Mainos

URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 653 790
  • 11 956

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Olemme törmänneet haasteisiin juuri kulutustottumusten seurauksena. Suurin osa katsojista saapuu juuri lähetyksen alkaessa palveluun.

Mitä yllättävää on siinä, että on ostanut sarjakortin tai jonkun määrätyn pelin jo ennalta? Jotenkuten voisin ymmärtää sen, että pelin alkaessa viime hetken ostajat jäävät ilman - näinhän se toimii lippumyynnissäkin on sitten kyseessä urheilutapahtuma tai konsertti. Mutta randomilla mennään URHOlla. Koskaan ei tiedä näkeekö pelin, vaikka olisi 'lippu' hankittu.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Tuossa aikaisemmin lainatussa iltalehden jutun lopusta löytyy seuraavaa.

"On valitettavaa, että uskolliset SM-liigan fanit joutuneet kärsimään näistä yllättävistä ongelmista."

Miten voi yllättäviä ongelmia tulla vielä kolmannen toimintavuoden aikana? Jos näin on, niin miten voidaan luottaa, ettei yllättävät ongelmat vaivaa vielä neljäntenä tai viidentenäkin vuonna. Uskomatonta vastuun väistelyä ja tätä samaa skeidaa saadaan niin kauan, kun valitus tapahtuu suoraan Urholle. Oikeasti nyt pitäis täällä muokata jokin kirjepohja, jonka jokainen pettynyt käyttäjä voi lähettää JP Vuoriselle, jokaisen pettymyksen jälkeen. Jos asialle ei ala sittenkään tapahtumaan mitään, niin niitä samoja kirjeitä voi lähettää kannattamansa joukkueen johtoportaalle, että miten sallivat sm-liigan siunaavan tällaisen urho pelleilyn?
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Tässähän ei liene ole yhtään mitään eroa siihen, miten ihmiset menevät katsomaan peliä paikan päälle. Yllätys tietysti Urholle.

Erityisen suuri yllätys tämä on tietysti viime kevään tasan samanlaisten ongelmien jälkeen.

UrhoTV siis toteutti alennuskampanan vaikka hyvin tietivät että vehkeet ei tue kestämään. Sitten tietenkin valehtelivat korjanneensa ongelman, vaikka edelleen hyvin tiesivät ettei vehkeet kestä.

Ja lopuksi syyttivät tietenkin asiakkaita. Näin pojat, näin hoidetaan markkinointia. Kyllä nyt sijoitus markkinointiin maksaa varmasti itsensä takaisin. NOT.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On se kyllä perkele suuri ihme että suuri osa katsojista saapuu palveluun silloin kun ottelut alkaa. Ja tämä varmaan tulee ihan täytenä yllätyksenä UrhoTV:lle joka on nyt jo pari-kolme kautta tainnut näitä pelejä netin kautta näyttää...
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällaista kertoi URHO maaliskuussa, kun Jokerit-IFK -pudotuspeliottelun nettilähetys kosahti kesken pelin:

Prosessia on varmistettu seuraavia lähetyksiä varten eikä vastaavaa enää pääse tapahtumaan. Palvelun suorituskyky on mitoitettu suuriin yhtäaikaisiin kävijämääriin.
Il.fi

Nyt tuli taas tänä viikonloppuna isot kävijämäärät yllätyksenä? Ja yllätys oli sekin, että ihmiset saapuvat sivustolle pitkälti niihin aikoihin, jolloin lähetys alkaa?

Hohhoijaa, onhan nuo Urho-pomon tämän illan kommentit todella ylimielisistä ja välinpitämätöntä paskaa. Minä ainakin olin ostanut nettilipun jo pari päivää sitten ja kirjauduin tänään lähetyssivulle joskus neljän jälkeen ja siltikin näin ottelusta lopulta vain viimeisen erän.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten yksi yrittäjä saa myydä yli kapasiteettinsa ('hallin täyteen') kymmeneen kertaan? Ottaa rahat kausikortista ja sitten myy paikan jollekin muulle. Eihän se onnistu muiltakaan yrittäjiltä ilman rikosepäilyä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Höpö höpö. Maan koolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Kapasiteetti pitää mitoittaa tilaajien määrän mukaan. Jos maa olisi isompi, olisi tilaajiakin enemmän. Toki rahaa tulisi enemmän, mutta enemmän sitä menisi uloskin.

Sori vaan, mutta olet ymmärtänyt väärin. Broadcast-toiminnassa kustannukset eivät kasva suoraan suhteessa katsojamäärään. Olen melko lailla varma, että suuri osa liigan peleistä tuottaa persnettoa Urholle ja ns. isojen joukkueiden pelit pitävät homman hengissä. Tosin Total on varmaankin se suurin tulonlähde, mutta toki sielläkin nämä samat joukkueet korostuvat.

MIstä näitä paskapuljun puolustajia riittää? Onko Urho pistänyt kaikki työntekijänsä tänne syyttämään ties ketä, sen sijaan että tekisivät jotain ongelmille?

Jos osaisit esim. lukea, niin huomaisit, että kerroin vain, että mielestäni ns. huippuluokan palvelua voi olla Suomeen hieman haastava saada ja Urhon ongelmat ovat mielestäni perseestä. Voit toki argumentoida vastaan, mutta heikolta näyttää, kun ei ole ymmärrystä edes toiminnan kustannusrakenteesta.
 

Drucer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Boston Bruins
Toivon, että jokainen uhraisi nyt kaksi minuuttia tähän.

1) Mieti oletko saanut rahoillesi vastinetta.

2) Oletko valittanut Urholle? Oletko saanut takaisin katselukoodin seuraavaan otteluun? Oletko ollut tyytyväinen tähän hyvitykseen? Iltasi meni piloille, mutta sait katselukoodin hyvityksenä?

3) Mieti hetkinen sitä onko minkäänlaisia parannuksia oikeasti tehty sen seurauksena, että olet mahdollisesti laittanut palautetta Urholle.

--

Ei, hommaan ei tunnu tulevan parannusta vaikka miten otatte yhteyttä Urhoon. OLISIKO SIIS AIKA SUUNNATA PALAUTE JONNEKIN MUUALLE JOTTA SAADAAN JO OIKEASTI JOTAIN PARANNUSTA TILANTEESEEN?

Palaute - SM-liiga

SM-LIIGA on taho, joka kykenee saamaan asiaan muutoksen niin halutessaan. Suunnatkaa siis palaute sinne jotta saadaan tämä perseily loppumaan nyt tähän.
 

Drucer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Boston Bruins
Sori vaan, mutta olet ymmärtänyt väärin. Broadcast-toiminnassa kustannukset eivät..

blaa, blaa, blaa, blaa. Ihan VITUN sama!!! Älkää saatana myykö palvelua jos ette sitä maksaville asiakkaille pysty toimittamaan!!! Tunkekaa kustannuslaskelmanne perseeseen, miksi meidän maksavien asiakkaiden pitäisi olla niistä yhtään kiinnostuneita???
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun mielestäni Urho on lähtenyt tässä vähän perse edellä puuhun kun siellä yritetään palvella mahdollisimman paljon, ja lopulta päädytään siihen että ei palvella ketään. Ehkä olisi järkevämpää rakentaa tuota systeemiä niin että ensin tarjotaan sen verran otteluita kuin se heille on taloudellisesti ja teknisesti järkevää, ja sitten lisätään sitä mukaa kun hommaa saadaan kehitettyä toimivalle ja taloudellisesti järkevälle tasolle. Jos ei resurssit riitä niin sitten pitää karsia palveluita, pääasia olisi se että myydyt tuotteet olisivat toimivia.

Ei esim. minulle ole välttämätöntä nähdä jokaista runkosarjan peliä, mutta haluaisin että ne ottelut mitä minä päätän ostaa toimisivat ilman ongelmia. Ja jos nuo kaikki studiohöpinät ym. nostaa kustannuksia niin nekin voi minun puolestani jättää pois. Perkele minulle riittäisi kun saisi noista peleistä toimivan ja hyvälaatuisen kuvan, vaikka ilman selostusta!
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Sori vaan, mutta olet ymmärtänyt väärin. Broadcast-toiminnassa kustannukset eivät kasva suoraan suhteessa katsojamäärään. Olen melko lailla varma, että suuri osa liigan peleistä tuottaa persnettoa Urholle ja ns. isojen joukkueiden pelit pitävät homman hengissä. Tosin Total on varmaankin se suurin tulonlähde, mutta toki sielläkin nämä samat joukkueet korostuvat.

Kas kas, mutta kun tämä nettistriimien myynti ei ole Brodcast-toimintaa. Tässä touhussa se kapasiteetin tarve kasvaa ihan sen mukaan kun käyttäjämäärät kasvavat.

Ja juuri se kapasiteetti tässä nyt on loppunut kesken. On eri asia valittaa studion tai selostajien amatöörimäisyydestä, nuo ovat asioita joiden toteutusmahdollisuuksiin vaikuttaa markkinan pienuus, mutta siihen että Urholla ei riitä palvellinkapasiteetti/kaista palvelemaan sitä määrää nettiasiakkaita jota heillä on, siihen ei vaikuta markkinan pienuus. Se on silkkaa osaamattomuutta/tahdon puutetta.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mielestäni nimen omaan SM-Liigaa pitää lähestyä tässä asiassa, koska se on SM-Liiga joka on myöntänyt Urholle luvan. Jos Urho ei kykene toimittamaan asiakkaiden maksamaa palvelua pitää mielestäni SM-Liigan perua lupa Urholta ja antaa lupa sellaiselle toimijalle joka kykenee toimittamaan maksaville asiakkaille ottelut ilman jatkuvia ongelmia. Näistä ongelmista olemme saaneet lukea nyt jo vuosien ajalta. Kyse ei ole mistään yksittäisestä päivästä jolloin ongelmia olisi ollut. Tämä on täysin käsittämätöntä maksavien asiakkaiden aliarvioimista ja tälle pitää saada nyt loppu. Ihan oikeasti - tämän täytyy nyt loppua tähän. Enää ei voida katsoa läpi sormien tätä perseilyä!

Periaatteessa näin.
Mutta; S/M-liiga tehnyt sopparin Urpon kanssa, rahaa liigalle/seuroille.
Joten paskaako liigaa/seuroja kiinnostaa kun sovitut rahat tulevat kuitenkin, näki asiakas matsiaan tai ei.

Toisaalta; JOS Vuorinen & Co. liigassa ymmärtäisivät että tämä on myös liigalta perseennäyttö jääkiekkoa seuraavalle väelle, niin he oikeasti haluaisivat tehdä asialle jotain. Itse en vain jaksa uskoa tuohon... Toivottavasti olen väärässä.
 

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kas kas, mutta kun tämä nettistriimien myynti ei ole Brodcast-toimintaa. Tässä touhussa se kapasiteetin tarve kasvaa ihan sen mukaan kun käyttäjämäärät kasvavat.
Ne kamerat maksaa joka tapauksessa, oli tilaajia yksi tai miljoona.

Ja vaikka tämä toimimattomuus onkin perseestä jne, niin se toinen vaihtoehto on, että kukaan ei tarjoa netissä yhtään mitään. Sitähän se oli ennen UrhoTV:tä. Maikkari näytti sen yhden matsin sunnuntaisin, siihen aikaanko pitäisi palata?

Totta kai tämä systeemi pitää saada toimimaan, se on selvä. Mutta älkää nyt hitto vieköön vanhoja aikoja haaveilko takaisin - ne ei olleet hyviä. Ilman nettiäkin nyt näkee monin verroin enemmän lätkää kuin ikinä ennen. Jättäkää siis se nettipalvelu käyttämättä, jos ei toimi. Tilanne on silti parempi kuin aiemmin.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei, hommaan ei tunnu tulevan parannusta vaikka miten otatte yhteyttä Urhoon. OLISIKO SIIS AIKA SUUNNATA PALAUTE JONNEKIN MUUALLE JOTTA SAADAAN JO OIKEASTI JOTAIN PARANNUSTA TILANTEESEEN?

Palaute - SM-liiga

SM-LIIGA on taho, joka kykenee saamaan asiaan muutoksen niin halutessaan. Suunnatkaa siis palaute sinne jotta saadaan tämä perseily loppumaan nyt tähän.

Miten SM-liiga voi todellisuudessa tehdä asialle yhtään mitään? SM-liigahan ei edes ole tehnyt tv-sopparia Urhon kanssa, vaan oikeudet siirtyivät sille kilpailuviranomaisten päätöksellä Canal+:lta.

Ylipäätään SM-liigan vaikutusmahdollisuuksista tv-asioihin liittyen kertoo kaiken olleellisen se, että Nelonen siirsi finaalipelit maksukanaville, eikä liiga voinnut asialle yhtään mitään.


Jos oikeasti haluaa saada Urhon toimintaan muutosta, kannattaa unohtaa kaiken maailman adressit ja ottaa yhteyttä suoraan Kuluttajavirastoon.

Urho ei ole selvästikään pystynyt tarjoamaan sitä palvelua, jonka olen rahalla ostanut. Eikä yhtiöstä ole myöskään vastattu millään tavalla useampiin reklamaatioihin, joissa olen vaatinut rahani takaisin, joten tässä kohtaa ainoaksi vaihtoehdoksi jää lähteä viemään asiaa eteenpäin viranomaiskautta.
 
Viimeksi muokattu:

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Ne kamerat maksaa joka tapauksessa, oli tilaajia yksi tai miljoona.

Ja vaikka tämä toimimattomuus onkin perseestä jne, niin se toinen vaihtoehto on, että kukaan ei tarjoa netissä yhtään mitään. Sitähän se oli ennen UrhoTV:tä. Maikkari näytti sen yhden matsin sunnuntaisin, siihen aikaanko pitäisi palata?

Totta kai tämä systeemi pitää saada toimimaan, se on selvä. Mutta älkää nyt hitto vieköön vanhoja aikoja haaveilko takaisin - ne ei olleet hyviä. Ilman nettiäkin nyt näkee monin verroin enemmän lätkää kuin ikinä ennen. Jättäkää siis se nettipalvelu käyttämättä, jos ei toimi. Tilanne on silti parempi kuin aiemmin.

On ne kamerat siellä joo. Ja lähettävät kuvaa Totalin tilaajille vaikka yhtään nettitilaajaa ei olis. Mutta jos sen lisäks myydään nettistriimejä, sen touhun kustannukset kasvaa suhteessa tilaajien määrään joten sen toimimattomuutta ei voi perustella markkinan pienuudella.

Ja sitten. Ennen urhoa meillä oli Canal+. Canal+ myi myöskin matseja netissä, eikä sillä ollut tällaisia ongelmia. Ja mikä vitun "älkää sit ostako" - neuvo tää nyt sit on? Oikeudet on vuoskaudet Urholla, ja koko sen ajanko mun meidän pitäis vaan olla hiljaamkotonamme ja olla katsomatta lätkää TV:stä?

Ton typerän asenteen takia tässä maassa ei saa mistään kunnon palvelua, kun sitä ei vaadita. Jos palvelu on perseestä, siitä ollaan vaan hiljaa ja mennään ehkä muualle. Mutta kun Urholta ei voi mennä muualle, sillä on monopoli.

Nyt ei ole aika olla hiljaa, nyt on aika vaatia että saadaan se palvelu mitä mainostetaan!

Mistä ihmeestä tulee asenne että pitäisi olla vaan hiljaa tyytyväinen tähän paskaan ettei sitäkin vähää viedä? Tällaisiako kuuliaisia kuluttajia täällä on?
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ilman nettiäkin nyt näkee monin verroin enemmän lätkää kuin ikinä ennen. Jättäkää siis se nettipalvelu käyttämättä, jos ei toimi. Tilanne on silti parempi kuin aiemmin.

Nyt en ymmärrä? Miten niin lätkää näkee ilman nettiäkin enemmän kuin ikinä ennen?

Nyt ei ole aika olla hiljaa, nyt on aika vaatia että saadaan se palvelu mitä mainostetaan!

Näinpä!
Urpolle on annettu aikaa harjoitella IHAN TARPEEKSI, mutta kun ei, niin ei.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Nyt en ymmärrä? Miten niin lätkää näkee ilman nettiäkin enemmän kuin ikinä ennen?

Ei näekään, siinä oli taas yks Urhon työntekijä kirjoittamassa tälle palstalle ettei Urhoa saa haukkua, vaikka mitä paskaa syöttäisivät.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sen verta vielä, että onko kukaan katsonut nettistriimin kautta jotain muuta lajia kuin lätkää (eikös sekin tosiaan ole mahdollista?)?
Jos, niin miten on toiminut?
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli kiva käydä lukemassa tämän ketjun alkupään tekstejä. Silloin oli monilla odotukset erittäin skeptiset. Tosi metsään meni.

Vuorinen ja SM-liiga on jo kauan sitten todistanut ettei heitä kiinnosta pätkääkään. Vuorisen legendaariset "en tiedä" ja "toivottavasti" kauden 09-10 alla olivat hienoja hetkiä. Tämä siis silloin kun systeemit olivat levällään vielä kauden alkaessa. Vai ovatko ne vieläkin levällään?

Ehkä sitten kun viimeinen sopimusvuosi ja viimeinen viikonloppu Urhon alaisuudessa ovat käynnissä, niin systeemit viimeinkin toimivat. Se olisi kaunista ironiaa.

Ovathan nuo Urhon selitykset tähän uusimpaan floppiin aivan uskomatonta paskaa. Aivan huikeaa tavaraa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kas kas, mutta kun tämä nettistriimien myynti ei ole Brodcast-toimintaa.

Heh.

Tässä touhussa se kapasiteetin tarve kasvaa ihan sen mukaan kun käyttäjämäärät kasvavat.

Kukaan ei ole väittänyt, että näin ei olisi. Pistetään nyt vielä tämä kirjoittamani tähän alle, niin voit miettiä sitä uudestaan.

Broadcast-toiminnassa kustannukset eivät kasva suoraan suhteessa katsojamäärään.

Summa summarum, kyllä jollain Valioliigalla on ihan helvetisti paremmat edellytykset tehdä vastaavaa palvelua. Hyvä analogia voisi olla myös BBC ja YLE.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verta vielä, että onko kukaan katsonut nettistriimin kautta jotain muuta lajia kuin lätkää (eikös sekin tosiaan ole mahdollista?)?
Jos, niin miten on toiminut?

Olen katsonut korista viime vuonna, tänä vuonna en. Toimi ne muutamat kerrat ihan ok.

Eikö SM-liiga kuitenkin mainosta URHOn olevan yhteistyökumppani? Ihan hyvin voi painetta yrittää kasvattaa palautteella liigankin suuntaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös