"Torppasi" viittaisi siihen, että se olisi ollut hänestä kiinni, mutta Rebuthan pitivät tuosta paketista vielä vähemmän kuin Pelosi ja jos hän olisi hyväksynyt sen, Rebut olisivat torpanneet sen itse senaatissa. Ei varmaan sovi narratiiviin. Rebut itse asettivat maksimin biljoonaan. Ja toinen juttu on se, että se pääongelma siinä tukipaketissa ei ees ollut se summa itse, vaan se mitä sillä tehtiin.Edustajainhuoneen puhemies Nancy Pelosi torppasi n. kolme viikkoa ennen vaaleja republikaanien ehdottaman 1,8 biljoonan tukipaketin, jotta Trump ei saisi nimeään shekkeihin. Demokraatit vaativat silloin 2,2 biljoonaa. Nyt kun vaalit on ohi, Pelosi kuitenkin kannattaa uusien neuvottelujen jälkeen reilun 900 miljardin tukipakettia.
Pelosi Backs Stimulus Deal Half the Size of Pre-Election White House Offer
In October, the White House put out a $1.8 trillion compromise, but the House speaker rejected it.www.newsweek.com
'All he wants is his name on a check': Nancy Pelosi says Democrats are holding out for a bigger stimulus agreement from Trump
Pelosi doubled down on her stimulus strategy, saying Republicans were refusing to spend the money necessary to combat the pandemic.www.businessinsider.com
Eli vaikuttaa aika tiedottomalta kirjoittelulta, tai ehkä jopa tarkoituksenhakuiselta. Trumpilla itsellään oli kaiken järjen mukaan tieto, että tuo tukipaketti oli mahdotonta saada läpi. Mielestäni teki sen vaan osoittaakseen että yrittää antaa ihmisille rahaa mutku muut ei anna.