Kunnes huomisen Kauppalehden protestilistalla verottaja hakee Ilvestä konkurssiin. Tämä siis ihan vaan heitto, ei fakta...
Tiedän kyllä, että tällä nimimerkillä on Ilveksen mahdollisen konkurssin osalta ns. oma lehmä ojassa, mutta ei tämä minuakaan yllättäisi.
Itse en tosiaankaan toivo Ilveksen tippumista liigasta, päin vastoin.
Objektiivisesti ajateltuna - ja tähän ei tietenkään moni Ilves- fani pysty, kun emotionaaliset siteet rakkaaseen seuraan ovat niin vahvat - Ilveksen ja erityisesti näiden täysin epäpätevien hallitus- ja omistushessujen ympärillä velloo kyllä isoja kysymysmerkkejä.
Miltään taloudelliselta näkökantilta ei ole loogista ja järkevää lähteä Ilvestä tässä vaiheessa pelastamaan. *
Vaikka Ilves nousisikin suosta, tavalliseksi, useimmiten nollatulosta tekeväksi seuraksi (joku kausi vähän voittoa, joku kausi pientä tappiota), tarvitaan nyt niin isoja summia, että ne tuskin enää koskaan kotiutuvat tästä Molokin kidasta. Ei kovin järkevää sijoitustoimintaa millekään taholle.
Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis antaa rahat "rakkaudesta lajiin ja Ilvekseen". Kysymys kuuluukin, ovatko summat jo niin isoja, että kipukynnys rahojen antamiseen ylittyy..
Mutta kuka liike-elämässä toimiva ostaisi Ilveksen nyt? Voisin omalta kohdaltani kuvitella, että vaikka teoreettisesti olisin halukas ostamaan ja rahatkin löytyisivät, niin eikö kuitenkin kannattaisi odotella ensin karsinnat alta pois ja varmistua liigapaikasta seuraavallekin kaudelle? Etenkin, kun siirtorajan mentyä jne, niin en itse enää pystyisi uutena omistajana millään lailla vaikuttamaan Ilveksen loppukauteen...
Joka tapauksessa pointtini on tämä: ottaen huomioon viime vuosien tapahtumat, omistajien ja hallituksen puliveivaukset ja epäpätevän toiminnan, ei kannata uskoa
mitään, mitä kaverit suustansa suoltavat. Ei ennen, kuin jotain konreettista esitettävää on.
edit. * tietty olisi mielenkiintoista kuulla liigan mietteet asiasta, kun aikanaan lahtelaisetkin pelastivat, mutta jostain olen jäänyt sellaiseen käsitykseen, että näin ei enää toimittaisi vastaavassa tilanteessa..
edit 2. Pat_LaFontaine on valitettavasti oikeassa myös siinä, että tietty jos Manngard ei taloudellisesti ole täysi uuno, niin Ipan hallittu alasajo tosiaan olisi ainoa keino saada jotain omia tappioita mahdollisesti kuitattua. Tosin itse epäilen, että Manngardinkin silmät ja järki ovat sumentuneet rakkaudesta seuraan, eikä siksi enää osaa toimia loogisesti asian suhteen. Valitettavaa sinällään, sillä tunteen voittaessa järjen liike-elämässä... sillä ei koskaan ole pötkitty kovin pitkälle.