymys ja ilmeisesti Nokia on kuitenkin ottanut aimoharppauksen eteenpäin noista kamalista Windows-pohjaisista luureistaan, jotka olivat kertakaikkiaan todella sekavan näköisiä. Huaweille vaihtoehtona voisin suositella silti ennemmin kuin Nokiaa niin Samsung Galaxy A5 vaikutti nopealla silmäyksellä ihan kohtuulliselta halvemman hintaluokan ehdokkaalla. Hintaa näyttäisi olevan Verkkokaupasta ostettuna tällä hetkellä samaiset 249€ kuin Honor 9 Litellä, kameran pitäisi olla kohtuu hyvä ja luuri on näppärän kokoinen. Bonarina IP68-luokitus pölyn- ja vedenkestävyydelle. Tietty miinuksena sinun kannalta liitäntänä on tuo paheksumasi usb-c mutta... pointtini on että itse en Nokiaa ostaisi, mutta tämä tietysti vain mielipide. Toki Huaweissakin on omat miinuksensa, mutta eiköhän kaikissa merkeissä ole ja toisaalta Huawein käyttäjänä sitä on helppo vetää "kotiinpäin".

Komppaan silti ylläolevia kirjoittajia, että jos Nokiaan päädyt niin osta nyt edes herranjestas tuo lähes saman hintainen uudempi versio.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin no, varmasti mielipidekysymys ja ilmeisesti Nokia on kuitenkin ottanut aimoharppauksen eteenpäin noista kamalista Windows-pohjaisista luureistaan, jotka olivat kertakaikkiaan todella sekavan näköisiä. Huaweille vaihtoehtona voisin suositella silti ennemmin kuin Nokiaa niin Samsung Galaxy A5 vaikutti nopealla silmäyksellä ihan kohtuulliselta halvemman hintaluokan ehdokkaalla. Hintaa näyttäisi olevan Verkkokaupasta ostettuna tällä hetkellä samaiset 249€ kuin Honor 9 Litellä, kameran pitäisi olla kohtuu hyvä ja luuri on näppärän kokoinen. Bonarina IP68-luokitus pölyn- ja vedenkestävyydelle. Tietty miinuksena sinun kannalta liitäntänä on tuo paheksumasi usb-c mutta... pointtini on että itse en Nokiaa ostaisi, mutta tämä tietysti vain mielipide. Toki Huaweissakin on omat miinuksensa, mutta eiköhän kaikissa merkeissä ole.

Komppaan silti ylläolevia kirjoittajia, että jos Nokiaan päädyt niin osta nyt edes herranjestas tuo lähes saman hintainen uudempi versio.
HMD Global mikä myy Nokia nimellä puhelimia on täysin eri firma kuin se alkuperäinen suomalainen Nokia tai Microsoftin ostama Nokia nimellä puhelimia myynyt yritys.

Lisäksi se uusi Nokia 6 siis versio 2 on kylläkin uudempi kuin Nokia 8.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
HMD Global mikä myy Nokia nimellä puhelimia on täysin eri firma kuin se alkuperäinen suomalainen Nokia tai Microsoftin ostama Nokia nimellä puhelimia myynyt yritys.
Tämä kyllä selkisi äkkiä googlettamalla, että luojan kiitos Microsoft tajusi melko nopeasti että puhelimet eivät ole heidän juttunsa ja nyky-Nokioita valmistaa tuo ym. HMD Global. Hyvä näin.

Lisäksi se uusi Nokia 6 siis versio 2 on kylläkin uudempi kuin Nokia 8.

No mitäs perkelettä :D Ei käynyt ihan järkeen, että kutonen julkaistiin kasin jälkeen.. Kiitos korjauksesta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No mitäs perkelettä :D Ei käynyt ihan järkeen, että kutonen julkaistiin kasin jälkeen.. Kiitos korjauksesta.
Kasista julkaistiin samaan aikaan uusi versio nimellä Sirocco tms. jotai tuon suuntaista. Noi 299€ kasit on siis niitä vanhoja joita nyt myydään halvalla varastoa tyhjäksi. On hintaisekseen erittäin laadukas luuri ja oli alunperin yli 500€ maksava.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
@Delter Itse vaihdoin 2016 kesällä mädän omenani Honor 7:ään, ja vaikka olen omaa kömpelyyttäni onnistunut särkemään kyseisen kännykän näytön kahdesti niin olen ollut äärimmäisen tyytyväinen valintaani. Toki tänä kesänä olen jälleen päivittämässä luuria (arvon vielä keskihintaisten Honor 10:n ja Oneplus 6:n sekä kalliimman Huawei P20 Pron välillä) mutta varmaan samasta syystä kuin sinäkin eli haluan päivittää älyluurini tähän päivään. Honorit on oman kokemuksen perusteella käytettävyydeltään parhaita halvemman hintaluokan lippulaivoja, joten peukutan Honor 9 Liten puolesta. Oma mielipiteeni on että mitä ikinä teetkin, niin pysyttele Nokioista kaukana.
Kiitos kommentista Honorien suhteen. Myös omiin kokemuksiin pohjautuen nämä Huawei-tuoteperheen luurit ovat olleet hintaansa nähden varsin luotettavia. Tämän Huawei P8 Liten hommasin kolme vuotta sitten, ja vaikka kyseessä oli jo silloin "budjettimalli" (180e), on tuo kaikkinensa ollut erinomainen puhelin ja palvellut tasaisella laadulla koko tämän kolmevuotisen periodin. Nyt alkaa kuitenkin olemaan päivityksen paikka.

Nokialle onkin täällä jo annettu perusteltu puolustuspuheenvuoro, eli Windows-aikaiset pökäleet eivät tietenkään liity enää mitenkään näihin uusiin nokialaisiin, joita HMD Global markkinoille tuo. Käyttöjärjestelmänä puhdas Android, mikä kyllä houkuttelisi. Onko muuten omassa Honorissasi kauheasti näitä valmistajan omia turhia sovelluksia ja kilkkeitä?

Ensinnäkin en ymmärrä mikä toi selitys on latureista. Niissä sun vanhoissa ei taatusti ole pikalatauksia yms. muita nykyajan vermeitä. Lisäksi se johto kyllä menee siihen vanhaankin laturiin, jos se on edes tältä vuosituhannelta, eli siinä on irroitettava johto. Jos se on joku iän ikuinen Nokialainen niin heittäsit vaan sillä vesilintua ihan suosiolla.
Se että c-laturinjohto käy usb-verkkovirtasovittimeen ei poista sitä tilannetta, että olen silloin tuon ainokaisen piuhan varassa. Kun näitä vanhoja micro-usb -latureita on kertynyt jo muutama, voin huoleti jättää yhden mökille, yhden työpaikalle, yhden kotiin ja ottaa yhden reissuun eikä ole tarvetta kanniskella yhtä piuhaa joka paikkaan. Isosta vaivasta ei ole kyse, mutta vähentää muistamisongelmia melkoisesti. Pikalatausominaisuuttakaan en koe tarvitsevani.

Tuo mitä sanoit kameroista on varmasti ihan pätevä huomio. Nokiassa on astetta tai kahta parempaa kameraoptiikkaa saatavilla, mutta toisaalta omat kuvaustarpeeni ovat niin vaatimattomat, että bulkkikamerallakin pärjää. Oikeastaan vain yö/pimeäkuvaus olisi silloin tällöin hauska saada toimimaan ilman valtavia epätarkkuusongelmia, mutta niitäkin tilanteita tulee varsin harvoin. Tuskin yhtäkään kännykkäkamerakuvaa olen esimerkiksi kehittänyt valokuvaksi saakka, vaan yleensä pelkkä evidenssiarvo muistona kovalevyllä riittää ihan hyvin. Videoissa hieman sama juttu, eli FullHD riittää 4K:n sijasta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kiitos kommentista Honorien suhteen. Myös omiin kokemuksiin pohjautuen nämä Huawei-tuoteperheen luurit ovat olleet hintaansa nähden varsin luotettavia. Tämän Huawei P8 Liten hommasin kolme vuotta sitten, ja vaikka kyseessä oli jo silloin "budjettimalli" (180e), on tuo kaikkinensa ollut erinomainen puhelin ja palvellut tasaisella laadulla koko tämän kolmevuotisen periodin. Nyt alkaa kuitenkin olemaan päivityksen paikka.

Nokialle onkin täällä jo annettu perusteltu puolustuspuheenvuoro, eli Windows-aikaiset pökäleet eivät tietenkään liity enää mitenkään näihin uusiin nokialaisiin, joita HMD Global markkinoille tuo. Käyttöjärjestelmänä puhdas Android, mikä kyllä houkuttelisi. Onko muuten omassa Honorissasi kauheasti näitä valmistajan omia turhia sovelluksia ja kilkkeitä?
Huawein koko käyttis on nimeltään EMUI eli kyseessä on Huawein oma versio Androidista. Se siis sisältää Huawein omaa tauhkaa ja linjauksia siitä miten Androidi pitäisi tehdä. Sitten kun kyseessä on vielä bootloader lukittu ja Kirinin piirillä, niin siihen ei mitään harrastelijoiden tekemiä androideja saa. Harrastajat on määrätyillä merkeilä todella aktiivisia ja esim. LineageOS on todella suosittu käyttöjärjestelmä, mihin tulee vimosen päälle kaikki päivitykset vanhemmillekkin puhelinmalleille. Huawein kanssa vaan olet tästä kelkasta täysin ulkona.
Se että c-laturinjohto käy usb-verkkovirtasovittimeen ei poista sitä tilannetta, että olen silloin tuon ainokaisen piuhan varassa. Kun näitä vanhoja micro-usb -latureita on kertynyt jo muutama, voin huoleti jättää yhden mökille, yhden työpaikalle, yhden kotiin ja ottaa yhden reissuun eikä ole tarvetta kanniskella yhtä piuhaa joka paikkaan. Isosta vaivasta ei ole kyse, mutta vähentää muistamisongelmia melkoisesti. Pikalatausominaisuuttakaan en koe tarvitsevani.

Tuo mitä sanoit kameroista on varmasti ihan pätevä huomio. Nokiassa on astetta tai kahta parempaa kameraoptiikkaa saatavilla, mutta toisaalta omat kuvaustarpeeni ovat niin vaatimattomat, että bulkkikamerallakin pärjää. Oikeastaan vain yö/pimeäkuvaus olisi silloin tällöin hauska saada toimimaan ilman valtavia epätarkkuusongelmia, mutta niitäkin tilanteita tulee varsin harvoin. Tuskin yhtäkään kännykkäkamerakuvaa olen esimerkiksi kehittänyt valokuvaksi saakka, vaan yleensä pelkkä evidenssiarvo muistona kovalevyllä riittää ihan hyvin. Videoissa hieman sama juttu, eli FullHD riittää 4K:n sijasta.
Ymmärrän toki tuon johto jutun, suosittelen tilaamaan niitä C kaapeleita vaikka aliexpressistä lisää. 3 kaapelin paketti maksaa muutaman hassun euron, toki siis sen parisen viikkoa saa pakettia odotella, mutta jos kaupalla on hyvät arvostelut ja tuhansia tilaajia niin kyllä ne sieltä tulee. Ugreen, Aukey, Blitzwolf nyt esim. sellaisia merkkejä että ihan surutta voi noiden kaapeleita tilata.

Itsehän siis tuolta aliexpressistä ostanut jopa Xiaomin Mi5 puhelimen, sekin tuli perille. Samaten on tullut kaikki kaapelit ja laturit yms.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...

Se että c-laturinjohto käy usb-verkkovirtasovittimeen ei poista sitä tilannetta, että olen silloin tuon ainokaisen piuhan varassa. Kun näitä vanhoja micro-usb -latureita on kertynyt jo muutama, voin huoleti jättää yhden mökille, yhden työpaikalle, yhden kotiin ja ottaa yhden reissuun eikä ole tarvetta kanniskella yhtä piuhaa joka paikkaan. ...
Tai sitten vaan ostat wish:ilta pussillisen uusia piuhoja, niin et huomaa mitään eroa entiseen. Näin itse toimin kun sain c-mallin liittimellä varustetun puhelimen ja mitään vaivaa ei tullut eteen.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Maanantaina saan uuden duuniluurin käteen, Nokia 7 Plus tuli tilattua. Tähän saakka on tullut kannettua kahta luuria mukana, LG G4 omana ja ikivanha Galaxy S3 duunin puolesta. Dual-SIMin ansiosta pärjää jatkossa yhdellä luurilla, joka on oikein tervetullutta varsinkin näin kesäisin.

Suuret odotukset kyllä Nokialle, vaikuttaa todella lupaavalta vehkeeltä tuossa hintaluokassa.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
En haluaisi aloittaa vänkäystä ja kysyn ihan uteliaisuudesta: kuinka kauan ihmisillä on sama Android- luuri käytössä noin keskimäärin?
Kysyn koska paatuneena Omenapuhelimen käyttäjänä pidin juuri viikinkihautajaiset omalle Iphone 6 luurille. Ostettu julkaisun aikaan eli syksy 2014, ja olin toinen omistaja sille. Viimeiseen asti toimi moitteetta, mitä nyt alkuperäinen akku alkoi olla vaihtokunnossa. Tyhmyyksissäni ( humalassa) menin itse uittaamaan sen niin pahaan kuntoon ettei siitä oikein luotettavaa enää saanut. Noin muuten en näe syytä miksei sillä olisi ainakin vuotta vielä pärjännyt. Pientä lagausta alkoi ilmestyä uusimpien päivitysten myötä mutta erinomainen laite oli ainakin tuo yksilö. Mallihan on jo puhelimien mittakaavassa vanha kuin taivas.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
En haluaisi aloittaa vänkäystä ja kysyn ihan uteliaisuudesta: kuinka kauan ihmisillä on sama Android- luuri käytössä noin keskimäärin?
Android-puhelimet eivät ole mikään yksi yleistettävissä oleva kollektiivi. Sille käyttöliittymälle tehdään ihan hirveitä kurapuhelimia ja sitten toisaalta erittäin hyviä lippulaivamalleja.

Mulla on varapuhelimena samaisena vuonna 2014 ostettu OnePlus 1. Toimii edelleen kuin uutena, mutta piti reilu vuosi sitten vaihtaa kun houkutti firman uudempi malli. Erona Appleihin on se, ettei akkukaan ottanut muutaman vuoden käytön aikana mitään takapakkia kestossa. Otantani ei ole valtava, mutta käytännössä jokainen iphonea käyttävä tuttuni alkaa jossain vaiheessa valitella sitä akkua. Saahan niitä vaihdettua, mutta vaivaa ja rahaa sekin vaatii. Kyllä androiditkin lahoavat, mutta niitä saa sentään puolet halvemmalla.

Hyviä pelejä ne omenat silti ovat. Yhden iPadin olen omistanut ja se kesti myös aivan tolkuttoman pitkään käyttökelpoisena. Voi hyvin olla että seuraava luurini on iPhone, kun firma sen maksaa. Omat rahani sijoittaisin edellen halvempiin Android-lippulaivoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös