The Hockey Handbook
Jäsen
Mitä tarkoitat viime vuosilla? 5, 10 vai 20 vuotta? Mitä tarkoitat tuloksilla? Millaisilla tuloksilla osoitetaan, että tarvitaan jäähallia ja millaisilla ei tarvita? Kuinka monella miljoonalla kaupungin pitää tukea harrastustoimintaa ja varsinkin jääurheiljoiden toimintaa? Voisiko urheiluseurat saada rahaa harrastajamääriä vastaan? Paljonko Lappeenrannassa on jäsenmäärä näissä jääurheiluseuroissa?Vuosien vatvomisen jälkeen asiassa on odotettavissa päätös. Se on toivottavasti Kisapuisto-vaihtoehto. Toinen vaihtoehtohan valtuustolla on palauttaa asia valmisteluun, mutta asiasta on tehty jo sen verran monta selvitystä ja vaihtoehtojakin on matkan varrella kertynyt sen verran monta, että päätös tässä varmasti nyt on seuraavana vuorossa. SaiPan omistajaporukka tulee todennäköisesti heittämään loppuviikosta vielä jonkin verukkeen jolla päätöksentekoa saataisiin viivytettyä. Toivottavasti päättäjät näkevät tämän sumutuksen läpi.
Itse olen Kisapuisto-vaihtoehdon kannalla koska siellä halli olisi nimen omaan kaikkien jäälajien harrastajien yhteinen tekemisen mahdollistaja, ei vain Liiga-SaiPan omistajaporukan ravintolaunelma.
Samaan hengenvetoon on todettava, että viime vuosien tulosten perusteella SaiPa ei kyllä uutta hallia varsinaisesti tarvitsisi, mutta kun se nyt kerran on pakko rakentaa, niin tehtäköön siitä saman tien liigavaatimukset täyttävä.
Vertailun vuoksi Lappeenrannan suurimmassa urheiluseurassa on 1700 jäsentä, Ovat rakentaneet miljoonia maksaneen suorituspaikkanasa itse omalla kustannuksellaan ja vielä työllistää ja tuo vero- ym. tuloja kaupungille.
Minkä takia jääurheilijoita tuetaan enemmän kuin muita harrastajia (ihan mutuna näin jos 30 miljoonaa laitetaan jäähalliin)?
Itse en harrasta jääurheilua kuin satunnaisesti, mutta haluan jäähallin keskustaan. Siinäkin vaihtoehdossa voittaa jääurheilijat ja kaupunkilaiset ja moni muu.