Kyllä minuakin hämmästyttää tämä täysi pimento. Olisin odottanut, että edes Faebook -sivulle, kun sellainen kerran on, tulisi noin suunnilleen viikottain jotain päivitystä. Edes tyyliin. "Paiskimme koko ajan töitä uuden organisaation luomiseksi ja Mestisjoukkueen kasaamiseksi tulevalle kaudelle. Uhreilutoimenjohtajaksi on hankittu pitkän liigakokemuksen omaava ja NHL-kykyjenetsijänäkin toimiva Petri Pakaslahti, joka jokoaa joukkuetta. Joukkueeseen pyritään saamaan nuoria, mielellään espoolaistaustaisia, pelaajia, joitka pyrkivät eteenpäin urallaan. Tiedotamme joukkueesta enemmän parin viikon kuluttua".
Minä ymmärrän yteisöllä kaikki, jotka ovat jollain tapaa kiinnostuneita espoolaisesta kiekkoilusta. Ja siitä massasta erityisesti niitä, jotka ovat mahdollisesti laittamassa jotain rahaa Mestisjoukkueen kassaan (esim. ostamalla lippuja peleihin tai sponssaamalla seuraa). En odota, että kaikkia salaisuuksia tiedotettaisiin kaikille, mutta useimmille on tärkeää, että tuntevat olevansa osa yhteisöä ja siihen usein riittää, että saa edes jotain huomiota. Joukkueen voi hyvin julkistaa vasta heinä-elokuun taitteessa, mutta edes se ajankohta olisi nyt syytä tiedottaa.
Kannattajien edustajat ovat tosiaan saaneet nyt viimein mahdollisuuden tavata Jussia tulevalla viikolla. Se on ihan hyvä asia sinänsä, mutta ei mielestäni vielä ole osoitus siitä, että Jussi olisi oikeasti rakentamassa yhteisöllisyyttä. Enemmän vaikuttaa siltä, että Jussi on myöntynyt tapaamiseen koska niin joutuu tekemään. En ole havainnut minkäänlaista aloitetta Jussin suunnalta kannattajia kohtaan. Uskoisin, että sponsorimyyntikin olisi helpompaa jos tässä vaiheessa voitaisiin kertoa, että kausikortteja on myyty jo X-määrä. Nythän mahdolliset sponsorit ottavat melkoisen riskin kun ei ole tiedossa onko niiden mainoksille lainkaan näkijöitä.
Faktaa on se, että Jussilla on varaa pyörittää Mestisjoukkuetta vuosia ilman minkäänlaisia tuloja tai ainoatakaan katsojaa. Enkä minä voi miestä moittia jos niin haluaa tehdä. Nyt kuitenkin herra on julkisuudessakin kuuluttanut yhteisöllisyyden perään, joten siihen olisi syytä panostaa myös omalta taholta. Tässä vaiheessa se ei paljoa vaatisi. Uskon, että riittäisi kun vähän pitäisi massaa siinä uskossa, että myös heistä ollaan kiinnostuneita.
Lisätään vielä loppuun, että minä todellakin toivon Jussin seuralle kaikkea hyvää. Se, olenko itse ensi kaudella kausikorttilainen tulee riippumaan siitä, miten tunnen kuuluvani yhteisöön ja miten tunnen seuran omakseni. Viime kuussa pidin kausikortin ostamista hyvin todennäköisenä. Nyt vain todennäköisenä johtuen juuri siitä, että en ole saanut oikein kosketuspintaa seuraan.