Potkut Kärppien seuraavalle valmentajalle -adressi
Aravirta olisi mielestäni erittäin looginen ja suorastaan junnomainen veto seuraavaksi päävalmentajaksi: kärppätausta, takuuvarma media- ja yhteistyökumppaniasioiden hoitaja, jolla on tarpeeksi kovat meriitit joukkueen uskottavuuden takaamiseksi niin pelaaja- kuin sponsorisopimusneuvotteluissa.
Jonkin verran kuitenkin minua arveluttavat uran mollivoittoiset viime vuodet ja jo täällä moneen kertaan mainittu mukavan miehen maine. Tämä asia ehkä hoituisi sopivan aisaparin kanssa, sekin voisi puolestani olla oman organisaation ulkopuolelta, niin tuuletus olisi riittävää. Yksi paha miinus Aravirrassa on: yhtään näistä Aran perinteisistä saunakavereista en Kärppien pelaajalistalle haluaisi (pl. ehkä Pirnes). Mielummin vaikka jonkinlainen sitoutuminen useamman vuoden omat pojat -projektiin, urheilullisesta menestyksestä tosin yhtään tinkimättä.
Juuri edellä mainituista yhteistyökumppanisyistä en oikein jaksa uskoa ykkösenä esim. Summasen tai Sheddenin kaltaiseen tapaukseen, jonka mediaviestinnän ikärajasuositusta toimisto ei osaa etukäteen arvioida. Sheddenin nimenkin mainitsemisen luulen nostavan karvat pystyyn useammaltakin yhteistyökumppanilta, niin lapsekkaita olivat miehen kommentit usein männävuosien Jokeri-sarjojen yhteydessä.
Yksi asia on kuitenkin aivan varma. Kun uuden valmentajan nimi ilmoitetaan, alkaa säälimätön ajojahti ja valmentajvalinnan virheellisyyden todistelu. Adressin voisi minun puolestani laittaa jo pystyyn.