Se tässä touhussa on minuu ihmetyttäny koko ajan, että joku PePo kun sanoo että tarvitaan halli niin kaupungin kanta on että joo ehdottomasti. Sitten kun saman sanoo SaiPa, jolla on myös maksavaa asiakaskuntaa, niin vastaus on ei myö nyt oikein tiedetä... ehkä työ saatte sellaisen ettette varmasti pääse hyötymään. Suoraan sanottuna alkaa aika vitusti kyrsimään tämä vasemmistopolitiikka, jossa kuvitellaan että SaiPa tulisi joskus hyödyttämään omistajiaan taloudellisesti koska on osakeyhtiö ja liikevaihtokin on niiiiin monta miljoonaa. Ei ihme ettei tänne Itä-Suomeen saada liiketoimintaa, kun täällä ollaan jo laittamassa kapuloita rattaisiin tällaiselle pitkässä juoksussa nollatulokseen tähtäävälle viihdebisneksellekin. SaiPan pitäisi vaihtaa toiminta ry:ksi, niin kaupunkiin saataisiin keskustahalli pikavauhtia.
No nyt meni kyllä perseelleen kunnolla.
PEPO maksaa/rahoittaa täysimittaisen jalkapallohallin itse(tai yhteistyökumppanien kanssa?), kaupunkia on pyydetty osoittamaan tontti hallille, sekä vuokraamaan tietty määrä hallivuoroja vuodessa.
Noh, sitten… missäpä se PEPO:n itse maksama halli on? No ei ole missään, kun asia seisoo päättäjien pöydällä täysin samalla tavoin kuin jää- tai yleisurheiluhallikin. Miettivät ilmeisesti yhdenvertaisuutta tai jotain muuta paskaa, että voivatko vuokrata tiloja PEPO:lta, kun muitakin futisseuroja on. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Yhtä kaikki, Lappeenranta on periferia, ihan perseestä ja vielä sarvikuonojen kaupunki siihen päälle. Lähtisin helvettiin täältä, jos ei olisi pidäkkeitä. Niin pitkään kuin suuret ikäluokat, Klaus Pelkonen ja Lappeenrannan kilta jyllää, tämä kaupunki näivettyy näivettymistään. Hävettää alueen puolesta.
Veikkaan SaiPan vetäytymisen hankkeesta liittyvän tähän jarru-ikäluokkien häviämiseen vaikuttamisen sektorilta. Aika on nuorten puolella, kun vain malttaa odotella ja kärvistellä. Toki kaupungille voi käydä kuin sille kuuluisalle hevoselle: just kun oppi olemaan syömättä niin kuoli.