URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 642 708
  • 11 960

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ehkä siksi, että käytit esimerkkinä viime lauantain kierrosta kyseenalaistaessasi Urhon roolia katsojien kokemiin ongelmiin ihmetellen

Uskon kuitenkin vahvasti, että tässäkin ketjussa tulleista valituksista yleisesti ottaen (ei tässä lauantain kierroksella) moni on siinä mielessä virheellisiä, että vika oikeasti on tavalla tai toisella käyttäjän koneessa / yhteydessä.
Aiemmin sanoin, että myös minulla pätkäisi heti matsin alussa mutta hyvin pian (noin parin minuutin jälkeen) streami jatkui ongelmitta ottelun loppuun asti.

On tietysti mahdollista, että muissa otteluissa ongelmat jatkuivat huomattavasti pidempään kuin TPS - Blues -ottelussa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Miten on mahdollista, että suurella osalla ihmisistä palvelu on toiminut moitteetta kyseisessä ottelussa? Moitteetta sen suhteen, että oma kokemukseni siis on se, että TPS - Blues pätkäisi peliajan näyttäessä 0:45 ja kuva palasi, kun TPS juhli ajassa 1:47 syntynyttä maalia. Tämän jälkeen ei mitään ongelmaa.

Ainakin itselläni pätki JYP-Jokerit matsin alussa kolmeen kertaan, aikoja en tullut katsoneeksi mutta hetki alusta katkesi ensimmäisen kerran, tästä uudelleen käynnistämällä sai jatkumaan muutaman kymmenen sekuntia jonka jälkeen katkesi jälleen. Uudelleen käynnistäminen auttoi jälleen vaikka se kestikin molemmilla kerroilla pitkään, tällä kertaa lähetys jatkui muutaman minuutin kunnes katkesi ja sen jälkeen uudelleen käynnistämällä sai streamin toimimaan (katkeraan) loppuun asti. Tämä on tällä kaudella kolmas kerta kun on ongelmaa, kerran jäi matsi kokonaan katsomatta kun en jaksanut tapella kun edes Urpon sivuille ei päässyt matsin alettua. Sen lisäksi jossain näistä Estrellan kamppanjan aikaisessa Jokerit pelissä oli myös ongelmaa pätkimisen suhteen, vika korjaantui matsin aikana mutta oli silloin pidempi eli missasin kokonaisen erän. Muuten ongelma on yleensä ollut sellainen ettei Urpon sivuille edes tunnu pääsevän ja koko palvelu näyttää olevan jumissa, tämä siis satunnaisesti edelllisiltä kausilta. Pääsääntöisesti olen kuitenkin saanut sen mitä olen tilannut.

Netin palveluntarjoajana Elisa Viihde 100 megan kaapeliyhteydellä, kaapelissa ei samaan aikaan mitään ongelmaa muu nettiselaaminen onnistui ja tv-näkyi. Ja väittäisin että oma pöytäkone jolla matsia katselin ei ole mikään yleisesti käytössä oleva nuhapumppu vaan varsin high end tuote. Tosin en ole varma ymmärränkö tällä kokemuksella koneista tarpeeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin paljon on ihmisiä, jotka ymmärtävät koneista, verkkoyhteyksistä yms todella vähän.

Miten paljon näistä sitten pitää tavallisen kuluttajan ymmärtää ?
Moni ymmärtää näistä sen verran että näkee muita sarjoja ja urheilulajeja pätkimättä, mutta Urhon katsomiseen loppuukin se ymmärrys. Nyt mä en enää ymmärrä.
Täytyis joku ymmärrystesti tulla tonne Urhon etusivulle ja jos ei läpäise, ei saa oikeutta ostaa ottelua. Näin selvittäisiin näiltä sadoilta "turhilta" valituksilta.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Nimen omaan, mun mielestä vika on palvelussa jos kaikki muu toimii ja kyseinenkin palvelu yleensä mutta sitten välillä ei millään, etenkin jos tuo ei ole sattumanvaraista vaan toistuu tarpeeksi usein tarpeeksi monilla. Etenkin kun muut palvelut toimivat. Ja kummasti muuten Urholla aina kaikki mainokset sun muut toimivat, mutta live-stream pätkii. Jos näin yleisellä tasolla ajatellaan niin mun mielestäni tällaisten palvelujen tulisi toimia siten, että jos näkee testipätkät yms. niin sen pitäisi kertoa että palvelukin toimii, jos kerran niiden perusteella kuluttaja tekee ostopäätöksensä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Miten paljon näistä sitten pitää tavallisen kuluttajan ymmärtää ?
Täysin aiheellinen kysymys. Ideaalitilanteessa kuluttajalle pitäisi pystyä tarjoamaan sellainen paketti, joka toimii poikkeuksetta ilman, että kuluttajan tarvitsee itseään teknisillä asioilla vaivata.

Rahakysymykseenhän tässä lopulta aina päädytään. En muista kovinkaan montaa kertaa, että NHL -lähetykset (gamecenter / viaplay) olisivat pätkineet. Siellä on varaa pistää sellaiset järjestelmät pystyyn, että pääsääntöisesti toimii asiakkaan laitteistosta riippumatta.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Soneralta paukkuu jälleen uutta tarjousta URHOtv Totalista - loppukausi hintaan 79€. uutinen

Ite soittelin jo tosta perään ja ilmeni, että ainakin minun tapauksessa, pitäisi olla myös kotiTV, että saa nuo kanavat näkymään. Tämä siksi, että asun welhotaloudessa. Jos Soneran kautta olisi kaapeliTV, niin silloin ei kait tarvisi, kuin kaapelikortti hankkia. Omalla kohdalla tarkottaisi 36€ kuussa pelkästään netistä ja sitten tuo päälle. Sain kyllä tässä viikolla sen verran huonoa palvelua DNA:lta, että ei tuo vaihtaminen ihan mahdoton ajatus olisi =)
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Sain kyllä tässä viikolla sen verran huonoa palvelua DNA:lta, että ei tuo vaihtaminen ihan mahdoton ajatus olisi =)
Aika huonoa pitää palvelun olla, että Soneraan vaihtaminen sitä parantaisi. No, onhan tuo houkutteleva tarjous. Vois melkein kysellä joko omaan nettiliittymään sen saisi otettua (joka siis on soneralta).
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ite soittelin jo tosta perään ja ilmeni, että ainakin minun tapauksessa, pitäisi olla myös kotiTV, että saa nuo kanavat näkymään. Tämä siksi, että asun welhotaloudessa. Jos Soneran kautta olisi kaapeliTV, niin silloin ei kait tarvisi, kuin kaapelikortti hankkia. Omalla kohdalla tarkottaisi 36€ kuussa pelkästään netistä ja sitten tuo päälle. Sain kyllä tässä viikolla sen verran huonoa palvelua DNA:lta, että ei tuo vaihtaminen ihan mahdoton ajatus olisi =)

Pidä vielä varmuuden vuoksi kun ei tiedä jos jollain muulla sattuu olemaan yksinoikeus tarjoilla ensi kaudella.
Vai onko tästä jo tietoa jollain?
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Pidä vielä varmuuden vuoksi kun ei tiedä jos jollain muulla sattuu olemaan yksinoikeus tarjoilla ensi kaudella.
Vai onko tästä jo tietoa jollain?

Eiku tuo 35,9€ oli sellainen hinta, jolla ei sitoutuisi mihinkään määräaikoihin. Jos suostuisi kahdeksi vuodeksi sitoutumaan, niin olisi lähtenyt kait halvemmalla tai mukana olisi tullut jotain kaupanpäällisiä. No pitää ny tosiaan vielä vähän katella, mihin tämä kehittyy..

Edit. Ja welholle/dna:lle maksan netistä tällä hetkellä kait joku tyyliin kolmekymppiä kanssa, että eihän tuo kuukausi tasolla iso muutos olisi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eiku tuo 35,9€ oli sellainen hinta, jolla ei sitoutuisi mihinkään määräaikoihin. Jos suostuisi kahdeksi vuodeksi sitoutumaan, niin olisi lähtenyt kait halvemmalla tai mukana olisi tullut jotain kaupanpäällisiä. No pitää ny tosiaan vielä vähän katella, mihin tämä kehittyy..

Edit. Ja welholle/dna:lle maksan netistä tällä hetkellä kait joku tyyliin kolmekymppiä kanssa, että eihän tuo kuukausi tasolla iso muutos olisi.
Päätellen welhotaloudesta niin sinulla on mitä ilmeisimminkin joku 100/10 kaapelimodeemi, niin kannattaa sitten selvittää että saako taloon millaisen yhteyden sen Soneran kautta. Monesti jää kiinni ihan siitä että saa vain 8/1 tai maksimissaan 24 megasta ADSL:ää, joka toimiikin vain 15 megasena jolloin sitä alkaa laskemaan että mikä kannattaa.
 

DefenceX

Jäsen
Kaveri soitti tänään tuonne Urhon aspaan samasta syystä kuin minä eilen, eli tuosta pätkimisestä lauantain kierroksella. Kaverini kertoi täysin samat asiat kuin minä eilen ja asiakaspalvelussa painotettiin, että vika ei ole heidän laitteissaan mutta hyvittävät silti tuosta lauantaisesta ottelusta yhden ilmaisen katselukerran, joka lisättiin hänen tunnuksilleen heti.

Eilen siis soitin samasta asiasta ja vastauksena tuli sama kuin kaverilleni, eli vika omissa laitteissa eikä urhon laitteissa, mutta ilman korvausta kyseisestä ottelusta. On hieman kummallista, että osalle käyttäjistä näitä korvataan ja osalle puolestaan ei. Uskoisin, että itselleni oltiin eilen hieman jopa tylyjä sen takia, koska sanoin kerääväni listan täältä jatkoajalta käyttäjistä ja heidän palveluntarjoajistaan (väittivät vian olevan asiakkaan palveluntarjoajassa tai paikallisverkossa). Tällä hetkellä noita tietoja on jo jonkun verran ja listassa taitaa ollakin vajaa 15 ihmisen tiedot palveluntarjoajista ja paikkakunnat. Lisää tietoja otetaan vastaan mieluusti tähän ketjuun tai yksityisviestillä. Koitetaan saada listaa isommaksi ja kohta puolin menemään urholle eteenpäin. Eilen puhelimessa nimittäin kehtasivat väittää, että ei ole ollut mitään ongelmaa, eikä palautetta ole oikeastaan tullut kyseisestä ongelmasta, joka on myös täyttä paskaa!
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Muutama viikko takaperin katsoin Urhon nettipalvelussa ottelun, jossa kuva pimeni tai muuten jumiutui vähän väliä. Ottelun selostaja pahoitteli häiriötä kuvayhteydessä, joten vika ei ollut tässä päässä. Otin Urhon asiakastukeen yhteyttä ja korostin mitä selostajakin oli maininnut. Silti sieltä tuli bulkkiviesti, jossa ohjeiden lisäksi pahoiteltiin tapahtunutta ja kerrottiin, että katkot olivat satunnaisia, eivätkä vaikuttaneet olennaisesti katselemiseen. Urho ei siis pelkästään vieritä ongelmaa asiakkaidensa vastuulle, vaan myös kertoo, mikä lähetyksessä on olennaista. Näin kyllä kaikki maalit, mutta minusta yksikin pelitilanne on maksavalle asiakkaalle olennaista. Sain lopulta korvaavaan koodin, mutta ei se palvelua enää positiiviseksi muuttanut.
 

Free

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Erittäin kehno on kyllä asiakaspalvelun laatu, se on jo moneen kertaan huomattu. On se kumma kun samaan aikaan netti ja kone toimii muuten moitteettomasti, mutta urhon streami se vaan tökkii, no varmaan nettiyhteydessä siis oltava vika. Ja koneen olen vajaa puoli vuotta sitten itse kasannut, ja tiedän, että tällä pitäisi streami kun streami toimia myös 30/2mbps latausnopeuden netillä.
Ja viellä, että vain osalle korvataan samasta syystä on kyllä aivan naurettavaa.

Omat tietoni,
TPS - Blues Saunalahti kaapeli 02170 Espoo. Hyvä, että jaksat kerätä tätä listaa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Urhotv total telkkarin kautta ja ihan varmasti on vikaa muuallakin kuin "käyttäjien" laitteissa. 3-4 kertaa selostajat maininneet tuosta kuvasta. Nämä siis Lukon peleissä + yksi satunnainen (olisiko ollut Kärppien peli?) Muutenkin sellaista ihmeellistä pätkimistä pitkin peliä, eihän ne ole kuin 3-10s mittaisia mutta samat pätkäisyt ovat myös kun katsoo urhototalin kirjastosta noita pelejä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä kanssa ollut ongelmia lähes joka kerta Urho Playn kanssa. Minut voi kanssa lisätä listaan. Elisa Viihde Kaapeli 100M/5M 80160 Joensuu. Tarvitsetko tiettyjen pelien tietoja? On tässä viime aikoina niillä Estrella koodeilla tullut katsottuu pelejä jokunen ja kertaakaan, painotan sanaa kertaakaan, ei ole pystynyt parhaalla kuvanlaadulla katsomaan ilman nykimistä. AINA on pitänyt laittaa kuvanlaatu huonoimmaksi mahdolliseksi niin sitten on peli pyörinyt kohtuullisesti, mutta se laatu on ollut tasoa kusisukka.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Täällä kanssa ollut ongelmia lähes joka kerta Urho Playn kanssa. Minut voi kanssa lisätä listaan. Elisa Viihde Kaapeli 100M/5M 80160 Joensuu. Tarvitsetko tiettyjen pelien tietoja? On tässä viime aikoina niillä Estrella koodeilla tullut katsottuu pelejä jokunen ja kertaakaan, painotan sanaa kertaakaan, ei ole pystynyt parhaalla kuvanlaadulla katsomaan ilman nykimistä. AINA on pitänyt laittaa kuvanlaatu huonoimmaksi mahdolliseksi niin sitten on peli pyörinyt kohtuullisesti, mutta se laatu on ollut tasoa kusisukka.

Tämä on kertakaikkiaan uskomatonta. Itsellä on jokainen (Estrella-koodeilla katsottu) peli toiminut täysin moitteetta. Urho Playn toimintaan olen tyytyväinen, kun ongelmat ja minä ei olla osuttu samalle radalle. Ja toivottavasti ei osuta jatkossakaan, olen tainnut syntyä onnellisten tähtien alla.

Ensikertaa katsastin sitten viikonloppuna vanhemmillani peliä televisiosta, Urho totalin kautta. Pelin alkua ei edes pystynyt katsomaan kun kuvaa ei ilmestynyt, ja kun vihdoin ja viimein alettiin näkemään peliä jouduttiin toteamaan jostain kumman syystä johtuvaa kuvan nykimistä. Huomattavasti epävarmempi keino itselle omien kokemuksien perusteella katsoa televisiosta kuin netistä pelejä. Kuulostaa kummalliselta näin nykyaikana, joten uskoisin kuuluvani vähemmistöön.

Niin ja itselläni on vain 8M / 1M soneran yhteys kotona, ilman mitään kotiviihdepaketteja. Sen lisäksi selaimena on toiminut uskollisesti Google Chrome.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Itsellä Soneran viihdepaketti ja Urho tv total eikä lähetysten toimivuudessa ei ole ollut mitään moitittavaa. Ei ole pätkinyt ja useiden joukkueiden kotiotteluita olen katsonut. Ainoa moite Urhon suuntaan menee ajoittain surkeasta kameratyöskentelystä ja selostajista. Tosin Tampereella kuvaus hoidetaan hyvin, selostus taas siellä pitkä miinus.

Tuskinpa ensi kaudella on mahdollisuutta vastaavaan pakettiin yhtä edullisesti. Harmi sinänsä, sillä tähän on jo tottunut...
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse katselen Ipad:n kautta, joka on liitettynä televisioon ja hyvin on toiminut. Yhteyden nopeus taitaa olla 8 mb.
Ainoa peli, jossa tökki oli Ilves - Ässät ja perjantai-ilta. Voisiko johtua kenties Urhon palvelimesta tuo ongelma. Saattoi olla ruuhkaa.
 
Viimeksi muokattu:

DefenceX

Jäsen
Tarvitsetko tiettyjen pelien tietoja?

Ainoastaan lauantain kierroksesta olen asiaa viemessä eteenpäin. Täysin selvää on se, että vika ei ollut asiakkaan laitteissa/paikallisverkossa/asiakkaan palveluntarjoajassa tällä kyseisellä kierroksella, kuten urhon asiakaspalvelussa minulle kehtasivat väittää. Mielenkiintoiseksi tästä tosiaan tekee sen, että osalle tuosta pätkimisestä on korvattu yksi katselukerta ilmaiseksi ja osalle puolestaan ei, joka on mielestä todella väärin! Lisäksi omasta mielestä on pyörristyttävää, että Urho vierrittää omia ongelmiaan muiden tahojen syyksi!

Listassa on tällä hetkellä noita tietoja about 20 henkilöltä. Laitan sähköpostin tänään tai viimeistään huomenna Urholle asiasta, joten nyt on viimeiset hetket vaikuttaa asiaan, joten laittakaa kaikki tietonne tähän ketjuun tai yksityisviestillä minulle, jotta saadaan listaa isommaksi.


Kaikille jotka eivät tiedä mitä tällä ajetaan takaa, niin suosittelen lukemaan minun postaukseni muutama sivu takaperin (sivu 434 ja viesti #10845)


-DefenceX
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse katselen Ipad:n kautta, joka on liitettynä televisioon ja hyvin on toiminut. Yhteyden nopeus taitaa olla 8 mb.
Ainoa peli, jossa tökki oli Ilves - Ässät ja perjantai-ilta. Voisiko johtua kenties Urhon palvelimesta tuo ongelma. Saattoi olla ruuhkaa.

Nettiyhteys siis Soneralta ja peli joka tökki todella pahasti oli Pe 16.11.2012 Ilves - Ässät.
Ainoa peli joka on tökkinyt, mutta muuten toiminut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kaikille jotka eivät tiedä mitä tällä ajetaan takaa, niin suosittelen lukemaan minun postaukseni muutama sivu takaperin (sivu 434 ja viesti #10845)

Valitettavasti täytyy todeta, että eihän tuo lista ihan todella todista yhtään mitään. Varmasti se onkin aito, mutta kun ei se vielä oikein riitä.
 

Unbreakable

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itsellä toiminut loistavasti urhon nettipelit, joten kiitosta urholle loistavasta paketista. Itsellä kärppien kausikortti ja vain yhdessä alkusarjan pelissä oli kunnolla vikaa, mutta sitten on pelittänyt loistavasti.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Tällä hetkellä noita tietoja on jo jonkun verran ja listassa taitaa ollakin vajaa 15 ihmisen tiedot palveluntarjoajista ja paikkakunnat. Lisää tietoja otetaan vastaan mieluusti tähän ketjuun tai yksityisviestillä. Koitetaan saada listaa isommaksi ja kohta puolin menemään urholle eteenpäin. Eilen puhelimessa nimittäin kehtasivat väittää, että ei ole ollut mitään ongelmaa, eikä palautetta ole oikeastaan tullut kyseisestä ongelmasta, joka on myös täyttä paskaa!

Täällä lauantaina katkesi hifk-kalpa 4 kertaa avauserässä, sen jälkeen taisi toimia. DNA Kuopio valokuitu 100/100
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös