Viestin lähetti Hielo
Olen halukas löytämään Jumalan, mikäli sellainen on olemassa, mutten ole valmis tekemään asian eteen juuri mitään, koska en tiedä, onko tätä olemassa. Tässäpä tämä meikäläisen dilemma tiivistettynä. Miten toimia? Tällä hetkellä tunnen olevani umpikujassa, jonne Jumalalla ei pääsyä ole. Tässä ei edelleenkään ole pätkääkään halveksuntaa, vinoilua tms.
Eipä siihen muuta tarvita kuin sitä, että pyydät Jeesusta tulemaan sinun sydämeesi Pyhän Henkensä kautta ja uskoa siihen, että Jeesus on kuollut ristillä sinun puolestasi ja Hän on pelastaja.
Tämän seuraavan tekstin on kirjoittanut Nicky Gumbel, koska tämä kertoo asian todella hyvin, niin kirjoitan sen tähän.
MITÄ MEIDÄN ON TEHTÄVÄ?
Uuden testamentin mukaan meidän on tehtävä jotain ottaaksemme vastaan lahja, jota Jumala tarjoaa. Kyse on uskon teosta. Johannes kirjoittaa "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16). Uskominen itsessään on uskon teko, joka perustuu siihen, mitä me tiedämme Jeesuksesta. Se ei ole sokeaa uskoa. Se on luottamista Henkilöön. Jollain tavoin se muistuttaa sitä uskon tekoa, jonka morsian tai sulhanen tekee vastatessaan hääpäivänä "Tahdon". Tavat, joilla ihmiset ottavat uskon askeleen vaihtelevat, mutta haluan seuraavaksi kuvailla yhden tavan, jolla voit sen tehdä juuri nyt. Yhteenvetona sen voi esittää kolmella sanalla:
a) Anteeksi
Sinun on pyydettävä Jumalaa antamaan anteeksi kaikki väärät teot, joita olet tehnyt, ja käännyttävä pois kaikesta siitä, minkä tiedät vääräksi elämässäsi. Tätä Raamattu tarkoittaa sanalla "parannus".
b) Kiitos
Me uskomme, että jeesus kuoli puolestamme ristillä. Sinun täytyy kiittää Häntä siitä, että Hän kuoli puolestasi ja tarjoaa sinulle ilmaiseksi anteeksiantamuksen lahjaa, vapautta ja Henkeään.
c) Tervetuloa
Jumala ei koskaan pakota meitä seuraamaan Hänen tahtoaan. Sinun täytyy ottaa vastaan Hänen lahjansa ja kutsua Häntä asumaan sinuun Henkensä kautta. Jos sinä haluat suhteen Jumalaan ja olet valmis tunnustamaan nuo kolme kohtaa, voit rukoilla tämän hyvin yksinkertaisen rukouksen ja aloittaa siten suhteesi Jumalan kanssa:
"Herra Jeesus Kristus, anna minulle anteeksi kaikki väärät teot ja synnit joita olen tehnyt elämässäni. (Voit käyttää tässä hetken ja pyytää anteeksiantamusta niihin tiettyihin asiohin, joita juuri tällä hetkellä on omallatunnollasi). Olen pahoillani näistä asioista. Käännyn nyt kaikesta siitä, minkä tiedän vääräksi. Kiitos, että kuolit puolestani ristillä, niin että minä voin saada anteeksiantamuksen ja vapauden. Kiitos, että tarjoat minulle anteeksiantamusta ja Henkesi lahjaa. Otan lahjan vastaan nyt. Tule minun elämääni Pyhän Henkesi kautta ollaksesi kanssani iankaikkisesti. Kiitos Herra Jeesus, Aamen."
MITÄ SEURAAVAKSI?
1. Kerro Jollekin.
On tärkeää, että kerrot päätöksestäsi jollekin vahvistaaksesi sitä. Usein käy niin, että asiasta tulee sinulle todellisuutta vasta, kun olet kertonut siitä jollekulle. On ehkä parasta aloittaa kertomalla henkilölle, jonka uskot ilahtuvan uutisista!
2. Lue Raamattua.
Kun olemme ottaneet Jeesuksen vastaan ja asettaneet luottamuksemme Häneen, eistä tulee Jumalan lapsia (Joh. 1:12). Hän on meidän taivaallinen Isämme. Kuten kuka tahansa isä Hänkin haluaa läheisen suhteen meidän kanssamme. Me kehitämme suhdetta kuuntelemalla Häntä (pääasiassa Raamatun kautta) ja puhumalla Hänelle rukouksissamme. Raamattu on Jumalan sanaa. Sinun on ehkä helpointa aloittaa lukemalla päivittäin muutamia jakeita Johanneksen evankeliumista. Pyydä Jumalaa puhumaan sinulle lukemasi kautta.
3. Puhu Jumalalle päivittäin (rukoile).
Seuraava lista on ollut minulle suureksi avuksi:
T- tule ylistäen Jumalan eteen, kiitä Häntä siitä, kuka Hän on ja mitä Hän on tehnyt.
E- esirukous, rukoile itsesi, ystäviesi ja muiden ihmisten puolesta.
O- ole kiitollinen terveydestä, ystävistä, perheestä jne.
T- tunnustus, pyydä Jumalalta anteeksiantamusta kaikesta, mitä olet tehnyt väärin.
4. Liity elävään seurakuntaan.
Seurakunta on ensisijaisesti joukko kristittyjä, jotka kokoontuvat yhdessä ylistämään Jumalaa, kuuntelemaan sitä, mitä Jumala haluaa heille sanoa, rohkaisemaan toisiaan ja ystävystymään. Seurakunnan tulisi olla mielenkiintoinen paikka käydä!
Elokuun 16. päivä vuonna 1974 rukoilin ensi kertaa elämässäni vastaavan rukouksen kuin sivulla 22. Se muutti elämäni. Se on paras ja tärkein koskaan tekemäni asia. Luotan, että se on sitä myös sinulle!
------------------------------------------------------------------------------------
Minä siis rukoilin vastaavan rukouksen Helmikuun 6 päivä vuonna 2004 ja se oli paras ja tärkein koskaan tekemäni asia.
Siinä ei hirveästi tarvitse tehdä kunhan vaan sydämestään uskossa rukoilee tuon rukouksen ääneen vaikka omassa sängyssään pimeässä huoneessa tai istualtaan siinä tietokoneen vieressä. Kun sitten ymmärrät sen, että Jumala on sinut armostaan pelastanut, niin tajuat myös, että olet tullut uskoon. Jumala alkaa muokkaamaan sinua pikkuhiljaa, eli kaikki ei välttämättä tapahdu hetkessä. Jatka rukoilemista ja raamatun lukemista, niin huomaat löytäväsi sieltä yhtäkkiä totuuden. Pyhä Henki sinussa tulee avaamaan sinulle tuota raamatun tekstiä.