URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 642 914
  • 11 960

Jeffrey

Jäsen
Mulla on huushollissa kaks kesällä ostettua läppäriä eikä kumpakaan ole ihan halpiksia. Minkäs hintaisia koneita oikein pitää ostaa että urho näkyisi hyvin jollei 700€ kone ei sille kelpaa.

Kaikkineensa hyvää ja eteenpäin menevää keskustelua nyt viimeinen kymmenkunta viestiä.

Tuossa aikaisemmin linkitinkin yhden tietokoneen jonka lupaan pyörittävän Urhoa loistavasti. Hinta oli 999€. Varmasti joitain tuota halvempiakin löytyy.

Todetaan nyt kuitenkin tietokoneissa edelleen se asia, että hinta ei ratkaise oikeastaan paskaakaan. Koska eri tietokoneissa on niin erilainen kokoonpano, tietokooneen käyttötarkoituksen mukaan. Ääri esimerkkinä joku business kannettava saattaa olla helposti kaksi tonnia, eikä sillä ole tarkoitus toistaa yhtäkään videota.

Jos koneesta löytyy valmiiksi esimerkiksi: Microsoft Office, Blueray -asema, hifistely kuva ohjelmia, hifistely musiikki ohjelmia, loistava akku kesto, SSD -kovalevy, äärettömän iso näyttö, äärettömän kevyt, valmis virustorjunta ohjelma yms... Nämä kaikki on pois tietokoneesi muista ominaisuuksista. Jokainen näistä esimerkeistäni on helposti 100 euron arvoinen.

Jos ajatellaan, että meillä on kaksi 700€ läppäriä joissa toisessa on Microsoft Office ja toisessa ei ole. Voidaan olettaa, että tämä jossa sitä ei ole on jonkinverran parempi itse tietokoneena. Sitten jos tässä ensimmäisessä esimerkissä alkaakin olemaan Officen lisäksi virustorjuntaa ja hyviä kaijuttimia ja Blueray asemaa, niin ero on varmasti jo huomattava. Siis jos tarkastellaan kuvantoisto ominaisuuksia.

Tietysti ostajan korvaan kuullostaa ihan hirveän hyvälle kun on kaksi tuotetta jotka ovat saman hintaisia, mutta toisessa näistä on kaikenmaailman ohjelmistoa ja tekniikkaa "ekstrana".

Tietokoneita on tänäpäivänä niin tolkuttomasti ja tolkuttoman erilaisia eri käyttötarkoituksiin suunnattuja, että itselleen sopivan valinta on jo myös vähän arpaleikkiä. Pitää ensin pohtia mitä haluaa läppärillä tehdä. Sen jälkeen perehtyä tekniikkaan ja valmistajan kuvauksiin mihin tietokone on suunnattu. Ja sitten tehdä se oma valinta.

Hinta on ostajan (ja myös myyjän) kannalta se huonoin ja vahingollisin kriteeri ihan kaikissa tuotteissa, mutta etenkin elektroniikassa.
 

Free

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tuossa aikaisemmin linkitinkin yhden tietokoneen jonka lupaan pyörittävän Urhoa loistavasti. Hinta oli 999€. Varmasti joitain tuota halvempiakin löytyy.
Toki varmasti yleisesti pyörii hyvin tuolla koneella, mutta silloin kun Urhossa on vikaa niin ei tuokaan kone siinä mitään auta. Esimerkiksi lauantaina otteluissa oli pätkimistä, eikä siihen auttanut hyvin varusteltu kone. Itselläni on itse kasattu pöytäkone, joka on noin puolivuotta vanha ja hintaa tuon tonnin verran. Silti on Urhon pelit pätkäissyt pariin otteeseen tälläkin kaudella ja on jäänyt näkemättä puolikin erää.

Se on totta, että yleisesti hyvällä koneella streami toimii hyvin "korkealla" kuvanlaadulla, mutta välillä pätkii silti. Eli en vierittäisi tätä ongelmaa nyt kuluttajan huonojen laitteiden niskaan vaan Urhon huonon palvelun. Etenkin, kun suht huonollakin koneella nykyään toimii mainiosti muut streamit paitsi Urho. Ja se, ettei Urhon sivuilla ole edes mitään laitevaatimuksia kertoo, että niitä ei ole. Paitsi tietysti "päivitä flash, ja 2mega netti", mutta sekään nyt ei liity laitevaatimuksiin. Ainoat "laitteisto"vaatimukset ovat internet selaimiin, asetuksiin/päivityksiin sekä ja internet-yhteyteen liittyviä. Ja myös pari tietokone päivitystä. Ei silti mitään sanaa tietokoneen komponentti vaatimuksista.
 
Viimeksi muokattu:

Cornelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuossa aikaisemmin linkitinkin yhden tietokoneen jonka lupaan pyörittävän Urhoa loistavasti. Hinta oli 999€. Varmasti joitain tuota halvempiakin löytyy.

Aika kova lupaus.

Meikänörtin hikiluolasta löytyy sen verran vääntöä raudasta ja kaistaa töpselistä, että tällä pyörittää HD-laatuista Gamecenter-lähetystä telkkarissa, pelaa Battlefield kolmosta täysillä grafiikoilla ja pakataan suurtakokoista tiedostoa ja kaikki toimii oikein hyvin.

Sitten kun kaikki mahdolliset resurssit pyhitetään Urhoa varten, niin joskus pyörii ja joskus ei. Väittäisin vian olevan Urhon päässä, enkä usko ongelman lähtevän sillä että ostan tilalle pienempitehoisen tietokoneen.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kaikkineensa hyvää ja eteenpäin menevää keskustelua nyt viimeinen kymmenkunta viestiä.

Tuossa aikaisemmin linkitinkin yhden tietokoneen jonka lupaan pyörittävän Urhoa loistavasti. Hinta oli 999€. Varmasti joitain tuota halvempiakin löytyy.

Mistä johtuu että muut lähetykset eivät pätki mutta Urhon pätkii? Eikös ne muut ohjelmat tule sen saman verkon/reitittimien/boxien läpi?
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Kaikkineensa hyvää ja eteenpäin menevää keskustelua nyt viimeinen kymmenkunta viestiä.

Jos joku on sitä mieltä että keskustelu koneista ja niiden riittävyydestä on tässä asiassa hyvää ja eteenpäin menevää, taitaa ko. tyyppi olla Urhon palkkalistoilla.

Kenenkään muun mielestä ei voi olla mitään hyvää siinä että keskustelua Urhon palvelun surkeudesta yritetään hämärtää väittämällä sen olevan jotenkin asiakkaan vika.

Sitähän se ei ole, kuten jo ylemmässä viestissäni perustelin, ja kuten ovat jo useat muutkin perustelleet.

Jos kaikki muut, paljon enemmän verkolta ja koneelta vaativat palvelut toimivat sujuvasti, ja viime kaudella samoilla vehkeillä Urhokin toimi sujuvasti, niin milllä ihmeellä vielä pystyt perustelemaan vian olevan mun koneessa. Sen mä vaan haluaisin tietää.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Tuossa aikaisemmin linkitinkin yhden tietokoneen jonka lupaan pyörittävän Urhoa loistavasti. Hinta oli 999€. Varmasti joitain tuota halvempiakin löytyy.

Oletkohan nyt ihan tosissasi näiden juttujen kanssa? Voin koota sulle parilla huntilla koneen, jonka teho riittää pyörittämään NHL:n HD-lähetyksiä täysin sulavasti. Olettaisin tällöin, että sen teho riittäisi pyörittämään myös urpotv:n huomattavasti heikkolaatuisempia lähetyksiä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jotain siellä Urhon päässä on täksi kaudeksi tyritty sen lähetyksen / playerin suhteen. Eikä se asia nyt miksikään muutu vaikka kuinka täällä haukuttaisiin ihmisten koneita tai syytettäisiin mitä tahasna muuta tahoa kuin Urhoa.

Kommentti tähän väliin,

Itselläni on kyllä toiminut tämän kauden ne muutamat matsit täysin samalla tavalla kuin viime vuoden matsit. En ole huomannut mitään eroa. Olen ollut tyytyväinen URHO:n nettipalveluun jo ainakin kokonaisen vuoden, muistaakseni viime kauden alussa oli jotain pientä hämminkiä katsomissani lähetyksissä.

Mä olisin valmis uskomaan ainakin kaksi asiaa.
1. Mulla toimii lähetykset varmemmin kuin joillain tänne kirjoittavilla.
2. Mun 5v vanhan läppärin näytönohjain on niin paska ettei se suoriudu parhaalla mahdollisella tavalla tuosta live-striimistä koko ruudun näytöllä.


Voitte jatkaa haarukointia missä vika.

_
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Itse olen tietokoneasentaja ammatiltani ja veikkaan, että tiedän millon mun koneessa on vikaa ja milloin ei. Netti 110/10mb ja viimeset pelit Kärppiä ja JYP:ä vastaan ja kummassakin lähetyspätki useampaan kertaan. Kerroin asiasta urholle ja liitin vielä tietoihin, että netti toimii kyllä ja kone varmasti, kun ne tunnen kun omat taskuni, noooh.. vastaus tuli ja oli kielteinen. Heidän laitteissa ei ole mitään vikaa ja mulla on saatana väärät selaimet ja väärät adobe readerit perkele..
UrhoTv voi mun puolesta haistaa pitkän paskan.
T: Vittuuntunut urhon käyttäjä.
edit: pari korjausta.
 

Jeffrey

Jäsen
Oletkohan nyt ihan tosissasi näiden juttujen kanssa? Voin koota sulle parilla huntilla koneen, jonka teho riittää pyörittämään NHL:n HD-lähetyksiä täysin sulavasti.

Mahdatko saada tuolla hinnalla edes HD -kuvaa pyörittävää näyttöä? Ehkä joo, mutta koneeseen jäisi enää satanen.

Tässä nyt on se ongelma, että kirjoittajia pomppii keskusteluun mukaan kuka mistäkin ilman, että perehdytään aiheeseen mistä keskustellaan. Täällä on nyt keskusteltu siitä, että kuva nykii ja tökkii. Ei siis ole puhuttu lähetyksen pätkimisestä.

Jokainen tietokoneiden kanssa toiminut varmasti voi allekirjoittaa sen, että jos grafiikka ei pyöri niin tehot ei riitä. Tämän varmasti tietää myös Ikaros.

Edelleen lähetyksen pätkiminen on joko infrasta tai lähettäjästä kiinni. Toki myös huonolaatuinen reititin pätkii useammin kuin hyvälaatuinen.

Tämä asiassa on nyt nämä faktat.

Joillain kuva tökkii ja minulla ei. Tähän on olemassa oikeastaan seuraavat mahdolliset syyt.

1. Minulla on parempi netti kuin muilla.
-Ei pidä paikkaansa. (5MB)

2. Minulla on parempi kone kuin muilla.
-Tämähän on paljon mahdollista

3. Muu infra on ollut minulle suosiollista.
-Mahdollista. Tosin kahdessa eri paikassa toiminut loistavasti.

4. Salaliittoteoria
- Urho lähettää minulle jostain syystä isommalla kaistalla kuin muille. Tämä tuntuu olevan täällä vallalla oleva käsitys.

Edit: Niin ja tietysti jynkyllä saa tukkoon kovemmankin koneen.

Eikä mun tarkotus ole edelleenkään mitenkään ylistää Urhoa. Väitän vain, että tämä ketju olisi vain murto osa jos kaikilla olisi salonkikelpoinen laitteisto.

Edit2: Niin ja sanotaan vielä se, että viimekaudella katsoin vanhalla laitteistolla Urhoa ja tökki niin saatanasti. Mikään muu ei ole itselläni muuttunut kuin vaihdoin läppäriä. Ja nyt kaikki toimii täydellisesti.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Edit2: Niin ja sanotaan vielä se, että viimekaudella katsoin vanhalla laitteistolla Urhoa ja tökki niin saatanasti. Mikään muu ei ole itselläni muuttunut kuin vaihdoin läppäriä. Ja nyt kaikki toimii täydellisesti.
Ai jaa, itsekin katsoin viime kaudella 30+ matsia. Pääosan viisi vuotta vanhalla hajoamispisteessä olleella läppärillä ja osan uusilla prameilla vehkeillä. Molemmilla koneilla kaikki kyllä toimi täydellisesti. Tälläkin kaudella on pääosin toiminut täydellisesti, mutta välillä on ollut ongelmia. Jopa suhteettoman usein siihen verrattuna, että viime kaudella ei kertaakaan mitään. Olisiko yksi lähetys ollut pelkkää diashowta (ja toinenkin oli alusta, mutta vaihdettuani selainta ongelma poistua), kerran koko Urhon sivusto oli nurin ja muutaman kerran on ollut tuota lähetys jumittuu ja uudelleenkirjautumalla se herää -oiretta. Joka kerta, kun tuota on tapahtunut, on tänne välittömästi ilmestynyt kymmeniä viestejä, jotka kertovat samasta vikatilanteesta. Tosin suurin osahan niistä kirjoittajista vain yrittää mustamaalata Urhoa, eivätkä ole oikeasti edes ostaneet mitään palvelua. Yhdessä ottelussa lähetys nyki huomattavasti ensimmäisessä erässä, mutta nykiminen loppui lähetyksen edetessä itsestään. Muutaman kerran olen WLAN-yhteydenkin avulla lähetyksiä katsonut ja tällöin on ehkä myös ollut pientä nykimistä havaittavissa, jos sellaista on välttämättä halunnut havaita. Otteluarkistossa myös osa tallenteista on diashow-kuraa, vaikka suora lähetys olisikin ollut priimaa ja yhdellä tallenteella kolmannen erän kuva tulee n. 40 sekuntia ääniä jäljessä. Itseäni myös tuo tallenteiden laatu kiinnostaa, kun aina en pysty suorana lähetyksiä seuraamaan.

Yleensä siis ei ole ollut ongelmia Urhon kanssa, mutta 20+ ottelua ilman ongelmia katsoneilla on siltikin käynyt vain hyvä tuuri.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja nyt kaikki toimii täydellisesti.
Onko sinulla kausikortti? Tässä keskustelussa kannattaa ottaa huomioon se että osa katselee sen pari matsia kuukaudessa ja osa koko runkosarjan. Minulla on ollut kaksi kertaa ongelmia tällä kaudella ja molemmilla kerroilla ongelmia oli myös muilla ainakin jatkoajan mukaan.....

Toisella kerralla kun oli ongelmia, niin Mozilan vaihto Chromeen auttoi.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäs helvetin pelleilyä täällä nyt on, että pitäs joku tonnin kone ostaa katellakseen URHOn pelejä sujuvasti? Pitääkö kone siis ostaa kerran viikkon? Jos esim. tiistaina ja torstaina matsit toimii loistavasti, lauantaina ihan hirveetä paskaa tai ei lähetystä ollenkaan ja taas tiistaina toimii. Vikahan on sillon ihan varmaan just omissa laitteissa. Koneelle ei kuitenkaan tule tehtyä mitään päivityksiä esim. lauantain ja tiistain välillä, mutta kummasti vaan viat poistuu ihan itsestään. Outoja on nämä laitteet joo.
 

Jeffrey

Jäsen
Onko sinulla kausikortti?

Toisella kerralla kun oli ongelmia, niin Mozilan vaihto Chromeen auttoi.

Ei ole kausikorttia. Tosin alkukaudessa katsoin reilu kymmenen peliä sipseillä ja sitten hommasin kymppi kortin joka on aikalailla nyt sopivasti käytetty ja tullee tartuttua tohon loppukauden diiliin.

Ja tosiaan Chromea olen käyttänyt läppärillä. Älytelkusta applikaatiota.

Pitääkö kone siis ostaa kerran viikkon? Jos esim. tiistaina ja torstaina matsit toimii loistavasti, lauantaina ihan hirveetä paskaa tai ei lähetystä ollenkaan ja taas tiistaina toimii. Vikahan on sillon ihan varmaan just omissa laitteissa. Koneelle ei kuitenkaan tule tehtyä mitään päivityksiä esim. lauantain ja tiistain välillä, mutta kummasti vaan viat poistuu ihan itsestään. Outoja on nämä laitteet joo.

Jos ei ollu muuta niin luiki takas koloos. Suosittelen kuitenkin ensin lukemaan vaikkapa tuon edellinen viestini alusta loppuun. Pysähdy ottamaan henkeä aina välimerkin kohdalla ja lopuksi mene pimeään vessaan kahdeksi minuutiksi ja mieti mitä siinä sanotttiin. Jos ei vieläkään aukea niin ota kynä ja paperi ja tee muistiinpanoja. Ja mene kahdeksi minuutiksi valaistuun vessaan pänttäämään niitä muistiinpanoja.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ei ollu muuta niin luiki takas koloos. Suosittelen kuitenkin ensin lukemaan vaikkapa tuon edellinen viestini alusta loppuun. Pysähdy ottamaan henkeä aina välimerkin kohdalla ja lopuksi mene pimeään vessaan kahdeksi minuutiksi ja mieti mitä siinä sanotttiin. Jos ei vieläkään aukea niin ota kynä ja paperi ja tee muistiinpanoja. Ja mene kahdeksi minuutiksi valaistuun vessaan pänttäämään niitä muistiinpanoja.

Voin luikkia takasin kolooni ja olla kirjoittamatta tähän ketjuun enään viestiäkään. Noita muita kehoituksia minun ei todellakaan tarvitse etenkään sinulta ottaa vastaan ainuttakaan. Hoidan välini URHOtv:n kanssa kuntoon ihan muita teitä ja minulta eivät saa enään centtiäkään noiden nettilähetysten kautta vaan rahaliikenne kulkee nyt toiseen suuntaan ja tietävät sen helvetin hyvin itsekkin.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Ihan helvetin absurdia tämä koneiden tehosta keskustelu ja tuo jos mikä sotkee keskustelun aiheesta. Oikeasti Urho toimii (silloin kun toimii) 2 megan vakaalla netillä ja millä tahansa uudehkolla ja useimmilla vähän vanhemmillakin koneilla.

Tästä taaksepäin tiistain SaiPa-TPS toimi ihan hyvin, lauantain TPS-Blues peli ei toiminut yhdelläkään Play-asiakkaalla.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tänään peli näkyi oikein kivasti, ilmeisesti mun läppärillä oli hyvä päivä näiden "sulla on paska kone"-kaverien mielestä.

Sattumalta täällä on kovin hiljaista, olisiko urholla ollut tänään hyvä päivä?
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
On tuo kyllä naurettavaa, ettei Urho ota minkäänlaista vastuuta lauantain tapahtumista. Ensimmäiseen sähköpostiin sieltä vastattiin se perinteinen "vika on sinussa" -litania ja toiseen viestiin ei enää vastattu. Tänään laitoin uudestaan viestiä ja sieltä tuli

"Hei,

SM-liigakierroksien aikana lähetyksien kuvanlaatu ja toimivuus testataan meiltä, ja ylläpidostamme käsin.

Kierroksen otteluissa ei ole havaittu meidän puolella teknistä ongelmaa.

Pahoittelemme kuitenkin vielä että olet kokenut ongelmia palvelumme käytössä."

Saa nähdä jaksaako tuohon enää vastata, kun Urhon linja näyttää olevan se, ettei vituiksi menneitä lähetyksiä enää korvata.

Se täytyy vielä sanoa, että omalla kohdalla Urho on toiminut suht vakaasti suurimman osan matseista ja jos on ongelmaa ollut, niin matsit on korvattu aina uudella koodilla. Lauantain kierroksesta on kuitenkin näköjään turha odottaa saavansa hyvitystä. Toivottavasti tämä "linjaus" ei koko loppukautta kestä, vikoja kuitenkin varmasti vielä kauden aikana tulee.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Täällä toimi oikein hyvin lukuunottamatta puolentoista minuutin pätkäisyä heti ottelun alettua.
Asian voi nähdä, tehdä ja esittää monella tavalla. Täällä katko kesti paljon pidempään, koska kainalossa oli alle kuukauden ikäinen kaikkeen vittuuntunut kiekkokannattaja, jonka isällä ei just sillä minuutilla ollut mitään mahdollisuutta hieroa konetta. Itsestäänhän lähetys ei toipunut, vaan vaati vähintään sivun lataamisen uudelleen.

Joku voi argumentoida niinkin, että katkon aikana missattiin maali, eli ei 1,5 min, vaan 20% pelistä. Sitten on tietty näitä juttuja, että jollain oli presidentti tai mahdollinen appiukko kylässä ja tilanteesta tuli mittaamatonta välillistä vahinkoa, mutta en nyt ihan sille tielle lähde. Oikeastihan tällainen totaalikatkos ei ole niin paha kuin jatkuva diashow.

Oleellista on se, että lähetys meni kaikilta poikki ja vika oli Urhon, mutta sitä ei Urho myönnä. Kävi juuri kuten ennustin lauantaina, eli tämän myöntäminen kävisi Urholle liian kalliiksi ja siksi valehtelevat. Oikeastihan myöntäminen ja pahoittelu riittäisi minulle. Olisivat vaan rehellisesti heittäneet esim. tyyliin
- nn-härpäke hajosi ja liikenteen automaattinen siirto varalaitteelle ei mennyt kuin Strömssössä (jotain tuollaistahan siellä selvästi tapahtui).
- vilpittömät pahoittelut
- lupaus, että vastaavan ongelman toistumisen estämiseen panostetaan välittömästi.

Tämä nurkkaan ajetun asiakaspalvelun avovittuilu ja valehtelu on pahempaa kuin koko matsin missaaminen.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Asian voi nähdä, tehdä ja esittää monella tavalla. Täällä katko kesti paljon pidempään, koska kainalossa oli alle kuukauden ikäinen kaikkeen vittuuntunut kiekkokannattaja, jonka isällä ei just sillä minuutilla ollut mitään mahdollisuutta hieroa konetta.
Näkisin, että tämä ei ole oikein validi pointti. Ei kai se ole kuitenkaan palvelun tuottajan asia olla vastuussa kaikkien ihmisten elämäntilanteista?

Palveluna streamit ovat kuitenkin luonteeltaan sellaisia, että katkoksia voi tapahtua. Tietysti palvelun tuottajan tulee tehdä kaikkensa, jotta heistä ne eivät johdu.

Sitä en edelleenkään käsitä, miksi toisaalla (esim mulla) katko kesti tosiaan alle parin minuutin ja moni muu on sanonut, että puoli erää meni ohi nimenomaan teknisestä syystä johtuen.

Joku voi argumentoida niinkin, että katkon aikana missattiin maali, eli ei 1,5 min, vaan 20% pelistä.
Siinä tapauksessa argumentoijan kannattaa jättää streamit väliin ja keskittyä jälkikäteen tuotettuihin maalikoosteisiin.

Oikeastihan tällainen totaalikatkos ei ole niin paha kuin jatkuva diashow.
Jos totaalikatkos jatkuu vaikkapa erän verran niin pitäisin sitä yhtä pahana kuin jatkuvan diashown. Yksi lyhyt ei sitä tietenkään ole.

Oleellista on se, että lähetys meni kaikilta poikki ja vika oli Urhon, mutta sitä ei Urho myönnä.
Tätä en ymmärrä oikein laisinkaan, koska tuo todellakin meni kaikilta paikkakunnilta poikki. Kyllä siellä on oltava jossain palvelimen logissa tästä tieto.

---

Muutoin aiheesta pitää mainita, että mulla Firefox on parempi streamin katseluun kuin Chrome, sillä kuvan framerate tuntuu paremmalta. Chromessa mulla tosin on lisäosa poikineen ja FF huomattavasti kevyemmässä kunnossa tällä hetkellä, joka saattaa vaikuttaa. Tai sitten kyse on jostain henkimaailman asioista.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuossa aikaisemmin linkitinkin yhden tietokoneen jonka lupaan pyörittävän Urhoa loistavasti. Hinta oli 999€. Varmasti joitain tuota halvempiakin löytyy.

Itse olen täysin ummikko näiden koneiden suhteen ja mieluusti luikin takaisin pimeään koloon jos joku niin ärähtää. Onko kuitenkin niin, että mikäli haluan katsoa 60 ottelua Urholta niin, että ottelusta voi toteutuksen puolesta nauttia, joudun tekemään 999€ investoinnin? Eli tämä nykyinen, halvempi kone, jolla nyt kirjoitan tällä hetkellä ei riitä?

Joutuisin siis ostamaan 999€ koneen ja tähän päälle vielä Urhon kausarin. Kuinka kauan voit luvata tämän koneen riittävän? Toimiiko se myös ensi kaudella?

Ja edelleen pyydän vastausta siihen, miksi muiden kanavien nettilähetykset toimii nykimättä? Mitä eroa sillä on katsojan laitteiston suhteen, että onko lähetys suora, vai onko kyseessä video on demand?

Kiitos vastauksestasi.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mulla on tällä kaudella ollut kaksi kertaa urhon kanssa ongelmia. 27 peliä olen netistä streamannut. Ensimmäisellä kerralla sain 2 VIP-koodia ja toisella unohdin valittaa. Sillä välillä samoista (toimivista) peleistä on valittanut useampi ihminen. Onhan mulla toki viimeisen päälle käsin koottu tietokone, Ubuntu ja 110 megainen letku. Yleisesti ottaen ongelmat johtuvat laitteistosta ja käyttöjärjestelmästä. Kuinka moni ongelmien kanssa painiva käyttää osx tai ubuntu? Kuinka monilla on oikeasti nykyaikainen kone eikä "tokmannista ostettu alennusläppäri". Olisi toki Urpolta reilua mainita nuo laitteistovaatimukset.
 

Handyy

Jäsen
Sitä en edelleenkään käsitä, miksi toisaalla (esim mulla) katko kesti tosiaan alle parin minuutin ja moni muu on sanonut, että puoli erää meni ohi nimenomaan teknisestä syystä johtuen.
Varmaankin ihan samasta syystä, kuin miksi sivut kaatuvat ja/tai hidastuvat harva se kerta juuri ennen otteluiden alkua. Kaikki ryntäävät käynnistämään streamia samaan aikaan, jolloin Urhon alimitoitetut laitteet eivät kestä ja pullonkaula tukkiutuu. Ihan sama juttu kuin normaalissa liikenneruuhkassa, vähän etukäteen lähteneet pääsevät nopeammin kuin ne, jotka lähtevät muiden kanssa samaan aikaan. Se vaan ei voi tämmöisessä palvelussa olla mikään peruste, että "mitäs klikkasit liian myöhään".
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Katsoin tiistain veikkausliiga pelin Windows 8 päivitetyllä läppärilläni ja hämmästyin kuinka hyvin ie10? pyöritti pelin ja kuvanlaatukin oli paljon paremin kuin Vistan aikoihin. Tai sitten urholla oli vain hyvä päivä meidän suuntaan.

Yleensä katson ipadin kautta ja se ei ole pätkinyt kuin ehkä kerran pelissä ja sekin johtuu varmaan langattomasta lähettimestäni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös