Eikä mulla ole mitään tarvetta piikitella ketään. Jotenkin vaan omaan silmään näyttää, että Jussi ei ole oppinut virheistään yhtään mitään, ja kaikki mediassa olleet jutut on ihan pelkkää sanahelinää.
Ja mitähän virheitä se on nyt taas tehnyt? Ja mitä medialle antamia lupauksia se on pettänyt?
Ja jotenkin vaan hieman alkaa nyppimään se, että Jussi huutelee yhteisöllisyyden perään julkisuudessa, mutta yhteisöllisyyden luomiseen ehkä kriittisimmät viiteryhmät - tällä hetkellä esimerkiksi BJR ja BFC - tuntuu olevan aika täysin pimennossa asioista.
Onko siis BJR ja BFC kritisoineet Jussia siitä, että heidät on jätetty pimentoon asioista, kun yritetään kiireaikataululla rakentaa uutta seuraa pystyyn? Se on mennyt minulta ohi. Ja jos nämä viiteryhmät tässä tilanteessa, kiukuttelevat informaation puutteesta, niin laskee molempien osakkeet ainakin mun silmissä.
Se mitä olen itse median kautta tihkuvia tietoja liimaillut kokoon, niin pikku hiljaa, soppari sopparilta asiat ovat edenneet. Mutta varmistuneiden sopparien määrää kun katselee, niin en yhtään ihmettele, ettei vielä ole tultu torvia töräytellen julkisuuteen esittelemään ensi kauden joukkuetta (jolla ei ole vielä nimeä). Ja kuka sitä edes näiden futiksen EM-kisojen alla huomaisi, vaikka olisivat tulleet. Sun mielestä ehkä virhe, mutta jos itse olisin päätöksiä tekemässä, niin en minäkään tulisi julkistamaan vajaamiehistä ensi kauden joukkuetta tässä EM-kisojen aikana. Ymmärrän, että "kaikkimulletässähetinyt"-luonteita asia ahdistaa suuresti, mutta asioita kannattaa tarkastella pitemmällä tähtäimellä.
Netin keskustelupalstoilla tai Facebookissa ei ole järkeä lähteä mitään huutoäänestyksiä järjestämään, mutta jos puuhastellaan yhteisölliseksi haluttavan kokonaisuuden sisällä omia yksinään, ei ole mikään ihme, jos kritiikkiä julkistusten hetkellä tulee niin sisältä kuin ulkoa.
Jälleen asia jossa olemme täysin eri mieltä. Nimiäänestykset ovat olleet erittäin hyvä idea, ja keränneet nostetta seuraavaa kautta varten. Näin paljon ei yhteisö ole koskaan päässyt vaikuttamaan espoolaisen jääkiekkoseuran asioihin. Mutta toisia ei vaan voi miellyttää. Ensin kritisoidaan, että Jussi tekee asiat oman mielensä mukaan, eikä kuuntele muita. Ja sitten kun se yrittää kuunnella muita - vieläpä isoimpia some-kanavia käyttäen, niin siinäkään ei ole mitään järkeä.