Uudistuksia palstan säännöissä ja moderoinnissa

  • 56 095
  • 492
Tila
Viestiketju on suljettu.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Täytyy sanoa että eipä ole itsellänikään tälläisestä havaintoa - varjolla on oma (mielestäni loistava, mutta ei kaikkien makuun tietenkään sopiva) tyylinsä kirjoittaa. Omasta mielestäni se on kuitenkin aivan hyvin sopinut sääntöjen puitteisiin.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Täytyy todeta että kyllä ovat Jatkoajan Moderaattorit vitun jäykkää jengiä kun eivät viitsi mitenkään kommunikoida.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti finnishninja
Täytyy todeta että kyllä ovat Jatkoajan Moderaattorit vitun jäykkää jengiä kun eivät viitsi mitenkään kommunikoida.

Se on totta, että suuri hiljaisuus vallitsee, kovin on yksisuuntaista tämä vuoropuhelu. Jokainen tulkitsee sitten tämän hiljaisuuden omalla tavallaan, eikä ehkä kovinkaan positiivisella tavalla Moderaattoreita kohtaan.

vlad#16.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itselläni tuli tuota lapsityövoimakeskustelua seuratessa muistot mieleen Jags-ketjuista. Ensinnäkin sen takia, että ketjun keskustelu kulki tyyliin yksi vastaan kaikki. Sinänsä Jags oli ns. virtuaalihenkilönä huomattavasti kiinnostavampi kuin yksikään tuon ketjun kirjoittajista. Toisekseen sen takia, että Varjo kehotti koko ajan toisia lukemaan viestejään ajatuksella, mutta ei itse vaivautunut samaan. Pelikiellon syytä en osaa arvailla, enkä tiedä, että kuinka paljon tuolta on varoituksia heitelty yv:n kautta..?
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vertaus Jagsiin tuntuu oikealta. Silloinkin jäi aika vahva väärän mielipiteen korjaamisen maku. Pienenä ironisena lisämausteena muistelen Varjon tosin olleen sitä mieltä, että Jagsin kenkiminen oli ihan oikein. Itse olen sitä mieltä, että jos täällä ruvetaan yksisilmäisyydestä väkeä pois potkimaan, niin ei tänne kovin montaa ihmistä jää. Mutta tosiaan, olisi ainakin kauhean kiva, jos tänne saisi näistä enemmän kyselyä herättäneistä rankaisuista hiukan laajempaakin selvitystä, niin ei tarvitsisi arpoa, että mistä tässä on kysymys...
 

Shane

Jäsen
Kamoon hei, jotain perustelua nyt kehiin tuosta varjon pelikiellosta moderaattorit! Kahdeksan nimimerkkiä on kuitenkin tapausta jo ihmetellyt/kommentoinut, joten eiköhän olisi jo aika..?
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
On meitä enemmän kuin kahdeksan jotka odottavat selitystä, mutta jos näitä tällaisia chattejä alkaa kaikki kiinnostuneet heittämään, niin siitähän voi tulla pelikieltoa...

Sääli tosiaan. KESKUSTELUpalstahan tämä on, ja jos kaikki ovat liian samaa mieltä asioista, niin keskustelun taso kyllä laskee aika roimasti.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Tinde
On meitä enemmän kuin kahdeksan jotka odottavat selitystä, mutta jos näitä tällaisia chattejä alkaa kaikki kiinnostuneet heittämään, niin siitähän voi tulla pelikieltoa...

Ei paljoa pelikiellot nappaa...

edes jotain pihahdusta odottaen,

vlad#16.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Herätkää pahvit. Provosointi on selkeästi kielletty palstan säännöissä. Pelikiellolle on varmasti pätevä syy. Jos huomautukset eivät tehoa, otetaan käyttöön järeämmät keinot. Yksittäisestä viestistä ei tätäkään varjon penalttia langetettu. Sen verran osaan tulkita lukemaani. Ei varmaan kuulu teille pätkääkään, mistä joku toinen pääsee hyllylle. Ei tämä sentään mikään 7 päivää ole. OK, tämä viesti kuuluisi enemmän vitutusketjuun. Ihan oikeasti, joku viitseliäs voisi perustaa ketjun "Miksi sejase sai penalttia?". Ei tarvitsisi turhaan lukea tätäkään ketjua.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ossi
Herätkää pahvit. Provosointi on selkeästi kielletty palstan säännöissä.

Hui... minähän ihan provosoiduin "Herätkää pahvit".

Niin, ja sen perusteella pelikieltoja tulisi sitten jaella huomattavan usein.

Moderaattorit on perseestä,

(huom. yllä provosoin moderaattoreita).

vlad#16.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti vlad
Hui... minähän ihan provosoiduin "Herätkää pahvit".

Niin, ja sen perusteella pelikieltoja tulisi sitten jaella huomattavan usein.
Ymmärrän kyllä, että on vaikea tajuta ero provosoinnin ja provosoitumisen välillä. Kauha-lusikka.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ossi
Ymmärrän kyllä, että on vaikea tajuta ero provosoinnin ja provosoitumisen välillä. Kauha-lusikka.

Ja väännetään rautalangasta, minä provosoiduin sinun provosoivasta viestistä...

You got it?

vlad#16.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Ossi
Herätkää pahvit. Provosointi on selkeästi kielletty palstan säännöissä. Pelikiellolle on varmasti pätevä syy. Jos huomautukset eivät tehoa, otetaan käyttöön järeämmät keinot. Yksittäisestä viestistä ei tätäkään varjon penalttia langetettu. Sen verran osaan tulkita lukemaani.

Joo, ainakaan minä en epäillytkään että se olisi yksittäisestä tapauksesta tullut. Vaan ihan yleisestä varjo-linjasta, mikä onkin vielä naurettavampaa. En epäile yhtään, etteikö varjon viestit ole aiheuttaneet itkunyyhky-kirjoittajien raportointivyöryn modeille, ja sen takia sitten toimitaan.

Tämä provo-sana on kyllä hyvä keksintö. Nykyään kaikki eri mieltä olevat on helppo niputtaa samaan "Provo!" -kastiin, ja sitten hakata kyyneleet silmissä sitä "Raportoi tämä viesti moderaattoreille" -nappulaa.

Kohta meillä on palsta, jolla kaikki kirjoittavat yhtä sovittua mielipidettä edustavia ja yhtä värikästä tekstiä sisältäviä viestejä.

Ja mitä tulee tuohon "mitäseteillekuuluu-vuodatukseesi, niin olenko ymmärtänyt aivan väärin, vai eikö tätä moderointia tehdä nimenomaan meidän käyttäjien vuoksi? Ainakaan minulla ei ole kyse "miksisejasesaipenalttia" -asenteesta, vaan noin niin kuin ihan yleisestä tyytymättömyydestä tähän "jee, ollaan kaiki samaa mieltä, hymynaama!" -moderointilinjaan. Jags, Tommy, Daespoo... seuraavaksi varjo.

Eikä tarvitse kuin nopeasti vilkaista vaikka SM-liigapalstan paikallispeliketjuja kerta toisensa jälkeen, niin löytää melko paljon räikeämpää ja tasottomampaa provottamista. Tämä varjon pelikielto on ihan puhtaasti vääristä mielipiteistä annettu.
 
Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti finnishninja
Täytyy todeta että kyllä ovat Jatkoajan Moderaattorit vitun jäykkää jengiä kun eivät viitsi mitenkään kommunikoida.

Näyttää siltä että kun paska osui propelliin niin ei enää huvita jutella/perustella. Oliko banni annettu "in the heat of the moment"-Aka naama raivosta punaisena?

Tai sitten kyseinen moderaattori suoltaa perusteluja omalla nimimerkillään, mikä ei tietysti johda mihinkään.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti vlad
Se on totta, että suuri hiljaisuus vallitsee, kovin on yksisuuntaista tämä vuoropuhelu. Jokainen tulkitsee sitten tämän hiljaisuuden omalla tavallaan, eikä ehkä kovinkaan positiivisella tavalla Moderaattoreita kohtaan.

Samoilla linjoilla olen minäkin. En tosin ole kovin yllättynyt tästä moderaattorien vaikenemisesta. Muistan elävästi, kun taannoin mainitsin moderaattoreille siitä, että eräs kirjoittaja viittasi kirjoituksissaan toistuvasti henkilöllisyyteeni nimimerkkini takana sekä esitti vihjailuja, jotka voisi herkkähipiäinen tulkita epäilyiksi minun seksuaalisesta suuntautumisestani.

Oletin, että modet puuttuvat asiaan jollain tavalla, mutta toisin kävi. Viestiini ei koskaan vastattu, eikä kyseiselle käyttäjällekään annettu penaltia. Myöhemmin huomasin, että kyseinen kaveri kuuluu JA:n staffiin, joten järkeilin sen olleen syy asian hautaamiselle vähin äänin.

Tuo tapaus oli omiaan saamaan minut seuraamaan palstan yleistä moderointilinjaa entistä kriittisemmin ja uskomaan poispotkittujen Blues-fanien väitteet siitä, että heitä kohdeltiin ankarammin kuin joitakin muita vastaavaa tekstiä suoltaneita kirjoittajia.

Edelleen olen sitä mieltä, että on parempi, että täällä on moderointia kuin että sitä ei olisi lainkaan, mutta nykyinen moderointi on silti kaukana täydellisestä.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pyydän moderaattoreita peruuttamaan kirjoitusoikeuteni.

Ystävällisin terveisin,

Marko a.k.a vlad.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti mirasane
Oletin, että modet puuttuvat asiaan jollain tavalla, mutta toisin kävi. Viestiini ei koskaan vastattu, eikä kyseiselle käyttäjällekään annettu penaltia. Myöhemmin huomasin, että kyseinen kaveri kuuluu JA:n staffiin, joten järkeilin sen olleen syy asian hautaamiselle vähin äänin.
Ei yllätä. Onhan se nähty, että muutama moderaattorin/moderaattoreiden "kalakaveri" saa kirjoittaa palstalle lähes mitä tahansa ilman seuraamuksia.

Vastaavasti sitten joku muutamien herkkähipiäisten moderaattorien mielestä hankalan tyypin maineessa oleva kirjoittaja poistetaan täältä hyvinkin heppoisin perustein. Ja aina ei näköjään tarvita edes niitä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti vlad
Pyydän moderaattoreita peruuttamaan kirjoitusoikeuteni.

Ystävällisin terveisin,

Marko a.k.a vlad.

Kuten myös sitten on tapahtunut. Ystävälliseen pyyntöön saa aina toivomansa vastauksen.

Mutta eiköhän tuo juttu nyt ole jo mennyt hiukan lapselliseksi? Miksi juuri sinulle ja miksi juuri tässäkeississä sinulle, parahin vlad, olisi pitänyt kertoa kaikki detaljit. Oletko mielestäsi marttyyri? Kun kerran varjo, niin sitten lähden minäkin, vai? Itse näen tuon vain aika naurettavana mielen purkauksena. Laita vastauksia yv:llä, se ymmärtääkseni edelleen toimii.

Noin yleisemmin ottaen, moderaattorien tiukahko linja on ymmärrettävää. On melko vaikea säilyttää useamman tuhannen rekisteröityneen aivoituksista koostuvaa palstaa edes jollain lailla luettavassa muodossa. Ja sinä, vlad, päätit sitten vielä helpottaa hommaa kiukuttelullasi? Ilman tällaista moderointilinjaa tämä olisikin kuten tuhannet muut chattipalstat mm. futisforum. Siksi täällä on säännöt, ja modet.

No, kukin valitsee polkunsa. Niin oikeassa kuin virtuaalielämässä.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Viestin lähetti fiftyeight
Kun kerran varjo, niin sitten lähden minäkin, vai?

Varjollahan on tunnetusti viikon pelikielto, mikä ei tarkoita lopullista ulospotkintaa.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ignore

Tämä kysymys ei ehken kuulu ihan tämän ketjun aiheeseen, mutta ongelmani on polttava. Miten saan poistettua nimimerkin ignorelistaltani?
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eihän tästä mitään hyötyä ole, koska juuri minä olen luultavasti Oivan ignoressa. Muille kuitenkin, että user cp napin takaa löytyy kaiken laista, mm. ignore lista.

EDIT: Ihan tahallaan on kaiken laista erikseen. Ihan totta!
 
Viimeksi muokattu:

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tack

Viestin lähetti Muksu
No eihän tästä mitään hyötyä ole, koska juuri minä olen luultavasti Oivan ignoressa. Muille kuitenkin, että user cp napin takaa löytyy kaiken laista, mm. ignore lista.

Etpä ollut juuri sinä ignoressa. Kiitän avusta.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Modeille kysymys ja lievä toive...

Nyt kun Suljettu osasto on historiaa, niin voisiko esim. tuolta osastolta meikäläisen aloittaman ketjun nimeltä "Oksasenkadun tappaja" topicin muuttaa muotoon: Oksasenkadun tappaja ja muuta proosaa? Tarkoitan tällä sitä, että tuon topicin alle voisi siirtää ne kaikki minun kirjoittamat Suljetun osaston novellit, ja jos jatkossa minä tai joku muu palstalainen haluaa tuoda julki Jatkoajan kautta omia novellejaan, runojaan yms, niin niitä voisi sitten kirjoitella tähän ketjuun jatkoksi - näin nämä mahdolliset novellien ja runojen yms. rustaajat olisivat yhdessä ja samassa ketjussa? Minä tai joku muu voisi sitten ajoittain nostaa tämän ketjun ylös mahdollisten uusien pöytälaatikkokirjailijoitten toivossa näppäilemällä vain simppelisti, notta YLÖS - ilman penalttin pelkoa Modeilta chattiviestin takia? Tosin se Suljetun osaston runoketju mielestäni ansaitsisi ihan oman topiccinsa.

Ystävällisesti, teidän Predator.
 
Viimeksi muokattu:

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys modeille:

Eli miten voitte estää sen että joku ihminen joka jo aiemmin on saanut kirjoittelukiellon rekisteröisi uuden nickin? Tuleeko teille automaattisesti viesti siitä että samasta ip-osoitteesta on aiemmin rekisteröity palstalle? Tuli mieleen kun nytkin sattui tapaus. Ja miten te tiesitte että kyseessä oli sama henkilö?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tällä kertaa tuon huomaaminen ei viestejäkään lukemalla kovin vaikeaa ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös