Kilgore Trout
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves
Toiset provosoi ja toiset provosoituu. Nyt ovat vain osat vaihtuneet. Näitä arhinmäkiä, huhtasaaria, sammallahtia ja janimäkelöitä löytyy molemmin puolin.
Pakkohan sen oli olla tiedossa ja sovitttuna siinä vaiheessa sillä niin nopeasti ja sujuvasti kaikki tapahtui, vaikka kukaan ei sitä kai ole julkisesti myöntänytkään tähän päivään mennessä. Eiköhän siitäkin totuus kerrota sitten jonkun muistelmissa aikanaan.
Ikävä kyllä itse en usko tämän mahdollisen oikeistohallituksen kestävän kasassa koko hallituskautta. Onhan Perussuomalaisilla todennäköisesti ihan riittävä määrä kelvollisia ministereitä, mutta miten puolueen syvät rivit reagoivat, kun huomataan taas, että oppositiosta huutelu on helpompaa kuin hallituksessa toimiminen? Kääntyvätkö he taas oman puolueen ministereitä vastaan, jotka nauttivat taksieduista, mutta eivät saa bensan hintoja kuitenkaan alas?
Vaikka Kokoomus nämä vaalit voittivatkin, niin tällä hetkellä ei ole oikein kuin huonoja vaihtoehtoja tarjolla, joista nykyinen nelikko lienee paras, mutta jonka kasassa kestämiseen itse en luota ainakaan ollenkaan. Nyt olisi aika SDP:n ja Vihreiden löytää vähän oikeistolaisemmat johtajat sekä Keskustan herätä.
Olihan siellä monenlaisia matkustustapoja muutenkin. Osuvia twiittejäkin muuten tuossa linkkaamassani jutussa.Vihjailetko, että Sipilän lentomanööveri oli bluffia? Hah. Oli kyllä näytöksien näytös Suomen poliittisessa historiassa.
Olihan siellä monenlaisia matkustustapoja muutenkin. Osuvia twiittejäkin muuten tuossa linkkaamassani jutussa.
Sinisen eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Tiina Elovaara kirjoittaa blogissaan(siirryt toiseen palveluun), että puoluekokousvalintojen jälkeen nykyiset siniset keskustelivat keskenään sekä hallituskumppaneiden kanssa ja Virtanen kävi pääministerin luona sunnuntaina.IL ja AL: Soinin valtiosihteeri livahti Sipilän luota auton takakontissa – Pääministeri: Palaverista hän lähti ihan omin jaloin
Sinisten Elovaara vahvistaa käynnin: "Peräkontissa saa matkustaa"yle.fi
– Se että hän vältti mediahuomiota, tilanteen ollessa vakavin mahdollinen ja tietovuoto kansanedustajien siirtymisestä liian suuri, ei ole rikos. Peräkontissa saa matkustaa, jos katsoo sen parhaaksi vaihtoehdoksi tilanteen huomioon ottaen, Elovaara kirjoittaa.
Niinpä. Joillakin ajatusmaailma on sellainen, että toivovat sydämestään, että joku tarvittaessa suojelee minua, kunhan minun ei tarvitse käsiäni liata vaan voin edelleen paheksua niitä, jotka minua suojelevat.Kun väistyvän hallituksen puolueet alkavat ruotia hallitustaivaltaan ja pestä jälkipyykkiä, niin kuinka katkerasti katuvat antautumista asehankintoja ja Natoon liittymistä lobanneille sotahaukoille. Löytävätkö sieltä syyn kannatuksen hiipumiselle?
Ikävä kyllä itse en usko tämän mahdollisen oikeistohallituksen kestävän kasassa koko hallituskautta. Onhan Perussuomalaisilla todennäköisesti ihan riittävä määrä kelvollisia ministereitä, mutta miten puolueen syvät rivit reagoivat, kun huomataan taas, että oppositiosta huutelu on helpompaa kuin hallituksessa toimiminen?
– Työelämässä ei yksinkertaisesti pärjää, jos kaikilla ei ole riittävästi osaamista. Ei ole enää olemassa sellaisia suoritustöitä, että tehtaan portista vaan käveltäisiin sisään ja ruvettaisiin töihin.
Teollisuusliiton Siltala hämmästelee eri ministeriöiden ristiriitaisia ulostuloja.
– Opetusministeriössä on korostettu, että Suomi tarvitsee yhä enemmän korkeasti koulutettua ja osaavaa porukkaa. Sitten toisaalta valtiovarainministeriössä halutaan kevytkoulutettua duunariporukkaa.
Ammattiopintojen lyhentäminen saa täystyrmäyksen ammattiliitoilta: ”Ehdotus on vastuuton”
Teollisuusliiton mukaan kaksivuotinen tutkinto ei antaisi riittäviä eväitä työelämään.yle.fi
No voithan sinä halutessasi yksinkertaistaa asioita näin paljon. Kokoomuksen isoimmat nimet ovat ilmeisesti kiinnostuneita muista kun sisäministerin salkusta. Jos Henriksson ei lähde hakemaan sisäministerin salkkua, niin silloin se on kyllä todennäköisesti tarjolla Persuille. Eiköhän Halla-aho ole se, jolta lähdetään Purran jälkeen kyselemään, että mikä salkku kiinnostaa. Katsotaan mikä on Jussin ratkaisu.Ei Halla-Aho valitse salkkuja eikä päätä kuka persuissa valitaan ministeriksi.
Laita nyt tähän jotain konkreettista näyttöä näiden tyhjien palstakirjoitusten sijaan.Tuolla logiikalla kaikki muut puolueet ovat yhtä kaukana persuista. SDP on muuten korupuheistaan huolimatta oikeasti työperäistä maahanmuuttoa vastaan. Rasismia sielläkin.
Kepulla on aina oma lehmä ojassa.Sekin on aika mielenkiintoista, että Keskustassa ollaan varmaan oikeasti tyytyväisiä tähän hallitukseen. Hallituksessa tehdään osittain keskustalaista politiikkaa siten ettei Keskustan tarvitse sitä tehdä. Voipi olla, että Keskusta oppositiosta tukee hallitusta vasemmiston änkyröidessä.
Arhinmäen heitto tosiaan oli ihan täyttä komediaa.. että siis kansa lähtisi vappuna kaduille vastustamaan sitä nyt nähtävästi kasattavaa hallituskomboa Kok-PS-RKP-KD, jotka kuitenkin saivat neljästään 50% kaikista äänistä :DTässähän juuri pidettiin vaalit ja Arhinmäen puolue sai 7,1 prosenttia äänistä, joten ei siellä marsseilla varmaankaan mitään suurempaa ruuhkaa nähdä, kun Demarit tuskin jaksavat osallistua noihin hulinoihin.
Lehti lainaa vasemmistoliiton kansanedustajaa Jussi Saramoa, joka on sanonut mahdollisen hallituspohjan olevan ”historiamme oikeistolaisin”.
Mielestäni olet oikeassa. Sellaista täysin keskellä olevaahan ei ole, vaan KD, RKP, Keskusta on keskeltä oikeistolaisuuteen kallellaan olevia puolueita. Hesarissa oli hyvä arvokartta eduskuntavaalien ehdokkaista. Josta muuten näki myös, että Vihreät on selkeästi vasemmistolainen.Edit: näköjään jonkun määritelmän mukaan KD luetaan poliittiseen keskustaan. Itse olen mieltänyt sen oikeustoon kuuluvaksi, mutta olin näemmä ilmeisesti väärässä.
Mäkynen odottelee tulevalta hallitukselta Lapuan liikettä kovempaa oikeistolaisuutta?
Mäkynen odottelee tulevalta hallitukselta Lapuan liikettä kovempaa oikeistolaisuutta?
Olen kirjoittanut ennenkin, että yritys pakottaa sotemenot budjettikurilla on tuomittu epäonnistumaan. Siinä sivussa se tuottaa paljon haittaa, koska kun rahat ovat vähissä, ei voida toimia järkevästi vaan joudutaan käyttämään rahaa entistä enemmän. Hyvä esimerkki tästä on sairaalapäivystysten ruuhkautuminen. Kun ei ole varaa riittävään kapasiteettiin terveyskeskuksissa tai vanhusten ympärivuorokautiseen hoitoon, potilaat eivät katoa mihinkään, vaan päätyvät sairaalapäivystykseen. Se on jokseenkin kallein ajateltavissa oleva vaihtoehto. Sen jälkeen on entistä vähemmän varaa terveyskeskuskapasiteettiin tai vanhusten asialliseen hoitoon.--
---
Jos halutaan, että erikoissairaanhoitoa vähennetään ja heikennetään sen toteuttamiseen pitäisi saada lailliset keinot ja esimerkiksi suoja eduskunnan oikeusasiamiehen päätöksiltä. Jos rahaa on liian vähän, joko kaikkia ei voida hoitaa tai hoidon tasoa on alennettava niin, että vaativaa hoitoa saa vain itse maksavana yksityisiltä.
Hätähuuto HUS:n puolesta
www.soininvaara.fi