Uusi jäähalli!

  • 734 179
  • 4 182

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
On tuo kyllä lato. Rakas latomme, jossa niin hävettävän vähän on saanut aikaiseksi käydä.
Rakas lato on kyllä siinä mielessä hyvä, kun katsomaan pääsee lähelle itse kaukaloa ja mikäli vielä sattuu olemaan porukkaa, niin tunnelma on koskettava. Tupakan polttajatkin kerkee hyvin sauhutella erätaukojen aikana, toisin on tampereella. Vielä kun päästäisiin eroon kalja ja makkara jonoista, niin ihan käypänen lato. Toki olen uuden keskusta-areenan kannattaja.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Esitysten sisällöstä ei herunut vielä tietoa kaupungintalon ulkopuolelle. Kaupunginjohtaja Tuomo Sallinen kutsui täydennetyn johtoryhmän ja valtuustoryhmien puheenjohtajat yhteiseen tapaamiseen jälleen ensi tiistaina 3. syyskuuta. Kaupunkilaisten on lupa odottaa sen jälkeen lisäselvyyttä halliasioista.
Juu, saahan sitä odotella uutta tietoa, mutta vahva veikkaukseni on, että hallipäätöstä siirretään taas x+n vuotta eteenpäin ja tehdään muutaman (kymmenen) miljoonan edestä uusia (lisä)selvityksiä, ei mistään.

Vaikka minulla ei ole ikää vielä edes 50 vuotta, niin jos eläisin sen keskimääräisen suomalaismiehen eliniän (eli semmoiset 30+ vuotta vielä), niin en enää usko että näen uuden hallin valmistumista tänne "kurjaan" Karjalaan. Sellaista taidetta tästä halliväännöstä on tehty.

Mahdollista on toki, että uusi halli valmistuu ehkä, laulustakin tutuksi tulleella, 2080-luvulla, mutta tähänkin voi laittaa vielä vahvan ehkä-sanan....

Kuka muuten muistaa, milloin sen uuden uljaan Areenan piti olla valmis, jos olisi heti ryhdytty tuumasta toimeen, kun uudesta hallista, ja sen tarpeesta, ensimmäisen kerran puhuttiin. Eikös se ollut jotain näillä main, 2020-luvun puolessa välissä.
 
Viimeksi muokattu:

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sinänsä diggaan, miten Lappeenrannassa on koko kotipääty haluttu pitää seisomakatsomona, siinä missä ainakin Raumalla ja Lahdessa istumapaikat ovat vallanneet koko ajan lisää ja lisää alaa.
Se on se hallin harvinainen vahva puoli. Päädyn seisomakatsomo lienee hallin ilmeen tärkein elementti ja hallikulttuurin tekijä.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rakas lato on kyllä siinä mielessä hyvä, kun katsomaan pääsee lähelle itse kaukaloa ja mikäli vielä sattuu olemaan porukkaa, niin tunnelma on koskettava. Tupakan polttajatkin kerkee hyvin sauhutella erätaukojen aikana, toisin on tampereella. Vielä kun päästäisiin eroon kalja ja makkara jonoista, niin ihan käypänen lato. Toki olen uuden keskusta-areenan kannattaja.


Mä ainakin itse oon aina digannut just näistä vanhoista ahtaista halleista, joissa katsomot ovat jyrkkiä, tiiviitä ja lähellä kaukalon laitoja, kun niissä just se tunnelma ja meteli nousee ihan huippuunsa eri tavalla, kun mitä jossain Tampereen uudessa hallissa tai Jaffa-arenalla. Ainakin televisiokuvien perusteella ollut kyllä tosi kova fiilis teidänkin hallissa, kun silloin keväällä 99 onnistuitte sensaatiomaisesti narrit pudottamaan, vaikka se ratkaiseva voitto tulikin muistaakseni vierasmatsissa.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Mä ainakin itse oon aina digannut just näistä vanhoista ahtaista halleista, joissa katsomot ovat jyrkkiä, tiiviitä ja lähellä kaukalon laitoja, kun niissä just se tunnelma ja meteli nousee ihan huippuunsa eri tavalla, kun mitä jossain Tampereen uudessa hallissa tai Jaffa-arenalla.

Mutta siinä kohtaa kun ei ole metelin arvoista peliä kaukalossa, niin pelkästää vituttaa seisoskella jonossa noilla kapeilla käytävillä ihmisten poikkeuksetta jäädessä juttelemaan tuttaviensa kanssa juuri niihin pahimpiin pullonkauloihin...

Plus latohan on toki edelleen yhtä isoa lumikuormaa vaille avojääkaukalo mikäli lumikolamiehet menee lakkoon.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Onkohan kellään tietoa, että keitä muita esiintyjiä tässä? Tuskin Turmareiden takia lavaa pystytetään Kisapuistoon kuitenkaan? Me rouvan kanssa ehdottomasti lähdetään tähän tapahtumaan joka tapauksessa.
Ei Kätilöiden tarvinnut yksin esiintyä. Kotiteollisuus ja Klamydia samalle illalle. Eli oikein uumoilit.

 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Ei Kätilöiden tarvinnut yksin esiintyä. Kotiteollisuus ja Klamydia samalle illalle. Eli oikein uumoilit.

Miten yleensä jos joku vuokraa hallin, niin miten on nuo anniskelupaikat?
Kuuluuko ne myös vuokrauksen piiriin?
Pitääkö vuokraajan hakea itse luvat "omiin" anniskelupisteisiin jos aikoo alkoholia myydä?
Samoin voiko SaiPa omilla annskelupaikka luvilla myydä milloin haluaa alkoholia omilla pisteillään? Onko aitiot kaupungin vai SaiPan omaisuutta tai vuokralla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös