Viestin lähetti Sistis
Tämä on taas näitä käsityseroja meidän välillämme, mutta en ole itse ihan tuota mieltä.
Johtunee siitä, ettet tunne asiaa riittävän tarkasti.
Evoluutiossa on myös paljon selvittämätöntä ja vielä avointa. Moni asia evoluutiosta on jo osoitettu toimivaksi tieteellisesti, mutta avointa on vielä melkoisesti.
Ei, mistä ihmeestä sinä puhut nyt?
Kai nyt sentään sen tiedät, ettei evoluutio käsittele abiogeneesiä?
Synteettinen evoluutioteoria on toki teoria, mutta kuten fysiikankin teoriat, sen muutokset eivät merkitse mitään itse evoluutiolle, joka on kuin painovoima, tai sähköteekkarille tutumpi sähkökenttä.
Evoluution ongelmat liittyvät lähinnä siihen, että koska pehmeitä elimiä ei säily, on vaikea selvittää tarkasti kaikkia kehitysaskeleita.
Kuitenkin simulaatioilla ja tarkastelemalla vaikkapa bakteerien kehitystä (joitten sukupolvet ovat ajallisesti varsin lyhyitä) voidaan havaita, miten evoluutio todellakin toimii.
Tämän vuoksi siis tässä tapauksessa evoluutio (ainakin kohdallani) on lähempänä uskonasiaa, kuin aivan sataprosenttista tieteellistä todistusta. Mutta tuonkin uskon olen saanut tieteellisesti todistettujen havaintojen pohjalta.
Niin, tokihan evoluutioon voi sitten tahtoa uskoa, mutta kuten kerran sanoinkin, insinöörien joukossa kreationisteja on varsin paljon suhteessa muihin tieteenaloihin.
Omaa tietämättömyyttä ei kuitenkaan kannata sotkea johonkin tieteelliseen teoriaan.
Suomenkielistä kirjallisuutta löytyy runsaasti, mutta iso ongelma on se, että uudet genetiikan havainnot ovat muuttaneet kenttää ja vanhat kirjat eivät tarjoakaan up-to-date tietoa.
Talkorigins
Tuolta löytyy vaikkapa alkua, lontooksi tosin.
Jos sinulla on niitä avoimia kysymyksiä niin esitä niitä toki sfnet.keskustelu.evoluutiossa niin joku minua asiat paremmin hallitseva vastannee.