Voi voi sentään..
Ei tarvi IFK:n odotella minun kausarirahoja enää koskaan. Tuohimaa on ylittänyt idioottimaisuudessaan kaiken sen, mikä on ollut vituillaan viimeiset vuodet. Hyvästi IFK.
Ensinnä nyt ihan vaan sinulle Isaksson: Toivon vilpittömästi, että pystyt pahimman kiukun ja pettymyksen laannuttua tarkastelemaan asiaa hiukan vähemmän henkilökohtaisesta perspektiivistä. Ja uskonkin, että niin tulee tapahtumaan. Muuten ainakin sinä nostat yksittäisiä ihmisä itse seuraa suuremmaksi tekijäksi ja päädyt siihen valitettavaan kurimukseen jonka seurauksena on yleensä se pahin mitä täysijärkiselle ihmiselle voi tapahtua. Eli muutut narrifaniksi!!
Itse olen todellakin arvostellut IFK:ta, erityisesti hallinnollisella mutta myös pelillisellä tasolla, munattomuudesta. Erityisesti tämä kausi on ollut kova IFK fanille, sillä tämä kausi on lopullisesti vahvistanut sen, jos senyt joltain vielä aiemmilla kausilla on epäselväksi jäänyt, että pentti on IFK:n sisäinen syöpä.
Tällä kaudella olisi odottanut jotakin tehtäväksi, kun kausi alkoi menemään vituilleen päxterikiekon teeseillä. Ja olen edelleen sitä mieltä, että jotakin olisi pitänyt tehdä. Mutta!!
Ja se mutta on nyt se, että. Vaikka olisin itsekin saattanut, varsinkin nykytilanteessa, toivottaa Jeren takaisin IFK:hon. Niin kuitenkin on nyt pakko sanoa ja todeta se, että tämä päätös (jos se oli uuden hallituksen) oli todellinen "voimannäyttö" ja sinällään todella rohkea päätös IFK:n hallitukselta. Ja ainakin tällä hetkellä se mielestäni tukee ajatusta siitä, että nykyinen radikaalisti nuorempi ja energisempi hallitus on päättänyt satsata kaiken siihen miten IFK:ta tulevaisuudessa rakennetaan. Ja sen takia ainakin itse olen valmis vielä katsomaan, mitä nykyisellä hallituksella on anettavana ns. uudelle IFK:lle.
Tässä valossa siis on hyvin helppoa kaikesta kiukusta huolimatta allekirjoittaa nykyhallituksen ratkaisu ns. todellisesta paluusta "juurille". Eli tilanteeseen missä IFK:ssa ei paineta paniikkinappulaa ihan heti ja valmentajia ja pelaajia ei eroteta ihan miten saattuu. Tähän samaan ajatukseen kuulunee myös se, että pelaajilta jotka IFK:hon tulevat oletetaan jälleen "todellista" sitoutumista ja halua edustaa tätä legendaarista seuraa. Sen siis pitää jälleen olla kunnia-asia. Tähän nojaten ei siis silloin riitä se, että on pidetty jätkä silloin kun sattuu huvittamaan olla paikalla. Vaan pelaajaa kohtaa pyritään hoitamaan kaikki velvoitteet ja lupaukset seuran puolelta, ja vastaavasti pelaajalta odotetaan, että hän haluaa ja toimii siten, että hänen osuutensa sopimuksesta täytyy myös sovitulla tavalla. Näin toimivat herrasmiehet ja toisiaan kunniottavat instanssit.
Eli mielestäni, vaikka kipeää tekeekin nähdä Jere jossakin muussa seurassa (varsinkin narreissa). Niin ratkaisu oli uudelta hallitukselta selekeä ja suoraselkäinen ja jopa mielestäni Tuohimaan kommentit, siltä osin mitä totesi IFK:n ja Jeren teiden eroamisesta, olivat ihan asialliset ja ennenkaikkea selkeät. Eli kiitos Jerelle näistä vuosista ja onnea matkaan, vaikka aika munattomaksi oletkin hetkittäin osoittautunut.
Ja mikä parasta, kun Jere vaikkapa narreissa viilettää, niin kerrankin voi olla tuntematta kiukkua tästä "kaappauksesta". Sillä mitään kaappausta ei ole tapahtunut. Kuka tahansa miehen riveihinsä sitten ottaakin, ei kannata alkaa tekopyhäksi ja arvostelemaan IFK:ta, sillä sen verran paljon on Jere urallaan anteeksi saanut IFK:n johdolta, kannattajilta, sponsoreilta, kuin myös ja oikeastaan ennenkaikkea perheeltään.
Tiivistyksenä vielä siis se että: Omasta puolestani olen valmis katsomaan IFK:n nykyisen "johdon" kortit tulevaisuuden suhteen. Tällä hetkellä en pysty heitä vielä mistään syyttämään, sillä vamistautuminen ja taktisten suuntaviivojen määrittäminen IFK:n viemiseksi todelliselle huipulle, ja erityisesti näin aluksi ensi kauden suhteen ovat tällä hetkellä varmasti käynnissä. Sen verran "tuoretta" verta näissä kavereissa on. Joten ainakin itse katson, mitä tämä suuri "esiinastuminen" todella tuottaa. Esim. jääkö Pentti pois tai onko esitettävänä todellisia tuoreita tai ainakin radikaaleja muutoksia tulossa niin johtoon, valmennukseen kuin pelaajistoon.
Tämän jälkeen vasta olen valmis tuomitsemaan nykyhallituksen.