Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 374 642
  • 6 745

La vague

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Jukka Vilander, Canadiens, DIF
Täytyy myöntää, etten ole edes huomannut tuota valojen himmennystä paikan päällä. Olen siis keskittynyt näköjään enemmän ilakointiin ja toisaalta tuo ei silloin voi kovin merkittävä muutos edes olla. Eli ei haittaa yhtään ja sopii tunnelmaan. Sen sijaan se MAALI-tekstin värimaailma on pistänyt silmään kun punainen tai keltainen ei kumpikaan oikein tunnu tepsiläiseltä, kun ei kuulu Seuran värimaailmaan. Mutta senkin kanssa olen jo oppinut elämään.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Täytyy myöntää, etten ole edes huomannut tuota valojen himmennystä paikan päällä. Olen siis keskittynyt näköjään enemmän ilakointiin ja toisaalta tuo ei silloin voi kovin merkittävä muutos edes olla. Eli ei haittaa yhtään ja sopii tunnelmaan. Sen sijaan se MAALI-tekstin värimaailma on pistänyt silmään kun punainen tai keltainen ei kumpikaan oikein tunnu tepsiläiseltä, kun ei kuulu Seuran värimaailmaan. Mutta senkin kanssa olen jo oppinut elämään.
Täysin samaa mieltä valoista. Mä luin täältä että ne himmennetään. Ei siis mitään vaikutusta minuunkaan.

Uudessa alkushowssa käytetään näköjään myös punaista tällä kaudella. Sopii pirun paljon paremmin hallin väritykseen. Oli se toki vähän irvokasta lauantaina kun vastassa oli Ässät. Mutta silti mun mielestä parempi näin.
 

La vague

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Jukka Vilander, Canadiens, DIF
Uudessa alkushowssa käytetään näköjään myös punaista tällä kaudella. Sopii pirun paljon paremmin hallin väritykseen. Oli se toki vähän irvokasta lauantaina kun vastassa oli Ässät. Mutta silti mun mielestä parempi näin.
Tätä taas en ole huomannut. Kertonee jälleen, että varsin maltillisista muutoksista on kyse.
 

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Täytyy myöntää, etten ole edes huomannut tuota valojen himmennystä paikan päällä. Olen siis keskittynyt näköjään enemmän ilakointiin ja toisaalta tuo ei silloin voi kovin merkittävä muutos edes olla. Eli ei haittaa yhtään ja sopii tunnelmaan. Sen sijaan se MAALI-tekstin värimaailma on pistänyt silmään kun punainen tai keltainen ei kumpikaan oikein tunnu tepsiläiseltä, kun ei kuulu Seuran värimaailmaan. Mutta senkin kanssa olen jo oppinut elämään.

Tämä on juuri näin. Mutta tämän enempää en niiden kanssa leikkisi.

Kiitos myös omalta osaltani ottelutapahtuman taustajoukoille siitä, että musiikkivalinnat nykyään vastaavat jääkiekko-ottelun ideaaleja hyvin. Oikeasti tulee todella hyvä fiilis siitä kun hallissa soi vanhan liiton lätkäbiisejä ja rock-musiikkia enemmän. Se on ainoa oikea tie - kyllä ne muut kohderyhmät saadaan kiinni heille sopivin menetelmin, esimerkiksi oikeilla somealustoilla.

Mielestäni ottelutapahtuma onkin Tepsillä taas harpannut, ja edustaa ihan valtakunnan kärkeä. Käyn monessa hallissa vuosittain katsomassa TPS:n vierasotteluita, ja mahdollisimman objektiivinen näkemys tuo ylläoleva (toki pienellä kotiinpäinvedolla luonnollisesti), mutta yksi asia on joka ihmetyttää kovasti vuodesta toiseen. Miten voi olla että yläkerrassakin kiskoja on kiinni silloin kun on odotettavissa keskiarvoa suurempi yleisömäärä? Tätä en voi käsittää alkuunkaan. Nytkin lauantaina kanssajonottajien kanssa noiduttiin perhekatsomon kiskoilla, että ei riitä että tulee tauon alettua jonoon, vaan ottelu ehtii pidemmälläkin erätauolla alkaa ennen kuin olet takaisin paikoillasi. Olin kahden lapsen kanssa liikenteessä, mutta kokemus on tismalleen sama myös alakerran luukuilla silloin kun olen yksin. Anniskeluravintolat toimivat hyvin, mutta kioskit ei. Olin antanut kausarin kiertoon, ja miehitin perhekatsomon paikkoja parin tuttavaperheen kanssa ja oli kyllä todella tuskaista saada mitään ostettua. 3 min myöhässä sekä kakkos- että kolmoserään ja meidän perässä oli jonoa vielä 10 metrin verran kun saatiin omat kahvit ja lihapiirakat yms.

Millä tavalla se on järkevämpää että myydään vähemmän, kun eivät nämä työntekijät oikeasti 3-4 tunniksi voi maksaa niin paljoa? Ei vain mene tajuntaan, ja tämä jos mikä laskee asiakaskokemusta. Aika paljon jää myös myymättä, siitä olen sataprosenttisen varma.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Tämä on juuri näin. Mutta tämän enempää en niiden kanssa leikkisi.

Kiitos myös omalta osaltani ottelutapahtuman taustajoukoille siitä, että musiikkivalinnat nykyään vastaavat jääkiekko-ottelun ideaaleja hyvin. Oikeasti tulee todella hyvä fiilis siitä kun hallissa soi vanhan liiton lätkäbiisejä ja rock-musiikkia enemmän. Se on ainoa oikea tie - kyllä ne muut kohderyhmät saadaan kiinni heille sopivin menetelmin, esimerkiksi oikeilla somealustoilla.

Mielestäni ottelutapahtuma onkin Tepsillä taas harpannut, ja edustaa ihan valtakunnan kärkeä. Käyn monessa hallissa vuosittain katsomassa TPS:n vierasotteluita, ja mahdollisimman objektiivinen näkemys tuo ylläoleva (toki pienellä kotiinpäinvedolla luonnollisesti), mutta yksi asia on joka ihmetyttää kovasti vuodesta toiseen. Miten voi olla että yläkerrassakin kiskoja on kiinni silloin kun on odotettavissa keskiarvoa suurempi yleisömäärä? Tätä en voi käsittää alkuunkaan. Nytkin lauantaina kanssajonottajien kanssa noiduttiin perhekatsomon kiskoilla, että ei riitä että tulee tauon alettua jonoon, vaan ottelu ehtii pidemmälläkin erätauolla alkaa ennen kuin olet takaisin paikoillasi. Olin kahden lapsen kanssa liikenteessä, mutta kokemus on tismalleen sama myös alakerran luukuilla silloin kun olen yksin. Anniskeluravintolat toimivat hyvin, mutta kioskit ei. Olin antanut kausarin kiertoon, ja miehitin perhekatsomon paikkoja parin tuttavaperheen kanssa ja oli kyllä todella tuskaista saada mitään ostettua. 3 min myöhässä sekä kakkos- että kolmoserään ja meidän perässä oli jonoa vielä 10 metrin verran kun saatiin omat kahvit ja lihapiirakat yms.

Millä tavalla se on järkevämpää että myydään vähemmän, kun eivät nämä työntekijät oikeasti 3-4 tunniksi voi maksaa niin paljoa? Ei vain mene tajuntaan, ja tämä jos mikä laskee asiakaskokemusta. Aika paljon jää myös myymättä, siitä olen sataprosenttisen varma.
Jospa niitä työntekijöitä on vaikea saada? Ei ole vissiin nykyään ihan hirveän helppoa saada työntekijöitä esim. ravintoloihinkaan ja voisin kuvitella tämmöisten suhteellisen satunnaisten iltatöiden olevan myös hankala pala työnantajalle.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Mutta kuitenkin se häiritsee, kun niitä himmennetään? Aika ristiriitaista settiä, mutta ei siinä. Ei kiistellä enempää makuasioista. Kyseessä kuitenkin pieni yksityiskohta.
En ymmärrä vastaustasi.
Kerroin jo ihan ekassa kommentissa, etten ymmärrä tuota valojen himmentämistä/sammuttamista.
En ole koskaan ymmärtänyt miksi, enkä varmasti tule koskaan ymmärtämäänkään. Lisäksi mainitsin, että (en muista koska) Kuopiossa tuli joku loukkaantuminen jossain portaissa, kun yhtäkkiä maalin tulessa katsomo pimeni. No, mitäs läksi kesken johonkin…varmasti joku ajattelee.
Lisänä vielä se, että mun puolesta katsomossa tai kentällä saa stripata, strobot saa välkkyä vaikka koko pelin ajan, jos se on jollekin tärkeää. Mulle ei ole kuin peli. Ei istumapaikka, kalja, muu yleisö, jne.
En kuitenkaan pahoita mieltäni jos kaikille jaetaan Suffeleita ja kaakaota.
Se on täysin eri asia, kuin se, etten ymmärrä valojen räpsyttelyä tai kokonaisideaa.
Jos se olisi ihan saatanan hyvä idis, niin sitähän tehtäisiin joka lajin joka pelin maalin tms. tullessa ympäri maailmaa.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Ok. Sen verran ”vanhan liiton” miehenä, mä menen (tulen) katselemaan vaan jääkiekkoa. Mutta kaikille kaikkea.
Itellä on vähän sama ja niin sen pitäisikin olla. En oo koskaan ymmärtäny näitä "teemapelejä" ja kaikenmaailman huvituksia. Toki se on hyvä, että muksuille on jotain tarjolla kun eivät jaksa, mutta muuten oon tän kannalla myös.
 

NeilGamble

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itellä on vähän sama ja niin sen pitäisikin olla. En oo koskaan ymmärtäny näitä "teemapelejä" ja kaikenmaailman huvituksia. Toki se on hyvä, että muksuille on jotain tarjolla kun eivät jaksa, mutta muuten oon tän kannalla myös.
Suurimmalle osalle ostopäätökseen vaikuttaa monet muutkin tekijät kun se että siellä satutaan pelaamaan jääkiekkoa. Se nouseekin tällä palstalla usein esiin miten täällä ei ymmärretä sitä että ei olla edes lähellä keskiverto kävijää. Myös miten se että kaikki media, kaikki mainokset tai kaikki ottelutapahtumaan liittyvä ei ole tarkoitettu juuri sinulle.
 

Elysée1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura
Sytyn vähän sille että himmennetään.
Kuopiossa ketuttaa suunnattomasti päästää maali ja valotkin menevät pois.
Vastustajaa on pakko syödä rotan lailla kun himmennetään valoja ja Hunajata raikaa, ja tulee vielä nykyään loppuun asti.
 

ccmvector

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joskus aikoinaan kavereiden kanssa kiroiltiin kuorossa, kun katottiin jotain Rauman vieraspeliä telkkarista ja siellä sammutettiin navetasta valot joka helvetin katkolla ja maalin syntyessä. Toivottiin ettei tämä tapa koskaan tulisi Turkuun millään mittapuulla. Mua ja ilmeisesti aika monta muutakin kiinnostaa kenttätapahtumat myös maalien tai pelikatkojen jälkeenkin ja ne halutaan ilman mitään esteitä nähdä.
Tepsin tapauksessa tämä on kuitenkin onneksi toteutettu sen verran maltillisesti kaikkine punalamppuefekteineen, että kyllä tämän uudistuksen pystyy hyväksymään.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
En itsekään syty valojen sammuttamiselle / himmentämiselle vaikka pääsääntöisesti ollutkin avoin kaikelle ottelutapahtuman kehittämiselle. Sen sijaan tässä kun olen Lukolta pari peliä syyskuussa nähnyt niin vielä paremman vitutusefektin vastustajaan saisi aikaiseksi tuolla välkkyvällä maalin edustalla / ympäristöllä. Aina vituttanut sellaiset paikat missä vierasmaalin jälkeen laitetaan joku kevyt poppi soimaan ja kotimaalin jälkeen maalivahdista kolmen metrin säteellä kaikki välkkyy puoli minuuttia ja torvet soi ja maalibiisi alkaa perään
 

Pensasmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voisiko tolle C1:lle tehdä jotain? Alhaalta muualta täyttynyt mukavasti mutta sieltä mennyt taas joku 10 lippua, toki tulee varmaan lähelle täyteen mutta joku tossa mättää verrattaessa muihin katsomoihin ja isosti.
 

NeilGamble

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voisiko tolle C1:lle tehdä jotain? Alhaalta muualta täyttynyt mukavasti mutta sieltä mennyt taas joku 10 lippua, toki tulee varmaan lähelle täyteen mutta joku tossa mättää verrattaessa muihin katsomoihin ja isosti.
Oli joskus aikoinaan kausari C1:ssä. Sieltä on alakerrassa varmaan huonoin näkyvyys kentälle, siinä on myös mutka vieressä joten jos heidän metelistä ei niin piittaa niin helposti otat minkä vaan muun katsomon. Jos taas tykkäät mutkan fiiliksestä niin B-katsomoissa pääset myös lähelle ja näkyvyys on helposi 10 kertaa parempi.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Onko ihmisillä vielä luulo, että C1on osa fanikatsomoa, kun sitä keväällä laajennettiin hetkeksi? Niin tai näin, niin huonosti tuo lohko jostain syystä myy.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
C-katsomo on ihan mielekäs paikka katsoa peliä jos osaa valita oikean korkeuden (eli rivin) lipulleen. Mutta ne kerrat mitä itse olen sinne tähdännyt niin olen ollut sellaisessa seurassa joka ei ole supersitoutunut seuraan ja haluavat pelin näkemisen hyviltä paikoilta lisäksi nauttia oman seurueen seurasta. Silloin C1 on eliminoitu ihan ensimmäisenä koska seurueiden muut jäsenet ovat karsastaneet rummun paukkeen kuuntelemista koko pelin ajan. Epäilen että mukavuuden haluisessa Turun kiekkoyleisössä eivät ole ainoita laatuaan
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Onko ihmisillä vielä luulo, että C1on osa fanikatsomoa, kun sitä keväällä laajennettiin hetkeksi? Niin tai näin, niin huonosti tuo lohko jostain syystä myy.
Sekin vaikuttaa, että sinne ei myydä kausikortteja, koska pidetään mahdollista laajennusta silmällä.
Silloin C1 on eliminoitu ihan ensimmäisenä koska seurueiden muut jäsenet ovat karsastaneet rummun paukkeen kuuntelemista koko pelin ajan. Epäilen että mukavuuden haluisessa Turun kiekkoyleisössä eivät ole ainoita laatuaan
Tätä voisi käyttää myös myyntiartikkelina.
 

Tyrannos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljannostajat
Jos se olisi ihan saatanan hyvä idis, niin sitähän tehtäisiin joka lajin joka pelin maalin tms. tullessa ympäri maailmaa.
Aika tavallista tuo onkin kun katsoo vaikka jenkkifutiksen iltamatseja. Esim. Rose Bowlissa tulee aivan pimeää, kun kotijoukkue tekee touchdownin. Samoin se on monella muulla stadionilla: kun Tauno Davidson tulee kylään, valot sammuvat. Ihan kaikkialla ei taida olla edes mahdollista, Turkuhallissakin piti ennen jotain taannoista valoremonttia varata minuuttitolkulla aikaa siihen, että valot tulevat riittävän kirkkaiksi.

Itse en edes huomannut valojen himmentymistä Ässät-pelissä, joten ei herättänyt vahvoja tunteita. Sen sijaan Hunajata pitkäsoittona oli hieno uudistus.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Veikkauksen kautta saa marraskuun Sport-kotipeliin kaksi lippua yhden hinnalla. Liput rajattu toki yläkatsomoon ja alakatsomon ”huonoille” paikoille. Näin taloudellisesti vaikeina aikoina ajattelin, että hyvä tuoda täälläkin esille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös