Agnostikot nyt ovat vaan nynnyjä ateisteja.
Kauniisti sanottu. Mä olen just toi tommonen jos saa valita.
En väen väkisin halua etsiä jotain ristiriitaisuuksia, mutta en saa kiinni tuosta jokotaista. Olenko subjekti vai objekti? Minä vastaan että tietenkin olen subjekti, mutta vähintään joku prosenttiosuus tietoisuudestani on sitä kun katson touhua yläviistosta. Silloin voi nähdä tapahtuneen tapahtuvan vaikkei mua olisi ikinä syntynytkään tai koripallopalloa keksitty.
Mutta tällaiset ajatelmat taitavat mennä enemmän filosofian ja/tai mielenterveysongelmien piiriin kuin teologian.
Nyt meni liian sekavaksi jo tuo, joten yritän niputtaa ja tiivistää ja onhan tässä yö nukuttukin ja ajatus ehtinyt muhia.
Eli jos joku yhteisö on määrittänyt että tämmöinen binäärikysymys on hyvä niin mennään sillä. Vastaukseni on siis edelleen tuo jo äänestämäni "ei". Tämähän on tosi helppoa nyt kun osaa.
Jos schrödingerin kissa tulee puistossa vastaan niin taon tämän yksinkertaisen ajatuksen senkin tyhmään kalloon. Hitto kun pitää tehdä yksinkertaisista asioista filosofisen mutkikkaita: se on miau tai nada!
@Vintsukka Vielä tuohon olisiko meillä jotain yksisarvisministereitä jos ihmisten annettaisi vapaasti ja mielipuolisesti äänestellä niin ei kai sitä voi kun toivoa, ettei yhteiskuntia sellaisilla perusteilla rakenneltaisi. Tai jos niin tehdään niin siinähän fiksu kansa saa sitten ansaitsemansa ministerit ja yhteiskuntamallin. Tässä kyllä syyttäisin enemmän tällaisen doobeilun mahdollistavaa järjestelmää kuin perähikiän teppoo ja lissuu.
Se studiokeskustelu Enqvistin ja yksisarvismeedion kanssa: luuleeko Kari parantavansa yhteiskuntaa kun se yrittää nolata sitä noitaa siinä? Luuleeko se, että nyt kaikki tajus että nämä veijarithan ovat ihan huijareita ja ne vie tyhmien rahat? Kari saa varmaan selkääntaputtelut jo olemassa olevalta fanikunnaltaan, mutta samalla suututtaa toisinajattelijat entistä kovempaan vastustukseen. Tykkään Enqvististä kun se höpisee niitä kosmologiajuttuja, mutta yhteikunnallisena ajattelijana tollainen koulukiusaaja (->yksisarviskiusaaja) ei saa multa ihailua. Luulisi hänen fiksuna miehenä tajuavan psykologiastakin jotain, että tälla tavalla tyhmän kansan mieltä ei saa muutettua.
Menipä taas vähän horinaksi. Mutta siis: en usko jumalaan, olen jonkinlainen agnostikko ja ihminen saa valita antaako fyffensä tampereen terolle, päiviräsäselle, yksisarviselle vai yliopistolle. Nyt on rotsi tyhjä taas.