Uusi aika Lätkä Lentää Oy:n omistuksessa

• 50 788
  • 231

npc

Jäsen
Tiedotuslinjasta hiukan palautetta. Uusi omistus ilmoitti avoimuuden keskeiseksi arvoksi tuossa kevväämmällä ilmoittaessaan, että SaiPa on nyt pelastettu, mutta uusia omistajia etsitään edelleen ja juridiset esteet estävät jotakin tiedottamista. Sieltä huhtikuulta meni hyvän matkaa elokuulle, ennen kuin asiasta kuultiin seuraavan kerran. Seuraava kerta oli, kun pakka oli käytännössä kasassa.
Mitenhän nämä juridisit esteet? Onkohan vielä jotain estettä jollakulla ettei nimeä voi sanoa, vai purkautuiko jonkin juridiset esteet juuri ja nyt voitiin vihdoin tiedottaa?

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Voi olla että tämä on vaan enemmän mutua, mutta ymmärtääkseni tällaisista omistuskuvioista ei yleisesti avoimesti puhuta ennen kuin nimet on paperissa ja sehän tapahtui 8.8. Sen puolesta avoimmuushan on merkittävää kun heti seuraavana päivänä tuli iso tiedote ulos. Tai siis itse en ymmärrä avoimmuutta samaksi kuin liikesalaisuuksien julkaisu enkä sellaisia osaa vaatia. Olisi toki mukava, jos nyt kun konklaavia on jonkinlainen nippu kasassa (en tiedä onko tämä nyt lopullinen vai tämän hetkinen tilanne) niin voisihan näistä omistajista tulla lisää infoa. Lisäksi luultavasti Liiga-SaiPan hallitus tulee laajenemaan, siitä toivon tietoa kanssa heti kun konkretiaa alkaa olemaan.

npc

Jäsen
Voi olla että tämä on vaan enemmän mutua, mutta ymmärtääkseni tällaisista omistuskuvioista ei yleisesti avoimesti puhuta ennen kuin nimet on paperissa ja sehän tapahtui 8.8.
Ja niistä kannattaa sitten puhua etukäteen että nyt ei voi julkaista juridististen syiden vuoksi?

Itse oletan, että se kerrotaan kun kerran alotettiinkin. Mitään väärää ei ole tapahtanut ja ketään ei ole tietääkseni huijattu. Mutta kai sitä utelias saa olla siitä vähästä mitä on suvaittu tiedottaa.

Joku varmaan kohta sanoo, että hei, siellä on kaunis loppukesän sää, menkää ulkoilee ja relatkaa.

Denisovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ainakin osa näistä eilen julkaistuista uusista omistajista on ollut tiedossa jo useamman kuukauden ajan, ihan jo tuolta keväältä lähtien. Haluttiin nyt sitten vaan isompi joukko julkistaa kerralla. Itselle henkilökohtaisesti ihan sama miten ja milloin ja millä aikataululla nuo julkaistaan, tärkeintä että ollaan nyt saatu sinne jo noinkin runsas joukko ”rahakkaita hartioita” SaiPan tulevaisuuden turvaajiksi.

npc

Jäsen
Ainakin osa näistä eilen julkaistuista uusista omistajista on ollut tiedossa jo useamman kuukauden ajan, ihan jo tuolta keväältä lähtien. Haluttiin nyt sitten vaan isompi joukko julkistaa kerralla. Itselle henkilökohtaisesti ihan sama miten ja milloin ja millä aikataululla nuo julkaistaan, tärkeintä että ollaan nyt saatu sinne jo noinkin runsas joukko ”rahakkaita hartioita” SaiPan tulevaisuuden turvaajiksi.
Tämän ymmärsin minäkin ja erittäin tyytyväinen olen asioiden saamaan käänteeseen siitä kun konkka oli vissiin parista minuutista enää kiinni.

Ymmärrän myös, ettei yhtiösalaisuuksia tarvii koko kansalle kertoa.

Jotta ei tulisi mahdollisia väärinkäsityksiä jatkossa niin palkkaisivat jonkun tiedottajan vaikka. Tällä sekalaisella tiedottamisella ainakin itse odotan mielenkiinnolla vielä mikä oli se juridistinen hommeli. Vai onko sama kuin että "tajuatte sitten kyllä kun se strategia julkaistaan että miksi viivästyi".

Näitä nyt nähty tarpeeksi.

Edit: Mun uusi nimimerkki otti tässä muodon just. Olin se redpecka.

Viimeksi muokattu:

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
Kai se nyt on helppo sanoa, että ihan sama miten ja milloin, jos on itse saanut tietää heti :D

Tämä tiedottaminen oli nyt ihan sitä samaa kuraa kuin SaiPalta aiemminkin, eli lupaillaan, muttei toimiteta. Vaikka tilanne olisi kuinka vaikea, niin narratiivia ei kannata päästää pois omista käsistä. "Kyl myö tiietää mitä myö tehää" -asenne oli suurimpia ongelmia vanhan kaartin kanssa, joten ei nyt lähdetä yhtään sille linjalle heti kättelyssä, jookos?

Tämä ei siis ole mitenkään pois isosta kuvasta, eli siitä, että on paljon tuoreita kasvoja ja uutta rahaa seurassa.

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Kai se nyt on helppo sanoa, että ihan sama miten ja milloin, jos on itse saanut tietää heti :D

Tämä tiedottaminen oli nyt ihan sitä samaa kuraa kuin SaiPalta aiemminkin, eli lupaillaan, muttei toimiteta. Vaikka tilanne olisi kuinka vaikea, niin narratiivia ei kannata päästää pois omista käsistä. "Kyl myö tiietää mitä myö tehää" -asenne oli suurimpia ongelmia vanhan kaartin kanssa, joten ei nyt lähdetä yhtään sille linjalle heti kättelyssä, jookos?

Tämä ei siis ole mitenkään pois isosta kuvasta, eli siitä, että on paljon tuoreita kasvoja ja uutta rahaa seurassa.

Toisaalta ihan aidosti tuossa omistajuuskuviossa ei ole ollut mitään hätää kevään jälkeen. Alkuun näytti vähän heikolta, mutta aika nopeasti siellä saatiin kasattua joukkoa kasaan joita ainakin asia tosissaan kiinnostaa. Sen jälkeen on tietysti keskusteluja käyty ja mielipiteitä vaihdettu, mutta se ei tarkoita sitä etteikö tilanne olisi ollut ns. hallussa.

Se paniikki on luotu vain ja ainoastaan tämän palstan kautta kun mitään ei ole kuulunut. Jos omistajuuskuviosta oltaisiin uutisoitu osittain vaikkapa tuossa kesä-heinäkuun vaihteessa jolloin mukana olisi ollut vaikkapa 50% nykyiseen verrattuna, niin seuraavaksi olisi alkanut valitus siitä kuinka ohut SaiPan omistajapohja on. Vaikka oltaisiin miten vakuuteltu, että lisää rahaa on tulossa niin kuinka moni sen olisi uskonut? Vai olisiko vastaanotto ollut kuitenkin luokkaa "ei taida SaiPa hirveästi kiinnostaa"?.

Mielestäni ihan oikea tapa hoitaa tämä näin ettei heti uutisen jälkeen pääse ihmiset keksimään jotain mistä valittaa.

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On tämä silleen vähän naurettavaa että odotetaan kieli vyön alla että sikarikkaat rahoittaa meille jääkiekkojoukkueen ettei itse tarvitse tehdä mitään, ja sitten kun kaupunginteatteria rahoitetaan meidän rahoilla niin se ei käy !

Ilman näitä uusia omistajia liigakiekkoilu olisi täällä loppunut lopullisesti. Hats off to Lätkä Lentää !

npc

Jäsen
Toisaalta ihan aidosti tuossa omistajuuskuviossa ei ole ollut mitään hätää kevään jälkeen. Alkuun näytti vähän heikolta, mutta aika nopeasti siellä saatiin kasattua joukkoa kasaan joita ainakin asia tosissaan kiinnostaa. Sen jälkeen on tietysti keskusteluja käyty ja mielipiteitä vaihdettu, mutta se ei tarkoita sitä etteikö tilanne olisi ollut ns. hallussa.
Eli kun sinä olet siellä taustalla tiennyt ettei ole mitään hätää niin dissaat niitä jotka eivät asioista tiedä mitään ja ovat huolestuneita? Olisiko näistä asioista kenties sitten kannattanut tiedottaa? Siis SaiPan? Muillekin kuin vaikka sinulle?

Se paniikki on luotu vain ja ainoastaan tämän palstan kautta kun mitään ei ole kuulunut. Jos omistajuuskuviosta oltaisiin uutisoitu osittain vaikkapa tuossa kesä-heinäkuun vaihteessa jolloin mukana olisi ollut vaikkapa 50% nykyiseen verrattuna, niin seuraavaksi olisi alkanut valitus siitä kuinka ohut SaiPan omistajapohja on. Vaikka oltaisiin miten vakuuteltu, että lisää rahaa on tulossa niin kuinka moni sen olisi uskonut? Vai olisiko vastaanotto ollut kuitenkin luokkaa "ei taida SaiPa hirveästi kiinnostaa"?.

Mielestäni ihan oikea tapa hoitaa tämä näin ettei heti uutisen jälkeen pääse ihmiset keksimään jotain mistä valittaa.
Kyllä, tämän palstan kautta on luotu paniikkia kun mistään ei mitään kuulu ja puhellaan epämääräisistä juridisista esteistä? Näitä ei tällä palstalla keksitty vaan kuunneltiin ihan mitä tiedotettiin ja se herätti keskustelua.

Ja suht onnellisia ihmisiä tällä palstalla on ollut omistajakauppojen jälkeen. Mutta kuinka kauan pitää olla onnellinen ja milloin saa kysyä tarkentavia kysymyksiä mitä kansalle ylipäätään on luvattu?

Yksi nimimerkki esimerkiksi pyhitty koko puolivuotisen sen spekuloimiseen että juridinen kaveri on Viitikko.

Onko mottosi kenties:

"Kaikki paljastuu hyväksi sitten kun tiedätte miksi näistä ei voi vielä kertoa".

Ja jos on, siinä ei ole mitään pahaa. Täytyisi vain tajuta, että netin ääressä on ihmisiä, joille nämä eivät ole yhdentekeviä asioita. Ja samaa diipadaapaa on kuultu edellisen hallinnon ukkeleilta.

Jäädään odottelee. Rauhoittele meitä taas tarvittaessa.

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eli kun sinä olet siellä taustalla tiennyt ettei ole mitään hätää niin dissaat niitä jotka eivät asioista tiedä mitään ja ovat huolestuneita? Olisiko näistä asioista kenties sitten kannattanut tiedottaa? Siis SaiPan? Muillekin kuin vaikka sinulle?

Kyllä, tämän palstan kautta on luotu paniikkia kun mistään ei mitään kuulu ja puhellaan epämääräisistä juridisista esteistä? Näitä ei tällä palstalla keksitty vaan kuunneltiin ihan mitä tiedotettiin ja se herätti keskustelua.

Ja suht onnellisia ihmisiä tällä palstalla on ollut omistajakauppojen jälkeen. Mutta kuinka kauan pitää olla onnellinen ja milloin saa kysyä tarkentavia kysymyksiä mitä kansalle ylipäätään on luvattu?

Yksi nimimerkki esimerkiksi pyhitty koko puolivuotisen sen spekuloimiseen että juridinen kaveri on Viitikko.

Onko mottosi kenties:

"Kaikki paljastuu hyväksi sitten kun tiedätte miksi näistä ei voi vielä kertoa".

Ja jos on, siinä ei ole mitään pahaa. Täytyisi vain tajuta, että netin ääressä on ihmisiä, joille nämä eivät ole yhdentekeviä asioita. Ja samaa diipadaapaa on kuultu edellisen hallinnon ukkeleilta.

Jäädään odottelee. Rauhoittele meitä taas tarvittaessa.

Mistä siis haluat, että SaiPa nyt laatisi tiedotteen? Tai mitä ovat ne kysymykset joihin haluaisit vastauksen? Minua kiinnostaa ihan aidosti ja toivon että voisit tähän laittaa niitä kysymyksiä.

Samalla on myös ymmärrettävä, että aivan kaikesta ei voi tiedottaa ja aivan kaikkiin kysymyksiin ei voi ainakaan suoraa vastausta antaa. Ei siinä tilanteessa voi syyttää valehtelusta tai asioiden pimittämisestä. Mutta laita niitä kysymyksiä niin katsotaan mihin se voi johtaa.

Mitä tulee minun muiden dissaamiseen, niin ainakin omasta mielestäni olen aina pyrkinyt täällä keskustelemaan asioista ilman sen suurempaa toisten haukkumista. En minä ole jokaista käännettä SaiPan omistajuusvaihdoksessa tiennyt, enkä tiedä. Mutta en ole myöskään lähtenyt uskomaan ihan jokaiseen negatiiviseen huhuun joka seuran ympärillä on pyörinyt.

Tiedottamisesta ja SaiPan sosiaalisen median kanavien hyödyntämisestä olen samaa mieltä. Molempien pitäisi olla paremmalla tasolla kuin mitä nyt ovat olleet. Mutta tämän omistajakuvion ympärillä olleen tiedottamisen vähyyden ymmärrän, koska selkeästi haluttiin tuoda julkisuuteen suht valmis paketti. Jos oltaisiin tultu aikaisemmin esille pienemmällä omistajamäärällä niin se olisi luonut vain turhaa negativiista keskustelua seuran ympärille. Kukaan (minä mukaanlukien), ei olisi uskonut että lisää omistajia olisi sen jälkeen tulossa vaikka sitä oltaisiin miten vakuuteltu.

Silloin oltaisiin vain keskustelut kuinka SaiPa ei kiinnosta ja viimeinen sammuttaa valot. Se olisi voinut myös vaikuttaa muiden omistajien haalimiseen kun seuran ympärillä olisi alkanut jälleen negatiivinen kierre.

Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisi hienoa tietää vähän tarkemmin, mitä nyt tapahtuu ja sillä kahdella miljoonalla tehdään. Myös jatko kiinnostaa, onko joku mukana ”vain” muutamalla tuhannella ja joku kuusinumeroisella ja sitoutuuko jatkossa panostamaan seuraan miten. Eihän kyse lahjoituksista ole, vaan ainakin toive on varmasti monella saada maineen lisääksi jotain rahaa takaisin.

Reinhart

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Olisi hienoa tietää vähän tarkemmin, mitä nyt tapahtuu ja sillä kahdella miljoonalla tehdään. Myös jatko kiinnostaa, onko joku mukana ”vain” muutamalla tuhannella ja joku kuusinumeroisella ja sitoutuuko jatkossa panostamaan seuraan miten. Eihän kyse lahjoituksista ole, vaan ainakin toive on varmasti monella saada maineen lisääksi jotain rahaa takaisin.
Näillä nykyisillä sijoituksilla selvittäneen tästä nykyisestä kassakriisistä ja tulevan kauden alusta. Kuitenkin toiminta pitää saada voitolliseksi jatkoa ajatellen. Sen jälkeen kun toiminta on saatu vakautettua niin lisäsatsauksia joukkueeseen ja varmaankin siihen Areenaankin tarvitaan sitten myöhemmin. Kyllä tarve on omistajille, jotka pystyy useita satoja tuhansia tarvittaessa pääomittamaan seuraa lisää esim. sijoittihan Viitikkokin muutaman miljoonan Jukureihin ja ei silläkään sitten ihan kuuhun lennetty. Liigaseuran omistaminen on pitkäjänteistä hommaa, vaatii paksun lompakon ja kärsivällisyyttä. Luulisin, että omistajilla ei ole varsinaisesti odotuksia saada mitään osinkoja ja tuottoja mutta ehkä ajatus, että omistuksen voisi sitten aikanaan realisoida järkevään hintaan.

Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Itse veikkaan että kaikki nyt julkistetut 13 osakasta olisivat mukana kuusinumeroisella eurosummalla. Tavoittena oli ymmärtääkseni nimenomaan laajan omistajapohjan kokoaminen, ja näin välttää riippuvuus yksittäisen sugar-daddyn rahapussista, ja myös mielialoista.

Lisää tietoa omistajista saadaan varmaan syyskuun puolella. Rahoituskierros on auki 31.8.2024 asti, ja toivoa sopii että tähän perustajaosakkaiden listaan tulee kolmen viikon aikana vielä lisää nimiä. Yhtään en hämmästyisi, jos sen jälkeen tarjottaisiin osakkeita myös kannattajille. Joko suoraan Lätkä lentää Oy:n osakkeita, tai sitten jonkun Lätkä Lentää Oy:n osakkeita omistavan väliyhtiön (esim. "Keltapaidat Pelaa Kurraa Oy") osakkeita. Hyvältä näyttää, miun mielestä.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Olisi hienoa tietää vähän tarkemmin, mitä nyt tapahtuu ja sillä kahdella miljoonalla tehdään.
Jos tappiot viime kaudella ovat huhutun mukaiset niin osa menee jo ihan puhtaasti toiminnan pääomittamiseen kun muuten oma pääoma menisi miinukselle niin että heilahtaa. Lopuilla saadaan varmasti tilanne rauhoitettua mutta täytyyhän tuossa myös itse liiketoiminnassa tapahtua selkeitä muutoksia. Summa jolla pääomitetaan on kylläkin niin suuri että kyllä sillä jo jatkuvuutta saadaan mutta silti, tämä toki näin ulkopuolisen silmin.

Todella hieno juttu tämä uusi omistajapohja, toivottavasti saatte vielä halliasian jollain aikavälillä kuntoon.

emz1

Jäsen
Tämä tiedottaminen oli nyt ihan sitä samaa kuraa kuin SaiPalta aiemminkin, eli lupaillaan, muttei toimiteta.
5.4.2024: ”Juridisista syistä kaikkien uusien omistajien nimiä ei vielä tässä kohtaa ole mahdollista kertoa julkisesti. Taustalla uusien omistajien joukossa on eteläkarjalaisesta liike-elämästä tuttuja nimiä, jotka julkaistaan myöhemmin.”

Eikös tässä pysytty aika mukavasti linjassa, kun ei lähdetty lupailemaan mitään ajankohtaa vaan että kerrotaan myöhemmin kuin voidaan ja se tapahtui. Luvattiin toki videolla liike-elämässä menestyneitä henkilöitä ja sellaisia myös saatiin.

Hauskintahan tässä on se, että asiat meni kuten luvattiin, mutta samaan aikaan iso panikoitunut joukko yrittää selitellä ja hakea ymmärrystä että kyllä sille minun paniikille oli syytä, varmasti oli!

Viimeksi muokattu:

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Mutta tämän omistajakuvion ympärillä olleen tiedottamisen vähyyden ymmärrän, koska selkeästi haluttiin tuoda julkisuuteen suht valmis paketti. Jos oltaisiin tultu aikaisemmin esille pienemmällä omistajamäärällä niin se olisi luonut vain turhaa negativiista keskustelua seuran ympärille. Kukaan (minä mukaanlukien), ei olisi uskonut että lisää omistajia olisi sen jälkeen tulossa vaikka sitä oltaisiin miten vakuuteltu.

Silloin oltaisiin vain keskustelut kuinka SaiPa ei kiinnosta ja viimeinen sammuttaa valot. Se olisi voinut myös vaikuttaa muiden omistajien haalimiseen kun seuran ympärillä olisi alkanut jälleen negatiivinen kierre.
Kommentoin nyt lyhyesti, kun minun viestistäni taisi alkaa tämä keskustelu. Uskon itsekin, että kesä olisi mennyt hyvin tarkalleen kuvailemallasi tavalla, jos vaikkapa tipoittain olisi kerrottu, että nyt Pekan Pelti ja Paja sitoutunut mukaan ja metsästys jatkuu.

Kevään viestinnässä avoimuus nostettiin kuitenkin uuden alun keskeiseksi asiaksi. Viestintää omistajajahdista ei silti tehty avoimesti. Tai ehkä minulle oli sitten liian kovat odotukset siitä, mitä avoimuus tarkoittaa. Jotenkin vain outoa, että koko seuran olemassaolon ja tulevaisuuden kannalta keskeisimmästä asiasta ei tiedoteta mitään kuukausiin, vaikka edellisellä tiedotuskerralla on kerrottu, että homma on levällään kuin Jokisen eväät, mutta avoimia ollaan.

No mutta lopputulos tosiaan asiallinen, eikä tämä radiohiljaisuuskaan olisi häirinnyt, jos ei olisi mainostettu aiemmin avointa tiedotuslinjaa.

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Kommentoin nyt lyhyesti, kun minun viestistäni taisi alkaa tämä keskustelu. Uskon itsekin, että kesä olisi mennyt hyvin tarkalleen kuvailemallasi tavalla, jos vaikkapa tipoittain olisi kerrottu, että nyt Pekan Pelti ja Paja sitoutunut mukaan ja metsästys jatkuu.

Kevään viestinnässä avoimuus nostettiin kuitenkin uuden alun keskeiseksi asiaksi. Viestintää omistajajahdista ei silti tehty avoimesti. Tai ehkä minulle oli sitten liian kovat odotukset siitä, mitä avoimuus tarkoittaa. Jotenkin vain outoa, että koko seuran olemassaolon ja tulevaisuuden kannalta keskeisimmästä asiasta ei tiedoteta mitään kuukausiin, vaikka edellisellä tiedotuskerralla on kerrottu, että homma on levällään kuin Jokisen eväät, mutta avoimia ollaan.

No mutta lopputulos tosiaan asiallinen, eikä tämä radiohiljaisuuskaan olisi häirinnyt, jos ei olisi mainostettu aiemmin avointa tiedotuslinjaa.
Oikeasti se ei varmaan ihan noin simppeli juttu ole, että Pekan Pelti ja Paja sanoo et ”meitsi on in, siirtelen tästä teille 200k€, soitelkaa jos tarvii lisää” En usko, että mitään voidaan edes tiedottaa ennen kuin virallisesti on yhtiökokous käyty, osuudet tiedossa ja nimet rekisterissä. Näin ollen se avoimmuuden laskeminen aloitetaan tuosta hetkestä eikä siitä ku Pekka vastasi puhelimessa että ”saatanha mie ollakki mukana”. Eli yksi päivä meni tiedotteessa.

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Jos tappiot viime kaudella ovat huhutun mukaiset niin osa menee jo ihan puhtaasti toiminnan pääomittamiseen kun muuten oma pääoma menisi miinukselle niin että heilahtaa. Lopuilla saadaan varmasti tilanne rauhoitettua mutta täytyyhän tuossa myös itse liiketoiminnassa tapahtua selkeitä muutoksia. Summa jolla pääomitetaan on kylläkin niin suuri että kyllä sillä jo jatkuvuutta saadaan mutta silti, tämä toki näin ulkopuolisen silmin.

Todella hieno juttu tämä uusi omistajapohja, toivottavasti saatte vielä halliasian jollain aikavälillä kuntoon.
Sinällään Valkeapää on jo vuoden päivät korjaillut Jussin tekosia, jonka myötä kulupuoli on paljonkin järkevämmällä tasolla. Se ei toki poista sitä tosiasiaa, että tulopuoli pitää saada taas kuntoon, eli väkeä hallille.

Yksi asia mikä minua kiinnostaisi tietää tästä omistajavaihdoksesta on se, että minkä verran Liiga-SaiPa Oy oli velkaa entisille omistajilleen ja missä määrin tämä velkataakka seurasi omistajanvaihdoksessa mukana? Periaatteessa on mahdollista, että vanhat omistajat on ostettu ulos summalla X ja samalla heidän saatavat yhtiötä kohtaan on mitätöity? Heidän kannaltaan SaiPa oli menossa kohti konkurssia, uutta rahaa ei haluttu laittaa ja näin ollen mahdolliset saatavat olisivat olleet kohta konkurssipesältä. Eiköhän tuo tulevasta tilinpäätöksestä sitten selvinne, mikä on asioiden nykytila. On tuossa kuitenkin mahdollisuudet, että SaiPan talous tervehtyi enemmänkin kuin tuon pääomitetun 2 M€.

Mielenkiintoista nähdä myös tuleeko se jossain välissä puhuttu yleisöanti. Pakko kyllä olla tyytyväinen, ettei olla Jukureiden asemassa, että rahoitusta pitäisi kerjätä suoraan yleisöannilla.

vaikka edellisellä tiedotuskerralla on kerrottu, että homma on levällään kuin Jokisen eväät, mutta avoimia ollaan.
Näinhän ei ole kerrottu. SaiPan tiedotteessa 5.4.:
"Lätkä Lentää Oy:n taloudellinen tilanne on vakaa ja näin ollen myös Liiga-SaiPa Oy:n asema on turvattu. Alkavaan kauteen SaiPa lähtee 2 miljoonan euron pelaajabudjetilla. Juridisista syistä kaikkien uusien omistajien nimiä ei vielä tässä kohtaa ole mahdollista kertoa julkisesti. Taustalla uusien omistajien joukossa on eteläkarjalaisesta liike-elämästä tuttuja nimiä, jotka julkaistaan myöhemmin."

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Oikeasti se ei varmaan ihan noin simppeli juttu ole, että Pekan Pelti ja Paja sanoo et ”meitsi on in, siirtelen tästä teille 200k€, soitelkaa jos tarvii lisää” En usko, että mitään voidaan edes tiedottaa ennen kuin virallisesti on yhtiökokous käyty, osuudet tiedossa ja nimet rekisterissä. Näin ollen se avoimmuuden laskeminen aloitetaan tuosta hetkestä eikä siitä ku Pekka vastasi puhelimessa että ”saatanha mie ollakki mukana”. Eli yksi päivä meni tiedotteessa.
Voip hyvin olla noinkii. Minun avoimuuskiukuttelun olisi saanut loppumaan vaikkapa tällaisella juhannustiedotteella:

"Omistajapohjan laajennus hyvässä vauhdissa

Keväällä tiedotettu omistajapohjan laajennus on hyvässä vauhdissa. Muutamia tunnettuja paikallisen liike-elämän vaikuttajia on jo sitoutunut mukaan vahvistamaan omistajapohjaa, ja vakavia neuvotteluja käydään parhaillaan muidenkin SaiPasta kiinnostuneiden kanssa. Koko kokonaisuudesta tiedotetaan kerralla myöhemmin kaikkien neuvottelujen päätyttyä.

Rämä lausuu: "hyvin menee mutta menköön" tjps.

Kuntz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä ymmärrän epätietoisuuden tuoman huolen. En osaa ottaa kantaa siihen, olisiko joku asiasisällöltään sinänsä tyhjä, mutta kannustava kuulumisten päivittäminen kesän aikana tuonut sitä rauhaa. Tuoreessa muistissa on kuitenkin se, että kun viimeksi odoteltiin jonkun uuden ja hienon julkistamista (strategia), saatiin loppuviimein lukea jostain Ilta-sanomista että odottelu johtui olemattomista bisneskuvioista jotka käynnistyisivät heti, kun bisneskumppaneiden tilille on siirretty tarpeeksi rahaa. Kyllä siinä oppii pelkäämään.

Kilven kiillottaminen vie aikaa. SaiPa uusine omistajineen, seurajohtoineen ja valmentajineen tekee tällä hetkellä sen eteen mielestäni erinomaista työtä.

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
5.4.2024: ”Juridisista syistä kaikkien uusien omistajien nimiä ei vielä tässä kohtaa ole mahdollista kertoa julkisesti. Taustalla uusien omistajien joukossa on eteläkarjalaisesta liike-elämästä tuttuja nimiä, jotka julkaistaan myöhemmin.”

Eikös tässä pysytty aika mukavasti linjassa, kun ei lähdetty lupailemaan mitään ajankohtaa vaan että kerrotaan myöhemmin kuin voidaan ja se tapahtui. Luvattiin toki videolla liike-elämässä menestyneitä henkilöitä ja sellaisia myös saatiin.

Hauskintahan tässä on se, että asiat meni kuten luvattiin, mutta samaan aikaan iso panikoitunut joukko yrittää selitellä ja hakea ymmärrystä että kyllä sille minun paniikille oli syytä, varmasti oli!
Mitäs jos näistä olisi kerrottu vaikka 100 vuotta myöhemmin? Sehän on hei täysin linjassa.

edit. Mitä muutakaan voi sanoa kuin että myöhemmin ilmoitetaan? Ei kai sitä aika-avaruusjatkumossa voi aiemminkaan ilmoittaa, vai? Jos homma olisi mennyt vituiksi ja sijoittajia ei olisikaan löytynyt, niin silloinkin tuo olisi pitänyt paikkansa. Wautsi wau.

Edelleenkin, helppo sanoa jälkikäteen, että kato kato kato nyt kyllä myö tiiettii tää, kun oikeasti annettiin tietoa ihan muutaman murusen verran ja sitten oli radiohiljaisuutta neljä kuukautta.

Viimeksi muokattu:

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitäs jos näistä olisi kerrottu vaikka 100 vuotta myöhemmin? Sehän on hei täysin linjassa.

edit. Mitä muutakaan voi sanoa kuin että myöhemmin ilmoitetaan? Ei kai sitä aika-avaruusjatkumossa voi aiemminkaan ilmoittaa, vai? Jos homma olisi mennyt vituiksi ja sijoittajia ei olisikaan löytynyt, niin silloinkin tuo olisi pitänyt paikkansa. Wautsi wau.

Edelleenkin, helppo sanoa jälkikäteen, että kato kato kato nyt kyllä myö tiiettii tää, kun oikeasti annettiin tietoa ihan muutaman murusen verran ja sitten oli radiohiljaisuutta neljä kuukautta.

Minkälaista tiedotusta olisitte vaatineet SaiPalta kesän aikana koskien tätä omistajuuskuviota?

Edelleenkin, jos SaiPa olisi ilmoittanut heinäkuun alussa että homma on hoidossa ja ei hätää omistajien suhteen. Sitten joku olisikin mennyt pieleen ja nyt elokuussa olisi pitänyt ilmoittaa että tilanne ei olekkaan hyvä. Tällöinhän tiedote olisi ollut täyttä skeidaa tuolloin heinäkuussa.

Jos SaiPa olisi tullut heinäkuussa tiedotteen kanssa ulos jonka mukaan pari uutta omistajaa on nyt saatu mukaan niin tällöin olisi alkanut aivan hirmuinen parkuminen siitä kuinka SaiPa ei kiinnosta ketään ja tämä oli tässä. Enkä nyt tarkoita ketään yksittäistä kuka täällä olisi valittanut, minä olisin ollut siinä joukossa mukana koska viime vuodet ovat olleet sellaisia että usko on ollut aika koetuksella.

Jos SaiPa olisi tullut heinäkuun alussa ulos tiedotteella jossa kerrotaan, että omistajien etsiminen jatkuu edelleen ja tiedotamme lisää myöhemmin. Mitä tuollainen tiedote olisi tuonut lisää? Kaikki tiesi jo valmiiksi, että uutta rahaa seuran taakse kartoitetaan. Miksi siitä olisi pitänyt uusi tiedote laatia?

Ei SaiPan pidä mielestäni lähteä sellaiseen leikkiin mukaan, että kun tällä palstalla tai ihan missä tahansa huhuillaan jotain negatiivista seuran ympärillä niin näitä huhuja pitäisi aina lähteä ampumaan alas uusilla tiedotteilla. Se on loputon tie, ja se avaisi vain padon jossa seura on yhtäkkiä kannattajien talutusnuorassa kun aletaan keksimään huhuja joita SaiPan pitää sitten kommentoida julkisuuteen.

juice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hauskaa miten tämä soppa vaan porisee. Onneksi kausi alkaa niin saadaan uudet puuroainekset.

Yksi syy porinaan oli uusien omistajien käyttämä termi ”juridiset esteet”. Veikkaan ettei sitä oltu sen tarkempaan mietitty, se oli vain kiertoilmaus sille, että sitovia sopimuksia ei vielä ollut. Se sai muutaman nimimerkin spekuloimaan esim. Viitikkoa, vaikka se tyrmättiin monen muun taholta.

Miten tällainen prosessi menee? Ensin joku soittaa kymmenelle ihmiselle ja kysyy ”lähdetkö mukaan?” Yksi sanoo ”en”, toinen sanoo ”mietin”, kolmas sanoo ”vähän kiinnostaa mutta katsotaan”, neljäs sanoo ”lähden jos vähintään 5 muuta lähtee mukaan”, viides sanoo ”kyllä, mutta haluan nähdä paperit”, kuudes sanoo ”voin lähteä mutta täytyy katsoa paljonko laitan”, seitsemäs sanoo ”lähden jos Vili ei ole mukana”, kahdeksas sanoo ”jos saan firmani myytyä niin lähden”, yhdeksäs sanoo ”en minä, mutta ehkä poikani voi lähteä”, kymmenes kysyy ”no joo, mistä tiedän ettette heti tarvitse lisää rahaa?”

Sitten aletaan valmistella osakassopimusta, johon jokaisella on jotain sanottavaa. Noin seitsemästoista versio kelpaa kaikille. Sitten aiemmin mukaan lupautunut soittaakin ja sanoo ”valitettavasti tarvitsen rahat toiseen projektiin”, se tiputtaa mukaan lupautuneiden määrän alle viiden, mikä uhkaa tiputtaa toisen alustavasti mukaan lupautuneen pois. Tätä henkilöä maanitella ja samalla etsitään korvaajaa.

Sitten kirjanpidosta paljastuu jotain mitä ei tiedetty ennen. Se kerrotaan mukaan lupautuneille ja kaikki päivittelevät että tuleeko tästä mitään. Joku sanoo, etten oikein luota tuohon juttuun ja jättäytyy pois. Joku muu kaivaa kuvetta ja lisää osuuttaan.

Tämä ei ole kuvaus siitä mitä Lätkää Lentää ympärillä tapahtui (koska en sitä tiedä) vaan fiktiivinen kuvaus miten yksityistä rahaa kerätään eri näköisiin projekteihin.

Pääpointti on: ei voi julkistaa ennen kuin kaikki on varmaa, koska se vasta uskottavuuden olisi vienyt jos olisivat jotain julkistaneet, mutta joutuneet vetämään sanoja takaisin.

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Jep. Loppu hyvin kaikki hyvin ja itse vetäisin nyt sitten enemmän johtopäätöksiä siitä avoimuudesta vaikka seuraavan 6kk perspektiivillä.

Kuvitellaan esim. seuraavia asioita:
- miten loukkaantuneita pelaajia korvataan markkinoilla/paljon on pelimerkkejä
- miten saatiin uusia osakkaita 31.8 mennessä / miten jatkokuviot etenee
- miten SaiPa pitää yhteyttä kaupungin päättäjiin hallihankkeessa
- uudet kohut joita tulee, mutta ei toivota (keksitty esimerkki: Raipe nähty väkivaltagrillillä huutamassa KooKoo-faneille)

Mun mielestä tässä uusien omistajien naaraamisessa on oltu just sen verran avoimia kun on voitu olla ja lopulta tässä muutamassa kuukaudessa on tehty hyvää työtä sen suhteen, että ollaan saatu osaajia mukaan laajalla rintamalla. Työrauha tienattu.

Ja ymmärrän tottakai myös huolestuneet argumentit - rakas seura ollu täydellisellä tuuliajolla ja uudet tyypit tulee hoitamaan hommia ja skeptisyys puskee väkisin pintaan. Nyt ehdottaisin että mennään eteenpäin ja siirretään spekulaatiot tuonne kilpailevan rosterin vahvistamiseen yms. ( Ja ei, en ole kieltämässä kenenkään oikeutta kommentoida asiaan - teema ei vaan enää tunnu etenevän juupas eipäs -argumenteista pidemmälle).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy