Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 317 285
  • 6 498

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
G-Katsomoita ei näy edes tossa pohjakartassa. Mitä helvettiä?

Meinaakohan tylysti vain ja ainoastaan sitä, että katsomoa ei avata mistään hinnasta koko kauden aikana? Lippupalvelun pohjakartasta G sentään löytyy. Ota tästä nyt selkoa sitten. Melkoinen puuhastelun makuhan tässä taas vaihteeksi on :)
 

jukkaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koko ideahan yläkatsomoiden sulkemisesta on perseestä, mutta onhan nämä "alakatsomosta ei nää peliä" huutelut nyt aivan naurettavia. Aivan hyvin sieltä näkee pelin.

Mitä nyt itse C-katsomon alariveillä pelejä viime kaudella katselin muutaman, niin ei siitä uuden pleksin läpi omaan makuuni tarpeeksi hyvin peliä todellakaan näe, ainakaan jos yläkatsomoon vertaa. Ylempien rivien hinnat ovatkin sitten päälle 30 euron, minkä hinnalla saakin jo kuukaudeksi joka ikisen pelin töllöön. Ja useamman henkilön tunnen, jotka eivät matseihin aio saapua yläkatsomoiden ollessa kiinni, juurikin samasta syystä kuin itse. Naurettavaa on huudella muiden perusteluja naurettaviksi, jos oma mielipide asiasta on eri.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Ai niin. Piti tännekin kirjoitella, mitä sain tietää torstaina ennen Düsselin peliä.

Odottelin hallin edessä kaveria. Kaverilla kesti, joten aikani kuluksi haastattelin toimeettomana seissyttä parkkirahastajaa. Kerroin tulleeni Linz-matsiinkin autolla, mutta sen verran myöhään, että jouduin ajamaan Areenan parkkiin. Yllättäen portilla ei ollutkaan ketään pyytämässä rahaa, vaan ihan rauhassa sai ajaa parkkiin. Vasta pääovien tuntumassa oli lipunmyyjiä. Maksoin sen pyydetyt 5€ kiltisti, mutta sitä parkkilappua ei kuulemma tarvitse viedä tuulilasiin, eikä sitä missään muussakaan vaiheessa kyselty. Düsselin peliin tulin niin ajoissa, että sain paikan sieltä ilmaisesta parkista. Seurailin kuitenkin sinne Areenan parkkiin tulleiden toimintaa, aikaa kun oli, ja aika harva sen lipun maksoi. Vielä viime kaudellahan parkkimaksu maksettiin heti, kun tultiin porteista sisään. Vähän tuli sellainen kutina, että aika vapaaehtoinen on tuo maksu tällä hetkellä. Rahastaja vähän empien vahvisti epäilyni, mutta sanoi tilanteen olevan väliaikainen. Tulossa on kuulemma tarkistuksia ja jossain vaiheessa Liiga-kauden alkua tuon pitäisi alkaa. Sakkoa siis tulee, jos ei ole parkkilippua. Eka kerta olisi kuulemma varoitus. Liputkin saataneen jatkossa jostain koneesta, joten palkkakuluja saadaan ainakin karsittua.

Niin ja ainakin viime matsissa oli liikenteenohjausta porteilla.

Mitä? Itse ainakin ajoin molempiin CHL-matseihin Areenan parkkiin ja ajattelin ettei pysäköinti maksanut, kun ei ketään ollut lippuja myymässä. Olisiko minun siis pitänyt ostaa siitä hallin edestä lippu ja viedä se takaisin autolleni? Ei jumalauta.

Itse en ymmärrä, miten tunnelma saadaan hallissa paranemaan, jos ihmiset istuvat tiiviimmin? "Laitetaan ihmiset istumaan tiiviimmin, jolloin ne alkavat huutamaan"? Jos tunnelmaa halutaan luoda, tulisi panostaa esimerkiksi siihen, että saadaan porukkaa kannattajakatsomoon ja siihen, että joukkue pelaisi viihdyttävää ja voittavaa lätkää.
Aivan. Eiköhän se muutenkin jo olla Typhoonin elinaikana nähty, jotta tunnelmaa sinne saadaan, kun pelataan pleijareissa.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Nyt pitäis saada Eskola ihan itte selittämään. Hieman kyllä kummallista 4400 istumapaikalla, aitioilla ja seisomapaikoilla alkaa jahtaamaan 5700 keskiarvoa?
 

Fattsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Mitä? Itse ainakin ajoin molempiin CHL-matseihin Areenan parkkiin ja ajattelin ettei pysäköinti maksanut, kun ei ketään ollut lippuja myymässä. Olisiko minun siis pitänyt ostaa siitä hallin edestä lippu ja viedä se takaisin autolleni? Ei jumalauta.

No ei näissä CHL-peleissä ainakaan. Jokin siirtymävaihe menossa. Tuo haastattelemani lipunmyyjä arveli, että ehkä jo Liiga-avaukseen saadaan homma toimimaan niin kuin pitää. Eli ilmeisesti silloin kuuluu viedä parkkilippu tuulilasiin..?

Sinäänsä ihan hyvä homma, ettei porukkaa enää rahasteta portilla. Hidasti sitä auton parkkeerausta välillä turhankin paljon. Kai niitä lippuautomaatteja tulee sitten ympäri parkkipaikaa. Tuskin sentää pääovelle ja takaisin autolle tarvitsee kävellä.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taidanpa itsekkin jäädä kotiin katselemaan peliä. Aina olen yläkatsomoon ostanut liput paljon paremman hinta/laatu suhteen takia kuin alas, ylhäältähän näkee pelin paljon paremmin ainakin omasta mielestäni.

E: Viimeksi olin alhaalla A-katsomossa kun tuli uudet turvakaukalon pleksit, eihän sieltä nähnyt MITÄÄN. Melkein koko peli tuli katsottua mediakuutiosta. Jos pakko on alakatsomoon mennä niin ainut vaihtoehto on B-pääty. Sekään ei kyllä vedä vertoja E4-E6 katsomoille millään mitalla.
 
Viimeksi muokattu:

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Mitä nyt itse C-katsomon alariveillä pelejä viime kaudella katselin muutaman, niin ei siitä uuden pleksin läpi omaan makuuni tarpeeksi hyvin peliä todellakaan näe, ainakaan jos yläkatsomoon vertaa. Ylempien rivien hinnat ovatkin sitten päälle 30 euron, minkä hinnalla saakin jo kuukaudeksi joka ikisen pelin töllöön. Ja useamman henkilön tunnen, jotka eivät matseihin aio saapua yläkatsomoiden ollessa kiinni, juurikin samasta syystä kuin itse. Naurettavaa on huudella muiden perusteluja naurettaviksi, jos oma mielipide asiasta on eri.

No joo, en tullut ajatelleekseni, että siitä alariveiltä ei tosiaan nää peliä kunnolla. My bad, ajattelin tarkoittavasi B/D -päätyjä joista näkyvyys on ihan kohdillaan.

Tuntuu kyllä ihan käsittämättömältä, että yläkerrat eivät olisi auki. Pitää selvittää asiaa.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ostan lipun aina yläkatsomosta, riviltä 4 tai ylempää, jolloin kaide ei tule häiritsevästi eteen. En halua katsoa peliä alakatsomosta, enkä varsinkaan halua maksaa siitä alakatsomon hintaa. Minnekkään kurvipaikalle en mene, vaikka lipun saisi halvemmalla. Nyt vaihtoehdot on siis maksaa itselleni epämieluistasta alakatsomon paikasta alakatsomopaikan hinta. Mahtavaa palvelua TPS:lta.

Ymmärrän sen, että jatkuvasti tappiota tekevä joukkue joutuu tekemään kompromisseja, mutta nyt ollaan tekemässä jättimäistä mokaa. Ja kuinka paljon tässä oikeasti säästetään? Yläkerran kioskit pysyvät kiinni, eikä yläkerrassa tarvita järkkäreitä. Huikea säästö! Koko alakerta on erätaukojen ajan aivan piukassa ja kaljajonot entistä pidempiä. Moni jättää erätauolla ostokset tekemättä. Ja mistään tunnelman tiivistymisestä on turha haaveilla. Turkulainen yleisö syttyy, jos joukkue pärjää, ei muutoin.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
En ole myöskään nähnyt, että missään olisi ilmaislippuja jaossa eka peliin. Taitaa olla ensimmäinen kerta vuosiin. Keskiviikkona pelaajia on Prismoissa, mutta lippuja eivät kai jaa? Viime kaudella hallilla oli yläkatsomon takana myynnissä pulledporkpurilaisia. DEG-ottelussa yritin etsiä niitä, mutten löytänyt. Onkohan luovuttu?
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Kyllähän tämä touhu on ihan tuttua puuhastelua Tepsin osalta. Nyt vaan Eskola on vienyt sen ihan uudelle tasolle. Pahoitetaan asiakkaiden mielet jo ennen kautta, niin ei tarvitse sitten joulukuun tyhjennysmyynneissä pahoittaa mieltänsä. Nerokasta!

Toiset yrittävät keksiä keinoja saada enemmän väkeä hallille, niin Eskolan tavoitteena on karkoittaa ne vähäisetkin katsojat sieltä hallilta. Hienoa, että saatiin tälläinen toimitusjohtaja joka on näkyvästi esillä eikä pelkää hanttihommiakaan.
 

Fremont

Jäsen
Alkaa kuullostaa aikamoiselta koomailulta, ajattelin jo käydä alkuviikolla hakemassa liput toimistolta, mutta taidan ajatella uudelleen...

Kattellaan taas uudemman kerran kun pysäköintihommelit ja matsiliput alkavat olla kunnossa, jos alkavat. Meneehän se peli punttisalin radiostakin kuunneltuna.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yläkatsomo kiinni ja köyhät kyykkyyn! Vain eliitillä ja Turun silmäätekevillä on asiaa Tepsin peleihin. Heh.

Ekassa pelissä halli näyttää tv-kuvassa ihan hyvältä, mutta tappioputki alkukauteen niin jestas että toi halli näyttää surkealta. Eskolan yksi sadasta muutoksesta, jota on mietitty pää syvällä perseessä.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Itselle aivan sama vaikka siellä istuisi Eskola yksinään katsomassa peliä, mutta ongelma on nyt taas kerran se tiedottaminen, tai pikemmin sen puute. Täälläkin palstalla viimesivu täynnä viestejä että onko kiinni vai auki, oli miten oli niin kyllä perkele selvä täytyy homma olla, siellä on yksi kerrallaan pelipäivänä porukka ostamassa lippua ja yllättymässä. Tai mitä jos Eskola yllättää, siellä on yläkatsomot täynnä junnuja ja koko katsomon kokoiset tifot!
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Miten mulla on paha aavistus, että Sakun paitakin nousisi Kerhoa vastaan kattoon? Paikalla reilut 5000 katsojaa ja Saku saisi puolivillaiset aplodit puolityhjältä hallilta. Itse pelin Tepsi häviäisi rumin lukemin 1-5 oltuaan kahden erän jälkeen tappiolla 0-4. Lisää jobinpostia toisi Eric Perrinin reisiluun murtuma hänen kompastuttuaan Aki Bergin vahingossa jäälle pudottamaan eristysnauhan palaseen. Pelin jälkeen ilmoitettaisiin vielä Lauri Tukosen siittimen jääneen pukkarin saunan lauteiden väliin pitäen hänet poissa kaukalosta jouluun asti. Ottelussa huomiotaherättävää olisi Tero Koskirannan tehoton surffailu. Kysyttäessä Eskolalta miksi Sakun paidanjäädytystä ei mainostettu paremmin tj totesi asian kuuluneen Community Managerille, mutta toimiston kopiokoneesta loppui värikasetti eikä tiedotetta saatu lähtemään. Saksasta kuriiripostilla tilattu värikasetti juuttui Itämereen pudonneeseen rahtikoneeseen.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Miten mulla on paha aavistus, että Sakun paitakin nousisi Kerhoa vastaan kattoon? Paikalla reilut 5000 katsojaa ja Saku saisi puolivillaiset aplodit puolityhjältä hallilta. Itse pelin Tepsi häviäisi rumin lukemin 1-5 oltuaan kahden erän jälkeen tappiolla 0-4.

Tätä pelkään myös. Paita tuossa odottelee kuumeisesti. Lauantaille minulla on muutakin menoa, mutta skarppina olen, JOS vahingossa tuollaisesta tapahtumasta kuulisin. Silti se olisi surullista puolityhjässä hallissa. Jotenkin en nyt usko, että Turussa osattaisiin hoitaa tämä, kuten vaikka Kuopiossa.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli nyt vaihtoehdot ovat joko katsoa matsi alapäädyssä, alkaen 18,50 € tai alhaalla keskikatsomoissa, jotka ovat jäljelle jäävistä ainoita joista koko peliä pystyy seuraamaan, alkaen 32,50...

Itsekin istun mielummin ylhäällä keskellä, koska sieltä näkee paremmin ja lipun hinnat ovat vielä sietokyvyn rajoissa. Tämä täysin perusteeton lipunhintojen nosto kyllä johtaa siihen että itsellänikin vierailut Artukaisissa vähenevät. Vaikken asu Turussa niin joka kausi on tullut sellainen 7-10 matsia käytyä katsomassa paikanpäällä, ensi kaudella veikkaan määrän olevan 2-3. Ja kyse ei ole edes siitä etteikö olisi varaa, vaan siitä että tuote ei kohtaa hintaa. Viime vuosien nöyryytykset ja tyhjenevä halli luovat sellaisen ennakkoasetelman että Tepsin pitäisi suorastaan dominoida runkosarjaa että olisin valmis pulittamaan yli 30e keskikatsomolipuista.

Ei ole taas ajateltu asiaa ihan loppuun asti. Tällä alakatsomot eivät täyty juuri sen enempää, kun pääosa niistä jotka ovat ylhäällä istuneet eivät tule enää matsiin, sen sijaan että ostaisivat alakatsomolipun. Vielä kun asiasta ei ole tiedoitettu, niin veikkaanpa että saattaa ensi lauantaina hallilla olla muutama hieman vittuuntunut henkilö, kun lipunmyyntipisteessä ilmenee ettei siihen vakiokatsomoon ole asiaa, vaan vaihtoehdot ovat katsoa matsia päädystä tai maksaa itsensä kipeäksi.

E-katsomot auki, G voidaan pitää suljettuna!
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan tästä hinnoittelusta hyötyäkin. Olen kuukauden verran pohtinut, että pitäisikö ottaa televisioon kanavapaketti, mistä näkisi kaikki pelit. Nyt tuli sekin päätettyä. Yhden matsilipun hinnalla saakin kätevästi kytättyä kaikki matsit kotisohvalta. Laitetaanpas kanavapaketti tilaukseen.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
HPK-peliin on myyty 2832 istumapaikkaa. Lisäksi tietty vapaalippulaiset, jäsenkorttilaiset ja seisomapaikat, eli tämän hetkinen yleisömäärä luokkaa +3000. Vielä on jäljellä 1625 tyhjää penkkiä alakerrassa, joista yli 700 alemman hintakategorian istuimia. En näkisi siis mitään syytä avata vielä tässä vaiheessa yläkertaa. HK Areenan istumapaikkakapasiteetista on siis mennyt kuta kuinkin 1/3.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
HPK-peliin on myyty 2832 istumapaikkaa. Lisäksi tietty vapaalippulaiset, jäsenkorttilaiset ja seisomapaikat, eli tämän hetkinen yleisömäärä luokkaa +3000. Vielä on jäljellä 1625 tyhjää penkkiä alakerrassa, joista yli 700 alemman hintakategorian istuimia. En näkisi siis mitään syytä avata vielä tässä vaiheessa yläkertaa. HK Areenan istumapaikkakapasiteetista on siis mennyt kuta kuinkin 1/3.

Tämä ei ole niin yksinkertaista. Hyvin monet tottuneet katsomaan peliä yläkerrasta (mistä se näyttää aivan erilaiselta kuin alhaalla). Yhtäkkinen muutos merkitsee monelle päätöstä jäädä kotiin. Kaipa tällaiseenkin ylimieliseen tiedottamatta jättämiseen (iso muutos suhteessa aiempaan) on varaa. Itse kuvittelin että tämä on aika lailla ratkaiseva kausi ja ihmisiä haluttaisiin tosissaan houkutella takaisin hallille.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tämä ei ole niin yksinkertaista. Hyvin monet tottuneet katsomaan peliä yläkerrasta (mistä se näyttää aivan erilaiselta kuin alhaalla). Yhtäkkinen muutos merkitsee monelle päätöstä jäädä kotiin.

Joskus se muutos on tehtävä, jos tilanne siltä näyttää. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Kauas ollaan tultu ajoista, jolloin koko areenan kapasiteetti oli käytössä. Sitten oli pari kautta vain puolet yläkatsomosta. Nyt yläkerta avautunee vain tarvittaessa.

Jos TPS:lla on samansuuruinen yleisökeskiarvo kuin viime kaudella ja yläkerta on suljettu, niin täyttöprosentti on edelleen vain ~70 % luokkaa. Vertailuarvoksi Kärpillä ja HIFK:lla se olisi yhä korkeampi ja Tampereen joukkueilla samaa luokkaa. Kärpillä on muuten Tepsiä parempi yleisökeskiarvo ja Oulun jäähallin kapasiteetti on melko lähellä HK Areenan alakertaa.
 

motamoro

Jäsen
On kyllä aika ihmeellistä pitää yläkatsomo kokonaan suljettuna. Hauskasti HC TPS:n kausikortit osiossa lukee seuraavasti

"Hintaluokkia ja paikkoja kovatasoisiin löytyy joka tarpeeseen."

Todellakin joka tarpeeseen, kun yläkatsomo on poissa. Ja mihin kovatasoisiin, taitaa sanakin puuttua tuosta tekstistä.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
HPK-peliin on myyty 2832 istumapaikkaa. Lisäksi tietty vapaalippulaiset, jäsenkorttilaiset ja seisomapaikat, eli tämän hetkinen yleisömäärä luokkaa +3000. Vielä on jäljellä 1625 tyhjää penkkiä alakerrassa, joista yli 700 alemman hintakategorian istuimia. En näkisi siis mitään syytä avata vielä tässä vaiheessa yläkertaa. HK Areenan istumapaikkakapasiteetista on siis mennyt kuta kuinkin 1/3.

Tiedän faktana, että useat mun kaverit/tutut ovat jo yrittäneet ostaa lippuja ylös siinä onnistumatta. Ei mitään infoa Tepsin sivuilla tai missään muuallakaan -> Ei enää mitään kiinnostusta tulla peliin.

Edelleen haluaisin tietää missä ajassa saadaan yläkerta avattua? Mitä jos perjantaihin mennessä on alakerta 200 hajapaikkaa vajaa täynnä? Ehditäänkö sitten 24 tunnissa hankkia järjestyksenvalvojat sekä avata kioskit yläkerrassa? Mitä jos yhtäkkiä matsipäivänä syntyy yleisöryntäystä ja hallilta lipun haluaa ostaa vaikka useita satoja ihmisiä, mutta alakerta olisikin myyty jo täyteen?

Ihan hyväksyttävää selitellä, että jos ei reunoille halua mennä, niin päädyt toimii. Noh, todella moni meistä haluaa mahdollisimman kauas kannattajista (itse en näihin kuulu) ja D:ssä on vähintään puolet kausikorttipaikkoja. Täten jää vaihtoehdoksi 32,50€ sivulta, 22,50€ sivun alariveiltä joista näkyvyys on luokkaa "haistapaska" sekä ~350 paikkaa D-päädyssä. Toki jos on aikuisporukalla liikenteessä niin toki seisomakatsomotkin toimivat, mutta lapsen kanssa se kuulostaa hankalalta.

Mun ehdotus olisi se, että yläkerta auki. N. 10-15€ aikuiselle ja tasan 0€ alle 10-vuotiaalle. Tässä tilanteessa maksavat asiakkaat kuitenkin lienee tärkeämpiä kuin 4000 ihmisen luoma "tunnelma".

Toki kun asiasta ei ole tiedotettu, niin pelkkää arvailuahan tämä vielä on.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joskus se muutos on tehtävä, jos tilanne siltä näyttää. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Kauas ollaan tultu ajoista, jolloin koko areenan kapasiteetti oli käytössä. Sitten oli pari kautta vain puolet yläkatsomosta. Nyt yläkerta avautunee vain tarvittaessa.

Jos TPS:lla on samansuuruinen yleisökeskiarvo kuin viime kaudella ja yläkerta on suljettu, niin täyttöprosentti on edelleen vain ~70 % luokkaa. Vertailuarvoksi Kärpillä ja HIFK:lla se olisi yhä korkeampi ja Tampereen joukkueilla samaa luokkaa. Kärpillä on muuten Tepsiä parempi yleisökeskiarvo ja Oulun jäähallin kapasiteetti on melko lähellä HK Areenan alakertaa.

Niin no lopulta kyse kuitenkin siitä miten tätäkin perustellaan asiakkaan suuntaan. Odotan mitä ehkä toimistolta ilmoitetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös