Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 317 164
  • 6 498

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Tässä toinen tuki-idis Tallink Siljan toimistolle: tarjotkaapa yhdensuuntainen ilmaisristeily Molomolle valmennusjoukkoineen. Ja ilmainen seisova pöytä buffet-ravintolassa myös, hei!

Buffetista kuitenkin kaikki alkoholipitoinen pois. Elomo veti edellisellä kerralla melkoisen shown edustaessaan Tepsiä Seuran risteilyllä.

Silja Linelle todellakin kaikki tuki täältä. Voisi veikata että huomiseen matsiin lipustaan maksaneita on korkeintaan kahden käden sormien verran. Surullista. TuTopäällikön sanoja lainaten: "Artukaisissa kaikki on paskaa."
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Rispektit Silja Linelle.

Meinasi tosin ovelle saapuminen olla haastavaa, kun jäistä väylää sai kävellä.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Mitenkäs tuo ilmainen parkki homma on Turkuhallilla voimassa? Oliko se jotain 1,5 tuntia - tunti ennen pelinalkua?
 

-TMA-

Jäsen
Mitenkäs tuo ilmainen parkki homma on Turkuhallilla voimassa? Oliko se jotain 1,5 tuntia - tunti ennen pelinalkua?
En valitettavasti ole saanut tietoa vielä TPS:ltä koko kauden kestävästä kampanjasta, joten en uskalla luvata ilmaista pysäköintiä huomenna HK Areenan parkkipaikalla. Pysäköintialueen esimiehen sain kiinni ja hänen mukaansa huomenna rahastettaisiin ihan normaalisti. Pistän tietoa, jos vielä täysin varman vastauksen jostain löydän.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Yläkerran kahviloissa voisi yrittää vähän pientä tsemppaamista, vaikka kausi on varmaan kioski-ihmisillekin ollut varsin rankka. Hinnakkaan kahvin hintaa ei lue missään, vaikka sen nyt ehkä muistan juuri ja juuri ulkoa ja kahvimukeja sai vain viereisestä kioskista, vaikka maksu tapahtui toisella luukulla. Tämä aiheuttaa sekaannusta niin kioskin myyjissä kuin jonottavissa kanssaihmisissä. Muutenkin tuolla voisi yrittää laittaa niitä nauhoja jonotuksen selventämiseksi, vaikka yleisöryntäyksiä tuskin on enää tälle kaudelle tulossa.
 

-TMA-

Jäsen
Yläkerran kahviloissa voisi yrittää vähän pientä tsemppaamista, vaikka kausi on varmaan kioski-ihmisillekin ollut varsin rankka. Hinnakkaan kahvin hintaa ei lue missään, vaikka sen nyt ehkä muistan juuri ja juuri ulkoa ja kahvimukeja sai vain viereisestä kioskista, vaikka maksu tapahtui toisella luukulla. Tämä aiheuttaa sekaannusta niin kioskin myyjissä kuin jonottavissa kanssaihmisissä. Muutenkin tuolla voisi yrittää laittaa niitä nauhoja jonotuksen selventämiseksi, vaikka yleisöryntäyksiä tuskin on enää tälle kaudelle tulossa.
Kiitos tästä. Pistän terveiset eteenpäin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kävin tänään pitkästä aikaa hallilla ja vielä pidemmästä aikaa selvin päin. Voi siis olla, että havaintoni ei ole uusi, mutta ainakaan itse en ole aikaisemmin huomannut. Eli eli... pistetään nyt välillä vähän kehujakin ettei aina mene vain haukkumiseksi. Tosin toistakymmentä parannusehdotusta pystyisin heittämään vaikka samaan hengenvetoon, mutta ajattelin nyt kerrankin olla positiivinen.

Positiivinen yllätys tuli tänään jossain kolmannen erän puolivälin tienoilla...

Zombie Nation - Kernkraft 400

Kyseessä on siis "kohtuullisen" legendaarinen jäähallibiisi, jota en ainakaan ennen muista kuulleeni Turkuhallissa. Mutta kuten todettua: oma kuntoni ja havainnoimiskykyni eivät aina ole olleet sataprosenttisia. Toisaalta tänään en ainakaan mielestäni kuullut erästä biisiä, joka on aiemmin tällä kaudella soinut ja paljon. Oluenhuuruiset muistikuvani syksyn kotimatseista ovat sen kaltaiset, että kyseessä taisi olla Kissojen suosikkibiisi. Hyvin he ainakin veivasivat David Guettan tahtiin.

David Guetta & Showtek - Bad

Vieläkö @Jazzy76 on vastuussa hallilla soitettavasta musiikista?
Pari kysymystä ja yksi ehdotus:

1) onko Zombie Nation - Kernkraft 400 tullut soittolistoille jäädäkseen?
2) vieläkö David Guetta - Bad tekee paluun soittolistalle?
3) JOS tämä on nyt sitten valittu musiikkityyli, niin haluaisin ehdottomasti nähdä Kissat veivaamassa Tungevaagin tahtiin...

Tungevaag & Raaban - Samsara

Arvannet varmaan soitettavan kohdan - eikä sitä liene tarpeen perustella sen tarkemmin...
 
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvä tavaton, Kettuherra, tämähän palsta menee ihan musacorneriksi jos itse kukin alkaa listaamaan jäähalliväliaikasoittolistadiscosuosikkejaan. Mitenkään tässä sohvamoderoimatta, mutta vähän hämmästellen kuitenkin.
 

kiekki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-67, Marit Björgen, Kimi Räikkönen
Turun Palloseura, tuote kunnossa?

Olen seuraillut Jatkoajan keskustelupalstaa vuodesta 2005, mutta olen kokenut että kirjoittamiseen minulla
ei juurikaan ole ollut annettavaa. Tämä paikallisen Palloseuran jatkuva konttaaminen Narvanmaan hallitusta
alasajosta näihin päiviin kirvoittaa muutaman sanan minultakin.

Johdetaanko seuraa lainkaan 2010- luvun urheilubisneksen asettamien vaatimuksien mukaan? Minun suuntaan seuralla ei ole aikoihin
ollut minkäänlaisia kasvoja. Kuka vastaa markkinoinnista?

Täällä keskustelu pyörii paljon erilaisten ottelutapahtumaan osallistuvien sidosryhmien ympärillä. Näihin
varmasti kuuluu yhteistyökumppanit, kausikorttiasiakkaat, kannattajat ja kaltaiseni jääkiekon suurkuluttaja,
joka hallille saapumiseen tarvitsee kuitenkin jotain muutakin perustelua kuin pitkän historian omaava seura ja sen että olen huono
asiakas mikäli en tule hallille pahoittamaan mieltäni. Olen pelannut ja seurannut jääkiekkoa aktiivisesti 1990- luvun alusta asti.
Mietin usein mitä TPS:n markkinointi tekee saadakseen tällaiset 5-10 kotipeliä kaudessa paikanpäällä seuraavan katsojan hallille saamiseen?

Minä en vain lähde Artukaisiin katsomaan virkamiesjoukkuetta, tyhjää hallia ja juomaan muovituopista väljähtynyttä 6,5€:n olutta jonka saattaa
saada käteensä erätauon lopulla mikäli katsojamäärä sattuu ylittämään 5500 "maksanutta" silmäparia. Tästä kaikesta riemusta pitää vielä maksaa
n. 35-50€? Saanko satunnaiskatsojana rahalleni vastinetta? Minä en koe saavani sitä edes auttavasti.

Olen työni puolesta käyttänyt asiakkaita katsomassa otteluita niin katsomopaikoilla kuin aitioissakin. Aitioiden kanssa on pariinkin kertaan
käynyt niin että hallilla henkilökunta ei ole edes tiennyt aitiovarauksestamme ja tätä on selvitelty pitkään ja hartaasti hallin henkilökunnan
sekä Palloseuran henkilökunnan välillä. Luonnollisesti vika asiakkaassa. Näitä yritysvieraita on nykyään vaikea saada edes lähtemään hallille.
Tiedän yrityksiä jotka on alkaneet Turun suunnalta kestitsemään vieraita KHL Jokereiden ottelutapahtumissa. Tämä ei tietysti ole täysin TPS
lähtöinen ongelma vaan osa Liigan kärsimää inflaatiota kiinostuksen osalta.

Minua kiinnostaa miten TPS:n organisaatio oikeasti meinaa nämä haasteet selättää. Kivoja PowerPoint esityksiä tietysti voi esitellä pitkään, mutta
mitkä on todelliset toimenpiteet ja aikataulut?
 
Artukainen eilen:
* Joukkue valmistettu hyvin. Katkomatsi on aina hankala.
* Joukkue pelaa sydämellä (vaikkakin finaaleja, eikä marraskuun Liigamatsia seitsemättä kertaa Lukkoa vastaan) itsellen, logolle ja yleisölle.
* Joukkue teki omalla toiminnallaan itsestään kiinnostavan.
* Oheistoiminta (katsomon suuntaan)hyvällä tasolla (kannattaa kopioida).
* Pääsylipun hinta enemmän kuin kohdallaan! (Kannattaa kopioida ajatuksella -> hinta + laatu -> tyytyväinen asiakas tulee toistekin)

Ja lusikallinen nöyryyttä kauniiseen käteen, toimisto ei tätä saanut aikaiseksi (auttoi toki järjestelyissä).
Faktat tiskiin ja Mr. Foxin laskelmat huoneentauluiksi, vaikkei siellä yhteisömanagerointiosastolla enää tätä palstaa luetakaan.

Ja fakta on myös se, että vaikka olisi tullut tappio, sama porukka olisi ollut lehtereillä seuraavassa matsissa, mikäli viidenteenkin olisi menty. Veikkaan, että osa olisi jäänyt jopa ulos.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Yläkerran kahviloissa voisi yrittää vähän pientä tsemppaamista - - -
Muutenkin tuolla voisi yrittää laittaa niitä nauhoja jonotuksen selventämiseksi, vaikka yleisöryntäyksiä tuskin on enää tälle kaudelle tulossa.
Kiitos tästä. Pistän terveiset eteenpäin.
Minä en vain lähde Artukaisiin katsomaan virkamiesjoukkuetta, tyhjää hallia ja juomaan muovituopista väljähtynyttä 6,5€:n olutta jonka saattaa saada käteensä erätauon lopulla mikäli katsojamäärä sattuu ylittämään 5500 "maksanutta" silmäparia.
Mitenköhän eilinen matsi mahtoi mennä noin niin kuin tapahtumanjärjestäjän kannalta? Vittu, meni hienosti vai?

Täälläkin on ollut jo puhetta siitä, että Länsikeskuksen CityMarketilta hallille ajo kesti noin 50min. OK, nämähän ovat osin tapahtumanjärjestäjästä riippumattomia asioita. Itse istuskelin bussissa nro 61, joka lähti Kauppatorilta 17:45. Matka Göteborginkadun risteyksestä (18:01) Härkämäen pysäkille (18:26) kesti siis noin 25min. Tässä vaiheessa hyppäsin itse bussista ulos ja päätin kävellä loppumatkan hallille. Olin hallin pihalla, kun HPK:n Joona Monto sai rangaistuksen ajassa 06:29. Katsomossa olin kun ekaa erää oli pelattu noin yhdeksän minuuttia. Ei niin hirvittävän huonosti, kun sentään tuli varattua matkaan Kauppatorilta hallille julkisia liikennevälineitä käyttäen 45min. Osittain tietysti omaakin mokaani, mutta ei siellä vissiin tapahtumanjärjestäjän puolelta parkkijärjestelytkään menneet kuin Strömsössä.

Vastaavasti kaverini tuli omalla autolla Ruissalon suunnasta. Vielä kuuden jälkeenkin pääsi kuulemma ihan suoraan ajamaan hallille asti ilman liikenneruuhkia. Ongelmat alkoivat vasta hallin kulmilla. Mitään suurempaa liikenteenohjausta ei ollut, joten hänenkin piti pari kertaa ihan tosissaan miettiä mihin autonsa laittaisi. Lopulta hän löysi sopivan raon Messukeskuksen parkkialueelta. Matsin jälkeen poislähtiessä minäkin lähdin sitten autokyydillä. Messukeskuksen parkkialueelta meidän kohdaltamme lähti kaksikin autojonoa Kirjaltajankadun porttia kohden.

Oltiin toisessa jonossa seisty sitten jo 15-20min, kun tajuttiin, että ei saatana eihän nämä jonot mene mistään virallisesta reiästä ulos. Siitä mentiin vain tällaisen viheristutusalueen ja jalkakäytävän ylitse. Siitä oli ennen meitä mennyt varmaan toistasataa autoa, joten samassa rytäkässä mekin sieltä painettiin menemään. Eihän noilla parkkialueilla ole minkäänlaista liikenteenohjausta, käytännössä ei minkäänlaista valaistusta eikä minkäänlaisia kunnon opastekylttejä tai vaikka aitoja ohjaamaan oikeaan ajosuuntaan. Kyseisen kaverini kanssa ollaan käyty hallilla noin 25 vuotta, joten emme koe olevamme minkäänlaisia noviiseja asiassa. Voin vain kuvitella miltä tuntuu poistua hallilta ulkopaikkakuntalaisena ja/tai ensikertalaisena.

Helppo neuvohan tähän on tietysti se, että asiakkaan pitäisi jäädä hallille vaikka puoleksi tunniksi matsin päättymisen jälkeen välttääkseen liikenneruuhkat. Sopivalla asiakkaan syyllistämisellä tämäkin ongelma ratkeaisi kuin itsestään. Noh, ei meilläkään ollut varsinaisesti mitään sitä liikenneruuhkassa istumista vastaan. Olemme molemmat ihan suht kokeneita matkailijoita ja tottuneita käymään vähän suuremmissakin urheilutapahtumissa sekä vuokra-autoilla että paikallisia julkisia liikennevälineitä käyttäen. Siinä autossa istuessamme naureskelimme molemmat, että nämä Turkuhallin poistumisjärjestelyt ovat kyllä ehdottomasti paskimmat mitä olemme nähneet missä tahansa 10.000+ hengen urheilutapahtumassa.

Turkuhallin ravintolamaailma oli jälleen aivan oma lukunsa. Esim. toiselle erätauolle lähdimme E-katsomoista noin minuutti ennen toisen erän päättymistä. Kaverini jäi jonottamaan onko se nyt "kymppikioskille" siihen E5-katsomon taakse, kun mä lähdin etupihalle tupakalle ja jauhamaan paskaa parin muun tuttuni kanssa. Mä tulin takaisin, kun toista erätaukoa oli jäljellä n.8min. Kaverini oli edennyt jonossa noin puolet siitä mihin hän oli alunperin jäänyt. Kioskista huudeltiin tasaisin väliajoin kuinka "hodarit on loppu, lihikset on loppu, makkarat on loppu jne.". Erätaukoa oli jäljellä vajaat kolme minuuttia, kun pääsimme tiskille. Silloin oli tarjolla vielä pop corneja (takapöydällä oli iso läpinäkyvä muovisäkki täynnä niitä), virvoitusjuomista ainoastaan Spriteä sekä lähes lämmintä Karhu-olutta 0,33l tölkeissä. Siinä oli koko "kymppikioskin" tarjonta!

Kaikki juomathan pitää kaataa tuoppeihin. Minäkin sain olueni sellaisessa Cola-tuopissa. Sitten toinen tiskin takana olevista mimmeistä hokasi, että oluttahan ei saa myydä sellaisessa tuopissa, mutta kun kirkkaat muovituopit oli jo loppu. Toinen mimmeistä lähti sitten hakemaan lisää kirkkaita muovituoppeja toisesta (kiinni olleesta) kioskista. Kaverini valitettavasti sai oman oluensa jo kirkkaassa tuopissa. Muutenhan me oltaisiin lyöty niihin kannet päälle ja menty keskieurooppalaiseen tyyliin oluttuoppien kanssa katsomoon. Mä sanon ihan rehellisesti, että ihan ammattimaisesti ei tuonkaan kioskin myyntitoimintaa suoritettu. Jonotusnauhoja tai niitä -aitojahan ei tietenkään näkynyt mailla eikä halmeilla. Kenties siellä odotetaan vieläkin suurempaa yleisömäärää ennen kuin ne otetaan käyttöön, vai?

Jos mä nyt oikein näin, niin G-katsomon takana olevat kioskit olivat kaikki kiinni. Vastaavasti E-katsomoiden takana olevista kioskeista taisi olla kaksi auki. Sky Bar oli kiinni. Illan luku oli 10.620 - päätän vuodatukseni yhteen sanaan: MIKSI?

Miten ottelutapahtuman järjestäminen meni noin niin kuin tapahtumanjärjestäjän mielestä?
 
Kettuherralla jälleen mainioita huomioita, mutta järjestäjiltä kysyisin itsekin:
Pitääkö kaikki aina aloittaa pyörän keksimisestä?
Vrt. Ennakkomyynnin ennustamisen vaikeus ja/tai sen ennakointi loppuiltapäivän aikana, jonot kioskeilla, parkkiksella, missä tahansa...?
No, ehkä lopputulos kuitenkin hioi Kettuherrankin viestistä terävimmät särmät. Onneksi;)

Itse en Kettuherran huomioihin puuttunut edellisessä viestissäni, sillä itselläni ei ko. ongelmia ollut.
Toki siksi, etten ollut janoinen, nälkäinen enkä tupakoi. Lisäksi sain kyydin kulmille reilusti ennen kuutta. Ja haun olin sopinut 45 min ottelun päättymisestä Starkin nurkille.
 

Aurelius

Jäsen
Itse viihdyin hallilla eilen tavattoman hyvin, ja hattua pitää todella nostaa korkealle hienosti vedetystä introsta! Valot yleisössä oli erittäin siistit, eikä nyt taidettu tuutata stroboakaan sitä puolta minuuttia. Introa lukuunottamatta silti katsomossa tuli väkisinkin fiilis, että vielä parempi ottelutapahtuma oli kyllä ensimmäisessä finaalissa. Nyt oli jo liikaa juontajaa ja tilpehööriä. Hyvä esimerkki oli toisen erän alku, jossa kiekon pudottamista edelsi ihme mestaruusjuna, sitten Let's get ready to rumble ja sitten vielä Let's play hockey. Yksi riittäisi, kolme nyt ainakin on ihan liikaa. Vähemmän höttöä, aito asia kunniaan!

Muutenkaan en ymmärrä, mitä lisäarvoa ottelutapahtumaan tuo kentän laidalla oleva juontaja (vai miksi pitäisi kutsua). Kaikki kannustukseen kehottamiset ja katseet valotaululle ja kiss camin kommentoinnit aiheuttaa ainakin mussa vain myötähäpeää. Varsinkin kun puheesta saa aika heikosti selvää. Enemmän tilaa yleisölle elää, kyllä porukka huomaa jos valotaululla tapahtuu jotain. Tyyliä, tyyliä!

Silti ilman muuta positiivinen ottelutapahtuma, vaikka tässä tuleekin nostettua esiin lähinnä negaa.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Edelliseen kirjoittajaan täysin samaa mieltä. Liikaa tuli "pakotettuna" tavaraa, kun yleisö olisi itsekin osannut homman. Mutta nautin joka tapauksessa tapahtumasta.

Sain järjestettyä otteluun kimppakyydin. Lähdimme keskustan alueelta 17.25. Auton sai hyvin ja helposti ilman ohjaustakin lähes ensimmäiseen riviin. Siitä sisäänpääsyyn oikeuttavalla kortilla ja lipulla menimme suoraan sisään D-ovelta jonottamatta lainkaan vailla riskiä jäädä autonkaan alle. Hallin sisällä minä pääsin vessaan ja toinen kioskille. Toimiston porukka teki erikoisjärjestelyjä kannattajakatsomon taakse pyynnöstämme ja homma toimi sekin mainiosti. Matsin jälkeen olisi päässyt suoraan oluttiskille odottelemaan ruuhkan hälvenemistä.

Tunnelma hallissa oli erinomainen, sain mitä halusinkin ja näin koko pelin. En viitsinyt jäädä jonottamaan tuoretta nakkia ja virvoitusjuomaa, mutta sain heti käteeni pahvimukin ja hain WC-tiloista vettä ilmaiseksi. Hyvää asiakaspalvelua sekin. Viimeksi olin isossa tapahtumassa Ruotsissa Friends Arenalla. Jonotin muuten hodaria yli 20 min ja missasin osan toisesta puoliajasta. Ei mennyt ihan putkeen. Ei siihen peliin olisi muuten ollut mitään asiaa omalla autolla saatika olisi itse saanut päättää edes bussia, jolla otteluun menisi. Menin suosiolla sillä, mihin ohjeistettiin eli junalla.

Mielestäni eilinen matsi oli hyvä, tunnelma oli hyvä ja ottelutapahtuma oli hyvä!
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ja niin, miksi HK Areenan pitäisi varastoida kesäksi tuhansia nakkeja ja hodareita, jos tämä oli kauden viimeinen tapahtuma?
Sitähän ei tiedetty ennen kello 20:40, että tämä oli kauden viimeinen tapahtuma!

Oli hyvin suuri todennäköisyys, että vielä lauantainakin oltaisiin pelattu Turkuhallissa. Joka tapauksessa siihen matsiin olisi pitänyt hommata uusia nakkeja ja hodareita. Mielestäni tuo on vain huonointa mahdollista liiketoimintaa myydä ei-oota ilman pakottavaa tarvetta. Väki saadaan liikkeelle, mutta väkeä ei saada kuluttamaan rahaa, vaikka heillä olisi siihen halua. Hmmm...

Eiköhän noillekin nakeille ja lihiksille olisi ollut parikin vaihtoehtoa, tuon kesän yli varastoinnin sijaan.
Pari nopeasti mieleeni tullutta:

1) vielä oli mahdollisuus yhteen kotiotteluun Turkuhallissa
2) yksi sponsoreistahan on HK Scan, joten eiköhän sponsorin kanssa oltaisi voitu sopia kuviosta, jossa he toimittavat varmasti riittävän määrän hallille ja hakevat sitten tapahtuman jälkeen loput pois
3) esimerkiksi 02.04.2015 on FC TPS:n Suomen Cupin jalkapallo-ottelu FC Interiä vastaan. Mä epäilisin, että tuossakin tapahtumassa saattaa mennä muutama nakki tai lihis kaupaksi...

EDIT: jaa, näemmä muokkasitkin omaa tekstiäsi ja poistit juuri tuon lainaamani lauseen...
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Oli mielestäni kaikkein epäoleellisin asia viestissäni ja siksi modifoin sen heti pois. Ehdit näköjään tarttumaan jo siihen. Menin eilen nauttimaan tunnelmasta ja katsomaan A-nuorten peliä. Valitettavasti en jaksanut nyt pohtia sen enempää missä HK Scan säilyttää nakkejaan.
 

Fattsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Lähdettiin matsibussilla (100) Aurakatu 1:stä 17.40 ja 18.00 oltiin jo istumapaikoilla hallissa. Eli tuo ainakin toimi moitteetta.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Oli mielestäni kaikkein epäoleellisin asia viestissäni ja siksi modifoin sen heti pois. Ehdit näköjään tarttumaan jo siihen. Menin eilen nauttimaan tunnelmasta ja katsomaan A-nuorten peliä. Valitettavasti en jaksanut nyt pohtia sen enempää missä HK Scan säilyttää nakkejaan.
Joo, ei mullakaan ole mitään valittamista sen suhteen, kuinka tapahtuma hoidettiin sinä aikana, kun olin päässyt katsomon verhojen sisäpuolelle. Käsittääkseni tämä ketju kuitenkin käsittelee enemmän tapahtumia varsinaisten kenttätapahtumien ulkopuolella.

Mä en ole ollut järjestämässä yhtäkään 10.000+ hengen massatapahtumaa ja willinä weikkauksenani heittäisin, että aika harva tältäkin palstalta on ollut sellaisissa järjestelytoiminnoissa mukana. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että ehkä näitä 10.000+ katsojaa kannattaisi hivenen kuunnella, minkä tapahtuman osa-alueen he kokivat onnistuneeksi, minkä epäonnistuneeksi, mitä asioita voitaisiin parantaa jne. Tätähän voitaisiin kutsua vaikkapa tapahtumanjärjestäjän nöyryydeksi ja asiakaslähtöisyydeksi - vaihtoehtona on tehdä asioita kuten aina ennenkin kuuntelematta asiakkaita, jolloin se voitaisiin tulkita jopa tapahtumanjärjestäjän (vääränlaiseksi) ylimielisyydeksi.

Eihän ydintapahtuman (tässä tapauksessa A-nuorten kolmas finaaliottelu) laadulla, tunnelmalla tai lopputuloksella ole mitään tekemistä sen suhteen kuinka tapahtumanjärjestäjä onnistuu esim. oheismyynnissä. Esimerkkinä tästä jotkut ihmiset tulevat ikuisesti muistamaan ensimmäisen Talviklassikon siitä, kuinka olut loppui koko Stadikalta jo toisella erätauolla. Nämä ovat vain asioita, joista pitää ottaa oppia. Se on sitten vain tapahtumanjärjestäjien omasta ammattitaidosta kiinni, kuinka he tuon loppupeleissä järjestävät, että oheismyynnissä olevat tavarat eivät lopu kesken. Siihenkin takuuvarmasti löytyy ihan yksinkertaisiakin ratkaisuja.

Muistaakseni mä jo viime syksynä mutisin tässä ketjussa siitä, kuinka tapahtuma pitäisi järjestää mahdollisimman ammattimaisesti riippumatta yleisömäärästä. JOS järjestelyt toimivat kiitettävästi silloinkin, kun tapahtumassa on vain vähän väkeä, niin takuuvarmasti ne toimivat myös silloin, kun tapahtuma on lähes loppuunmyyty. Yhtenä esimerkkinä nämä jonotusaidat/-nauhat. Jostain syystä niiden käyttö koettiin turhaksi silloin, kun hallilla pyörii se vajaa viisituhatta katsojaa: "vaikeuttavat siivoamista" ja blaa-blaa-blaa! Mä toistan kysymykseni: missä helvetissä nämä jonotusaidat/-nauhat olivat nyt, kun hallilla oli 10.000+ katsojaa - niille olisi takuuvarmasti ollut käyttöä ja ne olisivat nopeuttaneet sekä selkeyttäneet myyntiä. Pers'tuntumalta mä heittäisin, että Turkuhallin yläkerrassa taitaa olla noin parisenkymmentä kioskia. Miksi helvetissä näistä joku 80-90% oli kiinni? Koska niitä ollaan ajateltu pitää auki, jos ei sellaisina hetkinä, kun hallissa on 10.000+ katsojaa?
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ihan samat ruuhkat aina tuonne hallille on ollut näillä väkimäärillä on ollut aina. Länsikeskukseen perinteisesti jonot ovat Suikkilantiellä olleet näillä arkena pelattavina yli 10000 vetävillä otteluilla aina olleet. Vaikka kaistoja on tullut lisää niin se, että Raision motarilta kääntyvät tulee suoraan kaistalle, joka vie hallille. Varsinkin nyt näytti rekat aika pahasti tätä ruuhkauttavan. Lisäksi kaupungista päin tulevat vetivät kaistan helposti täyteen, jolloin jono ei juuri liikkunut.

Itse kun olin ollut 20 min Raision motarin ja Naantalin tien risteyksen välillä, päätin mennä Naantalin pikatien kautta ja tulla ihalasta päin tulevaa tietä pitkin hallille. Olinkin noin kolmessa minuutissa saanut auton parkkiin HK Areenan parkkipaikalle. Noin kilometrin kierrolla säästin rutkasti aikaa. Jos koko kaupungin suunnasta tuleva liikenne olisi ohjattu tätä kautta tai jengi olisi tajunnut itse, niin liikenne olisi ollut mennyt sujuvammin. Parkkipaikalla olin noin 18.05 ja suoraan pääsin ajamaan parkkin.
 

-TMA-

Jäsen
Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että ehkä näitä 10.000+ katsojaa kannattaisi hivenen kuunnella, minkä tapahtuman osa-alueen he kokivat onnistuneeksi, minkä epäonnistuneeksi, mitä asioita voitaisiin parantaa jne. Tätähän voitaisiin kutsua vaikkapa tapahtumanjärjestäjän nöyryydeksi ja asiakaslähtöisyydeksi - vaihtoehtona on tehdä asioita kuten aina ennenkin kuuntelematta asiakkaita, jolloin se voitaisiin tulkita jopa tapahtumanjärjestäjän (vääränlaiseksi) ylimielisyydeksi.

En ole tapahtumanjärjestäjä ko. tapahtuman osalta, mutta heitetään hieman lusikkaa soppaan. Ei kai kukaan kiistä sitä tosiasiaa, että asiakkaita tulee kuunnella tai etteikö löytyisi halua käyttää asiakkailta saatua tietoa oman toimintansa parantamiseksi. Tiedän, että Tepsinkin puolella myös tätä palstaa luetaan ja itse välitän terveisiä myös tästä palautekanavasta eteenpäin oikeille tahoille määrätietoisesti.

Ymmärrän turhautumisen asian suhteen, sillä itsekin haluan ostamaltani tuotteelta tai palvelulta mahdollisimman hyvän vastineen rahalleni. Eriäviät mielipiteet eivät silti tarkoita, että asiakasta syyllistettäisiin, vaan asiat eivät ole aina niin yksinkertaisia ja siksi niitä on hyvä pallotella puolin ja toisin. Tätä kautta toivottavasti löydetään se paras ratkaisu niin palveluntarjoajan kuin asiakkaankin osalta.

Pistän palloa eteenpäin.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itsehän tulin paikalle kello 17:30, parkkipaikalla suhteellisen vähän ihmisiä siihen aikaan, eikä tarvinnut itse jonottaa ollenkaan mihinkään, sain auton parkkiin toiselle paikalle, ensimmäiselle riville vasemmalta HK Areenan päävilta päin katsottuna, tähän ohjasi joku järjestyksen valvoja joka sielä parkkipaikalla heilui, paikka oli vähän piilossa ison pakettiauton takana. Lippu pihalta 5,00 euroa (loistavaa, halpa hinta ja helposti sai ilman jonottamista) ja sisälle, hallissa tuolloin joku ehkä reilu tuhat ihmistä.

Suoraan alle 2v muksuni ja yhden ystäväni kanssa kausaripaikoillemme, vaikkei molempien kausaria mukana ollutkaan, saatika numeroituja paikkoja ylipäätään. Tästä tullaankin ainoaan minua ärsyttäneeseen juttuun, mielestäni tuonkokoisessa tapahtumassa olisi voinut olla numeroidut paikat. Minä en itse koko ottelun aikana käynyt muksuni kanssa missään, vaikka juoma olisi maitannut ja kävely kelvannut, sillä en halunnut menettää paikkaani. Okei varmaan oon ainoa mielipiteeni kanssa (kaveri olis voinut varata paikkaa tai hakea juotavaa, ei onnistunut tässä tapauksessa), mutta pidän "omasta" paikastani paljon ja jo lauantaina jouduimme erätauolla muualla käytyämme etsimään uusia paikkoja vaikka yleisöä oli vaan se reilu 4000 ihmistä. Täten omalta osaltani jäi ainakin 20 euroa tuhlaamatta vaan tuon takia.

Pois päästiin sujuvasti kun tuon pienimmän ilmaistua halunsa kotiin poistuimme hallista samantien kun kapteeni nosti pokaalin kohti kattoa, ei tarvinnut jonottaa pois ja sikamaisesti ajettiin kyllä liikenteenohjauksen vastaisesti (huom Mr.Fox, ainakin yksi aitakyltti aitojen ulkopuolella oli joka osoitti mihin suuntaan siitä portista pitäisi mennä) pois hallilta päin, mutta ketään ei ollut tiellä tai perässä niin tosiaan sujuvasti olisi päässyt siinä kohtaa myös liikenteenohjauksen mukaisestikkin.

Ps. Camoon everybody, clap your hands - repeatilla ei kyllä toimi mulla, lähinnä ärsyttää kun se ei lähde siitä mihinkään... lets twist again...
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Liikenneruuhkien vertaaminen, kokeneena maailmanmatkaajana, muiden maiden suurempiin otteluihin on kyllä vähän väärin, Itsekkin muutamilla Euroopan jalkapallostadioneilla vierailleena, en varmasti koskaan ole edes nähnyt stadionilla parkkipaikkaa, vaan kulku otteluihin tapahtuu lähes poikkeuksetta junalla/metrolla. Turkuhalliin taitaa jollakin kusisella bussilla päästä, mutta tämän reitti ei ole kyllä ikinä itseäni palvellut. Kiskothan jo tuleekin hallin nurkille, joten ei muutakuin aseman rakennustyöt käyntiin ja päärautatieasemalta voikin sitten hypätä pikaraitiotie linjoille! Tai vaihtoehtoisesti voi kärsiä sen ylimääräisen 10min omassa autossa kiekkokierrosta kuunnellen.

Lisäksi jos ei osaa parkkipaikalta ajaa ulos, johon on itse autonsa pysäköinyt, niin suosittelisin kyllä jättämään koko auton kotiin.
 
Olen kuullut huhua että Supercellin pojat alkaisi laittamaan ottelutapahtumaa parempaan kuosiin! Ensi kaudeksi on tarkoitus hommata halliin uusi valaistus sekä mm. aito sumutorvi (ensimmäisenä euroopassa)!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös