Itse olen täysin ummikko näiden koneiden suhteen ja mieluusti luikin takaisin pimeään koloon jos joku niin ärähtää. Onko kuitenkin niin, että mikäli haluan katsoa 60 ottelua Urholta niin, että ottelusta voi toteutuksen puolesta nauttia, joudun tekemään 999€ investoinnin? Eli tämä nykyinen, halvempi kone, jolla nyt kirjoitan tällä hetkellä ei riitä?
Joutuisin siis ostamaan 999€ koneen ja tähän päälle vielä Urhon kausarin. Kuinka kauan voit luvata tämän koneen riittävän? Toimiiko se myös ensi kaudella?
Niinhän se on, että jos konees ei Urhoa tyydyttävästi pyöritä niin esilloin se ei riitä. Selväähän se. Sanoinkin jo aikaisemmin, että varmasti löytyisi edullisempikin kone. Tuo linkittämäni malli tosin jaksaa pyörittää aikalailla vielä raskaampaakin materiaalia kuin Urhon. Se, että voinko luvata, että se toimii vielä ensikaudella. Niin en tietenkään. Kaikki riippuu siitä mitä Nelonen tekee. Tietenkin voi olla mahdollista, että Nelonen luo kevyemmän ohjelman jota voi heikompikin kone pyörittää. Tai sitten voi olla raskaampi tai voi jopa olla, että Streamit ulkoistetaan Urholle jolloin homma pysyy ennallaan.
Ja edelleen pyydän vastausta siihen, miksi muiden kanavien nettilähetykset toimii nykimättä? Mitä eroa sillä on katsojan laitteiston suhteen, että onko lähetys suora, vai onko kyseessä video on demand?
Kiitos vastauksestasi.
Yleisesti videoissa on heikompi kuvanlaatu. Suurin ero on kuitenkin se, että videot bufferoidaan etukäteen. Eli avatessasi kone ns. lataa koneellesi joitain kymmeniä sekunteja valmiiksi videota ja pyörittää sitä ns. viiveellä. Tällöin pienet katkokset yhteydessä ei haittaa koska kone voi toistaa videota ns. varastosta ja kuroa sitten taas umpeen menetetyn eron. Lisäksi tämä tekniikka säästää hieman koneen tehoja koska ajoitus ei ole niin justiinsa. Niin ns. piikkejä ei pääse kulutuksessa tulemaan ja tehotarve pysyy alueella jossa koneesi vielä pyörittää kuvaa.
Live kuvaa ei luonnollisesti pysty lataamaan koneelle etukäteen. Siihen ei vielä nykyisten koneiden laskentateho tunnu riittävän. Ehkä joskus 2100 -luvulla voidaan päästä lähelle laskennallista tulevaisuutta.
Live kuvassa koneesi lataa samaan aikaan kuvaa ja ääntä, muuttaa sen näytettävään muotoon ja lisäksi vielä näyttää sitä ja käyttää näyttöä ja kaijuttimia. Mikäli koneesi teho ei jossain kohdassa riitä niin kuva ei pyöri sulavasti.
Perjaatteessa live kuva siis vaatii enemmän tehoa prosessorilta ja tehokkaampaa muistia, jotta se saa kuvan käsiteltyä reaaliajassa.
Lisäksi esimerkiksi omassa koneessani (ja tuossa linkittämässäni) on kaksi näytönohjainta joista toinen tehottomampi pyörittää lähinnä käyttistä ja tehokkaampi sitten kaikkea muuta. Näin kun rasitus on jaettu näiden kahden kesken niin tehot riittävät helpohkosti.
Kertoisitko tästä lisää? Olen aika käsi tuon älytelkkarini kanssa, joten mitä tuolla yllä olevalla tarkoitat?
Sonyn ja Urhon yhteistyö applikaatiosta tosiaan kyse. Eli jos sinulla ei ole Sonyn älytelkkaria, pleikkaria tai Sonyn blueray soitinta niin et saane tuota toimimaan?
Mulla on Sonyn tv, jossa on urhon kuvake. Olen tähän laittanut pari kertaa kokeilumielessä matsin. Täytyy sanoa että hieno systeemi, mutta mulla on ongelma kun homma toimii muuten hienosti, mutta noin kymmenen sekunnin jälkeen lähtee lähetys aina alusta. Onko sulla tai kellään muulla tietoa mikä tässä on ongelma ja miten sen saa korjattua? Telkkari on Sony, mutta mallia en muista. Tämä ois todella loistava kun sais toimimaan.
En ole itse huomannut tällaista. Tuolta applikaatiostahan voi itse valita, että aloittaako lähetyksen alusta vai live lähetyksestä. Voiko olla mahdollista, että olet valinnut "katso lähetys alusta" jonka jälkeen applikaatio on näyttänyt hetken livekuvaa jonka jälkeen vasta siirtynyt alkuun? Muuta syytä on minun vaikea keksiä.
Soitin Urholle tuosta applikaatiosta kauden alussa ja kysyin voiko sipsejä tuossa käyttää. Eivät uskaltaneet luvata ja sanoivat tuossa applikaatiossa olleen vikoja ja suosittelivat käyttämään konetta. Alusta asti minulla kuitenkin homma pelittänyt todella hyvin.
Sen tosin olen huomannut, että Wlania käytettäessä tuo Sonyn telkkari kadottelee nettiyhteyttä välillä.