Uusi hallitus: floppi?

  • 219 411
  • 672

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Myönnän että itsekin olen aika pitkälle toivoni menettänyt tämän kauden suhteen, mutta jotenkin sitä vain pieni toivonkipinä elää ja sen valossa näkisin joukkuetta vahvistettavan.

Toivo mennyt tämän kauden suhteen? Ilman mitään vahvistuksia IFK on pelannut marraskuun lopusta lähtien 8-1-0-3 ja saanut 26 pistettä 36sta - ollen samassa ajassa tehokkaampi joukkue kuin esim Jokerit.

Joukkue taistelee nyt tosissaan suorasta pudotuspelipaikasta kuuden joukkoon.

Ja kaiken tämän lisäksi on aikaa tammikuun loppuun saada lisävahvistuksia.

Itse olisin sitä mieltä, että nyt vastahan se kausi alkaakin.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
No jos väkisin jonkun yksittäisen syyn haluat, niin olkoon se vaikka sitten peliaika Haveriselle, Holmbergille yms. kavereille, jossa on IFK:n puolustuksen tulevaisuus. Tämä kausi taputeltiin sileäksi jo syksyllä, joten turha tarjota mitään suojatyöpaikkaa kehäraakeille, joista ei ole edes 100% varmuutta tuleeko harjoituksiin saatikka peleihin, tai jos tulee, niin missä kunnossa. Jos joku luulee, että Jeren paluu muuttaisi tämän kauden loppusijoitusta (5-10) johonkin suuntaan, elää mielestäni jonkinasteisessa utopiassa. Jeren tilannetta voidaan tarkastella sitten kauden loputtua uuden valmennusjohdon alaisuudessa uudestaan, mikäli aihetta ilmenee.

Kirjoitit varmaankin läpällä, mutta...

Ei kai nyt HIFK:n hallituksen tehtävä ole miettiä mitään Haverisen ja Holmbergin jääaikaa? Oikeasti. Ei kai nyt sentään. Valmentaja antaa jääaikaa niille, jotka sen ansaitsevat sekä Korhoselle.

Tuo " ei tuu treeneihin, ei oo kunnossa" -osa, katso syksyn pelit Kärpissä. Tuli paikalle ja oli kunnossa.

Ja totta on, että ei tällä kaudella mestareiksi noustaisi millään vahvistuksilla, mutta Jeren sainaus pitkällä pahvilla nyt olisi ollutkin juuri sitä tulevaisuuden rakentamista. Oli toki tämän Jeren hylkäyskin. Minkälaiseksi se tulevaisuus mudostuu, kiinnostavaa nähdä.
 

Animal

Jäsen
Kirjoitit varmaankin läpällä, mutta...

En kirjoittanut, ainoastaan vastasin oman mielipiteeni miksi Jereä ei tarvita. Mitä läppäviesteihin tulee, niin kieltämättä nämä sinun "tutina ja tötinä" -viestit kaikessa epäjohdonmukaisuudessaan ovat varsin viihdyttäviä.

Ei kai nyt HIFK:n hallituksen tehtävä ole miettiä mitään Haverisen ja Holmbergin jääaikaa? Oikeasti. Ei kai nyt sentään. Valmentaja antaa jääaikaa niille, jotka sen ansaitsevat sekä Korhoselle.

Ei ole ei, mutta hallituksen tehtäviin kuuluu seuran tulevaisuuden suunnittelu ja siihen olennaisena osana kuuluu nuorten lupaavien pelaajien kehittäminen tulevaisuuden runkopelaajiksi.

Tuo " ei tuu treeneihin, ei oo kunnossa" -osa, katso syksyn pelit Kärpissä. Tuli paikalle ja oli kunnossa.

Kolme kuukauttako sitä kivaa kesti? Sitten alkoikin useamman viikon mittainen visiitti täydellä valtion ylöspidolla. Pääsikö huippukuntoinen Jere muuten jollekin urheiluvapaalle jäällä käymään sieltä valtion hoteista? Yksi totuus asiassa lienee myös se, että Oulu ei ole Helsinki ja Kärppä -organisaation urheilullisuus on ihan toista luokkaa kuin IFK:n.

Ja totta on, että ei tällä kaudella mestareiksi noustaisi millään vahvistuksilla, mutta Jeren sainaus pitkällä pahvilla nyt olisi ollutkin juuri sitä tulevaisuuden rakentamista.

Hetkinen. Puhutko nyt ihan tosissasi? Tulevaisuuden rakentaminen 33 vuotta keväällä täyttävän kolme rikkonaista pelanneen riskipelaajan ympärille? No, mielipiteensä kullakin.

Oli toki tämän Jeren hylkäyskin. Minkälaiseksi se tulevaisuus mudostuu, kiinnostavaa nähdä.

Tästä ollaan ihan samaa mieltä, sillä ensi kevät näin HIFK -fanin näkökulmasta on erittäin mielenkiintoinen. Jonkinlaisia tuntemuksia lienee tulossa, oli ne sitten positiivisia tai negatiivisia.

Lopuksi vielä pitää sanoa, että mikäli Summanen on tuleva valmentaja, niin silloin Karalahden paluu keväällä (mikäli mahdollista) kannattaa minun näkökulmasta pistää harkintaan. Rami, jos joku, on saanut pidettyä Jeren ruodussa ja kaivettua miehestä parhaat tehot pihalle. Tuolloinkin tosin sopimus maksimissaan vuodeksi kerrallaan ja Jeren lisäksi kokoonpanoon vähintään kuusi keskitasoa parempaa liigapakkia. Ja mitä henkilöön nimeltä Jere Karalahti tulee, niin en todellakaan toivo kaverille mitään pahaa. Toivottavasti asiat järjestyvät miehen itsen kannalta parhain päin.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
HAHHAH!! Ei voi kun nauraa näille loppukin luottamus olisi mennyt hallitukseen jutuille. Nythän se ei ole mennyt, koska uusi mahtava hallituksemme teki päätöksen edellisen hallituksen täysin eri lähtökohdista tehtyyn päätökseen vedoten. Eipähän ole sielläkään kokouksessa tarvinut päänahkaa raapia. Mistäköhän asiasta/asioista se mahtava luottamus on tähänkin hallitukseen syntynyt?

Pointti on kuitenkin se, että tuo jannu on kussut ihan tarpeeksi HIFK:n niskaan.
 

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toivo mennyt tämän kauden suhteen? Ilman mitään vahvistuksia IFK on pelannut marraskuun lopusta lähtien 8-1-0-3 ja saanut 26 pistettä 36sta - ollen samassa ajassa tehokkaampi joukkue kuin esim Jokerit.

Joukkue taistelee nyt tosissaan suorasta pudotuspelipaikasta kuuden joukkoon.

Ja kaiken tämän lisäksi on aikaa tammikuun loppuun saada lisävahvistuksia.

Itse olisin sitä mieltä, että nyt vastahan se kausi alkaakin.

No jos IFK:n otteluita olet tällä kaudella seurannut, niin ihmettelen jos saat asioista noin positiivisen kuvan. Pisteitä tullut viime peleissä, mutta pelillinen anti ollut samalla tasolla koko kauden. En jaksa uskoa, että tuo tyyli kantaa pleijareissa.

Tammikuun lopun lisävahvistukset? Joukkueessa 4 ulkomaalaista ja jos tosissaan halutaan haastaa kärki, niin ainakin 2 pakkia tarvitaan.

Tuon hintaisella joukkueella ei pitäisi taistella jossain säälipleijareissa, joten tavoitteisiin nähden kyllä se kausi alkaa olla taputeltu.

Itse olen sitä mieltä, että hallituksella ei olisi ollut varaa tässä tilanteessa etukäteen tyrmätä Karalahden mahdollista paluuta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
No jos IFK:n otteluita olet tällä kaudella seurannut, niin ihmettelen jos saat asioista noin positiivisen kuvan. Pisteitä tullut viime peleissä, mutta pelillinen anti ollut samalla tasolla koko kauden. En jaksa uskoa, että tuo tyyli kantaa pleijareissa.

Ymmärrän mitä ajat takaa, mutta yhtälailla voisin sanoa, että ottaen huomioon viimeaikaiset tulokset niin ihmettelen jos saat asioista noin negatiivisen kuvan.

Toki olen sitä mieltä, että paljon pitää tapahtua jotta IFK taistelisi tosissaan menestyksestä, mutta missään nimessä en menisi sanomaan, että toivo mennyt tämän kauden suhteen. Minun mielestäni tässä on tärkeimmät pelit vasta edessä.

Kaikki on mahdollista kunnes lihava nainen laulaa.
 

scholl

Jäsen
Olen samaa mieltä, että Pena voisi sopia hallitukseen. Hänellä ei ihan kyvyt riitä toimarina, mutta hallituksessa voisi olla vielä käyttöä.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Pisteitä tullut viime peleissä, mutta pelillinen anti ollut samalla tasolla koko kauden. En jaksa uskoa, että tuo tyyli kantaa pleijareissa.

Pelillinen anti on kyllä ollut viime peleissä(en nähnyt TPS-ottelua) ihan eri tasolla, kuin alkukaudesta. Plejareihin uskon heikosti itsekin, mutta vaikka perusnegatiivisesti ajattelisikin, niin otteet ovat myös pisteellisesti parantuneet hurjasti.
 

Animal

Jäsen
Ei mikään kovin mairitteleva otos:
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/200801157097901_jk.shtml

Suuresti kyllä ihmetyttää, miksi kuva piti julkaista, jos kerran Karalahden liittyminen kuvan pulvereihin on jätetty syyttämättä. Haiskahtaa jo nyt ajojahdilta, jossa poliisin / syyttäjän tarvitsee todistella suurelle yleisölle, että näyttöä Karalahden syytteille on. Totuutta tuosta kuvasta tuskin tietää muut, kuin paikallaolijat. Varmaa on se, että Jeren työnsaanti mahdollisuuksiin istuminen kokkeliläjän vieressä vaikuttaa. Vaikka tuomioita ei tulisi, niin vahva epäilys silti jää.

Edit. 13.11.2006 näkyisi olevan kuvan päivämäärä, joten tuo otos on otettu Francisin ollessa vielä ruorissa. Ei siis sinällänsäkään pitäisi liittyä nykyiseen tutkinnassa olevaan juttuun.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Itse olen sitä mieltä, että hallituksella ei olisi ollut varaa tässä tilanteessa etukäteen tyrmätä Karalahden mahdollista paluuta.
Ei tässä ole kysymys Jerestä, ei ainakaan pelkästään Jerestä. Lukaise läpi muutamia sivuja taaksepäin, niin löydät päteviä argumentteja siitä, miksi ko. päätös on tehty.

Pääpointit lyhyesti:

a) JK on saanut tuhat ja yksi mahdollisuutta korjata elintapojaan ja asennoitumistaan ammattiin nimeltä jääkiekko, seurassa nimeltä HIFK
b) IFK:n pelaaja- ja valmennuspolitiikka on ollut kauniisti sanottuna ailahtelevaa. Aiheen voisi kiteyttää toki rumemmallakin sanalla.
c) edellisten lopputulokset on nähty
d) muutos on pakollinen niin seuran perinteiden kuin tulevaisuuden takia, huomioiden erityisesti sponsoreiden kiinnostuksen sekä potentiaalisten pelaajien rekrytoinnin
e) tämä edellyttää kipeitäkin päätöksiä, jotta valittu suunta ja sitä kautta uskottavuus voidaan säilyttää; soutaminen ja huopaaminen on nyt loppu!
f) Karalahti-päätöksen kumoaminen olisi ollut paluuta wanhaan systeemiin, jossa kaikesta voidaan sopia, mikään ei ole sitovaa ja pelinappuloita hankitaan ja palkataan ja/tai päätöksiä tehdään ja puretaan täysin epäloogisesti, joukkueen kemiaa ja panos-tuotto -suhdetta sekä ennen kaikkea IFK-nimisen urheilu- ja talousbrandin jatkuvuutta ajattelematta
 

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pelillinen anti on kyllä ollut viime peleissä(en nähnyt TPS-ottelua) ihan eri tasolla, kuin alkukaudesta. Plejareihin uskon heikosti itsekin, mutta vaikka perusnegatiivisesti ajattelisikin, niin otteet ovat myös pisteellisesti parantuneet hurjasti.

Myönnetään, että oli ehkä turhan jyrkästi sanottu. Pientä parannusta on toki tapahtunut, mutta edelleenkin mm. hyökkäyksiin lähdöt ovat ihan samaa kuraa kuin alkukaudesta. Esim. Ilves pelissä piti taas hämmästellä, kuinka vastustaja toi kiekon todella helposti IFK:n päätyyn kun taas IFK:lla oli jopa ylivoimalla äärimmäisen vaikeaa saada kiekkoa liikkeelle. Eli vaikka pisteitä tulee(mikä on toki pääasia), niin silti en kyllä hirveästi tuosta menosta nauti.

Jotta ei menisi täysin otsikon ohi, niin uusi hallitus on mielestäni toistaiseksi osoittautunut flopiksi. Ongelmiin ei olla seuran taholta reagoitu millään tavalla ja näyttää että ei tulla tällä kaudella enää reagoimaankaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tarvi IFK:n odotella minun kausarirahoja enää koskaan. Tuohimaa on ylittänyt idioottimaisuudessaan kaiken sen, mikä on ollut vituillaan viimeiset vuodet. Hyvästi IFK.

Erikoista että täällä palstalla olet kaikki nämä vuodet perustellut kuinka HIFK on hoitanut kaiken hienosti ja me arvostelijat olemme olleet idiootteja. Ja nyt kun IFK tekee ainoan oikean ratkaisun niin sitten menee herne nenään ja haukutaan ne entiset hyvätkin vuodet...
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No nyt on puurot ja vellit lopullisesti sekaisin.

Mikä valittu linja? Niin urheilu- kuin liike-elämässä pitää pystyä tekemään uusia päätöksiä. Tilanne voi olla nyt eri kuin se oli kaksi viikkoa sitten.

Hyvä VT. Tilanne voi olla nyt eri kuin se oli kaksi viikkoa sitten ja kahden viikon päästä tilanne voi olla taas eri kuin tänään. Juuri siksi tarvitaan valittu linja. Ja juuri sitä valittua linjaa IFK noudatti. Myös Kärpillä oli Jeren kanssa valittu linja, joka näyttää pitävän.

IFK:n hallitus ei osannut/halunnut myöntää, että se on ihan itse mokannut täysin toiminnassaan Jeren suhteen. IFK olisi nyt voinut ottaa Jere samoilla ehdoilla kuin Kärpät eli hölmöilyt kerrasta poikki. Jos IFK:n hallitus olisi nyt tarjonnut Jerelle sopimusta ja paikkaa harjoitusvahvuuteen, se olisi samalla myöntänyt, että aiemmin toimittiin väärin, jatkossa voidaan toimia toisin.

Hetkinen... Muistaakseni Karalahti oli "viimeisen varoituksen" ja viinanjuontikiellon alla jäädessään kahdeksi kuukaudeksi pois IFK:n kesätreeneistä viime kesänä. Joten kyllä minun mielestäni se joka mokasi oli Jere, ei johto.

Ja tuo ehdottamasi "virheiden myöntäminen" ja lupaaminen että "jatkossa toimitaan toisin" on kerrassaan hulluinta mitä olen ikinä täällä lukenut.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi voi sentään..

Ei tarvi IFK:n odotella minun kausarirahoja enää koskaan. Tuohimaa on ylittänyt idioottimaisuudessaan kaiken sen, mikä on ollut vituillaan viimeiset vuodet. Hyvästi IFK.
Ensinnä nyt ihan vaan sinulle Isaksson: Toivon vilpittömästi, että pystyt pahimman kiukun ja pettymyksen laannuttua tarkastelemaan asiaa hiukan vähemmän henkilökohtaisesta perspektiivistä. Ja uskonkin, että niin tulee tapahtumaan. Muuten ainakin sinä nostat yksittäisiä ihmisä itse seuraa suuremmaksi tekijäksi ja päädyt siihen valitettavaan kurimukseen jonka seurauksena on yleensä se pahin mitä täysijärkiselle ihmiselle voi tapahtua. Eli muutut narrifaniksi!!
Itse olen todellakin arvostellut IFK:ta, erityisesti hallinnollisella mutta myös pelillisellä tasolla, munattomuudesta. Erityisesti tämä kausi on ollut kova IFK fanille, sillä tämä kausi on lopullisesti vahvistanut sen, jos senyt joltain vielä aiemmilla kausilla on epäselväksi jäänyt, että pentti on IFK:n sisäinen syöpä.

Tällä kaudella olisi odottanut jotakin tehtäväksi, kun kausi alkoi menemään vituilleen päxterikiekon teeseillä. Ja olen edelleen sitä mieltä, että jotakin olisi pitänyt tehdä. Mutta!!

Ja se mutta on nyt se, että. Vaikka olisin itsekin saattanut, varsinkin nykytilanteessa, toivottaa Jeren takaisin IFK:hon. Niin kuitenkin on nyt pakko sanoa ja todeta se, että tämä päätös (jos se oli uuden hallituksen) oli todellinen "voimannäyttö" ja sinällään todella rohkea päätös IFK:n hallitukselta. Ja ainakin tällä hetkellä se mielestäni tukee ajatusta siitä, että nykyinen radikaalisti nuorempi ja energisempi hallitus on päättänyt satsata kaiken siihen miten IFK:ta tulevaisuudessa rakennetaan. Ja sen takia ainakin itse olen valmis vielä katsomaan, mitä nykyisellä hallituksella on anettavana ns. uudelle IFK:lle.
Tässä valossa siis on hyvin helppoa kaikesta kiukusta huolimatta allekirjoittaa nykyhallituksen ratkaisu ns. todellisesta paluusta "juurille". Eli tilanteeseen missä IFK:ssa ei paineta paniikkinappulaa ihan heti ja valmentajia ja pelaajia ei eroteta ihan miten saattuu. Tähän samaan ajatukseen kuulunee myös se, että pelaajilta jotka IFK:hon tulevat oletetaan jälleen "todellista" sitoutumista ja halua edustaa tätä legendaarista seuraa. Sen siis pitää jälleen olla kunnia-asia. Tähän nojaten ei siis silloin riitä se, että on pidetty jätkä silloin kun sattuu huvittamaan olla paikalla. Vaan pelaajaa kohtaa pyritään hoitamaan kaikki velvoitteet ja lupaukset seuran puolelta, ja vastaavasti pelaajalta odotetaan, että hän haluaa ja toimii siten, että hänen osuutensa sopimuksesta täytyy myös sovitulla tavalla. Näin toimivat herrasmiehet ja toisiaan kunniottavat instanssit.
Eli mielestäni, vaikka kipeää tekeekin nähdä Jere jossakin muussa seurassa (varsinkin narreissa). Niin ratkaisu oli uudelta hallitukselta selekeä ja suoraselkäinen ja jopa mielestäni Tuohimaan kommentit, siltä osin mitä totesi IFK:n ja Jeren teiden eroamisesta, olivat ihan asialliset ja ennenkaikkea selkeät. Eli kiitos Jerelle näistä vuosista ja onnea matkaan, vaikka aika munattomaksi oletkin hetkittäin osoittautunut.
Ja mikä parasta, kun Jere vaikkapa narreissa viilettää, niin kerrankin voi olla tuntematta kiukkua tästä "kaappauksesta". Sillä mitään kaappausta ei ole tapahtunut. Kuka tahansa miehen riveihinsä sitten ottaakin, ei kannata alkaa tekopyhäksi ja arvostelemaan IFK:ta, sillä sen verran paljon on Jere urallaan anteeksi saanut IFK:n johdolta, kannattajilta, sponsoreilta, kuin myös ja oikeastaan ennenkaikkea perheeltään.
Tiivistyksenä vielä siis se että: Omasta puolestani olen valmis katsomaan IFK:n nykyisen "johdon" kortit tulevaisuuden suhteen. Tällä hetkellä en pysty heitä vielä mistään syyttämään, sillä vamistautuminen ja taktisten suuntaviivojen määrittäminen IFK:n viemiseksi todelliselle huipulle, ja erityisesti näin aluksi ensi kauden suhteen ovat tällä hetkellä varmasti käynnissä. Sen verran "tuoretta" verta näissä kavereissa on. Joten ainakin itse katson, mitä tämä suuri "esiinastuminen" todella tuottaa. Esim. jääkö Pentti pois tai onko esitettävänä todellisia tuoreita tai ainakin radikaaleja muutoksia tulossa niin johtoon, valmennukseen kuin pelaajistoon.
Tämän jälkeen vasta olen valmis tuomitsemaan nykyhallituksen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ei tarvi IFK:n odotella minun kausarirahoja enää koskaan. Tuohimaa on ylittänyt idioottimaisuudessaan kaiken sen, mikä on ollut vituillaan viimeiset vuodet. Hyvästi IFK.
Luettuani tämän aiemmin, ajattelin että nyt on tunteet pinnassa ja hieman ylilyönnin makua. Kun luin tänään Hesarin jutun jossa Jere toteaa pettyneenä: "olen 7-vuotiaasta pelannut HIFK:ssa ja sieltä ei edes ilmoitettu päätöksestä minulle", niin nyt ymmärrän kirjoittajaa täysin.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Tiivistyksenä vielä siis se että: Omasta puolestani olen valmis katsomaan IFK:n nykyisen "johdon" kortit tulevaisuuden suhteen.
- - -
Esim. jääkö Pentti pois tai onko esitettävänä todellisia tuoreita tai ainakin radikaaleja muutoksia tulossa niin johtoon, valmennukseen kuin pelaajistoon.
Tämän jälkeen vasta olen valmis tuomitsemaan nykyhallituksen.

JOS, siis iso jos uusi hallitus on nyt päättänyt ottaa ison askeleen HIFKin saamiseksi kunnian päiviinsä, niin se on tosiaankin tehtävä sitten kokonaisvaltaisesti. Kieltämättä tuohon viitannee osittain Jeren hylkääminen ja yli-ikäisen teinin, Nielikäisen ulos pistäminen. Puhdistusoperaation pitää ulottua koko organisaatioon, eli saamattomat, suojatyöpaikan omaavat Jeren tavoin pihalle. Mielenkiintoista nähdä vieläkö monta kompressorimersua vaihtuu toyotiin tai vaihtaa maisemaa.

JOS uusi hallitus uudella linjalla aikoo mennä, niin olisi myös syytä alkaa pikku hiljaa lunastaa niitä lupauksia, että alkuvuodesta hallitus tulee esiin ja ilmoittaa tulevaisuuden suunnitelmansa. Jos sellaisia ei ole, niin ei voi tietenkään niitä ilmoittaa.
 

Stigu

Jäsen
JOS uusi hallitus uudella linjalla aikoo mennä, niin olisi myös syytä alkaa pikku hiljaa lunastaa niitä lupauksia, että alkuvuodesta hallitus tulee esiin ja ilmoittaa tulevaisuuden suunnitelmansa. Jos sellaisia ei ole, niin ei voi tietenkään niitä ilmoittaa.
Nielikäisen kenkäiseminen, Jeren palkaamatta jättäminen ja Baxterin kenkimättä jättäminen kieltämättä vaikuttavat ainakin ulospäin siltä, että hallituksella on olemassa jonkinlainen linja. Jos näin on, niin hyvä niin, mutta hallituksen mahdollinen linja (tai linjattomuus ) tulee esiin vasta tuon kauan odotetun julkistuksen yhteydessä.

Oma arvostukseni hallitusta kohtaan on tällä hetkellä (asteikolla -100:floppi.....+100:pätevä) jossain -30:n tienoilla, johtuen lähinnä hallituksen TJ:n surkuhupaisista lausunnoista kauden mittaan. Mahdolliset tulevat julkistukset pisteyttäisin seuraavasti :
- hallitus julkistaa, että Pentti jatkaa IFK:n TJ:nä -80 p.
- hallitus julkistaa uuden TJ:n, mutta Pentti jatkaa muissa hommissa -20 p.
- hallitus julkistaa ensi kauden valmentajan, joka on a) Raato, b) Nokka tai c) Erkka + 30p
- hallitus julkistaa selkokieliset lähitulevaisuuden tavoitteet ja linjaukset (tyyliin IFK mestari vuonna 2010, jne) +20 p.
- hallitus ei julkista mitään -50 p.

Sum summarum: Jos hallitus julkistaa, että Pena jatkaa TJ:nä, tai hallitus ei tule alkuvuodesta ollenkaan esiin, voidaankin ryhtyä odottelemaan seuraavaa hallitusta.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Sum summarum: Jos hallitus julkistaa, että Pena jatkaa TJ:nä, tai hallitus ei tule alkuvuodesta ollenkaan esiin, voidaankin ryhtyä odottelemaan seuraavaa hallitusta.
Veikkaanpa, että veikkauksesi lopputulema on +30 pistettä. Ei paras mahdollinen, mutta siitä on hyvä jatkaa.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bon Voyage -tunne

Luettuani tämän aiemmin, ajattelin että nyt on tunteet pinnassa ja hieman ylilyönnin makua. Kun luin tänään Hesarin jutun jossa Jere toteaa pettyneenä: "olen 7-vuotiaasta pelannut HIFK:ssa ja sieltä ei edes ilmoitettu päätöksestä minulle", niin nyt ymmärrän kirjoittajaa täysin.

Monta on näkökulmaa. Itseäni lähinnä nauratti Jeren yllättävänkin säälinhakuinen kommentti. Varsinkin kun muistan viime keväältä/kesältä Penan kommentit mediassa samaan tyyliin: "Ollaan odoteltu että Jere ilmottaisi missä menee ja onko tulossa joskus treenaamaan, mutta ei ole ottanut yhteyttä lainkaan."
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai niin ja jassoo...

Luettuani tämän aiemmin, ajattelin että nyt on tunteet pinnassa ja hieman ylilyönnin makua. Kun luin tänään Hesarin jutun jossa Jere toteaa pettyneenä: "olen 7-vuotiaasta pelannut HIFK:ssa ja sieltä ei edes ilmoitettu päätöksestä minulle", niin nyt ymmärrän kirjoittajaa täysin.
Vaikka olen valmis tunnustamaan, että olisi voinut sen hienomminkin hoitaa tuon tiedottamisen. Niin kuitenkin on mielestäni varsin munatonta Jereltä itkeskellä lehtien palstoilla tällaista. Iso mies pillittää vaikka on itse ollut herra ties milloin missäkin kadoksissa eikä ole viikkoihin antanut kuulua itsestään. Ja tämä kaikki vaikka on pelannut "rakastamassaan" seurassa jo 7 vuotiaasta asti, eikä edes ilmeisesti ihan kauhean huonolla sopparilla. Ei ole herra paljon sitten sisäisistä säännöistä ja kunnioituksesta oppinut matkan varrella. Eli taitaa nyt saada sitä mitä on vuosia tilannut vaikka on saanut paljon apua ja luottamusta seuralta. Se on nyt kenenkään turha alkaa tekopyhäksi ja väittää, että IFK olis kohdellut Jereä kaikki nämä vuodet huonosti.
Eli itse oikeastaan olen sitä mieltä, että kaiketi on todella parempi, että tällainen nuriseva itkupilli siirtyy sinne missä niitä muutenkin tuntuu olevan. Eli narreihin. Kiitos!
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omasta puolestani olen valmis katsomaan IFK:n nykyisen "johdon" kortit tulevaisuuden suhteen. Tällä hetkellä en pysty heitä vielä mistään syyttämään, sillä vamistautuminen ja taktisten suuntaviivojen määrittäminen IFK:n viemiseksi todelliselle huipulle, ja erityisesti näin aluksi ensi kauden suhteen ovat tällä hetkellä varmasti käynnissä. Sen verran "tuoretta" verta näissä kavereissa on. Joten ainakin itse katson, mitä tämä suuri "esiinastuminen" todella tuottaa.

Eikö 4 kuukautta ole riittävä aika tehdä edes jotakin. Näille herroille ilmeisesti ei. Hallitus ja varsinkin Tuohimaa asettui avoimesti poikkiteloin omistajan kanssa. Antoi lisäksi lausuntoja pitkälle tulevaisuuteen ja nekin siis omistajien kannasta poikkeavia. Tuollaisesta käytöksestä ei useimmiten kovin hyvä seuraa ja Tuohimaa voikin jo ruveta katselemaan uusia työpaikkoja, jos kiekon parissa haluaa vielä häärätä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö 4 kuukautta ole riittävä aika tehdä edes jotakin. Näille herroille ilmeisesti ei. Hallitus ja varsinkin Tuohimaa asettui avoimesti poikkiteloin omistajan kanssa. Antoi lisäksi lausuntoja pitkälle tulevaisuuteen ja nekin siis omistajien kannasta poikkeavia. Tuollaisesta käytöksestä ei useimmiten kovin hyvä seuraa ja Tuohimaa voikin jo ruveta katselemaan uusia työpaikkoja, jos kiekon parissa haluaa vielä häärätä.
Okei, en itsekään kieltänyt sitä etteikö jotakin pitäisi tehdä. Ja en myöskään noin kokonaisvaltaisesti tainnut kehua Tuohimaankaan touhuja. Mutta case Jere the itkupilli ei riitä syyksi mielestäni koko seuran hylkäämiseen nyt ja iänkaikkisesti.
Olen siis itsekin sitä mieltä, että esim. Pentti on ehdottomasti saatava pois koko jengistä, ja jos siinä sivussa menee Tuohimaakin niin en valita. Mutta edelleen tämä jörö keissi oli kyllä uuden hallituksen voimannäyttö ja en missään nimessä usko, että se olisi ollut ainoastaan Tuohimaan juttu. Hän ei olisi sitä yksin saanut läpi menemään. Mutta voinhan toki olla väärässäkin.

Silti odotan vielä näitä nykyhallituksen tiedoituksia ennenkuin lopullisesti hylkään koko jengin. Ja toivon sinunkin niin tekevän, sillä ei yksi Jere voi olla se kulakivi mihin kaikki kohdallasi kaatuu sillä Jere on ihan itse soppansa keittänyt. Vai eikö?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Tuollaisesta käytöksestä ei useimmiten kovin hyvä seuraa ja Tuohimaa voikin jo ruveta katselemaan uusia työpaikkoja, jos kiekon parissa haluaa vielä häärätä.

Mielestäni Tuo himaan käytös on jo pitkään osoittanut, ettei hänellä ole kiinnostusta eikä haluja jatkaa kiekon parissa. Sen verran mukavan näköisiä henkilökohtaisia oppaita Tallinnassakin on, ettei joku vitun lätkä loskaisessa Suomessa juuri enää nappaa?

Eikäpä sillä, varsin pettynyt olen kaikkiin hänen hpj-vuosiinsa, joten kiertoon vaan.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Eikö 4 kuukautta ole riittävä aika tehdä edes jotakin. Näille herroille ilmeisesti ei. Hallitus ja varsinkin Tuohimaa asettui avoimesti poikkiteloin omistajan kanssa. Antoi lisäksi lausuntoja pitkälle tulevaisuuteen ja nekin siis omistajien kannasta poikkeavia. Tuollaisesta käytöksestä ei useimmiten kovin hyvä seuraa ja Tuohimaa voikin jo ruveta katselemaan uusia työpaikkoja, jos kiekon parissa haluaa vielä häärätä.

Tilanne on oikeasti vähän koominen. Yleensä TJ on firmassa vastuussa jokapäiväisestä homman pyörittämisestä, tässä ja nyt -päätöksistä ja niihin kuuluu työntekijöiden palkkaaminen ja palkkaamatta jättäminen. Nyt kuitenkin sitten hallitus halusi ottaa Jere-asiaan kantaa ja luonnollisesti hallituksen kannan mukaan toimitaan. Nyt sitten siis "omistaja", eli kaiketi rf:n hallitus, arvaisin, että Frank lähinnä, olisi halunnutkin Jeren. Haloo! Sekavaa. Yleensä "omistaja" on kiinnostunut lähinnä sijoituksen tuotosta, ei siitä ketä firmassa on töissä. Olisko kuitenkin järkevintä, että rf:n hallitus olisi samalla koostumukseltaan sama kuin Oy:nkin kun kerran vellit ja jauhot on noin sekaisin? En tajua, että kukaan järkevä ihminen viitsii tuollaiseen "hallitukseen" yleensäkään lähteä, kun kuitenkin viime kädessä kaiken pitäisi mennä niin kuin Kife ja Frank haluaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös