URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 642 977
  • 11 960

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen tällähetkellä erittäin tyytyväinen Urhoon ja koneessani riittävät tehot siihen, että he lähettäisivät vaikka HD -kuvaa, silti pyörisi. Eli vaikka Nelonen uudistaisi lähetyksiä ja lähettäisi netissä HD -kuvana nin silti pystyisin esityksistä nauttimaan. Enkä usko, että HD -kuvaa parempaa tullaan näissä hommissa näkemään vielä moneen vuoteen, joten itselläni on laitteisto kunnossa melkolailla pitkäksi ajaksi. Sitten voidaan katsoa uudestaan kun alkaa tulemaan 4K -kuvana SM-liigaa.

Itselläni pyöri viime kaudella Viaplayn / NHL Gamecenterin (käsittääkseni) HD-tasoinen streami läppärillä jossa on Intelin integroitu näyttis - ei ongelmia ihan pientä ajoittaista nykimistä lukuunottamatta. Pöytäkoneella (huomattavasti läppäriä tehokkaampi näytönohjain) tuo pyöri myös moitteetta. Urhon streami sen sijaan nykii/töpöttää (miten sen nyt haluaakaan sanoa) läppärillä. Ok, onhan se Urho varmaan köyhä paska verrattuna ison taalaliigan streamin tarjoajiin mutta se ei poista sitä faktaa että perustasoinen läppärikin pyörittää toisen palveluntarjoajan HD-streamia ja sitten toinen ei lähelläkään HD-tasoa oleva streami pätkii. Helppohan se on tietysti sanoa että "osta uus kone". :)

Sitten on aivan asia erikseen esim. tuo lauantaina koettu Urhon streamin jumiintuminen jossa ei kyse enää ole (mahdollisesti tietokoneen aiheuttamasta) pätkimisestä vaan siitä että streami menee mustaksi ja ruudussa pyörii vain se ympyränmuotoinen latausanimaatio. Urhon asiakaspalvelu sysää myös tuon asiakkaan laiteympäristön / yhteyden viaksi. Laitoin nyt jo kolmannen sähköpostin asiasta Urholle, saas nähdä mitä p*skaa tällä kertaa vastaavat vai vastaavatko ollenkaan. :)
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ärsyttävää kävin kaksi sipsipussia ostamassa ja kummassakin pussissa koodi oli melkein pelkkää punaista suttukasaa. Jää sitten kieros katsomatta. Kai tästäkin voi urhoa melkein syyttää vaikka on sipsifirman syy enemmän..

Laita palautetta Estrella.fi:n asiakaspalveluun. Itselläkin oli turhan monesti pelkkää suttua se koodi ja sain sieltä hyvityskoodit. Alussa ehdin heittää pussit roskiin ja sain siltikin koodit, vaikka pyysivät pussin tiedot, eli milloin pakattu. Mulla näkyi hyvin, että samaan aikaan olivat sutut suurinpiirtein tulleet, eli jokin tuotantolinjan häikkä selkeästi.

Siis jos sipsipussin koodit epäselvät, niin Estrella hoitaa, muutoin Urhon hommia. Viimeksi koodit kunnossa, mutta peli pätki ja jummas pahasti. Urho ei viitsi enää edes vastata.
 

Jeffrey

Jäsen
Ymmärränkö nyt oikein, sinun mielestäsi Urhon tekniikassa ei ole mitään vikaa vaan ongelma on ihmisten koneissa?

Minähän olen kommentoinut tätä tökkimistä ja nykimistä. Esimerkiksi Hypodermicin mainitsema lähetyksen katkeaminen onkin sitten eri asia.

Miksi sinä vedät asiat aina niin mustavalkoiseksi. Tottakai Urhon lähetyksissä on parantamisen varaa. Kuitenkin jos kaikilla Jatkoaikalaisilla olisi käytössään edes samanlainen tekniikka kuin minulla. Tämä ketju olisi vain murto-osa sen nykyisestä pituudesta.

Tökkiminen ja nykiminen on todellakin omasta laitteistostasi kiinni. Niinkuin tuolla aikaisemmin jo perustelin. Omasta kaveripiiristänikin löytyy ihmisiä jotka jaksaa kitistä tuosta. Sitten keskusteluissa käy ilmi, että läppäri on neljävuotta vanha halpisvehje, joka lataa jo Wordiakin pari minuuttia. Sitten olettavat livelähetyksen tulevan ihan sukkana.

Jos ongelmat Urhon kanssa on tota tökkimistä ja nykimistä niin sillon syy on todellakin sinun laitteistossasi. Korostan edelleen sitä, että olen myös itse kärsinyt tuosta kohtuuttomasta nykimisestä, tökkimisestä ja bufferoinnista aikaisemmilla kausilla. Aina se on tullut pelejä osteltua kun on kiinnostanut, mutta sitten katsellessa vituttanut.

Tälläkaudella laitteiston ollessa OK tasolla on ollut suoranainen nautinto katsella urhon lähetyksiä. Oikeastaan ainoa asia joka harmittaa on se, että en uskonut laadukkaaseen tuotteeseen ja jäi tuo kausikortti hommaamatta. Nyt on menty sitten sarjakorteilla ja sipseillä joka tulee kalliimmaksi minulle. Lisäksi lätkän seuraaminen vie nyt melko kohtuuttomasti aikaa.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Jos katson kuusi vuotta vanhalla (huonolla-keskiverto) läppärillä noita ohjelmia niin kyllä niissä kuvanlaatu on surkea. Ei niistä esimerkiksi kiekkoa erottaisi. Lisäksi esimerkiksi Ylelle pumpataan niin paljon vero euroja, että on syytäkin olla hommat kunnossa. Erittäin epämielekästä edes verrata Urhoon.

Katsomo ja Areena taitavat välillä näyttää live lähetyksiä. Urho tekee sitä kokoajan. Ja on sitä Katsomostakin itketty kuinka esimerkiksi viime keväänä MM -kisa pelit kaatuilivat.

Otin juuri kuusi vuotta esimerkkiini, koska katsoin mainitsemiasi MM-kisoja (osan peleistä) katsomosta emännän kuusi vuotta vanhalla läppärillä vailla ongelmia kuvanlaadun tai toimivuuden kanssa. Erotin kiekon vallan mainiosti.

Pointtini on se, että on turha mumista jostain Urhon tökkimisestä. Miksi vaadit voivasi katsoa nykypäivän tekniikkaa jos sinulla ei ole nykypäivän tekniikkaa itselläsi käytössä.

Jos ongelmat on aina ihmisten tietokoneissa, Urhon pitäisi ilmoittaa selvästi laitevaatimuksistaan. Mutta ei ongelmat johdu ihmisten tietokoneista. En silti tuomitse jos olet sitä mieltä.
 

Jeffrey

Jäsen
Jos ongelmat on aina ihmisten tietokoneissa, Urhon pitäisi ilmoittaa selvästi laitevaatimuksistaan. Mutta ei ongelmat johdu ihmisten tietokoneista. En silti tuomitse jos olet sitä mieltä.

Ei tietenkään ongelmat ole "aina" tietokoneissa. Kuitenkin valtaosassa tapauksia näin on. Itse olen katsonut tälläkaudella yhteensä 20+ peliä ja kaikki ollut loistavia.

Ja kyllä. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että Urhon tulisi ilmoittaa laitevaatimukset! Ja uskon vakaasti siihen, että vielä kuuden vuoden päästä katson vastaavia lähetyksiä omilla nykyisillä laitteillani ihan ongelmitta.

Ja korostetaan vielä sitä, että ei se oma laitteistoni nyt niiin erikoinen ole. Varsin keskitasoa, ja internet yhteys jonkin mielestä jopa hidas (5MB). Silti kaikki toimii loistavasti,
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos ongelmat Urhon kanssa on tota tökkimistä ja nykimistä niin sillon syy on todellakin sinun laitteistossasi. Korostan edelleen sitä, että olen myös itse kärsinyt tuosta kohtuuttomasta nykimisestä, tökkimisestä ja bufferoinnista aikaisemmilla kausilla.
Jos tässä nykimisellä tarkoitetaan liikkeen ja kamera-pannausten sulavuutta, niin tuo Urhon lähetys on jostain syystä todella herkkä Flash-versiolle. Itsellä on suhteellisen nopea moniytiminen kone tehokkaalla näytönohjaimella. Tämä kone on käytössä ainoastaan nettilähetysten katsomiseen eikä siihen ole asennettu mitään ylimääräistä. Nyt viimeisimmän Flash-päivityksen jälkeen Urho-TV:n liikkeen sulavuus putosi selvästi Firefoxilla katsottaessa, kun taas Chromella (sisäinen Flash-support) liike on edelleen sulavaa (no sitä mitä se nyt Urholla yleensä voi olla). Kun katsoo CPU-kulutusta, niin käytössä on vain murto-osa kokonaiskapasiteetista eli se ei ainakaan ole rajoittavana tekijänä.

En ole videokoodauksen expertti, niin en tiedä miten tuo Urhon lähetys on tehty, mutta ihmetyttää todellakin tuo herkkyys Flashiin versioille. Muistaakseni tästä on raportoitu aiemminkin ja Urhon "vakiovastauskin" kehottaa päivittämään Flash-version. Tosin tässä tapauksessa ainakin itsellä vanhempi versio toimi paremmin kuin uudempi.

Ja jälleen, mikään muu nettilähetys ei tunnu olevan näin herkkä Flash-päivityksille. Tosin onhan siellä muitakin tekniikoita käytössä (kuten maikkarin Silverlight).

Tietty nuo lähetyksen jumiutumiset on sitten taas asia erikseen ja vaikuttavat selkeästi Urhon tai heidän palveluntarjoajansa jakeluongelmista.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ei tietenkään ongelmat ole "aina" tietokoneissa. Kuitenkin valtaosassa tapauksia näin on. Itse olen katsonut tälläkaudella yhteensä 20+ peliä ja kaikki ollut loistavia.
Itselläkin on kaikki pelit toimineet hyvin, joten kyllä se vain on suurimmaksi osaksi omasta koneesta kiinni.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Katsomo ja Areena taitavat välillä näyttää live lähetyksiä. Urho tekee sitä kokoajan. Ja on sitä Katsomostakin itketty kuinka esimerkiksi viime keväänä MM -kisa pelit kaatuilivat.

On ihan eri asia katsoa live lähetystä tai sitten tallennettua videota. Livelähetyksessä on kaikenlisäksi se, että kaikki ihmiset katsovat sitä samaan aikaan. Jotain salkkareiden uusintoja jokainen katsoo silloin kuin itselleen sopii.

Miten tämä liittyy asiakkaan kalustoon? Eikö tässä nimenomaan kysytä laitteiden toimivuutta/resurssien riittävyyttä Urhon puolelta?
 

Handyy

Jäsen
Itse olen myäs kokenut tökkimistä ja pätkimistä vaikka hurumykke. Ja ihan hyvilläkin laitteilla. Sitten päivitin muuton yhteydessä varusteitani. Tehokas kone ja hyvä reititin. Sillä pääsee jo helvetin pitkälle. Ja muista, että kallis kone ei ole välttämättä sama asia kuin tehokas kone! Tonnilla saat jo koneen joka varmasti pyörittää Urhoakin hyvin. Jos koneesi on edes satasen kaksi halvempi niin en ihmettelekkään jos ei pyöri. Hanki hommat kerralla kuntoon niin ei tarvitse sitten kasvattaa sitä kyrpää otsaan.
Ei helvetti sentään. Tuommoiseen Urhon tasoiseen palveluun ei todellakaan pidä tarvita mitään tonnin konetta. Jos katson NHL GameCenteriä vanhalla parin sadan euron läppärillä HD:na, niin vähän on jotain pielessä jos seuraavaksi Urhoa katsoessa homma pätkii. Samalla kun välimatka serveriin on kaventunut useita tuhansia kilometreja ja kuvan laatu putoaa johonkin viidesosaan GameCenterin vastaavasta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei helvetti sentään. Tuommoiseen Urhon tasoiseen palveluun ei todellakaan pidä tarvita mitään tonnin konetta. Jos katson NHL GameCenteriä vanhalla parin sadan euron läppärillä HD:na, niin vähän on jotain pielessä jos seuraavaksi Urhoa katsoessa homma pätkii. Samalla kun välimatka serveriin on kaventunut useita tuhansia kilometreja ja kuvan laatu putoaa johonkin viidesosaan GameCenterin vastaavasta.

Varsinkin kun suurimalla osalla on kuitenkin se yli parivuotta vanha kone niin ei luulisi tuon laatuisen kuvan mitä nyt tulee olla mitään maailman tehokkainta tykkivehjettä uusimpineen päviityksineen. Luulisi että olisi osattu kehittää semmoinen softa joka pitäisi pyöriä suurinpirtein hyvin koneessa kun koneessa, ymmärrän jos ei jossain vanhassa yli 5-vuotta vanhassa läppärissä pyöri, mutta peruskoneissa pitäisi pystyä lähetyksen pyöriä edes heikommalla laadulla( joskin se parempikin laatu on heikkoa).

Eniten vain tuossa ihmetyttää että välillä ei ole mitään ongelmaa, välillä saa sitten tehdä hirveän työn saada edes koko sivustoa auki, saa kokeilla kaikenmaailman selaimia että lähetys lähtee pyöriin. itsellä sitten kun se lähtee pyöriin kyllä yleensä toimii ilman pätkimistä ym.. mitä nyt välillä äänet katoaa ja pientä tuommoista.

EDIT: Niin ja ei minullakaan siis mitään superkonetta ole ettei periaatessa voi voi kun itseä syyttää, mutta jos sivustolle ei vaikka edes pääse tai kuva jäkköö heti mainoksen jälkeen niin onko se vika sitten aina omassa päässä, sama homma tuntuu välillä oleven joillakin jolla on uusimmat vehkeet ja valokuitu.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Eniten vain tuossa ihmetyttää että välillä ei ole mitään ongelmaa, välillä saa sitten tehdä hirveän työn saada edes koko sivustoa auki, saa kokeilla kaikenmaailman selaimia että lähetys lähtee pyöriin. itsellä sitten kun se lähtee pyöriin kyllä yleensä toimii ilman pätkimistä ym.. mitä nyt välillä äänet katoaa ja pientä tuommoista.

Kertooko tämä sitten tuotteesta jo jotain, että kun kova ruuhka iskee niin sivutkin hidastuvat ja kaatuilevat. Varmaan ihmisten laitteista kiinni.

Sitäkin voi pitää ajoittain pitää tuotteen vikana jos palvelu on riippuvainen eri selaimista. Toki selaimissa itsessään tai sen lisäosissa voi olla ongelmia, mutta jos samainen flash pystyy toistamaan joltain muulta sivustolta videoita niin sekin kielii ongelmia Urhon puolelta. Itse olen kokenut google chromen parhaana, ja käytänkin vain ja ainoastaan sitä. Myös muutenkin kuin vain Urhon sivuja selatessa.

Jokatapauksessa, kuten totesinkin jo jossain aiemmassa viestissäni, olen itse ollut pääosin tyytyväinen Urhon palveluihin koska olen onnistunut karttamaan suurempia ongelmia. Ainoat mitä mieleen tulevat ovat kun kerran lunastin matsia liian myöhään ja huomasin tuon järkyttävän ruuhkasta johtuvan sivuston hitauden, mutta selvisin kuitenkin peliin mukaan jonka jälkeen kuva rullasi moitteetta. Se aiemmin kertomani yksittäinen tv-lähetysongelma saattoi olla vaan sattumaa, että osui ongelmia juuri silloin kohdalle. Siinäpä ne kohtaamani viat.

Kuitenkin, palautteesta voi päätellä ettei kaikki ole kunnossa. Aivan varmasti osa ihmisistä yrittää toistaa videoita liian huonolla laitteistolla eikä tajua ettei niillä isien iänikuisilla matolaatikoilla pitäisi katsoa nykyajan videoita, mutta fakta on myös ettei live-kuvankaan toisto ole niin laitteistoa rasittavaa, että sitä varten asiakkaan pitäisi nelinumeroisella summalla kompuutteriaan päivitellä. Jos olisin Urholla töissä yrittäisin tehdä jotain asialle, mutta kai siellä asiat painetaan villaisella kun ei enää ensi kaudella lähetyksiä näytetä.

Ihan maalaisjärjellä ajateltuna niksi jolla voi tarkistaa onko ongelmat omissa laitteissa vai urhon lähetyksissä voisi olla, että kun ongelmat alkavat tarkistaa samalla kuvanlaadulla jonkun toisen palvelun live-lähetyksen. Mikäli toinen pelaa ja toinen ei pelin pitäisi olla aika selvä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tökkiminen ja nykiminen on todellakin omasta laitteistostasi kiinni. Niinkuin tuolla aikaisemmin jo perustelin. Omasta kaveripiiristänikin löytyy ihmisiä jotka jaksaa kitistä tuosta. Sitten keskusteluissa käy ilmi, että läppäri on neljävuotta vanha halpisvehje, joka lataa jo Wordiakin pari minuuttia. Sitten olettavat livelähetyksen tulevan ihan sukkana...

Sinun perustelut vähän ihmetyttävät.

Urho pyrkii markkinoimaan tuotettaan perusfaneille, joilla valtaosalla on käytössä se neljä vuotta vanha halpisvehje. Itsellä on juuri tuollainen läppäri, jonka näytönohjain ei anna edes mahdollisuutta katsoa Urhon lähetystä kokonäytöllä. Kuitenkin Yle areena, katsomo, ruutu.fi yms. sivustojen katselu onnistuu. Mielestäni vika on tällöin Urhon päässä, luultavasti HD hifistelijöitä katsojista on marginaalinen osuus. Minusta UrhoTV on mokannut pahemman kerran näiden nettiotteluiden suhteen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itsellä on juuri tuollainen läppäri, jonka näytönohjain ei anna edes mahdollisuutta katsoa Urhon lähetystä kokonäytöllä.

Itsekin tässä ketjussa pariin otteeseen todennut että lähetykset toimii moitteettomasti. Ei ollut juurikaan vikaa lähetyksissä koko viime vuotena ja tänä vuonna katsonut 3 peliä täysin ongelmitta. Mutta, TosiFania kompaten oma noin 5 vuotta vanha matolaatikko vaikka onkin tuon ajan HP:n "viihdekone" ei pysty pyörittämään URHOtv:n nettistriimiä täydeltä ruudulta. Tai pystyy se mutta silloin kiekon/pelaajien liike tökkii.
Katsonkin matsit laittamalla huonoimman reson jolloin urhotv:n pikkukuva näkyy isompana ja HDMI:n kautta isossa töllössä aivan riittävän isona, noin 30", liike on sulavaa, näin ei ongelmia kuvanlaadussa.

Aika vähän katson muita nettitv-sovelluksia juuri tämän vuoksi(vanha läppäri+hdmi piuhailut), sen kerran kun olen katsonut YLE Areenaa tai Ruutua jne en ole huomannut mitään isoa ongelmaa koko näytön kuvanlaadussa.

Jo pari vuotta sitten huomasin että Chrome-selain toimi paremmin URHOssa joten sitä käytän edelleen.

edit: tarkennuksena omiin huomioihin, aina kun mainitsin että lähetys on toiminut, liike sulavaa jne, on myös toiminut koko ottelun alusta loppuun. Muistan kahden vuoden ajalta ja noin 20-30 katsotun nettiottelun ajalta noin 2-3 ottelua joissa olisi lähetys katkennut hetkeksi(pari minuuttia) tai bufferoinut häiritsevästi hetken. Ja nämä taisivat olla viime kauden alussa.

_
 
Viimeksi muokattu:

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Sinun perustelut vähän ihmetyttävät.

Urho pyrkii markkinoimaan tuotettaan perusfaneille, joilla valtaosalla on käytössä se neljä vuotta vanha halpisvehje. Itsellä on juuri tuollainen läppäri, jonka näytönohjain ei anna edes mahdollisuutta katsoa Urhon lähetystä kokonäytöllä. Kuitenkin Yle areena, katsomo, ruutu.fi yms. sivustojen katselu onnistuu. Mielestäni vika on tällöin Urhon päässä, luultavasti HD hifistelijöitä katsojista on marginaalinen osuus. Minusta UrhoTV on mokannut pahemman kerran näiden nettiotteluiden suhteen.

Mulla on huushollissa kaks kesällä ostettua läppäriä eikä kumpakaan ole ihan halpiksia. Minkäs hintaisia koneita oikein pitää ostaa että urho näkyisi hyvin jollei 700€ kone ei sille kelpaa. Kuva tökkii ja pätkii mutta saattaa näyttää pelistä yhden erän suht sujuvasti. Lukko-Ilves pelin jopa 2 erää! Mulla myös näkyy kaikki muut lähetykset kristallin kirkaana ja pätkimättä paitsi Urho. Olemme TosiFani kerrankin samaa mieltä.
 

Cornelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuli tuosta Urhon pätkimisestä sellainen juttu mieleen, että minkä suuruista "frameratea" siellä käytetään ja vaihdetaanko sitä jossain välissä? Jos siellä kuvataan jollain normaalilla PAL-kameralla 25 fps vauhdilla ja tämä muutetaan joksikin muuksi nettilähetystä varten? Juuri viime peliä katsellessa tuli sellanen fiilis että joka sekunti puuttui yksi "frame" sieltä välistä. Kuva oli lähes sulavaa, mutta silti erotti pienen nytkähtelyn ja kuvan katkonaisuuden.

En millään suostu hyväksymään että vika olisi omassa raudassa kun viime vuonna Gamecenteristä pystyi vaivatta vaihtelemaan lennosta neljän HD-lähetyksen kesken ilman minkäänlaista ongelmaa ja kuvanlaadun heikkenemistä.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Miksi urho sensuroi katsomoääniä niin monella paikkakunnalla? Ois kivempi kuulla kannustusta ku paskaa selostusta..

Samaa olen miettinyt jo pitkään. Katsomoäänet tappiin ja selostus taustalle, jos sitä selostusta nyt joku ylipäätään kaipaa..
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Ottakaa nyt huomioon väittelyissänne, että saadakseen Urhon kuvan näkymään (kunnolla) omalla koneellanne, tarvitaan väliin aika paljon muutakin tekniikkaa, kuin koneen oma prosessori,näytönohjain tai muisti. Saati sitten 100m nettiyhteys.

Väliin mahtuu vaikka mitä runkokytkimiä, dslameja ja reitityksiä, riippuen siitä missä sitä Urhon streamiä katsotaan. Jossain kaupungissa ja kaupunginosassa nuo asiat on paremmin hoidettu operaattorin puolesta, kuin toisessa. Joten aina homma ei ole niin mustavalkoista, että "mulla on uusi kone ja nopee kaista, kuvan pitää näkyä nykimättä."

Sitä ei voi kieltää, etteikö Urho voisi tuota toteuttaa paremmin, kun vertaa moneen muuhun streamauspalveluun. Vastaan taitaa vaan tulla taloudelliset kysymykset ja kun halvalla halutaan toteuttaa, niin nuo aikaisemmin mainitsemani asiat rupeavat nousemaan pinnalle.

Joten kun rupeatte miettimään, että miksi nykimistä tapahtuu, niin vika voi olla niin monessa paikkaa. Ainoa, millä ongelmaa pystyy rajaamaan, on se, että käy koko naapuruston läpi ja kyselee, että miten homma skulaa. Jaa, että onko kaikilla naapureilla käyttöä Urhon streamille? No ei varmana ole. Sen takia näistä asioista väännetäänkin foorumeilla, kun mitään virallista otantaa ongelmasta tietyillä alueilla ei ole.
 

SjV

Jäsen
Tuli tuosta Urhon pätkimisestä sellainen juttu mieleen, että minkä suuruista "frameratea" siellä käytetään ja vaihdetaanko sitä jossain välissä? Jos siellä kuvataan jollain normaalilla PAL-kameralla 25 fps vauhdilla ja tämä muutetaan joksikin muuksi nettilähetystä varten? Juuri viime peliä katsellessa tuli sellanen fiilis että joka sekunti puuttui yksi "frame" sieltä välistä. Kuva oli lähes sulavaa, mutta silti erotti pienen nytkähtelyn ja kuvan katkonaisuuden.
Kysyin tätä jokin aikaa sitten, kun valittelin urholle sivuttaisliikkeessä nykivästä kuvasta. Tuo "mininykiminen" viittaisi vähän siihen, että jossain matkan varrella tehdään framerate muutos ja tuon tekeminen lennosta ei taida olla ihan sitä kevyintä puuhaa -> vrt Kanadan MM-kisat, jolloin lähetyksissä oli "haamukiekko" havaittavissa 3:2 pull-downin takia. Lisäksi tilannetta helpottaisi tieto onko videon framerate 25 vai 30 kerrannnainen. Tällöin oman koneen näyttiksen vois asetaaa vastaavan kerrannaiseen, jotta enää käyttäjän pääsää ei muutosta tarvii tehdä.

K: Mikä muuten on tuon flashvideon ruudunpäivitysnopeus 50fps, 60fps vai jotain muuta?
V: En osaa kyllä sanoa tarkkaa ratkaisua asiaan. Yleistä vikaa ei kuitenkaan lähetyksessä ole.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Väliin mahtuu vaikka mitä runkokytkimiä, dslameja ja reitityksiä, riippuen siitä missä sitä Urhon streamiä katsotaan. Jossain kaupungissa ja kaupunginosassa nuo asiat on paremmin hoidettu operaattorin puolesta, kuin toisessa. Joten aina homma ei ole niin mustavalkoista, että "mulla on uusi kone ja nopee kaista, kuvan pitää näkyä nykimättä."

Aivan varmasti tämäkin on ongelmana, mutta pelkästään tämän ketjun erittäin vähäisellä seuraamisella on tullut sellainen kuva, että ongelmat eivät jää ihan satoihin kotitalouksiin. Sekään ei ole yksittäinen selitys, että ongelmat johtuisi asuinpaikasta siis. Kun yhdistää osan ihmisistä käyttävän liian huonoa laitteistoa, asuinpaikan mahdolliset ongelmat operaattoreiden osalta ja Urhon todennäköiset ongelmat tai vajaavaisuudet tuottaa tässä mittakaavassa jääkiekkoa kansalle syntyy summaksi nykyinen sekametelisoppa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Sitä ei voi kieltää, etteikö Urho voisi tuota toteuttaa paremmin, kun vertaa moneen muuhun streamauspalveluun. Vastaan taitaa vaan tulla taloudelliset kysymykset ja kun halvalla halutaan toteuttaa, niin nuo aikaisemmin mainitsemani asiat rupeavat nousemaan pinnalle...

Tämä on minun ajatukseni ydin, Urho myy heikkoa tuotetta. Mikäli heidän tuoteensa tarvitsee tavallista paremmat laitteet, puhumattakaan kodin ulkopuolisesta infrasta, syy on Urhossa.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Ihme mussutusta ihmisten koneista, dslameista ja ties mistä täällä taas, ettei vaan tarttis Urhoa syyttää. Otetaanpas pari faktaa meidän taloudesta:

1) Elisa viihteen HD-kanavat tulee IP:llä pätkimättä
2) Netflix, Yle areena, Youtube, Katsomo ja Ruutu.fi toimii normaalisti.
3) Viime kaudella Urhon nettilähetykset toimi nykimättä, pätkivät toki sillloin kun oli verkko-ongelmia
4) Käytössä on tasan sama läppäri samoilla softilla kuin viime kaudella (Flash on voinut päivittyä)

Tällä kaudella se Urhon kuva on niin saatanan nykivää, ettei sitä kestä fullscreenina katsoa.
Viimeksi kun katsoin matsia, vaihdoin lapparin 800x600 tilaan, jotta se "pikkuruutu" tulisi isommaksi, oli edes jotenkin siedettävää.

Jotain siellä Urhon päässä on täksi kaudeksi tyritty sen lähetyksen / playerin suhteen. Eikä se asia nyt miksikään muutu vaikka kuinka täällä haukuttaisiin ihmisten koneita tai syytettäisiin mitä tahasna muuta tahoa kuin Urhoa.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Väliin mahtuu vaikka mitä runkokytkimiä, dslameja ja reitityksiä, riippuen siitä missä sitä Urhon streamiä katsotaan. Jossain kaupungissa ja kaupunginosassa nuo asiat on paremmin hoidettu operaattorin puolesta, kuin toisessa. Joten aina homma ei ole niin mustavalkoista, että "mulla on uusi kone ja nopee kaista, kuvan pitää näkyä nykimättä."

Tuo on totta, mutta samojen dslamien ym kautta se laajakaistayhteys tulee katsottiin sitten Urpon tai NHL Gamecenterin streamia. Siinä on vaan se ero että Urhon kanssa on useilla ongelmia, ja esim. tuon Gamecenterin kanssa ei. Muistaakseni kuitenkin myös GC käyttää Flashia. Kuvan pätkiminen/laahaaminen tms. voi hyvinkin johtua käyttäjän omasta laiteympäristöstä ja tekijöitä on tosiaan monia. Mutta jos koko streami jumahtelee kokonaan (musta ruutu / latausanimaatio, mahdollisesti joku virheilmoitus) kesken kaiken ja Internet-yhteys toimii normaalisti niin kyllähän se vahvasti haiskahtaa lähetyspään ongelmalta.

Nyt ei muuten Urhon asiakaspalvelu ilmeisesti enää kolmanteen sähköpostiini edes vastaa, joten ei voi muuta sanoa kuin että loistavaa asiakaspalvelua. Onneksi Urhosta päästään eroon tämän kauden jälkeen (osa tästä nillityksestä johtuu siitä katkeruudesta ettei meidän osoitteeseen saa Totalia ;-) ja toivonmukaan ensi kaudella on paremmat lähetykset tarjolla.
 

DefenceX

Jäsen
Nyt ei muuten Urhon asiakaspalvelu ilmeisesti enää kolmanteen sähköpostiini edes vastaa, joten ei voi muuta sanoa kuin että loistavaa asiakaspalvelua.

Itse lähetin asiakaspalveluun sähköpostia tiistaina ja vastausta ei ole toistaiseksi kuulunut. Soitin äskettäin asiakaspalveluun ja kysyin, että kuinka kauan yleensä menee vastata asiakaspalautteeseen? Koska omaani ei ole vieläkään vastattu. Asiakaspalvelija kysyi milloin olen palautetta laittanut ja vastasin pari päivää sitten ja tähän asiakaspalvelija vastasi, että kyllä siihen olisi pitänyt jo vastaus saada tähän päivään mennessä. Viimeisin kysymys, jonka hän kysyi oli, että mihin tämä palautteeni liittyy? Vastasin, että viime lauantain kierrokseen, jolloin asiakaspalvelija hieman vaivaantui ja tokaisi, että laita uudestaan palautettä ja toivotti päivän jatkot. :) Tuli semmonen fiilis, että lauantain kierrosta koskien tulevat palautteet pyyhitään nykyään jo pöydän alle, eikä niihin vastata.


E: Urholta tullut joulutarjous sähköpostiin, jossa luvataan oman joukkueen kaikki pelit 99€ hintaan jolloin säästä tulee 261€.

URHOtv - Kausikortit

Linkki vie yllättäen Urhon sivuille koskien tarjousta
 

Free

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
E: Urholta tullut joulutarjous sähköpostiin, jossa luvataan oman joukkueen kaikki pelit 99€ hintaan jolloin säästä tulee 261€.

URHOtv - Kausikortit

Linkki vie yllättäen Urhon sivuille koskien tarjousta

Mahdollisesti ostaisin tuon, koska tossa on jo hinta kohdallaan. Viimeaikaiset Urhon töppäilyt, etenkin asiakaspalvelussa kuitenkin saavat miettimään tarkasti. Ottaa päähän niin paljon tuo asiakaspalvelun laatu, että taidan mielummin odotella ensivuotta ja katsoa mitä nelosella on tarjottavana. Mielummin käyn paikanpäällä katsomassa matsit mitä kerkeän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös