USA:n presidentinvaalit 2020 – demokraatit sotajalalla?

  • 756 220
  • 6 909

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eikös se mennyt jenkeissä, niin että pitää erikseen rekisteröityä äänestäjäksi? Millä ajatuksenjuoksulla joku on tullut siihen johtopäätökseen, että nyt on käynyt jossain niin, että jonkun hevonen tai lemmikkimarsu on tuollaisen rekisteröimisen tehnyt?
No jos sillä hevosella tai marsulla on ollut painavaa sanottavaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Miten lemmikkien allekirjoitukset todetaan aidoiksi? Verrataanko tassunjälkiä?
Riippuu varmaan lemmikin edustamasta eläinlajista. Käärmeen pitää kaiketi kiemurrella mustetyynyn kautta paperille, ellei riitä että käy omin nahoin rekisteröintejä vastaanottavassa virastossa sihisemässä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Sanna Ukkola muuten sopivasti kirjoitti aiheesta kolumin.

Asia jota itse haen takaa tässä median puolueettomassa uutisoinnissa on tämä lainaus:

"Noin puolet yhdysvaltalaisista kannattaa Trumpia. Jos he eivät löydä mediasta minkäänlaista ymmärrystä omalle ajattelulleen vaan pelkkää ivaa ja pilkkaa, he kääntävät katseensa muualle, esimerkiksi toimittajien kammoamiin vaihtoehtomedioihin. He menettävät luottamuksensa perinteiseen mediaan ja vakuuttuvat siitä, että mihinkään mitä media kirjoittaa, ei voi enää luottaa. Näin on käynyt jo Yhdysvalloissa, jossa Trumpin huuto valeuutisista uppoaa hyvin otolliseen maaperään."

Ei ihan ymmärrä tätä väitettä että media luo kuvan siitä ja tästä. Eiköhän tämä Dear Mr. Trump ihan itse aiheuta sen että hänestä kirjoitetaan tällä tavalla. Ei tässä kenenkään toimittajan tarvitse mitään kuvaa enää alkaa laveeraamaan.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Riippuu varmaan lemmikin edustamasta eläinlajista. Käärmeen pitää kaiketi kiemurrella mustetyynyn kautta paperille, ellei riitä että käy omin nahoin rekisteröintejä vastaanottavassa virastossa sihisemässä.
Ei sitten kannata luoda nahkaansa välissä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Edelleen ihmettelen minkälainen sakki tota Huhtasaartakin äänestää? Tyhmiähän niiden täytyy olla, mutta tajuaako ne sitä itse?
 

ijuka

Jäsen
Nämä arvokonservatiivit kristityt on aika jakomielistä porukkaa. Korostetaan perhearvoja, varmaan niin että on vain miehen ja naisen välistä hommaa. Luomisoppia kannatetaan. Ehkä jotain lähimmäisenrakkuas juttua. (ei kyllä siltä vaikuta)

Sitten tällainen valehtelija ja 10 käskystä 12 rikkova valtionpäämies on sellainen jota puolustetaan viimeiseen hengenvetoon.
Huhtasaaren mukaan Trump on selvästi tullut uskoon ja puolustaa vankasti kristilliskonservatiivisia arvoja tai jotain tällaista.

Huhtasaaren välkyimpiä juttuja on kommentoida "muunsukupuolisuuden" konseptia tyyliin "no jos musta tuntuu että oon 75 niin saanko sit nostaa eläkettä?"
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Edelleen ihmettelen minkälainen sakki tota Huhtasaartakin äänestää? Tyhmiähän niiden täytyy olla, mutta tajuaako ne sitä itse?
No ei kai se nyt yhtään ole ihmetyksen aihe kun jotkut myös katsoo jotain big bortheria tai temptation islandia, tai äänestää avoimesti kommunistia. Tähän maahan tyhmiä mahtuu ihan riittämiin.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Pääsääntö taitaa olla että ei hyväksytä.
Muistelisin itse lukeneeni, että pääsääntöisesti henkilön ääntä ei hyväksytä, jos hän kuolee ennen vaalipäivää. Näin ollen olettaisin, että äänen saapumispäivällä ei ole väliä (näissä siis osavaltiokohtaisia eroja).
 
Georgialaisten sotilaiden äänissä on paljon mustia.

USA:n Armeijan vahvuudesta n. 20% on. Valkoisia on taas 57%.

Mutta Georgiassa mustien osuus on tuplat maan keskiarvoon, joten saattaa olla, että n. 40% ulkomailla palvelevista olisi mustia, eivätkä kaikki valkoiset, esimerkiksi upseerit ja asiantuntijat, jotka ovat yliopistokoulutettuja, äänestä Trumpia.

Sotilaat ovat myös keskivertoäänestäjiä nuorempia, joten ne 8000 ääntä saattavat mennä melko tasan...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jos siellä nyt on jonkun kuolleen ääni mennyt läpi, niin mistä tiedetään kumpaako se on äänestänyt?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Ei ihan ymmärrä tätä väitettä että media luo kuvan siitä ja tästä. Eikähän tämä Dear Mr. Trump ihan itse aiheuta sen että hänestä kirjoitetaan tällä tavalla. Ei tässä kenenkään toimittajan tarvitse mitään kuvaa enää alkaa laveeraamaan.
Katso se lainaamani lause. Mitä enemmän valtamedia kirjoittaa asioita yksipuolisesta näkökulmasta, sitä enemmän vaihtomedian suosio nousee ja siinä en näe mitään hyvää. Se on tullut selväksi, että aika iso ihmisistä myös uskoo kaiken mitä vaihtoehtomedia syöttää.
 

Undrafted

Jäsen
Ei ihan ymmärrä tätä väitettä että media luo kuvan siitä ja tästä. Eikähän tämä Dear Mr. Trump ihan itse aiheuta sen että hänestä kirjoitetaan tällä tavalla. Ei tässä kenenkään toimittajan tarvitse mitään kuvaa enää alkaa laveeraamaan.
Trump tekee paljon hulluja juttuja, mutta puhuu myös paljon epäselvää juttua. Mediassa mielellään tulkitaan näitä ympäripyöreitä epäselvyyksiä ja tehdään iso otsikko. Pakosti Trump itsekään ei tiedä mitä oikeasti on selityksillään tarkoittanut. Siinä kohtaa media minusta syyllistyy politikointiin, kun keksitään selityksiä toisen epäselville jutuille. Uutisoisi sen mitä sanottu, ei uutisoida mitä arvaillaan tarkoitetun. Tuo toiminta luo sellaista fakenews-vibaa, mihin sitten joidenkin ihmisten helppo tarttua. Toinen tekijä on nimettömät lähteet huhuineen. Ihan turhaa uutisointia, mikä luo epäluottettava kuvaa mediasta.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS

Sanna Ukkola muuten sopivasti kirjoitti aiheesta kolumin. Tuo Ukkolan kolumni ei anna tilanteesta täysin oikeaa kuvaa, koska ainakin YLE on tehnyt myös hyviä uutisia Trumpin suosion taustoista.

Asia jota itse haen takaa tässä median puolueettomassa uutisoinnissa on tämä lainaus:

"Noin puolet yhdysvaltalaisista kannattaa Trumpia. Jos he eivät löydä mediasta minkäänlaista ymmärrystä omalle ajattelulleen vaan pelkkää ivaa ja pilkkaa, he kääntävät katseensa muualle, esimerkiksi toimittajien kammoamiin vaihtoehtomedioihin. He menettävät luottamuksensa perinteiseen mediaan ja vakuuttuvat siitä, että mihinkään mitä media kirjoittaa, ei voi enää luottaa. Näin on käynyt jo Yhdysvalloissa, jossa Trumpin huuto valeuutisista uppoaa hyvin otolliseen maaperään."

Ihan hyvä kolumni,

Minun mielestä aina kuin toisesta osapuolesta tai heidän äänestäjistään käytetään sanaa tyhmä, idiootti jne. ollaan ihan itse vajottu aika alas.

Trump on tehnyt tätä paljon mutta ei kyllä toinenkaan osapuoli saa missään nimessä puhtaita papereita. Hillary Clinton kutsui 2016 vaalien aikaan Trumpin kannattajia sanalla "deplorables”, surkimukset. Ei ihan omiaan vähentämään kahtiajakoa.

Uskon, että Biden ei tällaiseen nimittelyyn ole lähdössä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen ihmettelen minkälainen sakki tota Huhtasaartakin äänestää? Tyhmiähän niiden täytyy olla, mutta tajuaako ne sitä itse?
Samaan kategoriaan menevät Trumpin äänestäjien kanssa, joten ihmekös tuo, että Laura on Trumpetin vaalivankkureissa.
Trumpin, Huhtasaaren ja vaikka iiris Suomelan haukkuminen on aivan ok ja perusteltua, mutta on hyvin surullista ja alhaista, että jotkut katsovat asiakseen jatkuvasti haukkua heitä äänestäviä.
 

Tuamas

Jäsen
Trump tekee paljon hulluja juttuja, mutta puhuu myös paljon epäselvää juttua. Mediassa mielellään tulkitaan näitä ympäripyöreitä epäselvyyksiä ja tehdään iso otsikko. Pakosti Trump itsekään ei tiedä mitä oikeasti on selityksillään tarkoittanut. Siinä kohtaa media minusta syyllistyy politikointiin, kun keksitään selityksiä toisen epäselville jutuille.

Eikös se ole dementian merkki, ettei henkilö kykene tuottamaan koherenttia ymmärrettäviä tekstiä ja ajatuksia?

Kumpi näistä ehdokkaista olikaan se dementikko?
 

Mathieu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Mikä se lopullinen tulos tulee sitten olemaan, jos kerran jotain sotilaidenkin ääniä on vielä tulossa, on varmasti vielä täysin auki.

Viimeisimmät Military Timesin gallupit aina elokuulta lokakuun loppuun olivat jatkuvasti Bidenin puolella. Eli siis sotilaat ovat Trumpia vastaan keskimäärin. Laskelmat tuollaista Bidenille 40-43% vs. 35-38% Trumpille. Aika tasaisia, mutta "US Troops" keskimäärin Bidenin puolella. Ja aiemmin syksyllä Foxin joku toimittaja veikkaili, että maailmalla vaikuttavat sotilaat useimmin Trumppia vastaan kuin puolesta.

Tähän on varmasti vaikuttanut erityisesti Trumpin sotilaita ja veteraaneja vähättelevät puheet. Omat entiset armeijassa palvelleet yhdysvaltalaisystävät ovat erittäin nyreissään niistä Trumpin sotilaiden rohkeutta vähätelleistä puheista ja hänen omasta olemattomasta armeijataustastaan sekä ennen kaikkea McCainin sotakokemuksien vähättelyistä ja pilkasta.

Ks. esim. lokakuun juttu Business Insiderista:
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös