Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 316 404
  • 6 497

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Me oltiin paikalla noin klo 17.40, kotoa Nättinummesta Messukeskuksen parkkipaikalle kesti sellaiset n. viisitoista minuuttia, ei paha ollenkaan. Auto jätettiin ihan tarkoituksella mahdollisimman lähelle parkkipaikan reunaa ja ulosmenoporttia. Pois lähdettiin n. minuutti ottelun päättymisestä. Tällöin oli jo ruuhka muodostumassa, mutta kun kierrettiin kotiin Ihalan kautta, niin vältettiin kaikki ruuhkat lähes kokonaan. Länkkäriin päin olisi varmaan ollut menossa muutama muukin, mutta tuonne Raisioon päin ei tosiaan ollut nimeksikään menijöitä, ei ainakaan vielä tuossa vaiheessa.

Käveltiin maanantaina haetuilla lipuilla halliin sisälle ilman jonottamista, siitä portaat ylös, parin minuutin jonotus perinteisen nakkimukin ja kahvin takia ja siitä sitten A5-katsomoon istumaan, penkillä olin noin kello 17.55. Arvasihan sen, että ajoissa kannattaa olla liikkeellä tuollaisena iltana, kaveri soitti noin klo 18 ja kirosi, että Länkkärin sittarille asti on jonoa, että siellä nököttää eikä varmasti ehdi pelin alkuun paikalle. Hän ilmestyi mestoille, kun ekaa erää oli pelattu reilut kymmenen minuuttia. Pakko oli hyväntahtoisesti kuitata, että olisit lähtenyt aiemmin kotoa, niin ei olisi tarvinnut viiden tuhannen muun mattimyöhäisen kanssa jonottaa.

Kaljalla en eilen käynyt, joten siitä puolesta ja sen toimivuudesta en osaa sanoa mitään. Santsikahvia lähdin hakemaan noin minuutti ennen ekan erän loppumista eikä sen saamisessa ollut mitään ongelmia, kun jonoa ei kioskille ollut ehtinyt vielä muodostua.

Vähän nolona mäkin pidän tuota yleisön huudattamista, pusukameran kommentointia ja mitä niitä nyt oli. Kaiken kaikkiaan silti mielestäni onnistunut tapahtuma.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Itse lähin kaverin kyydillä yliopistonmäeltä 17.50 tai vähän myöhemmin ja ainoa jonotus meillä oli Ratapihankadulla, jossa menikin varmaan max 10 min. Sen jälkeen pansion kautta suoraan messukeskuksen parkkipaikalle, josta hallille ja E-katsomoon, kun alakerta tosiaan oli aikas täynnä. Oltiin paikalla juuri hyvin ennen joukkueen sisääntuloa.

Erätauolla mentiin A-katsomoon istumaan ja lähdettiin pokaalin mentyä siitä ohi. Parkkipaikalta lähdettiinkin Mr.Foxin mainostamaa reittiä pitkin ja aikaa tuli varmaan vietettyä 5 min. parkkipaikalla.

Kyllä niitä vaihtoehtoisia reittejä pitkinkin saa sinne hallille mennä eikä pelkästään Jyrkkälän läpi. Itse yritin ensimmäisessä finaalissa Jyrkkälän kautta hallille, mutta jonon huomattuani kiersin messukeskuksen kautta ja aikaa meni silloin pari minuuttia.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Kaljalla en eilen käynyt, joten siitä puolesta ja sen toimivuudesta en osaa sanoa mitään. Santsikahvia lähdin hakemaan noin minuutti ennen ekan erän loppumista eikä sen saamisessa ollut mitään ongelmia, kun jonoa ei kioskille ollut ehtinyt vielä muodostua.

Vähän nolona mäkin pidän tuota yleisön huudattamista, pusukameran kommentointia ja mitä niitä nyt oli. Kaiken kaikkiaan silti mielestäni onnistunut tapahtuma.

Kaljajonot olivat Irkussa normaalia tiistai tasoa. Eli pari metriä ja loppuivat noin erätauon puolessa välissä. Se, että ei ollut paikkalippuja varmasti hillitsi ruuhkia.

Kännykän valot olivat todella hienot, kun taas huutomittarin, voisi lopettaa saman tien. Loput siihen väliin. Kauden paras kiekkotapahtuma.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ymmärrän turhautumisen asian suhteen, sillä itsekin haluan ostamaltani tuotteelta tai palvelulta mahdollisimman hyvän vastineen rahalleni. Eriäviät mielipiteet eivät silti tarkoita, että asiakasta syyllistettäisiin, vaan asiat eivät ole aina niin yksinkertaisia ja siksi niitä on hyvä pallotella puolin ja toisin. Tätä kautta toivottavasti löydetään se paras ratkaisu niin palveluntarjoajan kuin asiakkaankin osalta.
Itse asiassa nyt pitää hieman korjata! Mua ei suoraan sanottuna henkilökohtaisesti harmita tai turhauta mikään eilisessä tapahtumassa. Mä esitän näitä asioita ja kokemiani sattumuksia vain siltä pohjalta, että rakastamani seura osaisi tehdä asioita paremmin tulevissa tapahtumissa. Suurin harmituksen aiheeni on se, että TPS:lla tasan varmasti jäi useampikin tyrkyllä ollut euro ottamatta/saamatta vain ja ainoastaan ottelutapahtuman surkeiden järjestelyiden johdosta.

Mua ei harmita se, että mä missasin ottelun alun. Koen itse lähteneeni riittävän ajoissa: bussi nro 61 lähti Kauppatorilta 17:45 ja sen aikataulun mukainen lähtöaika takaisin Vienolasta olisi ollut 18:18. Oletin, että olisin ollut Turkuhallin pysäkillä n.18:10, siitä viiden minuutin kävely hallin pihalle ja katsomoon ennen avauskiekon putoamista. Matkaillessa oppii, että aikataulut eivät aina pidä paikkaansa eikä siitä tulekaan syyttää mitään tai ketään. Missasin eilen ottelun alun: en syytä siitä itseäni enkä tapahtumanjärjestäjää enkä Turun Kaupungin Liikennelaitosta. Näin vain tapahtui ja seuraavalla kerralla vastaavaan tapahtumaan tulen lähtemään jo aikaisemmalla bussilla.

Vaikka mä suhtaudun asiaan näin rennosti, niin eniten mua epäilyttää yksi seikka. Siellä on saattanut olla muutamiakin potentiaalisia katsojia, jotka ovat istuneet autoissaan jossain Suikkilan FilmTownin kohdilla ilman ennakkolippua joskus 18:20 aikoihin. Willi weikkaukseni on se, että näistäkin muutama potentiaalinen satunnaiskatsoja on saattanut kääntää autonsa keulan pois Turkuhallilta. Ihan vain siitä yksinkertaisesta syystä, että... "ei me sinne kuitenkaan enää ehditä!". Tällainen negatiivinen kokemus saattaa hyvinkin aiheuttaa tulevaisuudessakin jossain mattimyöhäisissä satunnaiskatsojissa negatiivisen reaktion arpoessa "lähdetäänkö hallille vai ei?".

Ravintolapalveluissa mua harmittaa eniten se, että kuinka paljon TPS:lla (vai Turkuhallin Palvelu Oy?) jäi rahaa saamatta oheismyynnistä. Mulla ei ollut tarkoitustakaan syödä eilen hallilla yhtään mitään. Mulla oli tarkoitus ottaa pari-kolme tuoppia olutta - mahdollisesti yksi ennen matsia tai vastaavasti yksi matsin jälkeen sekä yhdet molemmilla erätauoilla. Mä varasin tätä varten mukaani yhdeksän kahden euron kolikkoa ja kolme viisikymmensenttistä (3x 6,50EUR). Tämä on todella pieni juttu multa, mutta olen todennut, että käteisen tasarahan käyttö ja mieluiten kolikoina nopeuttaa omaa oluensaantiani aivan hemmetisti. Noh, näistä varaamistani rahoista mä pystyin eilen käyttämään tasan 5,50EUR. Se oli sen puolilämpimän Karhu-tölkin hinta "kymppikioskissa" Cola-mukiin kaadettuna. Toisin sanoen meikäläisenkin tarkoitusta varten varaamistani rahoista TPS:lla jäi saamatta 14EUR. Henkilökohtaisesti se ei harmita mua pätkääkään - mulla on kotona käytännössä aina kaappi täynnä kylmää Karhu-olutta.

Siinä meidän takanamme oli vielä toisen erätauon päättyessä noin kolmenkymmenen ihmisen jono. Jos näiltäkin jokaiselta jäi ne kympin tai 14EUR ostokset tekemättä, niin siinä on hyvin nopeasti sellainen 300-500EUR lovi oheismyynnistä mahdollisesti saataviin tuloihin. Tämä on se asia, joka mua harmittaa - ei niinkään se, että multa itseltäni jäi ne pari (lämmintä) tuoppia "nauttimatta" matsin yhteydessä.
Liikenneruuhkien vertaaminen, kokeneena maailmanmatkaajana, muiden maiden suurempiin otteluihin on kyllä vähän väärin, Itsekkin muutamilla Euroopan jalkapallostadioneilla vierailleena, en varmasti koskaan ole edes nähnyt stadionilla parkkipaikkaa, vaan kulku otteluihin tapahtuu lähes poikkeuksetta junalla/metrolla. Turkuhalliin taitaa jollakin kusisella bussilla päästä, mutta tämän reitti ei ole kyllä ikinä itseäni palvellut. Kiskothan jo tuleekin hallin nurkille, joten ei muutakuin aseman rakennustyöt käyntiin ja päärautatieasemalta voikin sitten hypätä pikaraitiotie linjoille! Tai vaihtoehtoisesti voi kärsiä sen ylimääräisen 10min omassa autossa kiekkokierrosta kuunnellen.
Kuten jo aiemmin mainitsin niin se liikenneruuhkassa istuminen ei harmittanut tai turhauttanut meitä yhtään! Siihen olimme jo itse asiassa ennen hallille tuloakin varautuneet. Kuten myös sanottua, niin mähän itse tulin hallille julkisilla. Olisin ollut myös valmis lähtemään julkisilla pois - ja näin useimmiten teenkin - mutta tällä kertaa mulla ei ollut kiire mihinkään, joten lähdin kaverini seurassa autolla. Tiesin jo etukäteen, että todennäköisesti olisin bussilla kotona jo ennen kuin kaverini pääsee edes Messukeskuksen parkkipaikalta ulos. Siis edelleenkään se ruuhkassa istuminen ei ole/ollut mikään ongelma!

En ole nyt lukenut, mutta tämän ketjun ensimmäisellä sivullakin (vuodelta 2005?) taitaa olla aika monia mainintoja noista surkeista liikennejärjestelyistä ja opastuksista nimenomaan hallilta pois lähdettäessä. Nyt eletään vuotta 2015. Kuinka nämä palvelut ovat kehittyneet niissä kymmenessä vuodessa, jonka ajan tämä ketju on ollut elinvoimainen?
Lisäksi jos ei osaa parkkipaikalta ajaa ulos, johon on itse autonsa pysäköinyt, niin suosittelisin kyllä jättämään koko auton kotiin.
Mä en tiedä mitä reittiä pitkin kaverini oli ajanut kyseiselle parkkipaikalle. Poislähtö kuitenkin tapahtui seuraavasti: kävelimme autolle, astuimme autoon sisään ja näimme ne kaksi poislähtevää jonoa kyseisestä parkkipaikan nurkasta. Luonnollisesti ajoimme toiseen näistä jonoista. Vasta sen 15-20min jonossa seistyämme tajusimme, mistä nämä autojonot menevät ulos. Minkä virheen kaverini siis teki? Sen, että lähdimme toiseen ulosajavista jonoista vai sen, että hän ei lähtenytkään sompailemaan aivan päinvastaiseen suuntaan muistellen, että tuota reittiä hän tänne tulikin? Eiköhän se liene oletusarvoista tuossa kohdassa, että nämä kaksi noin 50 auton jonoa ovat menossa ulos ihan virallisesta aukosta?
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Itse myöhästyin alusta vartin, kun erehdyin ajamaan Suikkilantietä. Sitä kauttahan ei saa missään nimessä ajaa, se opittiin jo 90-luvulla. Minulla oli kuitenkin sellainen tilanne, että talvella menin sitä kautta peliin ja voitto tuli. Samoin kaikkiin junnupeleihin, ei tappiota. En voinut taikauskoisena ottaa sitä riskiä, että vaihtamalla reittiä Tepsi häviää takuulla. Ensi kaudellakin aion ajaa Suikkilantietä niin kauan kuin voittoputki jatkuu, vaikka joka pelistä myöhästyisi vartin.
Ovatko lipunhinnat liigapeleihin liian korkeita tuotteeseen nähden? Kai suurempi yleisömäärä tuottaisi suhteessa enemmän jos kaikki kiskatkin olisivat auki. Nyt se nähtiin, että voittava joukkue on se, mikä Turussa kiinnostaa. Kyllä väkeä riittäisi jos pärjättäisiin eikä tarvitsisi aina poistua kyrpiintyneenä.
Tämä oli ensimmäinen kerta vuosikausiin, kun TPS ei kussut erityisottelua. Mutta kyseessä ei ollutkaan liigajoukkue. Ilves-juhlaottelu, viimeinen Jokeri-peli, Kärpät-avaus. Kaikki aina hävitty.
 

Fattsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Olen kuullut huhua että Supercellin pojat alkaisi laittamaan ottelutapahtumaa parempaan kuosiin! Ensi kaudeksi on tarkoitus hommata halliin uusi valaistus sekä mm. aito sumutorvi (ensimmäisenä euroopassa)!

Onko tälle lähdettä? Haaveena olisi kyllä pienoinen hallin modernisointi. Olisi kiva nähdä koko hallia kiertävä valobanneri, joka sijoitettaisiin ylä- ja alakatsomon väliin suuren maailman tapaan. Hartwallillakin tällainen lienee? Jumbotroni (vai mikä lie) on myös kuvanlaadultaan ihan hirveä. Samaten äänentoistoon saisi kyllä panostaa. Tosin jos 75% pelikatkoista toistetaan mainoksia (kuten lähes aina Liiga-matseissa) niin ihan sama, millaiset ämyrit siellä on. Mutta kun eilenkin tuli 90%:sti musaa niin vähän parempaa kaiutinta tuli ikävä.

Yleensäkin mun mielestä ne mainokset saisi unohtaa ja tilalle lähes pelkkää musaa. Tuo niin paljon paremmin tunnelmaa, kuin joku Terveystalon mainos. Toki ymmärrän, että pakko niitä on näyttää rahan vuoksi, kun lipputuloistakaan ei saada kaikkea irti.

Saahan sitä unelmoida...
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Itse olin hallin läheisyydessä n. 17.45 maissa ja sisällä hallissa about 18:00, joten hetki meni jonottaessa ja lipun sain kätevästi pihalta, joten sekin säästi aikaa. Siitä sitten kaljalle ja katsomoon siinä 18:20 paikkeilla. Mielestäni tapahtuma oli kaiken kaikkiaan hieno ja hyvin onnistunut.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
En ole nyt lukenut, mutta tämän ketjun ensimmäisellä sivullakin (vuodelta 2005?) taitaa olla aika monia mainintoja noista surkeista liikennejärjestelyistä ja opastuksista nimenomaan hallilta pois lähdettäessä. Nyt eletään vuotta 2015. Kuinka nämä palvelut ovat kehittyneet niissä kymmenessä vuodessa, jonka ajan tämä ketju on ollut elinvoimainen?
Pitipä oikein tarkastaa, minkälaisista asioista täällä on aiemmin mutistu.
Hieman muisti pätki ensi alkuun, mutta löytyihän jotain sentään...

Kaksi suurinta mutinaani nyt taisi olla 1) yläkerran kioskien ja ravintoloiden meininki...
Urut, kissat ja avaruuspoika: TPS:n ottelutapahtuma -ketjusta ja aivan etusivulta:
- KIOSKIT!!!! Jumalauta E-katsomoiden takana YKSI (1!!!!) akka myymässä yksinään piirakkaa, karkkia, bisseä, siideriä, kahvia... Eikä siinä mitään, mutta varmuuden vuoksi vieressä oleva (Sky?) baari oli suljettuna. On kyllä niin nerokas veto pitää lauantaina baari kiinni, että menee yli mun ymmärryksen.
...sekä 2) poistuminen Turkuhallilta matsin päätteeksi...
Miten saadaan yleisömäärät nousuun? -ketjusta ja aivan etusivulta:
Tuo vielä, että ottakaa nyt saatana se parkkipaikan maksu pois. Huonosti hoidettu parkkialue ja 4-5 euroa pitäis maksaa märistä kengistä.
Saatana pimeä ja vartioimaton parkkipaikka 4e, eikä kukaan edes ohjaa liikennettä sen jälkeen, kun rahat on kerätty.
Näistä viesteistä on siis aikaa n.8-10 vuotta. Kuinka nämä asiat ovat kehittyneet ottelutapahtuman yhteydessä tässä ajassa?

24.03.2015 hallilla 10.000+ katsojaa, yläkerrassa kaksi (?) kioskia auki, tuotteet loppuu kesken, Sky Bar kiinni ja poislähdettäessä pimeä parkkialue ilman liikenteenohjausta.

Pistetään palloa yhdessä eteenpäin! :)
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Jos nyt Tepsin yleisökeskiarvo oli 5500, se tekee kaudessa n. 165000 katsojaa. Miten paljon yhdestä ottelusta tulee nettoa? Mietin, että miten paljon lippujen hintoja voisi laskea, jotta noussut yleisömäärä kompensoisi tämän. Tietenkään mitään 10000 on turha odottaa runkkaripeleihin montaa kertaa? Tuskin kovin usein 25 vuoden aikana on kymppitonnia ylitetty runkosarjassa? Ennen toki useammin.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Jos nyt Tepsin yleisökeskiarvo oli 5500, se tekee kaudessa n. 165000 katsojaa. Miten paljon yhdestä ottelusta tulee nettoa? Mietin, että miten paljon lippujen hintoja voisi laskea, jotta noussut yleisömäärä kompensoisi tämän. Tietenkään mitään 10000 on turha odottaa runkkaripeleihin montaa kertaa? Tuskin kovin usein 25 vuoden aikana on kymppitonnia ylitetty runkosarjassa? Ennen toki useammin.

Uskoisin, että yleisökeskiarvo nousee kun joukkue menestyy, koska ne kulkee aika hyvin käsikädessä. Mutta silti voitaisiin pohtia esim. lippupakettien myyntiä samoin kuin jokereilla tällä kaudella, koska turha niitä 5000-6000 penkkiä on tyhjänä 95% kaudesta pitää. Sitä voitaisiin kokeilla joskus miten se toimii turussa ja tuottaako se enemmän vai vähemmän rahaa?? Jos tuotoissa ei olisi eroa, mutta hallissa olisi se 2-3 tuhatta katsojaa enemmän niin mielummin sitten niin päin.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Kännykän valot olivat todella hienot, kun taas huutomittarin, voisi lopettaa saman tien. Loput siihen väliin. Kauden paras kiekkotapahtuma.

Tähän sama, käynnykän valot olivat kyllä komeat, huutomittari oli lähestulkoon nolointa ikinä koskaan missään milloinkaan ja toivottavasti ei ikinä enää nähdä.Pusukamera on toinen minkä henk.koht. heivaisin niin sanotusti hiuksista vittuun kuten myös dance kamerat, en näe niiden tuovan mitään lisäarvoa ottelutapahtumalle, jos noi on nyt pakko pitää mukana niin tulisi sitten mököttäjäkamera myös ja ottelun paras mököttäjä palkitaan pussillisella pullaa (tää on oikeesti vaan vitsi). Erien alun clap your hands ei aiheuttanut minussa pienintäkään kiinnostusta taputtaa ja toivottavasti tämäkään ei ole enää tämän jälkeen mukana kuvioissa.

Positiivista oli komea alkuvideo, savut, tykkäsin myös maalintekijän nimen venyttämisestä ja siitä, että yleisö huusi sukunimen. Kaiken kaikkiaan kauden paras ottelutapahtuma. Ennen ottelua pääsi jonottamatta sisään, baariin ja sai kylmän juoman ja katsomossa oli tunnelmaa ja hauskaa, muuta ei sitten tarvitakkaan.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuosta pusukamerasta aika paljon kritiikkiä, mutta itse pidän siitä. Kun ei ton tapahtuman nyt ole välttämättä tarkoitus olla aivan pelkästään kannattajalutuuriscenen kovimmille kannattajille suunniteltu tapahtuma. Väitän, että tuo pusukamerakin aiheuttaa paljon enemmän hyvää mieltä ja hauskoja tilanteita, kuin tuota negaa jota täällä siitä viljellään.

Mutta taputuskäsky ei tosiaan toimi mulle kans ollenkaan, kyllä kaikki lähtee taputtamaan yleensä muutenkin sille sopivassa tilanteessa, viimeistään siinä kohtaa kun mutkasta alkaa se taputus (hyökkäyspään alotus, yv, yms). Kuten aaltokin lähti liikkeelle mutkasta tyylikkäästi ilman mitään erillistä "katsokaa videotaululle, laitetaan aalto liikkeelle"-showta.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Pusukamera hieman juu jakaa mielipidettä. Tälle naiselle se on hieman joko tai -juttu. En yleensä suosi mitään, mikä on liiaksi ideoitu valtameren toiselta puolelta. Mutta tunnustan minäkin tuossa hauskuuden toki. Ja noteerasin kyllä, että lähellä istuneita aikuisia miehiä tuo varsin paljon huvitti.

Taputuskäskylle suuri viha täältäkin. Taputukset toimi pitkin ottelua varsin hyvin, ilman käskyäkin.
 

Birchman

Jäsen
Ottelutapahtuman kehittämisessä ensisijaisen tärkeää olisi muodostaa tapahtumasta sellainen, joka vetoaa myös satunnaisiin katsojiin. Tänne palstalle kirjoittaville TPS on usein erittäin tärkeä osa elämää. Näin ei kuitenkaan ole kaikkien kohdalla ja suurempien katsojamäärien takaamiseksi tarjolla pitäisi olla viihdettä jääkiekkoa laajemmassa mittakaavassa. Tällä en nyt tarkoita missikisoja tai livemusiikkia, vaan musiikkiin, valaistukseen ja esim. screenien käyttöön liittyvää viihdettä.

Kuka on käynyt katsomassa tänä vuonna Jokereiden KHL-otteluita Helsingissä, tietää mistä puhun. Areenalla musiikki on ajantasaista suosittua klubi-musiikkia (toimii verraten hyvin kiekkokontekstissa), valaistukseen on panostettu ja kaikkein hienoimpana viihdykkeenä uusi jumbotron sekä areenan kiertävä screeni, joka toi hienosti eloa tapahtumaan. Mahtaako joku muuten tietää, minkälaisesta investoinnista olisi kyse, jotta tuollainen joskus saataisiin Turkuun?
 
Kuka on käynyt katsomassa tänä vuonna Jokereiden KHL-otteluita Helsingissä, tietää mistä puhun. Areenalla musiikki on ajantasaista suosittua klubi-musiikkia (toimii verraten hyvin kiekkokontekstissa), valaistukseen on panostettu ja kaikkein hienoimpana viihdykkeenä uusi jumbotron sekä areenan kiertävä screeni, joka toi hienosti eloa tapahtumaan. Mahtaako joku muuten tietää, minkälaisesta investoinnista olisi kyse, jotta tuollainen joskus saataisiin Turkuun?

Tämä on mielestäni viimeinen asia johon rahat kannattaa tällä hetkellä tuhlata. A-junioreiden finaali todisti että ei yleisö mitään taikatemppuja kaipaa vaan taistelevan ja mielenkiintoisen joukkueen, joka pelaa viihdyttävää jääkiekkoa. Muutenkin ehkä turha ruveta vetämään mitään vertauksia KHL joukkueeseen. Olen kuullut että taustalla liikkuu hieman enemmän rahaa...
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Itse en ainakaan halua mitään NHL:stä tai Jokereilta matkittua showta Palloseuran kotipeleihin (tai yhtään muuallekkaan Suomeen). Urheilun tulee olla ottelutapahtuman keskiössä ja johtavana teemana kaiken muun tilpehöörin jäädessä pois. Kuten jo edelläkin sanottiin, voittava ja viihdyttävä kiekko on se joka sitä yleisöä lehtereille tuo, ei ne pusukamerut sun muu roska.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
A-junioreiden finaali todisti että ei yleisö mitään taikatemppuja kaipaa vaan taistelevan ja mielenkiintoisen joukkueen, joka pelaa viihdyttävää jääkiekkoa.
Ulkopuolisena yhden TPS-pelin Turussa tänä vuonna paikanpäällä nähneenä mielestäni tuo nimenomaan todistaa sen suomalaisen "urheilufanin" ikävän puolen, että paikalle mennään kun on mahdollista voittaa jotakin. Ja tähänkin melkein edellytyksenä, että oma joukkue on suosikki ko. otteluun.
Jos se olisi pelkästään joukkueesta ja sen pelitavasta kiinni eikö A-junnuja olisi käynyt katsomassa runkosarjassakin joku? Nyt yleisöka. 116, joka oli ASM 3. pienin määrä.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Pusukameraa vastustavat ovat automaattisesti pahoja ihmisiä. Ymmärrän toki, että joillekin jääkiekko on niin vakava asia, että kaikenmaailman pusukamerat voivat tuntua pyhäinhäväistykseltä, mutta se on lähtökohtaisesti ideanakin niin typerä että pakkohan siitä on pitää.
Pahin mitä pusukamerasta voidaan sanoa, on että se on yleensä heteronormatiivinen. Korjausliikeenä tähän pusukamera voisi etsiä potentiaalisia miespareja yleisöstä. Lätkän katsominen jätkien kesken on muutenkin niin homososiaalista, että tuskin pieni pusu siihen päälle enää tuntuisi missään.

Niin, ja on korkea aika siirtyä pois keskiajalta, eli vegaanista hodaria HK areenalle plz.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pusukameraa vastustavat ovat automaattisesti pahoja ihmisiä. Ymmärrän toki, että joillekin jääkiekko on niin vakava asia, että kaikenmaailman pusukamerat voivat tuntua pyhäinhäväistykseltä, mutta se on lähtökohtaisesti ideanakin niin typerä että pakkohan siitä on pitää.
Pahin mitä pusukamerasta voidaan sanoa, on että se on yleensä heteronormatiivinen. Korjausliikeenä tähän pusukamera voisi etsiä potentiaalisia miespareja yleisöstä. Lätkän katsominen jätkien kesken on muutenkin niin homososiaalista, että tuskin pieni pusu siihen päälle enää tuntuisi missään.

Niin, ja on korkea aika siirtyä pois keskiajalta, eli vegaanista hodaria HK areenalle plz.

Ihmeellistä että pusukamera ei häirinnyt ketään koko Liiga-kauden aikana, mutta A-nuorten finaalissa se oli täysin perseestä.

Ulkopuolisena yhden TPS-pelin Turussa tänä vuonna paikanpäällä nähneenä mielestäni tuo nimenomaan todistaa sen suomalaisen "urheilufanin" ikävän puolen, että paikalle mennään kun on mahdollista voittaa jotakin. Ja tähänkin melkein edellytyksenä, että oma joukkue on suosikki ko. otteluun.
Jos se olisi pelkästään joukkueesta ja sen pelitavasta kiinni eikö A-junnuja olisi käynyt katsomassa runkosarjassakin joku? Nyt yleisöka. 116, joka oli ASM 3. pienin määrä.

Noita nuorten pelejä mainostettiin mielestäni todella vähän missään. Kävin runkosarjan aikana yhdessä pelissä, muistaakseni silloinkin kävin itse etsimässä tiedon milloin seuraava peli on. Ei niitä tietenkään ehkä Turun Sanomissa tarvitse mainostaa, mutta edes jossaan somessa voisi olla maininta.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Ihmeellistä että pusukamera ei häirinnyt ketään koko Liiga-kauden aikana, mutta A-nuorten finaalissa se oli täysin perseestä.

Aivan yhtä perseestä se oli koko liiga-kauden ajankin ja samanlaisía tunteita se aiheutti silloinkin. Täytyy kyllä myöntää, että oli siinä kerran hyväkin kohta ja olikin epäoikeuden mukaista ettei tätä paria palkittu, kuva siirtyy pariskuntaan jossa mies räplää puhelinta ja nainen huomaa, että ovat pusukamerassa ja ilmoittaa miehelle tästä joka nostaa päänsä ja katsoo taululle jonka jälkeen palaa takaisin kännykän pariin. Heidät olisi pitänyt palkita eikä mitään nuoleskelijoita.
 

Fattsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
HK Areenan Instagram-tilille oli lisätty video, jossa pelataan jumbotronilta Super Mariota. Videon kommentteihin oli kirjoitettu, että olisikohan aika uusia äänentoisto ja jumbotroni, johon HK Areena vastasi "Suunnitelmissa on. Katsotaan miten etenee."

Tuskin kuitenkaan täksi kaudeksi..?
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
HK Areenan Instagram-tilille oli lisätty video, jossa pelataan jumbotronilta Super Mariota. Videon kommentteihin oli kirjoitettu, että olisikohan aika uusia äänentoisto ja jumbotroni, johon HK Areena vastasi "Suunnitelmissa on. Katsotaan miten etenee."

Tuskin kuitenkaan täksi kaudeksi..?

Toivottavasti tulisi jo ensi kaudeksi. Jos tässä nyt toivomaan aletaan, niin mieluusti näkisin sellaisen Jokereiden peleissä olevan hallin kiertävän LED-"skriinin" mitä jo ylhäällä toivottiin. Tuo aika hienon lisän ottelutapahtumaan ja viihtyvyyteen, vaikka tietenkin urheilu siellä keskiössä on. E: Taitavat kuitenkin maksaa sen verran, että ihan kaikkea ei kerralla voi saada. + Siellä taitaa olla vähän muutakin uudistettavaa ennen kuin mitään hallia kiertävää skriiniä edes voidaan harkita.

Hieman kummaksuttaa nämä kommentit, että Jokereista ei saisi ottaa opiksi taikka matkia. Miksi? Jokerit on tehnyt ihan helvetin hyvää duunia ja saanut hallin täyteen, joten tottakai siitä pitää ottaa mallia. Ainoa mistä TPS:n ei kannata ottaa Jokereista mallia on se, että lähtisivät KHL:ään.

Junnujen finaalissa Iku Viitanen nosti ylös kolme pointtia molemmista joukkueista. Ymmärrän, että se ei kaikille maistu, mutta esim. satunnaisille katsojille tuo paljon lisäarvoa, kun tietää kuka on pelannut lähiaikoina hyvin ja mitä kannattaa seurata. Se taskulamppu tai miksi hakuvaloksi sitä sanottiin oli myös hieno, mutta en ihan usko, että se toimisi jokaisessa ottelussa. Viikonloppuina kun on enemmän yleisöä, niin voisi toimia paremmin. Pusukamera on myös ihan hauska, joten ihan se ja sama pyöriikö se siellä vai ei.

Huutomittarit ja taputuskäskyn voi jättää suosiolla pois.
 

-TMA-

Jäsen
HK Areenan Instagram-tilille oli lisätty video, jossa pelataan jumbotronilta Super Mariota. Videon kommentteihin oli kirjoitettu, että olisikohan aika uusia äänentoisto ja jumbotroni, johon HK Areena vastasi "Suunnitelmissa on. Katsotaan miten etenee."

Tuskin kuitenkaan täksi kaudeksi..?
Ei näillä näkymin ensi kaudeksi. Tarkempaa arviota en osaa tällä hetkellä sanoa.
 

stuketto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
HK Arenasta sen verran että itse koen tuon äänentoiston olevan se kaikkein pahiten päivitystä kaipaava osasto, välillä kun on jopa vaikea saada taukohaastatteluiden puheestakin selvää. Kuuluvuus vaihtelee kovin paljon riippuen siitä missä sattuu istumaan.

Hallia kiertävä led-näyttö olisi toki ihan siisti ja mielestäni tärkeämpi kuin jumbotronin päivitys vaikka sekin pitäisi uusia.

Mitä halliin muuten tulee niin itse koen että on korkea aika uusia varsinkin yläkerran näköä haittaavat kaiteet. Nykyäänhän niiden tulisi olla kokonaan pleksilasista tehtyjä. Tämä päivityshän parantaisi aika monen katsojan näkyvyyttä. Suorittaisin tämän remontin jopa ennen mahdollista led-näyttöjen hankintaa.

Muiden kuin jääkiekkotapahtumien kannalta olisi hienoa jos penkitkin uusittaisiin niin että ne eivät osoittaisi keskiympyrää kohti. Esim. konserteissahan lava kuitenkin normaalisti sijaitsee toisessa päädyssä jolloin penkit lähimpänä lavaa osoittaa täysin väärään suuntaan. Samalla ehkä voisi lisätä myös jalkatilaa nyt kun kaukalokin on kapeampi. Värityskin voisi olla enemmän tepsimäinen! Nämä tietysti ovat enemmänkin johonkin suurempaan remonttiin liittyvää toiveajattelua kuin akuutteja tarpeita.
 
HK Arenasta sen verran että itse koen tuon äänentoiston olevan se kaikkein pahiten päivitystä kaipaava osasto, välillä kun on jopa vaikea saada taukohaastatteluiden puheestakin selvää. Kuuluvuus vaihtelee kovin paljon riippuen siitä missä sattuu istumaan.

Tuo on varmasti osittain korjattavissa mutta olisi kiinnostava tietää miten paljon tuo huono ääni johtuu itse hallista. Kyseessä aika korkea ja iso tila. Esimerkiksi Globen on myös saanut kritiikkiä huonosta akustiikasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös