Eikö SM-liiga kuitenkin mainosta URHOn olevan yhteistyökumppani? Ihan hyvin voi painetta yrittää kasvattaa palautteella liigankin suuntaan.
Vai tuliko tuokin "kumppanuus" automaattisesti Urpon saadessa/ostaessa tv-oikat?
Eikö SM-liiga kuitenkin mainosta URHOn olevan yhteistyökumppani? Ihan hyvin voi painetta yrittää kasvattaa palautteella liigankin suuntaan.
Sen verta vielä, että onko kukaan katsonut nettistriimin kautta jotain muuta lajia kuin lätkää (eikös sekin tosiaan ole mahdollista?)?
Jos, niin miten on toiminut?
Urhon kautta? En ole.
Muuten? Paljonkin. Olen tässä ketjussa useasti todennut, että Urhon kuvanlaatu vastaa suunnilleen bootleg-streameja, enkä valehtele tai puhu lämpimikseni, vaan kokemuksesta. Katselen paljon krikettiä ja muita Suomessa eksoottisia lajeja nettistreamien kautta ja ne toimivat jopa paremmin kuin Urhon sikahintaiset vedätykset.
Ja toki sitten jos ostaa joltain oikeasti asiansa osaavalta firmalta nettilähetyksiä, taso on kuin toiselta planeetalta. HD-videokin on ihan mahdollista!
Ei se HD-striimaus pariin vuoteen mitään tähtitiedettä ole ollut. Toki asiansa pitää osata jotta se onnistuu...
Tai oikeammin pistää pöytään sen verran euroja että joku pistää onnistumaan. Kyllä noita osaajia Suomestakin löytyy ja HD-tasoinen streamaus olisi täälläkin mahdollista, jos urho haluaisi maksaa.
Mutta en odota sitä verrattain uudelta firmalta. Olisin tyytyväinen hyvätasoiseen SD-kuvaa, jota pystyttäisiin toimittamaan luotettavasti. Ja järkevällä hinnalla. Tämä 9e / matsi olisi kova hinta 720P-tasoisesta kuvastakin.
Esim. nykyisellä Urpon webbistriimin bitratella futis menee (en voi nyt faktaa, sanoa kun en ole nähnyt, mutulla siis) oikein hyvin. Peli on kuitenkin hitaampaa ja peliväline on "vähän" isompi kuin lätkämatsissa.EDIT: jaa ei, katsoinhan minä viime kesänä Urholta futista. Sain kaverilta keväällä jotain koodeja olevinaan Tepsin vierasmatseihin ja ne toimivat hyvin Veikkausliigaankin. Ihan samaa shittiä se oli kuin Urhon lätkäpelitkin, mitä nyt toimivat paljon luotettavammin koska katsojia lieni murto-osa.
Heh.
Kukaan ei ole väittänyt, että näin ei olisi. Pistetään nyt vielä tämä kirjoittamani tähän alle, niin voit miettiä sitä uudestaan.
Broadcast-toiminnassa kustannukset eivät kasva suoraan suhteessa katsojamäärään.
Summa summarum, kyllä jollain Valioliigalla on ihan helvetisti paremmat edellytykset tehdä vastaavaa palvelua. Hyvä analogia voisi olla myös BBC ja YLE.
Okei, sä et siis ymmärrä mitä merkitsee broadcast, ja miksei nettistriimien myynti ole broadcastia. Selvä, ei jatketa siitä sen enempää.
Mutta silti, maan pienuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa saadaanko jo muutenkin tuotetusta ohjelmasta toimivat nettistriimit maksaneille asiakkaille (tai no on, mutta niin päin että pienemmässä maassa mitttakaava on pienempi, joten on teknisesti helpompaa).
Mitä seuraavaksi?Järjestelmää kuormittanut toiminnallisuus on korjattu sivustolla eikä vastaavaa sivuston hidastuminen ole enää mahdollista vaikka samanaikaisesti sisäänkirjautuvia käyttäjiä olisi huomattavasti suurempi määrä.
Tulee vähän sama olo kuin pesuaineiden osalta, että viimeiset 20 vuotta on mainostettu "entistä parempaa pesutehoa". Mahtoivat ne ensimmäiset pesuaineet olla tehottomia kun edelleenkin voidaan tehdä entistä parempaa tököttiä.
~HA!
Jotain positiivista tästä on silti pakko keksiä - Urho-TV:n onnistuminen on nyt sitä luokkaa, että keskiverto nettilätkänörtti saa pimppiäkin helpommin kuin perjantaipelin näkymään.
Ja muutenkin tuo selittely että "tässä ollaan uusien asioiden äärellä" ei enää oikein mene läpi kun UrhoTV on jo kolmatta kautta toiminnassa ja näitä samoja ongelmia on ollut alusta asti. Jos tällainen tilanne tulee vielä ihan yllätyksenä ja "uutena asiana" niin jotain on kyllä pahasti pielessä.
Niin itse olen naimisissa ja siis tavallaan maksanut siitä pillusta, mutta ei sekään niin mene, että sekään streami aina toimisi. Toivottavasti tässä tapauksessa toimimattomuus ei johdu siitä, että serverillä olisi liikaa käyttäjiä.
Ja kaiken lisäksi yhdessä vaiheessa lauantai-iltaa kun "massa" löysi sinne Urpon sivuille, olivat epätoivoissaan laittaneet pelkän kuvakaappauksen etusivusta.Miten voi sanoa että "kampanja oli siinä mielessä onnistunut että massa löysi UrhoTV:n sivuille" kun varmaan 90% tuosta massasta joutui pettyneenä toteamaan että lähetys ei toimi ja UrhoTV on ihan paska?
Ihan mielenkiintoista olisi tietää, että toimivatko nuo nettilähetykset edes kohtuullisesti silloinkaan kun käyttäjiä on vähemmän, eli sen normi 9€:n iltoina runkosarjan aikana.
On se normi 9 euroa kyllä todella suolainen hinta postimerkin kokoisesta kuvasta. Onkohan parannusta tulossa lähiaikoina?
Onko Urhon kuva tosiaan tuon kokoinen mitä sivuilla on? Minä olen aina olettanut, että kun pelistä on maksanut, sen saa koko ruudun kokoiseksi tai vähintäänkin tuosta isommaksi. Saahan Veikkauksenkin lähettämät pelit koko ruudun kokoisiksi, jolloin niitä viitsii oikeasti katsoakin. En minä ainakaan viitsi niska kyyryssä ja nenä monitorissa tihrustaa mitään postikortin kokoista kuvaa ja yrittää erottaa kuvasta kiekkoa.
Onko Urhon kuva tosiaan tuon kokoinen mitä sivuilla on?
Mistäs tuo uusi koodi löytyy? En itse huomannut sitä Urhon etusivulla eikä sähköpostiinkaan ole tullut.Urpo teeveen sivuilta löytyy tiedote mistä löytyy koodi.
Itselle kyllä tuli sähköpostiinkin uusi koodi joka tosin on se sama kuin siinä tiedotteessa.
Niin itse olen naimisissa ja siis tavallaan maksanut siitä pillusta, mutta ei sekään niin mene, että sekään streami aina toimisi. Toivottavasti tässä tapauksessa toimimattomuus ei johdu siitä, että serverillä olisi liikaa käyttäjiä.