Uskotko Jumalaan?

  • 1 335 165
  • 14 406

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jatkanpa vielä hieman koska tuli tänään hyödynnettyä vapaamatkustajana evl:n palveluita. Saatoin appiukon iltapäivällä mullan lämpöön, rauha hänen muistolleen. Melkein kävi niin, että varsin vaikuttavan sukujuhlan ja huolella suunnitellun atmosfäärin onnistui pilaamaan tuo ylensyönyt naispappi, joka latteuksillaan ja kliseillään kykeni pudottamaan tilaisuuden tunnelatausta pahemmin kuin imurivaihteeseen juuttunut kotijoukkueen molari. Herrajjumala, että oli pateettinen akka. Missä helvetin kopiohuoneessa nuo huonoakin heikommat puheet monistetaan ja onko evlutilla jokin kehnojen sanontojen keräilykerho, josta nämä "lakoontunut vilja, laumastaan eksynyt lammas ja korsi joka ei enää koskaan nouse" pullahtavat pilaamaan hengitysilmaa? Kappeli oli aivan OK, musiikki toimi aivan täysillä ja ihmisillä oli vainajaa muisteleva arvokas olotila...kunnes tämä tilannetajun aurajoki avasi suunsa. Huh, täytyy sanoa, että hyvät maahanpanijaiset onnistuivat jälleen kirkosta huolimatta. Kaikki olivat huojentuneita kun tuo liperileena saatiin saateltua ulkoilmaan.

Sitä ulkokultaisuutta, ja päälle liimattua mukana elämistä!! Voi tätä aikaa!

P.S. Sitä otsikossa kyseltyä kosmista voimaa ei näkynyt eikä kuulunut. Tosin kannettava kaverikaan ei ollut niitä puhtoisimpia. Silti loistoappi, tuoppi hänelle!
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Viestin lähetti Kale
Minä uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan.
Hän on kuollut puolestani, että minulla olisi iankaikkinen elämä.

"Armosta on Jumala meidät pelastanut antamalla meille uskon. Se ei ole lähtöisin meistä, ettei kukaan voisi ylpeillä."

Ihminen itsessään ei siis Usko Jeesukseen vaan mielummin vaikka pölynimuriin. Kuitenkin me kaikki etsimme totuutta, koska meillä on sisäinen kaipuu Jumalan puoleen. Se on meidän sisällä, ihan jokaisen.
Syvällä sisimmässäsi tiedät olevasi iankaikkinen olento, Jumalan luoma.

Jumala on luonut sinut rakkautensa kohteeksi ja enemmän kuin mitään muuta kaipaa sinua. Syntisen ihmisen pelastumiseksi Jumala antoi ainoan poikansa kuolla ristillä. Hän teki sen sinun tähtesi.

Yhteenveto: Jeesus kuoli puolestasi ristillä, uskot sitä tai et!
Jeesus rakastaa sinua, halusit tai et!
Jeesus tarjoaa sinulle iankaikkisen elämän armolahjaa, otat sen vastaan tai et.


Varmaan tällä palstalla mainittua, mutta sanon kuitenkin. Voit rukoilla Jumalaa antamaan sinulle uskon ja Hän sen tekee aivan varmasti. Kun ymmärtää oman pienuutensa Kaikkivaltiaan Jumalan edessä käsittää että Minä en voi ymmärtää, mutta anna sinä Jumala minulle vastauksia.

Jumala vastaa sinulle, luota vain häneen!

Aamen. Voisiko asiaa selkeämmin ja paremmin ilmaista. Yhdyn täysin Kalen tiivistämään sanomaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Kale
Jumala vastaa sinulle, luota vain häneen!

Andy Warholilla oli puhelinyhteys jumalaan, mutta kukaan ei ole vielä antanut minulle sitä numeroa - löytyisikö sinulta, Kale?
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Ohmi
Andy Warholilla oli puhelinyhteys jumalaan, mutta kukaan ei ole vielä antanut minulle sitä numeroa

Ilmeisesti salainen, koska ei löytynyt myöskään puhelinluettelosta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Kale
Minä uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan.
Hän on kuollut puolestani, että minulla olisi iankaikkinen elämä.

Minä uskon Aurinkoon, uskoni mukaan Aurinko tulee vuosimiljardien kuluttua kärventämään lopulliseen tuhoon tämän rähjäisen pallon eikä kukaan tältä tuholta pelastu.

Jumalasi ei ole luonnut minua, jumalasi ei ole antanut eloa minulle, ilman Aurinkoa ei minua olisi olemassakaan - ilman Aurinkoa olisimme jääneet syntymättä - Aurinko on siis minun jumalani ja näin on hyvä.

vlad.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Viestin lähetti Kale
Kuka on luonut auringon?
Mun faija.

Oikeasti ihmettelen edelleen, miksi kaiken takaa pitäisi löytyä jotain ajattelevaa, järkevää, persoonallista. Miksei kaikki ole vaan voinut sattumalta "nyrjähtää" paikalleen, kuten niin moni asia elomme piirissä jatkuvasti tekee? Miksi elämällä pitäisi olla jokin ennalta annettu "opetus"?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti vlad
Kuka on luonut jumalan?

vlad.

Kaiken takana on nainen, kaiken takana on pakkaus. Vai oliko se kaapin takana? Lampaan takana on paimen, seinän takana on naapuri, taulun takana on naula.

Mutta ihan aikuisten oikeesti Kale voisi vastata tuohon vladin kysymykseen... aihe sattuu kiinnostamaan muitakin muitakin. Siis kuka on luonut Jumalan?
 

timosusi

Jäsen
Viestin lähetti rapster
Mun faija.

Oikeasti ihmettelen edelleen, miksi kaiken takaa pitäisi löytyä jotain ajattelevaa, järkevää, persoonallista. Miksei kaikki ole vaan voinut sattumalta "nyrjähtää" paikalleen, kuten niin moni asia elomme piirissä jatkuvasti tekee? Miksi elämällä pitäisi olla jokin ennalta annettu "opetus"?

Ähäkutti, mun faijapas tekee isompia aurinkoja.


Luulisin että ihmisen on vähän paha mennä oman itsetuntonsa takia sanomaan, että olisikin vain vähäpätöistä sattuman satoa. Tokihan ihmisen pitää itsensä mielestä olla jotain muuta kuin pelkkä luonnonoikku.


Itse en tähän mennessä ole nähnyt mitään syytä uskoa jumalaan.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Laupeus vain heille, jotka Herran rauhassa vaeltavat.

Itse olen hyvin skeptinen henkilö tässä asiassa. Tai ehkä uskon johonkin ylempään, mutten siihen, mitä minulle on pakkosyötetty liian monta vuotta. Eli kristinuskoon.

Hieman pistää hymyilyttämään nämä uskovaisten perustelut. Kiertelyä ja kaartelua. Toisaalta, uskonasiat ovat sellaisia, joita ei konkreettisesti voi todistaa. Eräs lestaadiolaisopettaja lausui aikanaan näin: "Se mitä ihminen ei tiedä, sitä ei ole tarkoitettu tutkittavaksi". Kyseessä oli joko avaruus tai evoluutiokeskustelu.

Mun puolesta jokainen uskokoon omalla tavallaan, kunhan antaa muiden uskoa/olla uskomatta mihin haluavat.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Odotinkin suurin piirtein tämän kaltaista näppärää vastakysymystä. Valitettavasti sinun eikä minun ymmärrykseni riitä käsittämään sitä että Jumala on ollut aina.

Eli myönnät, että et oikein ymmärrä asioita ja silti olet varma asiastasi? Tulee vähän mieleen eräs Juha Kettunen

Eikös tuossa vähän ole sellainenkin mahdollisuus, että et oikeastaan välttämättä ymmärrä sitä, että Jumala ei olekaan ollut aina?

On ihaltavaa, miten uskovaiset kykenevät sujuvasti suojautumaan "ymmärtämättömyyden" verhon taakse ja sitten oikein ihmettelevät, mikseivät toiset tahdo iskeä nauloja silmiinsä ja leikkiä sokeata.

Ymmärrys tulee yksin Uskon kautta

Juurihan sanoit, ettet ymmärrä.

Niin kuin aikaisemmin kirjoitin, ihminen uskoo mielummin vaikka pölynimuriin kuin Jeesukseen, onko se kuitenkaan vastaus syvimpään Jumalan kaipuuseen, sen tiedät vain sinä itse sydämessäsi

Luulisi nyt, että oikeaan Jumalaan uskottaisiin voimakkaammin-> pölynimuri on jumalallisempi kuin Jeesus.

Juu minäkin olen ihan tyytyväinen aurinkoon ja toisinkuin sinun Jumalasi, aurinko ei syyllistä minua synteihin jotka ovat tapahtuneet ennen syntymääni, aurinko ei pakota minua temppuilemaan hänen tahtonsa mukaan, jotta voisin pelastua hänen aiheuttamastaan synnistä.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Juu ei

Jumala on historian kuluessa asunut taivaankannessa ja vuorenhuipuilla mutta modernin tieteen ja teknologian edetessä näköhavainnot ovat ollet hiljaisempia.

Eli ei kiitos meikäläiselle tätä joutavaa keskiaikasettiä. Ennemmin uskon pallomme ja elämänmuotomme olevan mikroskooppisen bakteerikoostuman jättimäisen avaruuskaniinin paksusuolen pinnalla.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Kale
Odotinkin suurin piirtein tämän kaltaista näppärää vastakysymystä. Valitettavasti sinun eikä minun ymmärrykseni riitä käsittämään sitä että Jumala on ollut aina.

Yhtälailla voidaan sanoa, ettei sinun (tai minun) ymmärrykseni riitä käsittämään sitä, että maailmankaikkeus on syntynyt alkuräjähdyksessä.

Mikä on tämä "aina", jonka jumala on ollut olemassa? Eikö ole ollut aikaa ennen jumalaa, eikö ole aikaa jumalan jälkeen?

Ymmärrys tulee yksin Uskon kautta!

Oletko kuitenkaan tyytyväinen tähän aurinkoon Jumalanasi vai haluatko vain olla eri mieltä?

Aurinko jumalana on vertauskuva, voisin ilmaista asian toisin, minulle mikään ei edusta varsinaista "jumaluutta" mutta jos käytetään sanaa "jumala", tuolloin Aurinko vertauskuvallisena viittauksena alkuräjähdykseen olkoot minulle jumaluutta osoittava voima.

Kirjoitat ymmärryksen tulevan uskon kautta, mutta kuten varjo tuossa yllä jo huomioi, kirjoitat kuitenkin jumalan olevaisuuden olevan ymmärryksesi ulkopuolella. Kumpi vai kampi?

Niin kuin aikaisemmin kirjoitin, ihminen uskoo mielummin vaikka pölynimuriin kuin Jeesukseen, onko se kuitenkaan vastaus syvimpään Jumalan kaipuuseen, sen tiedät vain sinä itse sydämessäsi.

Ei ole kaipuuta; ei ole uskoa. On vain halu tietää - tieto on uskon pahin vihollinen.

vlad.

edit: lisäys.
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Kale
Odotinkin suurin piirtein tämän kaltaista näppärää vastakysymystä. Valitettavasti sinun eikä minun ymmärrykseni riitä käsittämään sitä että Jumala on ollut aina.




Jos Jumala on ollut aina olemassa, niin mitäs äijä on duunaillut ennenkuin päätti omaksi ilokseen (ilmeisesti) luoda ihmisen? Luulisi että ikuisuus on pitkästytävää ilman mitään ihmeempää tekemistä, joten onko mahdollista että Jumala on ennen ihmistä luonut huvikseen muita älyllisiä sivilisaatioita ympäri maailmankaikkeutta. Jumalahan kuitenkin loi koko maailmankaikkeuden, vai? Missäs Jumala sitten oli ennenkuin se maailmankaikeus oli luotu?

Sanoit, että ymmärrys näihin asioihin tulee vain uskon kautta. No, ymmärrätkö sinä edellä kysymäni asiat? Uskovaisena siis ymmärrät, joten selitäpä ne samantien.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kannattaa tutustua tähän sivustoon, antaa aika hyvän kuvauksen uskovaisten psyykeestä ja asennoitumisesta elämän ongelmiin.

Paras on tietenkin se, että jos raiskattavana oleva nainen ei huuda apua, hänet on kivitettävä aviorikoksen tekijänä.
Fundies say..what?
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Tylsää töissä, tulipahan eksyttyä tällaiseenkin ketjuun. Ihmetyksekseni ketju olikin pysynyt suhteellisen asiallisena.

Ja sitten vielä kirjoitankin tällaiseen ketjuun.

Itse en usko mihinkään Jumalaan. Siinä omassa maailmankuvan muodostusvaiheessa minuun vaikutti ehkä kaikkein eniten Desmond Morrisin (tjsp) kirja Alaston apina, jossa Morris selittää uskontojen synnyn ja olemassaolon evoluution kautta. Eli ihminen on apinoiden kanssa samaa kehityshaaraa. Eri apinalajeille on hyvinkin tyypillistä, että laumalla yksi hyvinkin yksinvaltainen johtaja. Ihmisen kehittyessä, 'laumojen' koon kasvaessa ja ratkaistavien ongelmien muuttuessa monimutkaisemmiksi tarvittiin tällainen yliluonnollinen laumanjohtaja toisaalta johtavien yksilöiden vallan pönkittämiseksi toisaalta lauman säilymiselle välttämättömän moraalikoodiston perustelemiseksi.

Toivoisin, että kaikki vielä omaa elämänkatsomustaan etsivät lukisitte tuonkin kirjan. Vaikkapa sen Raamatun rinnalla. Se itsesuggestio ja mystiikkaan vivahtavissa oloissa rippikoululeireillä aikaan saatu joukkokääntymys kun tuntuu minulta niin iljettävältä.

Usko on varmasti monelle entiselle narkkarille tai vastaavalle varmasti se vaarattomin huume, mutta minua säälittävät nämä omia virheitään ja epäonnistumisiaan fraasilla 'se oli Jumalan tahto' selittävät ihmiset.

Ko. kirjassa on muitakin ihan mielenkiintoisia teorioita mm. siitä miksi naiset käyttävät huulipunaa. Mutta siitäkään kirjasta ei löydy vastausta kaikkiin mahdollisiin asioihin, paitsi jos tekee Morrisista Jumalan.

t. Hanu
 

Unelma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miten se nyt meni? Jokainen joka uskoo Jumalaan saa iankaikkisen elämän? Kristinuskoa levitetään siksi,että jokaisella on oikeus pelastua? Entä ne ihmiset jotka eivät saa "tilaisuutta" kuulla kristinuskon Jumalasta? Tai ne jotka ovat juutalaisia, muslimeja, ym. Miten heille käy? Sanokaa mitä mieltä ootte? Onko kristinusko se yksi ja ainoa oikea uskonto?

Itse uskon, että on olemassa jotain ihmistä suurempaa ja kuoleman jälkeen on elämää, mutta en vain osaa uskoa enää Jumalaan ja Jeesukseen. Ala-asteella kun se kaikki oli vielä helppoa, uskoin mutta se kaikki katosi minulta yläasteelle mennessä.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Viestin lähetti Kale
Miettikää nyt tätä stooria... Juutalainen mies syntyy neitsyestä, parantaa sairaita ja opettaa viisaammin kuin kukaan ennen tai jälkeen Hänen, kuolee ristillä, sovittaa maailman synnit, sinä pääset taivaaseen.

...

Joku viittasi alkuräjähdykseen, niin se on jo pelkästään matemaattinen mahdottomuus että mitään elollista syntyisi vahingossa jostain elottomasta. Sen on tiede todistanut. Niin kuin aina, tiede kumoaa itse itsensä.

Jumalalle maailman luominen on pikkujuttu. Hänelle mikään ei ole mahdotonta. Onhan Hän Jumala ja näyttänyt meille itsensä toteen Jeesuksessa Kristuksessa tulemalla maan päälle.

Vahvaa itsetekemisen tuntua Kalen jutuissa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Kale
Miettikää nyt tätä stooria... Juutalainen mies syntyy neitsyestä
Mitenkään keskusteluun sen kummemmin osallistumatta, haluan kuitenkin puuttua tähän kohtaan. Olen lukenut jostain, että kyseessä on ihan perinteinen epätarkka käännös. Koska en ole myöskään kielitieteilijä, en painanut sanan alkuperää merkille. Mutta se sana, mikä on nykykielellä käännetty meidän ymmärtämäksemme neitsyeksi, olisi aikaisemmin tarkoittanut ainoastaan nuorta naista.

Alkuräjähdys vai käännösvirhe? Kas siinäpä pulma.

Minäkin olen muuten kiinnostunut kuulemaan, kuka/mikä on luonut Jumalan. Ja miksi erivärisillä ihmisillä on eri jumalat?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
juuh kuten DanC huomauttikin niin trollihan tämäkin tuntuu olevan. Menee vähän sekaisin jo nuo konseptit tuossa.
Pelottavaa kuitenkin on se, että näitä "Kaleja" on maailmassa ihan oikeastikin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Ossi
Mutta se sana, mikä on nykykielellä käännetty meidän ymmärtämäksemme neitsyeksi, olisi aikaisemmin tarkoittanut ainoastaan nuorta naista.

Muissakin uskonnoissa on vähän samanlaisia ongelmia. Muslimithan (tarkoituksena ei ole yleistää, siispä jotkut heistä) ovat valmiita itsemurhaiskuihin osittain paratiisilupausten vuoksi. Uutisen lukemisesta on jo tovi aikaa, joten ihan sanatarkkaan en juttua muista, mutta koitetaan. Kun tuolla paratiisissa pitäisi Koraanin mukaan odotella marttyyreita joku tusina neitsyitä, niin tuon tulkinnan mukaan alunperin sillä sanalla on tarkoitettu viikunoita (vai oliko rusinoita, whatever)... No, onhan se melkein sama asia kuitenkin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti varjo
juuh kuten DanC huomauttikin niin trollihan tämäkin tuntuu olevan. Menee vähän sekaisin jo nuo konseptit tuossa.
Pelottavaa kuitenkin on se, että näitä "Kaleja" on maailmassa ihan oikeastikin.

Mitäs pelottavaa siinä on, että on antanut elämänsä Jeesukselle?Silloin oppii rakastamaan kaikkea ihan erinlailla kuin ennen, koska Jeesus on rakkaus. Silloin rakastaa ihan tuntemattomiakin ihmisiä ja tekee Jumalan tähden työtä vähäosaisempien ihmisten auttamiseksi. Mitä pelottavaa voi olla, että rakastaa Jumalaa ja rakastaa lähimmäistä? Jumala on rakkaus ja rakkaudessa ei ole pelkoa, mutta kun elää paholaisen vallan alla, niin silloin elämässä on kaikenlaisia pelkoja. Jumala on esimerksiksi minua muuttanut niin paljon puolessa vuodessa, että se on ihan käsittämätöntä, eli siis minä joka olen vain vajavainen ihminen, en sitä pysty täysin käsittämäänkään.

Mutta tiedän, ettet sinä voi vielä ymmärtää Jumalan voimaa ja rakkautta, koska et vielä ole ottanut Jeesusta sinun sydämeesi. Tästä asiasta puhuu myös Raamattu.

1Kor 2:14 Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hn ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla.

Toivottavasti joskus sinäkin tulet siihen tilanteeseen, että otat vastaan Jumalan pelastuksen. Sillon vasta huomaat kuinka totta kaikki on.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ck:

Luepas niitä juttuja antamastani linkistä niin kenties huomaat mistä puhun.

Ja peloittavaa on se, että jotkut voivat jättää järjen ja logiikan täysin pois kuvasta ja totella miltei sokeasti pastoriaan tms., joka "tietenkin" edustaa Jumalan sanaa.
Usko on niin vahva hallusinogeeni, että sitä on helppo käyttä hyväkseen.
Siinä missä Suomessa se rajoittuu toisten ihmisten häitten pilaamiseen niin muualla päin lennellään lentsikoilla pilvenpiirtäjiä päin.

Tai noh, onhan sitä pedofiliaa Suomessakin esiintynyt, hurskaitten uskovaistenkin keskuudessa. Ja kun uskontoon liittyy yhteisöissä usein se salailu niin soppa on valmis.

Jokainen uskokoon mihin haluaa, mutta pitäköön muut, mukaanlukien lapsensa, erossa omasta uskostaan.
Jos lapset tahtovat sitten vanhemmiten uskoa niin sitten he alkavat, ei lapsia tarvitse manipuloida uskoon ja sitten kun lapsi mahdollisesti hylkää uskon, niin katkaistaan kaikki siteet tuohon luopioon. Mikäs sen rakastavampaa kuin potkia penska pihalle, sen takia ettei lapsi pidä vanhaa paimentolaisten iltanuotiokirjaa minään erityisenä juttuna.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Ck
Mitäs pelottavaa siinä on, että on antanut elämänsä Jeesukselle?Silloin oppii rakastamaan kaikkea ihan erinlailla kuin ennen, koska Jeesus on rakkaus.

Sen pelon tajuaa, kun katselee sitä toimintaa ei-uskovaisen silmin. En viitsi sen tarkemmin alkaa erittelemään asioita, koska se ei hyödytä - en kuitenkaan ymmärrä kun katson asiaa ilman Jeesusta sydämessäni.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vaikka tätä ei minulle osoitettukaan...

Viestin lähetti Ck
Mitäs pelottavaa siinä on, että on antanut elämänsä Jeesukselle?Silloin oppii rakastamaan kaikkea ihan erinlailla kuin ennen, koska Jeesus on rakkaus. Silloin rakastaa ihan tuntemattomiakin ihmisiä ja tekee Jumalan tähden työtä vähäosaisempien ihmisten auttamiseksi. Mitä pelottavaa voi olla, että rakastaa Jumalaa ja rakastaa lähimmäistä? Jumala on rakkaus ja rakkaudessa ei ole pelkoa, mutta kun elää paholaisen vallan alla, niin silloin elämässä on kaikenlaisia pelkoja. Jumala on esimerksiksi minua muuttanut niin paljon puolessa vuodessa, että se on ihan käsittämätöntä, eli siis minä joka olen vain vajavainen ihminen, en sitä pysty täysin käsittämäänkään.

En uskokaan, että varjonkaan mielestä siinä on mitään pelottavaa jos joku omassa yksityisyydessään avaa sydämensä Jeesukselle ja jumalalle. Pelottavaa sen sijaan on siinä, että varsin moni sydämensä Jeesukselle ja jumalalle avanneista lähtee opettamaan (raamatun oppien mukaan) oppejaan ainoina oikeina totuuksina muille ihmisille, käyttäen heidän hädänlaista tilaa hyväkseen, manipuloimalla heitä, huomioimatta kieltäviä vastauksia, kokonaisuudessaan toimimalla kuin lähimmäisen rakkaus olisi heille tyystin vieras käsitys.

Voidaanko sellaista auttamista pitää pyyteettömänä jossa vastaanottajan hädänalaista tilaa käytetään hyväksi oman aatteen levittämisessä, esimerkkejä löytyy niin kehitysmaista kuin koto-Suomestakin.

Kysypä sellaiselta joka on uskonnon uhri, onko Jumalassa ja lähimmäisen rakkaudessa mitään pelottavaa? Voidaan sanoa, että heidän elämänsä uskonto on saastuttanut ja jopa tuhonnut. Onko tämä sitä lähimmäisenrakkautta?

Toivottavasti joskus sinäkin tulet siihen tilanteeseen, että otat vastaan Jumalan pelastuksen. Sillon vasta huomaat kuinka totta kaikki on.

Minä toivon ettei minun sydämeni kuunaan aukea kristilliselle jumalalle, (tai muullekaan jumalolennolle sitä Aurinkoa lukuunottamatta). Minä en halua uskonnon saastuttavan mieltäni ja ruumistani, minä en halua tunnustaa uskoa jonka varjolla on tuhottu lukuisia sivilisaatioita. Tämän uskonnon tunnustaminen tarkoittaisi minulle samalla kaikkien sen nimissä tehtyjen vääryyksien hyväksymistä.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös