USA:n sisä-, ulko- ja talouspolitiikka

  • 164 496
  • 1 478
Menee toistoksi, mutta pakko edelleen jälkiviisaana todeta, että olisihan tuo pitänyt arvata, että jenkeissäkin öyhötys toimii kun kaikupohjaa on vielä enemmän kuin meillä, jossa perusopetus on huomattavasti tehokkaampaa ja poliittinen ilmasto vasemmistolaisempi. Mutta eipä sitä osannut arvata. Ihmiskunnan tyhmyys onnistuu aina yllättämään.
 

Morgoth

Jäsen
Menee toistoksi, mutta pakko edelleen jälkiviisaana todeta, että olisihan tuo pitänyt arvata, että jenkeissäkin öyhötys toimii kun kaikupohjaa on vielä enemmän kuin meillä, jossa perusopetus on huomattavasti tehokkaampaa ja poliittinen ilmasto vasemmistolaisempi. Mutta eipä sitä osannut arvata. Ihmiskunnan tyhmyys onnistuu aina yllättämään.

Kertoo, että Obama on vetänyt myös aika vihkoon, jos tälläiselle on kysyntää? Lisäksi jos Cruz/Carson ovat ne vaihtoehdot Trumpin jälkeen niin ei siinä paljon järkevämpiä ehdokkaita ole. Kaksi uskovaista hullua joista toinen sentään ollut edes huippukirurgi, joka toisin aina ennen leikkausta rukoilee ja turvautuu Jumalaan yhtä paljon kuin omiin taitoihinsa. Joskus nuoruudessa heilunut puukolla ja lähinnä tuurilla uhri säilyi hengissä.

Veikkaanpa, että GOPn on valittava kahdesta pahasta. Mennä Trumpilla ja omata jonkinlaiset mahdollisuudet saada oma (?) presidentti tai heitettävä Trump pihalle, jolloin tämä kampanjoi omilla rahalloillaan ja suosiolla ilman puoluetta. Tällöin Trump vie niin paljon GOPn oman ehdokkaan ääniä ettei tällä ole mitään mahdollisuuksia ja demokraattinen presidentti on varma. Trumpin kuplan puhkeamista on rummutettu jo niin kauan, että sillä ei enää hirveästi uskottavuutta tunnu olevan.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Jaahas republikaanien kärkiehdokkaiden viimeiset keskinäiset puhekinkerit tänä vuonna Las Vegasissa ensi yönä Nälkämaan aikaa. CNN ja muut mediat ovat etukäteen meuhkanneet kaksikon Trump - Cruz mahdollisella välien selvittelyllä. Itse en odota mitään vertapysäyttävää tapahtumaa, vaikka Trump saattaakin möläytellä mitä tahansa. Toivottavasti ainakin joku GOP-eliitin suosikeista piristäisi otteillaan....
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Pidän edelleen periaatteessa aivan uskomattomana, että Trumpin kaltaisen todistetusti megamenestyneen ja kykenevän poikkeusyksilön (olisi sijoittanut pörssiin ja tienannut enemmän loikoillen, höhöö) sijaan presidentiksi toivotaan H. Clintonin kaltaista, ulkopoliittiseen rooliin todistetusti epäsopivaa ja epäpätevää henkilöä, etenkin kun syyksi ilmoitetaan se että ensimmäinen on hullu ja toinen selväjärkinen sekä tietysti näistä vain tuo em. omaa narsistisen persoonallisuuden!

Kaikki tämä suomalaisilta, eli siis n. maailman parhaiten koulutetuilta.
 

Kotivuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Washington Capitals, Minnesota Wild
Pidän edelleen periaatteessa aivan uskomattomana, että Trumpin kaltaisen todistetusti megamenestyneen ja kykenevän poikkeusyksilön (olisi sijoittanut pörssiin ja tienannut enemmän loikoillen, höhöö) sijaan presidentiksi toivotaan H. Clintonin kaltaista, ulkopoliittiseen rooliin todistetusti epäsopivaa ja epäpätevää henkilöä, etenkin kun syyksi ilmoitetaan se että ensimmäinen on hullu ja toinen selväjärkinen sekä tietysti näistä vain tuo em. omaa narsistisen persoonallisuuden!

Oletko siis sitä mieltä, että Trumpin tulisi voittaa koska Clinton on epäpätevä? Oletko sitä mieltä että henkilökohtainen varakkuus on merkki hyvästä poliitikosta?

Itse D.C:ssä asuneena seurasin sitä kauhua mitä Trump aiheutti lähes kaikissa. Republikaani tai Demokraatti - jos osaat lukea ja et ole idiootti, et äänestä Trumpia. Itse en ota kantaa ulkomaiden politiikkaan, mutta vertaisin tilannetta siihen että Teuvo Hakkarainen olisi Suomen pääministeri. Molemmilta samanlaista muslimithilluu ölinääkin.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Oletko siis sitä mieltä, että Trumpin tulisi voittaa koska Clinton on epäpätevä? Oletko sitä mieltä että henkilökohtainen varakkuus on merkki hyvästä poliitikosta?

Luonnollisesti, eikö pätevin ehdokas olisi paras valinta. Toki kysymyksesi on olkinukke koska nyt ei puhuta satunnaisesta rikkaasta.

Itse D.C:ssä asuneena seurasin sitä kauhua mitä Trump aiheutti lähes kaikissa. Republikaani tai Demokraatti - jos osaat lukea ja et ole idiootti, et äänestä Trumpia. Itse en ota kantaa ulkomaiden politiikkaan, mutta vertaisin tilannetta siihen että Teuvo Hakkarainen olisi Suomen pääministeri. Molemmilta samanlaista muslimithilluu ölinääkin.

Idiootteja maailmassa riittää. Soppa nimeltä lähi-itä käy esimerkistä. Hupaisaa myös, että Sipilän kaltainen taunokin käy nykyään liberaaleille hyvästä esimerkistä.
 

Kotivuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Washington Capitals, Minnesota Wild
Luonnollisesti, eikö pätevin ehdokas olisi paras valinta. Toki kysymyksesi on olkinukke koska nyt ei puhuta satunnaisesta rikkaasta.

Olen kuullut Trumpin valintaa perustellun monellakin tavalla. Mm. että hän ei kuulu poliittiseen eliittiin, hän uskaltaa sanoa mitä ajattelee tms. Mutta kertaakaan en ole kuullut kenenkään väittävän Trumpin olevan pätevämpi hoitamaan presidentin virkaa kuin Hillary Clinton. Nyt kuulin, ja siksi halusin tarkentaa, että onko joku tosissaan tuota mieltä.

Mielestäni jälkimmäinen kysymys ei ole olkiukko. Haluaisin perusteluja miksi henkilökohtainen varakkuus tai menestys bisneksessä ovat hyveitä presidentille. Ainakin ensimmäisessä viestissä puhuit hänestä megamenestyneenä poikkeusyksilönä, ja jatkoit hänen varallisuutensa miettimistä, ikään kuin tarkoittaisit että se on presidentille tärkeää. Onko näin?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Olen kuullut Trumpin valintaa perustellun monellakin tavalla. Mm. että hän ei kuulu poliittiseen eliittiin, hän uskaltaa sanoa mitä ajattelee tms. Mutta kertaakaan en ole kuullut kenenkään väittävän Trumpin olevan pätevämpi hoitamaan presidentin virkaa kuin Hillary Clinton. Nyt kuulin, ja siksi halusin tarkentaa, että onko joku tosissaan tuota mieltä.

Ihan vakavasti: mitä Clinton on saanut aikaan ulkopolitiikan alalla? (jonka meille suomalaisille etenkin luulisi olevan ykkösalue). Reset-nappi, Benghazin toilailu, email-serverisekoilu... Entä sisäpolitiikka, Obaman kausi ollut kovin menestyksekäs? Clinton olisi aika suoraa jatkoa sille...

Mielestäni jälkimmäinen kysymys ei ole olkiukko. Haluaisin perusteluja miksi henkilökohtainen varakkuus tai menestys bisneksessä ovat hyveitä presidentille. Ainakin ensimmäisessä viestissä puhuit hänestä megamenestyneenä poikkeusyksilönä, ja jatkoit hänen varallisuutensa miettimistä, ikään kuin tarkoittaisit että se on presidentille tärkeää. Onko näin?

Heh, itsekin listasit yhdeksi syyksi ulkopuolisuuden. Trumpilla on varaa olla itsenäinen eikä läpeensä korruptoitunut nukke kuten Clinton olisi.
Jos kysymys ei ollut olkinukke niin ehkä sitten vain tietämättömyyttä.

Itseäni kauhistuttaa ajatus seuraavista 9 vuodesta nykyisellä tiellä.
Vähänkään amerikkalaisinkin silmin katsottuna Trump selvä ykkösvaihtoehto sille.
 

sinikettu

Jäsen
Rikkaaksi tuleminen riippuu suurimmalta osin kahdesta asiasta: 1)Vitunmoisesta tuurista ja 2)Kyvystä käyttää hyväksi muita ihmisiä oman aseman ja varallisuuden turvaamiseksi. Siinä missä politiikka on aina ollut ja tulee aina olemaan täynnä narsisteja, niin kuitenkin talouspuolen machiavellistiset käytöstavat ja niitä noudattavat henkilöt pitää jättää politiikan ulkopuolelle.
 

Kotivuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Washington Capitals, Minnesota Wild
Heh, itsekin listasit yhdeksi syyksi ulkopuolisuuden. Trumpilla on varaa olla itsenäinen eikä läpeensä korruptoitunut nukke kuten Clinton olisi.
Jos kysymys ei ollut olkinukke niin ehkä sitten vain tietämättömyyttä.

Itseäni kauhistuttaa ajatus seuraavista 9 vuodesta nykyisellä tiellä.
Vähänkään amerikkalaisinkin silmin katsottuna Trump selvä ykkösvaihtoehto sille.

Ymmärrän että suhtaudut asiaan tunteikkaasti, mutta mikset voi vastata kysymykseen? Kaksi kertaa olen kysynyt: Miksi varallisuus tai menestys bisneksissä on kandidaatille tärkeää? Vastauksesi tähän asti: Olkiukko, tietämättömyys. Lukitsetko vastaukset?

Itse en kannata Clintonia vaaleissa, ja muutenkin melkoista ad hominemia viljelet.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ymmärrän että suhtaudut asiaan tunteikkaasti, mutta mikset voi vastata kysymykseen? Kaksi kertaa olen kysynyt: Miksi varallisuus tai menestys bisneksissä on kandidaatille tärkeää? Vastauksesi tähän asti: Olkiukko, tietämättömyys. Lukitsetko vastaukset?

Tuskin sinua tunteikkaammin. On vähän hölmöä lähteä vastailemaan jos kysyjällä ei ole juurikaan tietoa asettaa mittakaavaa ja sotkee vielä erityisen ja yleisen keskenään. Kysymyksesi on tarkoituksellisen huono, eli kysy uudestaan. Onhan toki Clintonkin upporikas, ettei sikäli.

Trumpin tapauksessa varakkuus ja sen tuoma asema on kiistaton todistus kyvyistä.

Itse en kannata Clintonia vaaleissa, ja muutenkin melkoista ad hominemia viljelet.

Etkö olekaan liberaali? Puheistasi ihan niin päättelin, vai mihin viittasit. Muuten, täytyy olla hyvin sokea luulossaan ettei Trumpilla ole kannattajia tai ainakaan hänen paremmuuteen uskovia.
 
Viimeksi muokattu:

Kotivuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Washington Capitals, Minnesota Wild
Tuskin sinua tunteikkaammin. On vähän hölmöä lähteä vastailemaan jos kysyjällä ei ole juurikaan tietoa asettaa mittakaavaa ja sotkee vielä erityisen ja yleisen keskenään. Kysymyksesi on tarkoituksellisen huono, eli kysy uudestaan. Onhan toki Clintonkin upporikas, ettei sikäli.

Trumpin tapauksessa varakkuus ja sen tuoma asema on kiistaton todistus kyvyistä.



Etkö olekaan liberaali? Puheistasi ihan niin päättelin, vai mihin viittasit. Muuten, täytyy olla hyvin sokea luulossaan ettei Trumpilla ole kannattajia tai ainakaan hänen paremmuuteen uskovia.

Miksi varakkuus ja bisneselämän menestys tekee Trumpista hyvän presidentin? Ja sama kysymys yleisesti. En voi ymmärtää näiden kahden asian korrelaatiota. Ja miksi Trumpin erityistapauksessa varakkuus on kiistaton todistus kyvyistä presidentin tehtävien hoitamiseen.

En missään ole väittänyt ettei Trumpilla ole kannattajia. Heitähän on useita kymmeniä prosentteja. Taitaa olla sama viidennes joka uskoo Obaman olevan muslimi. Harva heistä kumminkaan voi naama pokkana väittää Trumpin olevan pätevä presidentin tehtävään, enemmän kuin esimerkiksi Jeb Bush tai Clinton.

Älä vedä mun poliittista suuntausta tähän. En kannata kandidaateista suoranaisesti ketään. Trumpia kylläkin vähiten, kuten myös jokainen Amerikkalainen joka ei häntä äänestä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mitä hyvää Trump toisi? Parhaimmassakin tapauksessa täydellisen stagnaation ja pahimmillaan äärinationalistisella cowboypolitiikalla sodan USA:n ja Venäjän välille ja välirikon muuhun maailmaan (uhoaminen toista yhtä kahjoa uhoajaa vastaan voi päättyä vittumaisesti kaikkien kannalta).

Eikös tämän liikeneron bisnes pelastettu valtion rahoilla konkurssilta?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Miksi varakkuus ja bisneselämän menestys tekee Trumpista hyvän presidentin? Ja sama kysymys yleisesti. En voi ymmärtää näiden kahden asian korrelaatiota. Ja miksi Trumpin erityistapauksessa varakkuus on kiistaton todistus kyvyistä presidentin tehtävien hoitamiseen.


Huoh. Itse mainitsin megamenestynyt ja kykenevä, sinä sitten jostain syystä keskityt siihen varakkuuteen, kuten kaltaisesi yleensäkin. Äsken vielä lisäsin että (rahallisen) menestyksen tuoma asema, sivuutit senkin. Jos vastaat ensin itse noihin omiin oletuksiisi, tämä voisi edetä.

En missään ole väittänyt ettei Trumpilla ole kannattajia. Heitähän on useita kymmeniä prosentteja. Taitaa olla sama viidennes joka uskoo Obaman olevan muslimi. Harva heistä kumminkaan voi naama pokkana väittää Trumpin olevan pätevä presidentin tehtävään, enemmän kuin esimerkiksi Jeb Bush tai Clinton.

Obama on muslimi - käytännössä. Uskomatonta että sellainen pääsi Amerikan presidentiksi asti, mutta propagandan hallitsemalla...

Mistäköhän sitten olet kannattajien mielipiteitä lukenut? Minun silmiini osuu jatkuvat kommentit Clintonin/Obaman surkeudesta vrt. Trump.

Älä vedä mun poliittista suuntausta tähän. En kannata kandidaateista suoranaisesti ketään. Trumpia kylläkin vähiten, kuten myös jokainen Amerikkalainen joka ei häntä äänestä.

Ei pidä paikkaansa. Hyvin monilla Trump on kakkosvaihtoehtona.
Juuri tuollaisista vääristymistä suuntauksesi päättelin.
 

Kotivuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Washington Capitals, Minnesota Wild
Huoh. Itse mainitsin megamenestynyt ja kykenevä, sinä sitten jostain syystä keskityt siihen varakkuuteen, kuten kaltaisesi yleensäkin. Äsken vielä lisäsin että (rahallisen) menestyksen tuoma asema, sivuutit senkin. Jos vastaat ensin itse noihin omiin oletuksiisi, tämä voisi edetä.



Obama on muslimi - käytännössä. Uskomatonta että sellainen pääsi Amerikan presidentiksi asti, mutta propagandan hallitsemalla...

Mistäköhän sitten olet kannattajien mielipiteitä lukenut? Minun silmiini osuu jatkuvat kommentit Clintonin/Obaman surkeudesta vrt. Trump.



Ei pidä paikkaansa. Hyvin monilla Trump on kakkosvaihtoehtona.
Juuri tuollaisista vääristymistä suuntauksesi päättelin.
Koska et vieläkään vastaa kysymykseen, voidaan keskustelu katsoa päättyneeksi. Ei Trump ole megamenestynyt tai edes kykenevä missään muussa kuin bisneksessä ja siinäkin kyseenalaisin keinoin. Millä muulla mittarilla Trump on menestynyt yhtään missään?

Kakkoskohta vetää hiljaiseksi. Eihän sinun kanssa voi keskustella mitään kun olet noin uskomattoman syvällä psykooseissasi. Holokaustia ei myöskään tapahtunut, Bush räjäytti torninsa itse ja suola parantaa syövän.

Itse olen seurannut mm. galluppeja, ja toisekseen olen vuosia asunut Yhdysvalloissa, ja tunnen sieltä huomattavan määrän ihmisiä. Sinä taas luet mitälie humpuukiblogeja kammarissasi ja pidät faktana kaikkena joka sopii noihin uskomuksiisi. Alkaa olla jo ilmiselvä fakta että Trump ei todellakaan pysty haastamaan demokraatteja vaaleissa, ja vielä suurempi tappio olisi republikaaneille jos Trump asettuisi itsenäisenä kandidaattina ja veisi valkoroskan äänet republikaaneilta.

Psykoosiisi kuuluu että näet vassarisuvakkimädättäjiä kaikkialla. Itse en todellakaan symppaa näissä vaaleissa Clintonia, enkä missään Suomen vaaleissa Vasemmistoliittoa tai Vihreitä. Suomalaisista veikkaisin aika monen lähinnä nauravan Trumpille, olematta silti profiloituineita mihinkään poliittiseen suuntaukseen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@Klose16 :n ja @Kotivuori :n keskusteluun pätevyydestä

Mikäli pelkän pätevyyden ja cv:n mukaan valitaan, niin Clinton lienee ilmeisin vaihtoehto. Tätä mieltä oli tv-väittelyssä myös yksi republikaanien kärkiehdokkaista, eli Marco Rubio, joka tietysti kiirehti lisäämään, ettei pressaa kuitenkaan tuolla tavoin valita pelkästään, vaan pitää olla myös uutta suuntaa ja intohimoa pressan suunnalta tarjolla.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Obama on muslimi - käytännössä.
Mielenkiintoista. Millaisia todisteita tästä asiasta on olemassa? Onko näyttöä esimerkiksi päivittäisestä rukoilusta muslimien tapaan tai vaikkapa ramadanin vietosta? Luulisi median kiinnittäneen huomiota, jos presidentti aina paastoa kyseiseen aikaan vuodesta. Minä en muista tuollaisesta kuitenkaan mistään kuulleeni. Miten siis tuo, että Obama on käytännössä muslimi, oikein ilmenee?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Käytännössähän Jenkkilän arvokonservatiivit ovat itse muslimeita: ehdottomia uskossaan ja mukana myös sekavasti käyttäytyvää porukkaa.
 

Kotivuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Washington Capitals, Minnesota Wild
@Klose16 :n ja @Kotivuori :n keskusteluun pätevyydestä

Mikäli pelkän pätevyyden ja cv:n mukaan valitaan, niin Clinton lienee ilmeisin vaihtoehto. Tätä mieltä oli tv-väittelyssä myös yksi republikaanien kärkiehdokkaista, eli Marco Rubio, joka tietysti kiirehti lisäämään, ettei pressaa kuitenkaan tuolla tavoin valita pelkästään, vaan pitää olla myös uutta suuntaa ja intohimoa pressan suunnalta tarjolla.

Tottakai Clinton on pätevin, siksi ihmettelen miten joku sen kyseenalaistaa. Toki on muitakin kriteerejä valinnalle, mutta veikkaan että suuri osa ihmisistä arvostaa pätevyyttä kaiken muun ylitse. Toivoisin että Yhdysvallat joskus löytäisi presidentin joka yhdistäisi kansaa Kennedyn tapaan. EI voi olla niin että presidentti edustaa vain niukkaa enemmistöä, ja loput vihaavat sydämestään.
 

Kotivuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Washington Capitals, Minnesota Wild
Mielenkiintoista. Millaisia todisteita tästä asiasta on olemassa? Onko näyttöä esimerkiksi päivittäisestä rukoilusta muslimien tapaan tai vaikkapa ramadanin vietosta? Luulisi median kiinnittäneen huomiota, jos presidentti aina paastoa kyseiseen aikaan vuodesta. Minä en muista tuollaisesta kuitenkaan mistään kuulleeni. Miten siis tuo, että Obama on käytännössä muslimi, oikein ilmenee?

En oikeastaan usko että muslimilla tässä tarkoitetaan muslimia sanan varsinaisessa merkityksessä. Venäjällä puhutaan aina fasisteista, mutta varsinaisesti sillä ei tarkoiteta poliittista suuntausta vaan kansanvihollista. Sille osalle kansasta joka Obamaa pitää muslimina, muslimi tarkoittaa kansanvihollista, ei ehkä niinkään uskontoa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Koska et vieläkään vastaa kysymykseen, voidaan keskustelu katsoa päättyneeksi.

Jaa sinäkö ne keskustelun kysymykset asetat? Siinä tapauksessa keskustele itsesi kanssa.

Ei Trump ole megamenestynyt tai edes kykenevä missään muussa kuin bisneksessä ja siinäkin kyseenalaisin keinoin. Millä muulla mittarilla Trump on menestynyt yhtään missään?

Sinä taidat olla vähän ignorantti, mutta edelleen kyselen miksi teitä juuri Suomessa riittää?

Kakkoskohta vetää hiljaiseksi. Eihän sinun kanssa voi keskustella mitään kun olet noin uskomattoman syvällä psykooseissasi. Holokaustia ei myöskään tapahtunut, Bush räjäytti torninsa itse ja suola parantaa syövän.

Jos Obama kerran itse päättää edistää enemmän muslimien asioita kuin amerikkalaisten...

Itse olen seurannut mm. galluppeja, ja toisekseen olen vuosia asunut Yhdysvalloissa, ja tunnen sieltä huomattavan määrän ihmisiä. Sinä taas luet mitälie humpuukiblogeja kammarissasi ja pidät faktana kaikkena joka sopii noihin uskomuksiisi.

Kaksinkertainen ad hominem.

Alkaa olla jo ilmiselvä fakta että Trump ei todellakaan pysty haastamaan demokraatteja vaaleissa, ja vielä suurempi tappio olisi republikaaneille jos Trump asettuisi itsenäisenä kandidaattina ja veisi valkoroskan äänet republikaaneilta.

Paljon muuten tarjoat kerrointa Trumpille jos hän on finaalissa demokraatteja vastaan?

Psykoosiisi kuuluu että näet vassarisuvakkimädättäjiä kaikkialla. Itse en todellakaan symppaa näissä vaaleissa Clintonia, enkä missään Suomen vaaleissa Vasemmistoliittoa tai Vihreitä. Suomalaisista veikkaisin aika monen lähinnä nauravan Trumpille, olematta silti profiloituineita mihinkään poliittiseen suuntaukseen.

Suomi, kuten länsikin, sattuu olemaan politiikaltaan hyvin vasemmistolainen. Toki se on ollut jo pitempään vahvasti tiedossa millaisista idiooteista mm. suomalainen äänestäjäkunta koostuu.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
@Klose16 :n ja @Kotivuori :n keskusteluun pätevyydestä

Mikäli pelkän pätevyyden ja cv:n mukaan valitaan, niin Clinton lienee ilmeisin vaihtoehto. Tätä mieltä oli tv-väittelyssä myös yksi republikaanien kärkiehdokkaista, eli Marco Rubio, joka tietysti kiirehti lisäämään, ettei pressaa kuitenkaan tuolla tavoin valita pelkästään, vaan pitää olla myös uutta suuntaa ja intohimoa pressan suunnalta tarjolla.

Heh, voi Marco-poikaa minkä menit tokaisemaan. Ihmisillä on kyllä erikoinen näkemys pätevyydestä, ikäänkuin se olisi jokin paperi, kuin henkkari, joka riittää pätevän henkilön tunnistamiseen. Tuossakin mainitussa esimerkissä ei ilmeisesti tullut mieleen että uudenlainen ajattelu ja intohimo voisivat olla pätevyyden osatekijöitä.

Tähän kuvioon kuuluu yhtälailla sekin ettei pätevyyttä, eli tässä tapauksessa kokemusta eli korruptoituneisuuden astetta politiikassa, vähennä yhtään se millainen track record tällä samaisella alalla on.
Siispä Pohjois-Koreallakin on nyt oikein pätevä, ulkomailla koulutettu johtaja.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ketä muuten kannatat @Klose16 presidentiksi, mikäli niin huonosti kävisi, että Trump ei sittenkään ole the chosen one, joka johtaa ihmiskunnan kohti valoa?

Kuka ehdokkaista läpäisee seulasi? Carson?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ketä muuten kannatat @Klose16 presidentiksi, mikäli niin huonosti kävisi, että Trump ei sittenkään ole the chosen one, joka johtaa ihmiskunnan kohti valoa?

Kuka ehdokkaista läpäisee seulasi? Carson?

Ajattelemme aika samoin, ilmaisu "chosen one" tuli itsellekin tänään mieleen... Ja tätä kuviotakin piti itse asiassa selventää.

Lyhyt vastaus: ei kukaan. Lähimmäksi pääsisi ehkä sitten Rubio. Omaa kuitenkin ok arvot ja toiseksi parhaat mahikset finaalissa, mutta ei siltikään taitaisi voittaa kun on niin vihreä ja nytkin aika näkymätön...
Sitten taas joku Cruz on profiloitunut niin teemieheksi ettei saumoja.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Klose on itse asiassa mielenkiintoinen tapaus: saa ymmärtääkseni informaationsa lähinnä amerikkalaisilta konservatiivisivustoilta (myöskin ymmärryksensä luonnontieteestä, ellei Raamattua lasketa) - hänen intoutumisensa Trumpiin on siis itse asiassa hyvin edustava kanta, jos ajattelee republikaanien esivaali-äänestäjiä, samoin kuten käsitys (olemattomasta) Benghazi-"skandaalista" ja Obaman de facto -muslimiudesta jne. jne. Eli meillä on keskuudessamme mielenkiintoinen mallikappale, joita varmaan on sangen harvassa suomalaisissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös