URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 650 020
  • 11 958

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eikö SM-liiga kuitenkin mainosta URHOn olevan yhteistyökumppani? Ihan hyvin voi painetta yrittää kasvattaa palautteella liigankin suuntaan.

Vai tuliko tuokin "kumppanuus" automaattisesti Urpon saadessa/ostaessa tv-oikat?
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Sen verta vielä, että onko kukaan katsonut nettistriimin kautta jotain muuta lajia kuin lätkää (eikös sekin tosiaan ole mahdollista?)?
Jos, niin miten on toiminut?

Urhon kautta? En ole. Muuten? Paljonkin. Olen tässä ketjussa useasti todennut, että Urhon kuvanlaatu vastaa suunnilleen bootleg-streameja, enkä valehtele tai puhu lämpimikseni, vaan kokemuksesta. Katselen paljon krikettiä ja muita Suomessa eksoottisia lajeja nettistreamien kautta ja ne toimivat jopa paremmin kuin Urhon sikahintaiset vedätykset.

Ja toki sitten jos ostaa joltain oikeasti asiansa osaavalta firmalta nettilähetyksiä, taso on kuin toiselta planeetalta. HD-videokin on ihan mahdollista!
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Urhon kautta? En ole.

Juu Urpon, ko. lafkan topicissahan tässä ollaan :)

Muuten? Paljonkin. Olen tässä ketjussa useasti todennut, että Urhon kuvanlaatu vastaa suunnilleen bootleg-streameja, enkä valehtele tai puhu lämpimikseni, vaan kokemuksesta. Katselen paljon krikettiä ja muita Suomessa eksoottisia lajeja nettistreamien kautta ja ne toimivat jopa paremmin kuin Urhon sikahintaiset vedätykset.

Ja toki sitten jos ostaa joltain oikeasti asiansa osaavalta firmalta nettilähetyksiä, taso on kuin toiselta planeetalta. HD-videokin on ihan mahdollista!

Siis netistähän kaivaa lajin kuin lajin, esimerkiksi nyt vaikka NHL:n, ilmaisen HD-striimin (tai ainakin viime kaudella jostain löysin) ja niin vain näkyi kaukaa rapakon takaa täysin nykimättä. Ja veikkaan että ko. striimiä katsoi muutama silmäpari enemmän kuin Härmän Urpon lähetyksiä...
Ja en siis tosiaan maksanut penniäkään.

Ei se HD-striimaus pariin vuoteen mitään tähtitiedettä ole ollut. Toki asiansa pitää osata jotta se onnistuu...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Ei se HD-striimaus pariin vuoteen mitään tähtitiedettä ole ollut. Toki asiansa pitää osata jotta se onnistuu...

Tai oikeammin pistää pöytään sen verran euroja että joku pistää onnistumaan. Kyllä noita osaajia Suomestakin löytyy ja HD-tasoinen streamaus olisi täälläkin mahdollista, jos urho haluaisi maksaa.

Mutta en odota sitä verrattain uudelta firmalta. Olisin tyytyväinen hyvätasoiseen SD-kuvaa, jota pystyttäisiin toimittamaan luotettavasti. Ja järkevällä hinnalla. Tämä 9e / matsi olisi kova hinta 720P-tasoisesta kuvastakin.

EDIT: jaa ei, katsoinhan minä viime kesänä Urholta futista. Sain kaverilta keväällä jotain koodeja olevinaan Tepsin vierasmatseihin ja ne toimivat hyvin Veikkausliigaankin. Ihan samaa shittiä se oli kuin Urhon lätkäpelitkin, mitä nyt toimivat paljon luotettavammin koska katsojia lieni murto-osa.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tai oikeammin pistää pöytään sen verran euroja että joku pistää onnistumaan. Kyllä noita osaajia Suomestakin löytyy ja HD-tasoinen streamaus olisi täälläkin mahdollista, jos urho haluaisi maksaa.

Mutta en odota sitä verrattain uudelta firmalta. Olisin tyytyväinen hyvätasoiseen SD-kuvaa, jota pystyttäisiin toimittamaan luotettavasti. Ja järkevällä hinnalla. Tämä 9e / matsi olisi kova hinta 720P-tasoisesta kuvastakin.

Totta, rahallahan saa ja hevosella pääsee.
Itsekin siis todellakin olisin tyytyväinen ihan siihen kuvaan, mitä Urpo Totalilta näkyy. En tosiaan kuuta taivaalta ole vaatimassa.

EDIT: jaa ei, katsoinhan minä viime kesänä Urholta futista. Sain kaverilta keväällä jotain koodeja olevinaan Tepsin vierasmatseihin ja ne toimivat hyvin Veikkausliigaankin. Ihan samaa shittiä se oli kuin Urhon lätkäpelitkin, mitä nyt toimivat paljon luotettavammin koska katsojia lieni murto-osa.
Esim. nykyisellä Urpon webbistriimin bitratella futis menee (en voi nyt faktaa, sanoa kun en ole nähnyt, mutulla siis) oikein hyvin. Peli on kuitenkin hitaampaa ja peliväline on "vähän" isompi kuin lätkämatsissa.
Ja muutenkin lätkämatsissa tuo vauhti on sellaista, että kyllä sen kuvankin pitää tosiaan kelpo SD tasoa olla jotta sitä nautittavasti katsoisi.
Ylen nettisivuilta tuli lentopalloskaboja männä kuussa katsottua, bitrate ei häikäissyt mutta lentopalloon oli täysin riittävä... Ja sama taso ei siis olisi kyllä kelvannut lätkäotteluun.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Heh.



Kukaan ei ole väittänyt, että näin ei olisi. Pistetään nyt vielä tämä kirjoittamani tähän alle, niin voit miettiä sitä uudestaan.

Broadcast-toiminnassa kustannukset eivät kasva suoraan suhteessa katsojamäärään.

Summa summarum, kyllä jollain Valioliigalla on ihan helvetisti paremmat edellytykset tehdä vastaavaa palvelua. Hyvä analogia voisi olla myös BBC ja YLE.

Okei, sä et siis ymmärrä mitä merkitsee broadcast, ja miksei nettistriimien myynti ole broadcastia. Selvä, ei jatketa siitä sen enempää.

Mutta silti, maan pienuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa saadaanko jo muutenkin tuotetusta ohjelmasta toimivat nettistriimit maksaneille asiakkaille (tai no on, mutta niin päin että pienemmässä maassa mitttakaava on pienempi, joten on teknisesti helpompaa).

Maan koko ei ole tähän mikään selitys. Edelleen, se on ihan kelvollinen selitys asioihin kuten
- paskat / liian vähän kameroita
- huonot mikit
- paskat studiot
jne.

Mutta tässä kai nyt oli edelleen kyse siitä ettei sieltä netistä saa maksamaansa striimiä.
Sen kanssa tällä väännöllä ei ole mitään tekemistä, joten voinemme lopettaa tähän.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Okei, sä et siis ymmärrä mitä merkitsee broadcast, ja miksei nettistriimien myynti ole broadcastia. Selvä, ei jatketa siitä sen enempää.

Ymmärrän varsin hyvin. Toki kustannukset ovat erilaiset kuin jossain radiossa, mutta siltikin mitä suurempi määrä asiakkaita, sitä pienempi kustannus / asiakas. Juunou, 100 megan kaista ei maksa 10 kertaa enemmän kuin kymppimeganen. Varsinkin jos käytetään CDN:ää (ja kyllä, googlettelun perusteella käytetään), niin kyseessä on mitä suurimmassa määrin broadcasting, kun Urho pistää vain yhden streamin pihalle ja jakeluverkko kakuttelee sitä ympäriinsä.

Mutta silti, maan pienuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa saadaanko jo muutenkin tuotetusta ohjelmasta toimivat nettistriimit maksaneille asiakkaille (tai no on, mutta niin päin että pienemmässä maassa mitttakaava on pienempi, joten on teknisesti helpompaa).

Teknisesti varmaankin helpompaa, mutta kalliimmaksi tulee per asiakas. Tiedätkös, että paljousalennus toimii monessa muussakin asiassa kuin pelkässä striimaamisessa, ihan vaikkapa verkkosivuston pyörittäminen esimerkkinä. Sinänsä suoritus tässä on surkea, kun katsojia ei oikeasti ole sellaisia määriä, että verkkosivuston pitäisi millään tavalla hidastella.
 
Viimeksi muokattu:

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Talviklassikon jälkeen:
Järjestelmää kuormittanut toiminnallisuus on korjattu sivustolla eikä vastaavaa sivuston hidastuminen ole enää mahdollista vaikka samanaikaisesti sisäänkirjautuvia käyttäjiä olisi huomattavasti suurempi määrä.
Mitä seuraavaksi?

Tulee vähän sama olo kuin pesuaineiden osalta, että viimeiset 20 vuotta on mainostettu "entistä parempaa pesutehoa". Mahtoivat ne ensimmäiset pesuaineet olla tehottomia kun edelleenkin voidaan tehdä entistä parempaa tököttiä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tulee vähän sama olo kuin pesuaineiden osalta, että viimeiset 20 vuotta on mainostettu "entistä parempaa pesutehoa". Mahtoivat ne ensimmäiset pesuaineet olla tehottomia kun edelleenkin voidaan tehdä entistä parempaa tököttiä.

~HA!

Jotain positiivista tästä on silti pakko keksiä - Urho-TV:n onnistuminen on nyt sitä luokkaa, että keskiverto nettilätkänörtti saa pimppiäkin helpommin kuin perjantaipelin näkymään.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
~HA!

Jotain positiivista tästä on silti pakko keksiä - Urho-TV:n onnistuminen on nyt sitä luokkaa, että keskiverto nettilätkänörtti saa pimppiäkin helpommin kuin perjantaipelin näkymään.

Niin itse olen naimisissa ja siis tavallaan maksanut siitä pillusta, mutta ei sekään niin mene, että sekään streami aina toimisi. Toivottavasti tässä tapauksessa toimimattomuus ei johdu siitä, että serverillä olisi liikaa käyttäjiä.

Nyt tuli taas yksi ilmaiskoodi tosiaan vapaavalintaiseen käyttöön, mutta se ei ole läheskään riittävä korvaus menetetystä pelistä. Otetaan esimerkkinä se, että viime keväänä Jokerit-HIFK Game 6 jäi urhon takia näkemättä. Ei sen pelin näkemättömyyttä korvaa joku 1 vapaatiketti muuhun peliin. Varsinkaan kun HIFK.n pelit olisivat voineet loppua siihen ja lipun olisi voinut käyttää seuraavan kauden runkosarjapeliin. Vähän sama, kun ostaisit lipun MM-finaaliin Suomi-Ruotsi Jaffa-halliin, mutta lippuja olisikin myyty vahingossa tuplamäärä. Sisään mahtumattomat saisivat vapaalipun Euro Hockey Tourin Suomi-Tshekki matsiin. Olisiko se ihan OK? Nythän URHO tulkitsee tavallaan, että se on riittävä korvaus.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä vituttaa.

Toivottavasti nyt SM-liigakin herää tähän pelleilyyn. Se, että laji on ollut ja tulee olemaan Suomen seuratuin ja katsotuin urheilumuoto, ei tarkoita sitä että voidaan kohdella kuluttajia miten sattuu. Siinä vaiheessa kun granlundit ei täällä enää pelaa ja jos homma jatkuu samanlaisena, on SM-liigan "tuote" kusessa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten voi sanoa että "kampanja oli siinä mielessä onnistunut että massa löysi UrhoTV:n sivuille" kun varmaan 90% tuosta massasta joutui pettyneenä toteamaan että lähetys ei toimi ja UrhoTV on ihan paska?

Ja muutenkin tuo selittely että "tässä ollaan uusien asioiden äärellä" ei enää oikein mene läpi kun UrhoTV on jo kolmatta kautta toiminnassa ja näitä samoja ongelmia on ollut alusta asti. Jos tällainen tilanne tulee vielä ihan yllätyksenä ja "uutena asiana" niin jotain on kyllä pahasti pielessä.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja mitä vittua, on siinä firman pomolla pokkaa syyttää _täysin_ alihankkijoitaan. Mitäs helvettiä itse sellaiset alihankkijat on sitten valinneet...

Ja muutenkin tuo selittely että "tässä ollaan uusien asioiden äärellä" ei enää oikein mene läpi kun UrhoTV on jo kolmatta kautta toiminnassa ja näitä samoja ongelmia on ollut alusta asti. Jos tällainen tilanne tulee vielä ihan yllätyksenä ja "uutena asiana" niin jotain on kyllä pahasti pielessä.

Juurikin näin, jokuhan tuossa juuri vielä kaivoi talviklassikon Urpo-kommentit toimimattomuudesta. Ja sitäkin aiemmin löytyy sanottavaa, ja paljon...

Olisi mukava päästää joku vähän fiksumpi haastattelemaan tuota Urpon Louhelaista. Oikeat kysymykset tiskiin eikä mitään diipadaapaa.
 

jeani

Jäsen
Niin itse olen naimisissa ja siis tavallaan maksanut siitä pillusta, mutta ei sekään niin mene, että sekään streami aina toimisi. Toivottavasti tässä tapauksessa toimimattomuus ei johdu siitä, että serverillä olisi liikaa käyttäjiä.

Tämä oli aivan huikea vertaus Urhosta ja avioliitosta!

On se normi 9 euroa kyllä todella suolainen hinta postimerkin kokoisesta kuvasta. Onkohan parannusta tulossa lähiaikoina?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miten voi sanoa että "kampanja oli siinä mielessä onnistunut että massa löysi UrhoTV:n sivuille" kun varmaan 90% tuosta massasta joutui pettyneenä toteamaan että lähetys ei toimi ja UrhoTV on ihan paska?
Ja kaiken lisäksi yhdessä vaiheessa lauantai-iltaa kun "massa" löysi sinne Urpon sivuille, olivat epätoivoissaan laittaneet pelkän kuvakaappauksen etusivusta.
Ihan mielenkiintoista olisi tietää, että toimivatko nuo nettilähetykset edes kohtuullisesti silloinkaan kun käyttäjiä on vähemmän, eli sen normi 9€:n iltoina runkosarjan aikana.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan mielenkiintoista olisi tietää, että toimivatko nuo nettilähetykset edes kohtuullisesti silloinkaan kun käyttäjiä on vähemmän, eli sen normi 9€:n iltoina runkosarjan aikana.

No mitä minä nyt olen noita ostanut niin on ne toimineet kohtuullisesti, mutta ihan täysin ongelmattomasti ei ole oikeastaan koskaan mennyt. Kuvan laatu on ensinnäkin heikko ja se kuva nykii vähän koko ajan. Tuota nykimistä en ole saanut pois vaikka olen kokeillut eri selaimilla ja jopa eri koneillakin. Ja sitten se yhteys katkeilee satunnaisesti että on joutunut kirjautumaan ulos koko paskasta ja uudelleen sisään että on saanut taas toimimaan. Joskus tuota pätkimistä tapahtuu ihan vähän väliä, joskus pari-kolme kertaa pelin aikana mutta kertaakaan ei ole tainnut mennä peli läpi siten että ei olisi katkennut jossain vaiheessa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
On se normi 9 euroa kyllä todella suolainen hinta postimerkin kokoisesta kuvasta. Onkohan parannusta tulossa lähiaikoina?

Onko Urhon kuva tosiaan tuon kokoinen mitä sivuilla on? Minä olen aina olettanut, että kun pelistä on maksanut, sen saa koko ruudun kokoiseksi tai vähintäänkin tuosta isommaksi. Saahan Veikkauksenkin lähettämät pelit koko ruudun kokoisiksi, jolloin niitä viitsii oikeasti katsoakin. En minä ainakaan viitsi niska kyyryssä ja nenä monitorissa tihrustaa mitään postikortin kokoista kuvaa ja yrittää erottaa kuvasta kiekkoa.

En ole Urhon sivuston palveluita ostanut, mutta ihan uteliaisuuttani harkitsin sitä viikonloppuna, sillä parilla eurolla sitä olisi voinut jotain liigapeliä vilkaista. Onneksi ehdin odottaa ihmisten kokemuksia enkä tuhlannut rahojani täysin paskaan palveluun. Jos ja kun Urho-TV ei ole kolmessa vuodessakaan saanut palveluitaan kuntoon, systeemi ei toimi ja jos toimii, niin pelin kuva on postikortin kokoinen, niin antaa sitten minun puolestani olla. SM-liiga ei muutenkaan niin palavasti kiinnosta, ja tuon tason sivustoilla ei kiinnostaisi maksaa vaikka mitä otteluita lähettäisivät.

Onneksi Mestis-seurat alkavat itse tehdä nettilähetyksiä kotipeleistään Anvian kanssa. Varmaan ovat nekin aluksi suhmuraisia ja systeemit alkutekijöissään, mutta sellaisen voi vielä antaa anteeksi, koska kyseessä on pienten budjettien seurojen vastikään aloittama palvelu eikä mikään valtakunnallinen ison rahan systeemi, jossa vain otetaan rahat pois kansalaisilta eikä pahemmin vaivauduta korjaamaan ongelmia edes vuosien kuluessa.

Vain Suomessa yritys voi tulkita kampanjansa olleen "onnistunut", jos valtaosa ihmisistä pettyi raskaasti, totesi systeemin kusevan ja päätti, ettei enää ikinä moiseen aikaansa haaskaa. Täällähän saa maksavia asiakkaita muutenkin kohdella miten sattuu, eikä koira eli tässä tapauksessa SM-liigan johto perään hauku vaikka heidän kannaltaan tämmöinen pelleily tekee vain hallaa SM-liigan näkyvyydelle ja kiinnostavuudelle. Meno on kuin VR:llä - selityksiä tulee vuodesta toiseen, ja mikään ei muutu paitsi huonompaan suuntaan.

Sopimukset Urho-TV:n kanssa pitäisi purkaa ja varmistaa, että liigalla on näkyvyyttä ja tv/nettilähetykset ovat luotettavasti saatavilla.
 

Leija-La

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Urpo teeveen sivuilta löytyy tiedote mistä löytyy koodi.
Itselle kyllä tuli sähköpostiinkin uusi koodi joka tosin on se sama kuin siinä tiedotteessa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko Urhon kuva tosiaan tuon kokoinen mitä sivuilla on? Minä olen aina olettanut, että kun pelistä on maksanut, sen saa koko ruudun kokoiseksi tai vähintäänkin tuosta isommaksi. Saahan Veikkauksenkin lähettämät pelit koko ruudun kokoisiksi, jolloin niitä viitsii oikeasti katsoakin. En minä ainakaan viitsi niska kyyryssä ja nenä monitorissa tihrustaa mitään postikortin kokoista kuvaa ja yrittää erottaa kuvasta kiekkoa.

Saa sen suurennettua koko ruudun mittaiseksikin, mutta kuvan laatu on sitten ihan järkyttävää paskaa. Eli valittavana on kaksi vaihtoehtoa: huono ja huono.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko Urhon kuva tosiaan tuon kokoinen mitä sivuilla on?

Kyllä se valitettavasti on. Mutta niin kuin -OO- vastasikin jo, niin saahan sen suurennettua koko ruudulle, mutta sehän on selvä että kuvanlaatu siinä kärsii aika rankasti. Ja kyllä se koko ruudulta on aikamoista mössöä katsella.

Vaihtoehtona sitten katsella kuvanlaadultaan ihan hyvää, mutta postimerkin kokoista kuvaa. Eli vaihtoehdot on molemmat huonoja.

Kuka tällaisesta viitsii 9 euroa maksaa? Ei helv...
 

Leija-La

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
URHOtv - Asiakastiedotteet

Tuossa linkki siihen.

Ja itseasiassa se koodi on: 9138656
Edit: ja tuo kyseinen toimii niille jotka ovat pe iltapäivänä ostaneet pelin katseluoikeudet.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
^^Niin siis, tuo on sen perjaintain ottelun koodi. Itse ainakin odottelen hyvitystä eilisestä.

Niin itse olen naimisissa ja siis tavallaan maksanut siitä pillusta, mutta ei sekään niin mene, että sekään streami aina toimisi. Toivottavasti tässä tapauksessa toimimattomuus ei johdu siitä, että serverillä olisi liikaa käyttäjiä.

Kerran kuussa on ainakin omalla tuotteella huoltokatkoja. Ei auta reklamaatiot.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Jukurit vs Pelicans
  • 2.74
  • 4.35
  • 2.36
KooKoo vs Lukko
  • 3.20
  • 4.15
  • 2.02
SaiPa vs HIFK
  • 2.66
  • 4.05
  • 2.34
Sport vs KalPa
  • 2.80
  • 4.05
  • 2.24
TPS vs Kärpät
  • 2.36
  • 4.10
  • 2.62
Tappara vs JYP
  • 1.55
  • 5.00
  • 4.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös