Urheilukysymysten ketju

  • 424 164
  • 1 642

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Onko totta että UEFA-cupin finaalia ei näe Kakkoselta? Eikä taida miltään muultakaan kanavalta tulla, kun mikään Viasat ei mulla näy.

Tätähän kiroiltiin jo Zenitin voittaessa Uefa-cupin. Ei näkynyt sekään finaali. Ilmeisesti on kyse taas näistä hoopihännisten "ei kai ketään voi kiinnostaa jonkun Shahtar Donetskin pelit"-ajatusmalleista...
 
Tätähän kiroiltiin jo Zenitin voittaessa Uefa-cupin. Ei näkynyt sekään finaali. Ilmeisesti on kyse taas näistä hoopihännisten "ei kai ketään voi kiinnostaa jonkun Shahtar Donetskin pelit"-ajatusmalleista...

Et ole tainnut seurata UEFA Cupia ennen viime kautta? Aimmin YLE televisioi vuosikaudet tämän Cup-kilpailun finaalin ja jonain vuonna myös muita otteluita, semifinaaleja ainakin. Tämä siis ennen kuin YLE hankki UCL:n oikeudet takaisin itselleen. En siis allekirjoita tuota kuvailemaasi oletettua ajatusmallia. YLE näyttää UCL:ää, näyttäköön joku muu alemman tason kilpailuja.

Onko totta että UEFA-cupin finaalia ei näe Kakkoselta? Eikä taida miltään muultakaan kanavalta tulla, kun mikään Viasat ei mulla näy.

Finaali näkyy Eurosportilta, tosin päivän viiveellä, jos sellainen sattuu taloudessasi näkymään.
 

Rocco

Jäsen
Mutta eikös tuo ole hölmöä, että mies voi odotella puolustuslinjan takana että jollekin joukkuekaverilleen syötetään läpisyöttö, jonka se voi jatkaakin sitten jo tälle vapaalle pelaajalle. Myös puolustuksen on otettava kuitenkin mies huomioon, vaikka mies maleksii paitsiossa.

Kuulostaa oudolta jutulta, mutta kaippa se noin sitten on.
Ei se ihan noin ole. Jos vaikka mina olen joku laiska karkipelaaja, ja laahustan kymmenen metria paitsiolinjan takana. Joku joukkuetoverini saa lapisyoton ja karkaa puolustuslinjan taakse, han ei saa pelata palloa minulle jos olen edelleen paitsioasemassa. Minun pitaa olla poistunut paitsiosta, ennenkuin minulle voi saantojen mukaisesti pallon pelata.

Yhden tallaisen maalin teki muistaakseni Sylvain Viltord jossakin isoissa kisoissa, ja se hyvaksyttiin maaliksi. Talloin saanto oli vasta aika uusi, ja varmaan tuli tuomareille moka. Viltord oli pitkaan paitsiossa, Henry (muistaakseni) sai syoton ja han pelasi Viltordille avopaikan, vaikkei Viltord kertaakaan ollut kaynyt pois paitsiosta.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kenen nimikirjoitus?

http://img194.imageshack.us/img194/1771/nimmarit.jpg

Elikkä löysin varastosta faijan mailoja joiden joukossa oli ilmeisesti Bobby Hullin vanha maila, nimikirjoituksella varustettuna. Tuo ylempi nimikirjoitus on ainaki google kuvien mukaan Bobby Hullin, mutta sen edessä on tuo alempana oleva nimmari/kirjoitus/mikälie? Tunnistaako joku, että kenen mahtaisi olla tai mitä mahtaisi lukea?

Muistan kyllä kuinka faija aina sanoi, että Bobby Hullin aito maila tuo on ja nimmarilla varustettunakin, mutta hämää tuo toinen tuossa. Kiitos jo etukäteen vastauksista..


Anteeksi jos ei kuulu tähän ketjuun.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Et ole tainnut seurata UEFA Cupia ennen viime kautta? Aimmin YLE televisioi vuosikaudet tämän Cup-kilpailun finaalin ja jonain vuonna myös muita otteluita, semifinaaleja ainakin. Tämä siis ennen kuin YLE hankki UCL:n oikeudet takaisin itselleen. En siis allekirjoita tuota kuvailemaasi oletettua ajatusmallia. YLE näyttää UCL:ää, näyttäköön joku muu alemman tason kilpailuja.

Olisinko viimeiset 25 Uefa-cupin finaalia nähnyt (viimevuotinen piti tihrustaa streameista), muitakin pelejä tietysti paljon. Kommenttini viittasi siihen, ettei ole todella uusi ilmiö se, ettei Uefan finaalia näy. Sääli minusta, oma arvioni linjauksesta oli tuo. Voit olla toki rauhassa toista mieltä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
http://img194.imageshack.us/img194/1771/nimmarit.jpg

Elikkä löysin varastosta faijan mailoja joiden joukossa oli ilmeisesti Bobby Hullin vanha maila, nimikirjoituksella varustettuna. Tuo ylempi nimikirjoitus on ainaki google kuvien mukaan Bobby Hullin, mutta sen edessä on tuo alempana oleva nimmari/kirjoitus/mikälie? Tunnistaako joku, että kenen mahtaisi olla tai mitä mahtaisi lukea?
Olisiko Behn Wilsonin signeeraus?

EDIT: Ennen editointia meinasin Hullin kirjaaman vuosiluvun merkkaavan jotain miksi se voisi olla Behn Wilsonin nimmari. Väliäkö tuolla vuosiluvulla, ei saa tolkkua onko se 1981 vaiko 1987. Yhden Behn Wilsonin nimmarin löysin netistä eikä se ihan tuolta samalta näytä. Arvaan kuitenkin kyseisen herran mailan toiseksi suttaajaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Finaali näkyy Eurosportilta, tosin päivän viiveellä, jos sellainen sattuu taloudessasi näkymään.

Näkyy se mutta enpä taida viitsiä enää silloin katsoa kun lopputulos kuitenkin on tiedossa.

Muistelin aamulla että viime vuonna olisi vielä finaali tullut Kakkoselta suorana mutta ei kai se sitten tullut.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ei se ihan noin ole. Jos vaikka mina olen joku laiska karkipelaaja, ja laahustan kymmenen metria paitsiolinjan takana. Joku joukkuetoverini saa lapisyoton ja karkaa puolustuslinjan taakse, han ei saa pelata palloa minulle jos olen edelleen paitsioasemassa. Minun pitaa olla poistunut paitsiosta, ennenkuin minulle voi saantojen mukaisesti pallon pelata.
No tarkoitinkin juurikin että pystysyöttö pelataan vaan niin ylös että paitsioasema purkautuu samalla, eli ei 10 metriä eteenpäin olevaa syöttöä enää siinä vaiheessa.. Laiskan kärjen ei tarvi kuin seistä ja odottaa puolenvaihtosyöttöä nopealta kärkipelaajalta. Toinen vaihtoehto, että nopea kärki kuljetttaa itse ja laiska himmailee mukaan hyökkäykseen maalivahtia vastaan.
 
Olisinko viimeiset 25 Uefa-cupin finaalia nähnyt (viimevuotinen piti tihrustaa streameista), muitakin pelejä tietysti paljon. Kommenttini viittasi siihen, ettei ole todella uusi ilmiö se, ettei Uefan finaalia näy. Sääli minusta, oma arvioni linjauksesta oli tuo. Voit olla toki rauhassa toista mieltä.

Olet nähnyt Uefa Cupin finaalin viimeiset 25 vuotta, mutta silti et muista, että YLE televisioi finaalin aina vuoteen 2007 saakka. Ei siitä nyt niin pitkä aika vielä ole... Minusta se, että YLE ei finaalia näytä, on uusi ilmiö.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka mahtaa olla vanhin kuljettaja, joka on osallistunut F1-osakilpailuun? Tuli vain mieleeni, kun mainitsivat maikkarilla Barrichellon täyttävät tänään 37 vuotta.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kuka mahtaa olla vanhin kuljettaja, joka on osallistunut F1-osakilpailuun? Tuli vain mieleeni, kun mainitsivat maikkarilla Barrichellon täyttävät tänään 37 vuotta.

Vuonna -55 Monacon GP:hen osallistui Louis Chiron 55 vuoden ja 292 päivän ikäisenä. Rubensilla siis hetki vielä matkaa.

EDIT: Wikipedian mukaan osallistui vielä vuonna -58 samaan skabaan 58 vuotiaana.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Olet nähnyt Uefa Cupin finaalin viimeiset 25 vuotta, mutta silti et muista, että YLE televisioi finaalin aina vuoteen 2007 saakka. Ei siitä nyt niin pitkä aika vielä ole... Minusta se, että YLE ei finaalia näytä, on uusi ilmiö.

Minun ymmärtääkseni uusi on jotain sellaista, jota ei ole aiemmin tehty. Mutta se tästä keskustelusta; Ylen (ainakin aiemman) urheilutoimituksen päällikön asenne tietyiltä alueilta tulevia seuroja kohtaan on kuitenkin kiitettävästi julkilausuttu.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Hassu kysymys, mutta jaetaankon esim Valioliigassa, Budesliigassa, La-liigassa myös hopea ja pronssimitallit kauden jälkeen pelaajille, vain jaetaanko romurautaa vaan Suomessa??
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä tämä selostustieto on peräisin, ei sitä ainakaan tuossa tiedotteessa sanota.

Tässä tiedotteessa sanotaan.

Hassu kysymys, mutta jaetaankon esim Valioliigassa, Budesliigassa, La-liigassa myös hopea ja pronssimitallit kauden jälkeen pelaajille, vain jaetaanko romurautaa vaan Suomessa??

Ei tietääkseni. Ainoastaan voittajajoukkue palkitaan pokaalilla ja sitten voittajajoukkueen pelaajat jonkinlaisin mitalein. Valioliigassa taitaa olla sääntö, että pelaajan oltava vähintään 10 ottelussa saadakseen tuon mitalin.

Edit: Hidaspa olin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt olisi NASCAR-tietäjille taas uusi kysymys ilmassa.

Eli mitä tarkoittaa nyt menneen viikonlopun sekä toissa viikonlopun kisassa esiintynyt "competition caution"? Mitään näkyvää syytä en keksinyt siihen että turva-auto ajoi radalle ja kokosi ajajat yhteen ja ohjasi varikolle renkaanvaihtoon ja tankkaukseen. Kielitaitoiselle se varmaan selviäisi selostuksesta tai Wikipediasta, mutta kielitaidottomana olen nyt ihan äimänä.

Tavallisen, törmäyksen tai pyörähdyksen tai jonkun radalla lojuvan romun aiheuttaman "cautionin" merkityksen kyllä tiedän, mutta tähän "competition cautioniin" en ole ennen toissa viikonlopun kisaa törmännyt, muistaakseni viime vuonnakaan en tuollaista huomannut yhdessäkään kisassa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Eli mitä tarkoittaa nyt menneen viikonlopun sekä toissa viikonlopun kisassa esiintynyt "competition caution"?

Liittyy renkaisiin, eli kysessä on aika jolloin tallit voivat tarkastaa renkaiden kulumisen. Ilmeisesti tälläinen määrätään ennakkoon tehtäväksi tiettyyn aikaa kilpailusta, mikäli olosuhteet ovat sellaiset että voidaan olettaa renkaiden kulumisen aiheuttavan vaaratilanteita.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hyvä, kiitoksia steepler. Taas on hieman helpompi seurata tulevia kilpailuja.

Yleisesti ottaen olen sitä mieltä että noihin NASCAR-lähetyksiin pitäisi saada suomenkielinen selostus, mutta taitaa olla turha toivo niin kauan kuin siellä ei suomalaisia kuskeja ole.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Onko Tampereella ohjattua yleisurheilutoimintaa aikuisille? Haluaisin päästä ohjatusti heittämään keihästä ja työntämään kuulaa, mutta en aio miksikään kilpaurheilijaksi.
 

Zborik_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Onko olemassa nettisivua, jossa on eri jalkapalloliigojen (La Liga, Bundesliiga, Valioliiga, Serie A) ensi kauden ottelukalenterit?
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko Tampereella ohjattua yleisurheilutoimintaa aikuisille? Haluaisin päästä ohjatusti heittämään keihästä ja työntämään kuulaa, mutta en aio miksikään kilpaurheilijaksi.

Eikös Tampereella ole sellainen seura kuin Kunto-Pirkat, jonka toimintaan kuuluu tietääkseni veteraani- ja aikuisurheilu!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös