Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 392 489
  • 6 830

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Miten olisi "first in - first out" -periaate? Eli täytetään jokin parkkialueen osa ensimmäisenä ja sieltä pääsee myös pelin jälkeen pois ensimmäisenä. (Palkitaan aikaisesta saapumisesta) Saa väen kenties saapumaan porrastetummin ja varsinkin poistumaan. Seuraava sektori päästetään sitten kun ensimmäinen alueen autoista n. 80-90% on poistunut. Näin se porukka, joka tietää että auto on osiossa, josta ei pääse ensimmäisenä ulos, odottelee sitten vaikka hallilla.

Tuossahan on ihan ideaa! Yrityskirjanpidosta tuttu FIFO-menetelmä siis. Tällä hetkellä se menee usein LIFOna, viimeisenä paikalle ja ekana ulos. Näräähän tuokin tulisi aiheuttamaan ja "eriarvostaisi" asiakaita. Aina ei ole mahdollista tulla tiettyyn aikaan, entä jos olisi kiire pois jne. Entäpä jos olisi pikakaista? Tuplahinta pysäköintiin ja liikenteenohjaajat päästää ekana ulos.
 

Pirkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
6000 hengen yleisötapahtumassa on vain pakko hyväksyä tosiasia mahdollisestia ruuhkasta. Jos on pakko tulla omalla autolla, niin täytyy myös pystyä pitämään hermonsa kurissa ja jonottamaan hetken. Aina kaikki ovat kotiinsa päässeet. Onko kukaan muuten mitannut "läpiajoaikoja"?

Ei ole pakko hyväksyä. Asialle on tehtävissä paljonkin, jos halua on. Toistaiseksi sitä ei ole löytynyt. Vain rahankeruu olemattomasta palvelusta on kiinnostanut.

Olen mitannut läpiajoaikoja. Viime kauden kotiavauksessa (katsojia noin 10000?) kesti pääparkkipaikalta ulos 22 minuuttia. Olin toki lähes viimeinen ulospäässyt, koska minulla ei ollut kiirettä etuilla. Mistään änärihallista en ole jonottanut yli 15 minuuttia. Yleensä selviää alle 10 minuutin. Katsojia siellä yleensä 15000-20000 ja lähes kaikki omilla autoilla.

Ei tämä ole suuri ongelma ollut viime vuosina, ainakaan loppukaudesta.

Hallialueen ulkopuoliselle liikenteelle tuskin kauheasti voi tehdä. Mutta sekin voisi auttaa, jos väen saisi pysäköimään autonsa poistumisen kannalta "optimaalisempiin" paikkoihin, mitä ne sitten ikinä olisivatkaan. Mutta jos menee/lähtee Suikkilantietä pohjoiseen, ohje siitä mihin kannattaa yrittää autonsa jättää, jos taas etelään, mihin silloin jne. Eihän nämä tietenkään mitään ehdottomia totuuksia ole, mutta ainakin yrityksiä palvella paremmin. Areenan sivuilla voisi olla ehkä laajempi kartta ohjeineen siitä, mistä kaikkialta hallin vaikutuspiiristä pääsee ulos, jolloin paine ei kohdistu hallin porteillekaan asti enää samalla tavalla. Ja tätä tietoisuutta voisi levittää vaikka parkkilippua myytäessä. Suurimmat jonot tuppaavat olemaan Suikkilantien risteyksissä, ovatko ne ainoat paikat lähteä pois? Ja jos eivät, niin voisiko asiaa viestiä tehokkaammin?

Voi tehdä, mutta onko viranomaisilla siihen myötämielisyyttä?

Nuo ehdotuksesi ovat hyvä alku ja auttaisivat jo paljon. Ruuhkaa vähentäisi tuntuvasti muutamat toimenpiteet ottelun loputtua:

1. Artukaistentie ja Messukentänkatu yksisuuntaisiksi siten, että Artukaistentie pääportilta yksisuuntainen vain länteen Länsikaaren suuntaan kaksikaistaisena. Kaupungin ilmaiselta, SPONS, VIP ja HUOLTO ym. parkkipaikoilta kulku yksisuuntaisena vain itään Suikkilantien suuntaan. Messukentänkatu yksisuuntaiseksi siten, että Kirjaltajankadun risteyksestä saisi kääntyä vain Länsikaaren suuntaan ja Artukaisten kiitotien risteyksestä Suikkilantien suuntaan. Kaksi kaistaa siis käytössä kaikkiin suuntiin.

2. Messukentänkadun ja Länsikaaren kiertoliittymästä ei saisi kääntyä pohjoiseen Ihalan liittymän suuntaan.

3. Messukentänkadun ja Suikkilantien risteyksestä saisi kääntyä vain etelään Pansiontien suuntaan. Risteyksen liikennevalot keltaisella ja poliisi ohjaamaan risteykseen liikennettä.

4. Artukaistentien ja Länsikaaren risteyksestä ei saisi kääntyä etelään Pansiontien suuntaan.

5. Artukaistentien ja Suikkilantien risteyksestä saisi kääntyä vain pohjoiseen Naantalin pikatien suuntaan. Valot tässäkin risteyksessä keltaiselle ja poliisi ohjaamaan liikennettä.

Näihin toimenpiteisiin tarvittaisiin muutama liikennemerkki, kaksi poliisia ja muutama liikenteenohjaaja. Hallin piha olisi tyhjä alle 10 minuutissa kaikissa tilanteissa. Tämä siksi, että silloin Suikkilantien, Naantalin pikatien, Pernontien ja Pansiontien liikenteenvälityskapasiteetti käytettäisiin paremmin hyväksi eikä sitä hidastavaa ristiinajoa tapahtuisi kuten nykyään. Nythän on tapana esim, että jotkut ajavat Messukentänkadun kautta Länsikaarta pohjoiseen Naantalin pikatielle, jolloin Artukaistentie seisoo.

Aikasäästö keskimäärin ehkä 5 min x 6000 = 30000 minuuttia. Säästyisi siis noin 500 tuntia jonotusta. Ehkä siihen kannattaisi jotain satsata?
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Olen mitannut läpiajoaikoja. Viime kauden kotiavauksessa (katsojia noin 10000?) kesti pääparkkipaikalta ulos 22 minuuttia. Olin toki lähes viimeinen ulospäässyt, koska minulla ei ollut kiirettä etuilla. Mistään änärihallista en ole jonottanut yli 15 minuuttia. Yleensä selviää alle 10 minuutin. Katsojia siellä yleensä 15000-20000 ja lähes kaikki omilla autoilla.

Mikä on läpimenoaika, kun yleisömäärä puolittuu?

En lähtisi kyllä vertailemaan NHL:ää Liigaan, amerikkalaista kulttuuria suomalaiseen tai Los Angelesia Turkuun. Yhdysvallat on tehty autoilijalle. Maa, jossa kadun saa ylitettyä helpommin omalla autolla kuin kävellen. Areenat on rakennettu autoilijat priorisoituna ja olosuhteet rakennettu moninkertaiselle automäärälle.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Nouseeko se Koivun paita ekassa vierasmatsissa vai ei ? En ole nähnyt ainakaan virallista ilmoitusta asiasta. Pitäisi lippuja järjestellä.

Toinen kysymys; Saako kausaria vastaan muualta katsomosta lipun, jos haluaa istua jonkun vieressä ? Koska kausaripaikan viereen ei muita mahdu, varattuja.
 

-TMA-

Jäsen
Onko liikenteenohjaus hallilta poistuttaessa aivan mahdotonta järjestää, TMA, kun tuntuu, että kaikkia muita ratkaisuja ehdotetaan paitsi sitä loogisista ongelman ratkaisemiseksi?

En ole mielestäni vielä montaa ehdotusta edes laittanut, mutta en minä eikä varmaan kukaan mukaan pidä liikenteenohjauksen tehostamista mahdottomana. Tällä hetkellä liikenteenohjaus ja parkkipaikan hoitaminen tapahtumien yhteydessä on kuitenkin TPS:n hallinnassa, niin en viitsi lupailla mitään heidän puolestaan. Erittäin hyviä ehdotuksiä täällä on tullut kyllä muiltakin käyttäjiltä poistumisteiden suhteen ja huolehdin että päättävät tahot myös näihin palautteisiin tutustuvat.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ruuhkaa vähentäisi tuntuvasti muutamat toimenpiteet ottelun loputtua:

1. Artukaistentie ja Messukentänkatu yksisuuntaisiksi siten, että Artukaistentie pääportilta yksisuuntainen vain länteen Länsikaaren suuntaan kaksikaistaisena. Kaupungin ilmaiselta, SPONS, VIP ja HUOLTO ym. parkkipaikoilta kulku yksisuuntaisena vain itään Suikkilantien suuntaan. Messukentänkatu yksisuuntaiseksi siten, että Kirjaltajankadun risteyksestä saisi kääntyä vain Länsikaaren suuntaan ja Artukaisten kiitotien risteyksestä Suikkilantien suuntaan. Kaksi kaistaa siis käytössä kaikkiin suuntiin.

2. Messukentänkadun ja Länsikaaren kiertoliittymästä ei saisi kääntyä pohjoiseen Ihalan liittymän suuntaan.

3. Messukentänkadun ja Suikkilantien risteyksestä saisi kääntyä vain etelään Pansiontien suuntaan. Risteyksen liikennevalot keltaisella ja poliisi ohjaamaan risteykseen liikennettä.

4. Artukaistentien ja Länsikaaren risteyksestä ei saisi kääntyä etelään Pansiontien suuntaan.

5. Artukaistentien ja Suikkilantien risteyksestä saisi kääntyä vain pohjoiseen Naantalin pikatien suuntaan. Valot tässäkin risteyksessä keltaiselle ja poliisi ohjaamaan liikennettä.
Toisin sanoen Suikkilantietä pohjoiseen käyttäisivät ainoastaan kaupungin ilmainen, SPONS, VIP ja HUOLTO ym. parkkipaikat? Nopeasti ajateltuna tuntuu melkoisen hukkaan heitetyltä valtaväylältä - etenkin kun kyseinen väylä on viime vuoden aikana kokenut suuria parannuksia.

Sekään ei ole vielä mulle selvinnyt, että missä kohtaa se ruuhkassa istuminen poistuvia katsojia harmittaa. Harmittaako se hallin pihalla parkkipaikalla istuskelu vai se ruuhkassa kököttäminen muuten vain? Sillä jos kyse on siitä, että ruuhka harmittaa jossain Suikkilantiellä Härkämäen liittymän kohdalla istuttaessa, niin sillä ei ole mitään tekemistä itse hallilta poistumisen kanssa.

Nouseeko se Koivun paita ekassa vierasmatsissa vai ei ?
Pitäisin melko omituisena, jos Koivun paita nousisi Turkuhallin kattoon TPS:n ekassa vierasmatsissa.
 

Pirkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä on läpimenoaika, kun yleisömäärä puolittuu?

En lähtisi kyllä vertailemaan NHL:ää Liigaan, amerikkalaista kulttuuria suomalaiseen tai Los Angelesia Turkuun. Yhdysvallat on tehty autoilijalle. Maa, jossa kadun saa ylitettyä helpommin omalla autolla kuin kävellen. Areenat on rakennettu autoilijat priorisoituna ja olosuhteet rakennettu moninkertaiselle automäärälle.

Normaalissa 5000-6000 katsojan liigamatsissa viimeinenkin auto lienee päässyt ulos parkkipaikalta 15 minuutissa. Siihen vielä lisää muutama minuutti jonotusta lähiristeyksissä. Viime kauden 3000 katsojan matseissa ei sitten jonotuksesta enää juuri tarvinnut murehtia...

Pitäiskö palvelu täällä siksi olla huonompaa, että olemme Turussa? Harvempi iso areena maailmalla sijaitsee niin keskellä ei mitään kuin Artukaisissa. Edellytykset suunnitella ja tehdä toimivat liikenneratkaisut ovat paljon paremmat kuin tiiviin kaupunkirakenteen seassa.

Huonosti toimivat liikennejärjestelyt ovat minun mielestäni se suurin yksittäinen epäkohta Tepsin ottelutapahtumassa, jossei oteta huomioon voittavan joukkueen puuttumista. Toinen ärsyttävä seikka on vaatimaton mediakuutio, joka kuitenkin paikallisen AV-tiimin mielestä on resoluutioltaan hyvä ja Suomen olosuhteissa erinomainen. Vika on ehkä sitten vain näkökyvyssäni. Sisällön tuotannolle kuitenkin kehut. Se on parantunut viime vuosina huimasti.
 

Pirkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toisin sanoen Suikkilantietä pohjoiseen käyttäisivät ainoastaan kaupungin ilmainen, SPONS, VIP ja HUOLTO ym. parkkipaikat? Nopeasti ajateltuna tuntuu melkoisen hukkaan heitetyltä valtaväylältä - etenkin kun kyseinen väylä on viime vuoden aikana kokenut suuria parannuksia.

Hyvä huomio. Mietin tätä itsekin, mutta nopeasti heitin jotain.

Ehkä osa pääparkkipaikalta Artukaistentielle tulevista autoista pitäisi ohjata portilta Suikkilantielle, mutta ei kovin paljon, koska yli puolet ko parkkipaikasta purkautuu Kirjaltajankadulle ja Artukaisten kiitotielle. Varjopuolena tässä on se, että Artukaistentien pääportille tarvitaan silloin liikenteenohjaaja.

Alun perin ajatuksenani oli myös suosia näitä VIP, SPONS, HUOLTO ym. parkkipaikan haltijoita paremmalla palvelulla. Sitä ei toki tarvitsisi tarjota kaupungin ilmaisen parkkipaikan käyttäjille (johon useasti itsekin lukeudun). Olen monta kertaa ehdottanut Tepsin silloisille toimitusjohtajille, että ilmainen parkkipaikka tulisi lakkauttaa. Se on kaikki pois Tepsin bisneksestä.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Normaalissa 5000-6000 katsojan liigamatsissa viimeinenkin auto lienee päässyt ulos parkkipaikalta 15 minuutissa. Siihen vielä lisää muutama minuutti jonotusta lähiristeyksissä. Viime kauden 3000 katsojan matseissa ei sitten jonotuksesta enää juuri tarvinnut murehtia...

Pitäiskö palvelu täällä siksi olla huonompaa, että olemme Turussa? Harvempi iso areena maailmalla sijaitsee niin keskellä ei mitään kuin Artukaisissa. Edellytykset suunnitella ja tehdä toimivat liikenneratkaisut ovat paljon paremmat kuin tiiviin kaupunkirakenteen seassa.

Huonosti toimivat liikennejärjestelyt ovat minun mielestäni se suurin yksittäinen epäkohta Tepsin ottelutapahtumassa, jossei oteta huomioon voittavan joukkueen puuttumista.

Mielenkiintoista logiikkaa. Ei palvelun tarvitse olla huonoa vaikka olisi Turussa. Kaikkea samaa ei kuitenkaan voida toteuttaa, kuin jossain muualla. Pysäköintiratkaisuihin voi vaikuttaa, mutta liikennejärjestelyistä vastaa jo muut tahot. Johan risteysalueita on laajennettu ja kaistoja lisätty. Mitään mullistavia muutoksia ei taas ole järkevä tehdä vain sen takia, jos HK Areenalla on kärjistäessä kerran vuodessa se 10 000 katsojaa. Kääntäen, jos otteluissa kävisi aina se 10 000 katsojaa, niin varmasti liikennejärjestelyitä kohennettaisin hanakammin.

Kyllä asioiden pitää olla uskomattoman hyvin, jos parkkialueen läpiajoaika omalla autolla on koko toiminnan suurin murheenkryyni. Jännä ilmiö on myös se, että kohina pysäköintiongelmista vähenee kummasti, kun joukkue menestyy, matsissa on ollut hyvä tunnelma ja kaikilla hauskaa.
 

Pirkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pysäköintiratkaisuihin voi vaikuttaa, mutta liikennejärjestelyistä vastaa jo muut tahot. Johan risteysalueita on laajennettu ja kaistoja lisätty.

Mitään mullistavia muutoksia ei taas ole järkevä tehdä vain sen takia, jos HK Areenalla on kärjistäessä kerran vuodessa se 10 000 katsojaa. Kääntäen, jos otteluissa kävisi aina se 10 000 katsojaa, niin varmasti liikennejärjestelyitä kohennettaisin hanakammin.

Kyllä asioiden pitää olla uskomattoman hyvin, jos parkkialueen läpiajoaika omalla autolla on koko toiminnan suurin murheenkryyni. Jännä ilmiö on myös se, että kohina pysäköintiongelmista vähenee kummasti, kun joukkue menestyy, matsissa on ollut hyvä tunnelma ja kaikilla hauskaa.

Risteysalueiden laajentaminen ja kaistojen lisääminen on ollut harkitsematon investointi. Paljon parempaan tulokseen olisi päässyt pistämällä muutaman risteyksen valot vilkkumaan keltaiselle ja risteyksiin liikenteenohjaus 15 minuutiksi. Merkittävästi halvempaa. Otteluiden päättyessä muu liikenne alueella on lähes marginaalista. TPS:llä pitää olla sellaista yhteiskunnallista merkittävyyttä, että liikennejärjestelyistä vastaavien tahojen eli tässä tapauksessa kaupungin kanssa voidaan neuvotella järjestelyistä. Näen asian saamattomuutena, jota puolustat.

Onko sinusta mullistava muutos, jos näinä harvoina kertoina roudataan kymmenisen liikennemerkkiä ja uhrataan muutama liikenteenohjaaja ja poliisi 15 minuutiksi? Ja vielä vääntäen, kävisikö enemmän katsojia, jos liikennejärjestelyt olisivat kunnossa?

En ole väittänytkään, että asiani olisivat huonosti. Mikä sinun mielestäsi on TPS:n ottelutapahtuman heikoin lenkki?

Luonnollisesti pysäköintiongelma on mielessä toissijaisena, jos joukkue menestyy. Viime vuotisen A-junnujen viimeisen loppuottelun jälkeen oli suorastaan ilo jonottaa. Liput heiluivat kuin ennenvanhaan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Risteysalueiden laajentaminen ja kaistojen lisääminen on ollut harkitsematon investointi.
Koko Suikkilantien parantaminen liittyy pääasiassa Turun sataman rahtiliikenteen ohjaamiseen pois Ratapihankadulta. Samassa yhteydessä lienee täysin luonnollista parantaa myös sivuteiltä pääväylälle liittymistä risteysalueita laajentamalla ja lisäämällä kaistoja.
 

Pirkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koko Suikkilantien parantaminen liittyy pääasiassa Turun sataman rahtiliikenteen ohjaamiseen pois Ratapihankadulta. Samassa yhteydessä lienee täysin luonnollista parantaa myös sivuteiltä pääväylälle liittymistä risteysalueita laajentamalla ja lisäämällä kaistoja.

Näinhän se on. Ratkaisua tuskin on tehty HK-Areenan liikenteen takia, mutta vähäisessä määrin avittaa sitä. Liikennevalot kuitenkin on se tulppa, joka estää Suikkilantien tehokkaan käytön ulospurkutienä.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Risteysalueiden laajentaminen ja kaistojen lisääminen on ollut harkitsematon investointi. Paljon parempaan tulokseen olisi päässyt pistämällä muutaman risteyksen valot vilkkumaan keltaiselle ja risteyksiin liikenteenohjaus 15 minuutiksi. Merkittävästi halvempaa. Otteluiden päättyessä muu liikenne alueella on lähes marginaalista. TPS:llä pitää olla sellaista yhteiskunnallista merkittävyyttä, että liikennejärjestelyistä vastaavien tahojen eli tässä tapauksessa kaupungin kanssa voidaan neuvotella järjestelyistä. Näen asian saamattomuutena, jota puolustat.

Onko sinusta mullistava muutos, jos näinä harvoina kertoina roudataan kymmenisen liikennemerkkiä ja uhrataan muutama liikenteenohjaaja ja poliisi 15 minuutiksi? Ja vielä vääntäen, kävisikö enemmän katsojia, jos liikennejärjestelyt olisivat kunnossa?

En ole väittänytkään, että asiani olisivat huonosti. Mikä sinun mielestäsi on TPS:n ottelutapahtuman heikoin lenkki?

Siis liikennejärjestelyiden parantaminen onkin harkitsematonta investointia? Nyt en enää ymmärrä laisinkaan. Kuten Mr. Fox kirjoitti, näillä muutamilla risteysalueilla liikkuu esimerkiksi rahtiliikennettä. Ei pelkästään TPS:n katsojat. Eiköhän HK Areena ole aivan varmasti huomioitu liikennejärjestelyjä suunniteltaessa. Muuten vinkiksi, Suikkilantielle Länsikeskuksen suuntaan pääsee myös kiertämällä Naantalin pikatien kautta. Siellä ei taida pahemmin ole edes liikennevaloja.

Kuka ne 10 liikennemerkkiä roudaa? Kuka ne maksaa? Miksi poliisi uhraisi resurssejaan liikenteenohjaukseen, kun on olemassa toimivat liikennevalotkin ja vaihtoehtoisia reittejä?

Mitä tulee kysymyksiisi, niin TPS:n yleisökeskiarvo ei varmana nouse vaikka liikennevalot laitettasiin keltaiselle matsien jälkeen. TPS:n ottelutapahtuman heikkoja lenkkejä ovat olleet jatkuva urheilullinen alisuorittaminen ja organisaatiota ympäröinyt negatiivinen henki sisältäen tiettyjen henkilöiden julkiset kommentit ja kännisekoilut, paitapakkokohu jne.

Näinhän se on. Ratkaisua tuskin on tehty HK-Areenan liikenteen takia, mutta vähäisessä määrin avittaa sitä. Liikennevalot kuitenkin on se tulppa, joka estää Suikkilantien tehokkaan käytön ulospurkutienä.
Nyt siis puhutaankin jo liikennevaloista, eikö palaute kannattaisi osoittaa lähinnä Turun kaupungille? Keskusteluun lähdettiin liikkeelle siitä, että parkkialueelta on hankala päästä pois koska ei ole liikenteenohjaajia. Tässä sekoittuu jo puurot ja vellit.
 

gnarlie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Poliiseja ohjaamaan liikennettä hallin parkkipaikalta tepsin pelin jälkeen? Keksin muutamia tärkeämpiä tehtäviä virkavallalle eli ei helvetissä. Vetoketjumenetelmä on toiminut hienosti aina kun olen hallin parkkipaikalle ajanut. Ajan naantalin pikatietä turkuun joten muita ajosuuntia en osaa kommentoida. Sanoisin liikenteen toimivan niin hyvin, etten euroakaan käyttäis ko. asian tehostamiseen. Bussit pääsee myös todella nopeesti hallilta keskustaan, kiitos bussikaistojen.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Itsellä tuli tällainen asia mieleen, että olisikohan noita ottelun jälkeisiä pressitilaisuuksia mahdollista lähettää suorana videofeedinä hallin ravintoloiden töllöihin?

Itse ainakin haluan aina nuo pressit kuulla ja tuo on yksi syy miksi autolle pelin jälkeen usein kiiruhdan.

Jos nuo olisi nähtävissä suorana videona hallin ravintoloissa ja vaikka kaikissa muissakin televisioissa, niin se saattaisi houkutella ainakin meikäläisen ottamaan vielä sen yhden pizzapalan ja istahtaa jakkaralle katsomaan pressi ennen autolle siirtymistä.
 

-TMA-

Jäsen
Näinhän se on. Ratkaisua tuskin on tehty HK-Areenan liikenteen takia, mutta vähäisessä määrin avittaa sitä. Liikennevalot kuitenkin on se tulppa, joka estää Suikkilantien tehokkaan käytön ulospurkutienä.

Liikennevaloissa on muuten olemassa ns. "matsi-/tapahtumaohjelma" eli niissä huomioidaan tulevan ja lähtevän liikenteen vaikutus kyseiseen risteykseen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Itsellä tuli tällainen asia mieleen, että olisikohan noita ottelun jälkeisiä pressitilaisuuksia mahdollista lähettää suorana videofeedinä hallin ravintoloiden töllöihin?
Loistava ajatus!

Kavereiden kanssakin kun ollaan matsissa, niin melko nopeasti sieltä tulee lähdettyä ulos ja käveltyä autolle. Yleensä autossa ensimmäiseksi laitetaan Auran Aallot päälle ja kuunnellaan pressitilaisuus sekä maalikooste. Tänä aikana auto ehtiää mukavasti lämmetä ja pahin ruuhkakin on yleensä helpottanut.

Miksi tätä vastaavaa ei voisi kuunnella (ja katsella) hallissa?
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Loistava ajatus!

Kavereiden kanssakin kun ollaan matsissa, niin melko nopeasti sieltä tulee lähdettyä ulos ja käveltyä autolle. Yleensä autossa ensimmäiseksi laitetaan Auran Aallot päälle ja kuunnellaan pressitilaisuus sekä maalikooste. Tänä aikana auto ehtiää mukavasti lämmetä ja pahin ruuhkakin on yleensä helpottanut.

Miksi tätä vastaavaa ei voisi kuunnella (ja katsella) hallissa?
Kiitos :)

Siinä yleensä vierähtää vielä sen verran aikaa ennen kuin pressi alkaa, että moni ehtisi vielä muutaman euron hallin palveluihin kuluttamaan ennen sen pressin alkua. Näin nopeasti ajateltuna siis aikalailla win-win tilanne
 

-TMA-

Jäsen
Kiitos :)

Siinä yleensä vierähtää vielä sen verran aikaa ennen kuin pressi alkaa, että moni ehtisi vielä muutaman euron hallin palveluihin kuluttamaan ennen sen pressin alkua. Näin nopeasti ajateltuna siis aikalailla win-win tilanne

Niin sellaista vaan, että viime ja oliskohan ollut jo edelliskaudella, niin Ikun vetämän shown (loppuhaastattelut tms.) jälkeenhän siirryttiin suoraan ottelun jälkeiseen pressitilaisuuteen. Tänä vuonna ilmeisesti hieman pakettia viilataan ja @Jazzy76 voi siitä sitten enemmän kertoa, mutta mahdollisuus pressin seuraamiseen edelleen ihan livekuvana säilyy kuitenkin Areenalla.
 
Pointtini oli alunperin se, että rahat tiskiin ilman virallista kuittia, jengi karsinaan, tulkaa pois miten parhaaksi näette. Mitään virallista, luvanvaraista tilaisuutta ei esim. Ruutukaava-alueella ei oikein saa järjestää ilman b-kortillisia liikenteenohjaajia, sisään ja ulos. Taitaa päteä myös lavatansseihin?

Lisäksi hämmensi tj. Escolan lause, että sisääntulo olisi ollut ongelma. Onko?

Mitäköhän tapahtuu, kun parkkifirma ottaa happeningin haltuun?
Muistakaa tsekata pikkupräntti: "Jos kulkuneuvo on pysäköitynä alueelle vielä 2 h tilaisuuden päättymisen jälkeen, on pysäköintiyhtiöllä oikeus veloittaa luvattomasta pysäköinnistä 80 euroa. Pysäköidessäsi alueelle, hyväksyt ko. säännön."

No vielä em. oli vitsi, mutta pelkään ettei kauaa...
 

Jazzy76

Jäsen
Yhteenvetoa:

- Pressit on näytetty ravintoloissa jo useamman vuoden. Halli on käytännössä tyhjä kun pressi alkaa. Niin ovat myös parkkipaikat.

- AV-tiimi ei ole sitä mieltä, että videotaulu olisi viimeistä huutoa. Taulusta päättävät isommat voimat. Jos AV-tiimi saisi päättää, niin Dallasin NFL-taulu jäisi kakkoseksi. (huumoria, sillä se ei mahtuisi halliin). Ihan oikeasti näitä kaikkia asioita ymmärtääkseni mietitään, mutta mennään askel kerrallaan.

- Kaikenlaista uutta on tulossa Liigapeleihin. Ensin hoidetaan CHL ja sitten esittelemme näitä uusia juttuja. Kuulette ja näette sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Niin sellaista vaan, että viime ja oliskohan ollut jo edelliskaudella, niin Ikun vetämän shown (loppuhaastattelut tms.) jälkeenhän siirryttiin suoraan ottelun jälkeiseen pressitilaisuuteen. Tänä vuonna ilmeisesti hieman pakettia viilataan ja @Jazzy76 voi siitä sitten enemmän kertoa, mutta mahdollisuus pressin seuraamiseen edelleen ihan livekuvana säilyy kuitenkin Areenalla.
Okei! Eli hieno ideani (mikä tämän jälkeenkin tietysti hienona pysyy) ei ihan ensimmäisenä ole tullut meikäläisen päähän ;)

Olisiko tässä kuitenkin markkinoinnissa/tiedottamisessa viilattavaa, jos katsojat eivät tästä ole olleet tietoisia (otanta ol tietysti tässä kohtaa hieman pieni, mutta en muista kenenkään minulle maininneen koskaan kyseisestä mahdollisuudesta)
 

Hyzzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
Tuli tuossa mieleen kun katselin lipunmyyntiä TPS runkosarjaotteluihin... Onko tosiaan niin että tällä hetkellä myydään vain ja ainoastaan alakatsomoon paikkoja? Ymmärrän kyllä että yritetään täyttää alakatsomo ensin jotta halli ei näyttäis aivan niin tyhjältä, mutta kuten täällä ketjussakin ollaan juteltu että myytäisiin halpoja kausareita yläkatsomoo ja saataisiin hallille väkeä.. Nooh ehkä joku fiksumpi osaa aukaista tätä minulle??
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli tuossa mieleen kun katselin lipunmyyntiä TPS runkosarjaotteluihin... Onko tosiaan niin että tällä hetkellä myydään vain ja ainoastaan alakatsomoon paikkoja? Ymmärrän kyllä että yritetään täyttää alakatsomo ensin jotta halli ei näyttäis aivan niin tyhjältä, mutta kuten täällä ketjussakin ollaan juteltu että myytäisiin halpoja kausareita yläkatsomoo ja saataisiin hallille väkeä.. Nooh ehkä joku fiksumpi osaa aukaista tätä minulle??
Samaa hommaa mietin itsekin kun kävin ostamassa kausarin. Opiskelijoiden paikat on siirretty d- katsomoon, mutta olisin halunnut paikan ylhäältä ja oletin että ei ole ongelmaa kun yläkatsomo on hinnoiteltu aikaisemminkin halvemmaksi kuin alakatsomo. Hämmästys oli suuri kun kerrottiin että muuten kävisi, mutta kun yläkatsomoon ei myydä kausikortteja?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös