Unet – kumma juttu...

  • 241 481
  • 1 170

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
2) myöhästyn lentokoneesta tai jostain muusta paikasta, ja syy on yleensä ihan naurettava (en löydä matkalaukkuani, taksi eksyy, lentokenttä on sokkeloinen...)
Olisi mielenkiintoista kuulla jonkun expertin analyysi: elämäni on aika kiireistä ja ajanhallinta on haasteellista.

Täysin samantyyppisiä myöhästymisestä kertovia unia näen itsekin. Usein käy vielä niin, että näen määränpääni mutta jokin ihme kämmi vie taas kauemmaksi tuosta paikasta. Kellon mukaan aikaa on enää jotain viisi minuuttia ja matkaa 20 kilsaa. Tietää hyvin, ettei ehdi mutta yrittää rämpiä ja juosta ihan saakelisti. Maisema voi äkkiä muuttua aivan vieraaksi eikä ole hajuakaan missä mennään.

Monia eri variaatioita on tästä unesta. Usein joku tärkeä ihminen vielä odottaa meikäläistä. Tosi vittumaisia unia yleensä mutta herätessä ei enää ahdista niinkuin ennen...jotenkin näihinkin on jo tottunut.
 
Täältä ilmoittautuu kolmas, joka on nähnyt unia myöhästymisistä. Unissa olen myöhästynyt taksista ja linja-autosta monta kertaa. Mullakin se menee niin, että joku tärkeä juttu on unohtunut ja sitä on pitänyt lähteä etsimään ihan viime hetkellä. Sitten kun se viimein löytyy, niin sen jälkeen tulee vielä joku vähemmän tärkeä asia hidasteeksi. Esimerkiksi kenkien jalkaan laittaminen on todella hidasta. Sitten siinä iskee pieni paniikki, eikä juoksukaan meinaa enää onnistua. Sitten kun näkee pysäkin, niin näkee taksin tai linja-auton ajavan ohi. Sen jälkeen vittuuntuneena takaisin kotiin.
 

Jeffrey

Jäsen
Ilmiö on Deja-Vu. Aivosi vittuilevat sinulle hitaalla ja sekavalla rekisteröinnillä. Itellä ollut monesti samoja kokemuksia. Todella oudot fiilikset tulee mutta tuo Deja-Vun kaltainen ilmiö se vaan on vaikka saattaa olla vaikea uskoa..

Itse väitän, että kyseessä ei ole dejavu. Itse käsitän dejavun tapahtumana jolloin sinusta tuntuu, että olet elänyt tilanteen joskus aikaisemminkin. Antzan kertoma tapaus oli se, että hän pystyy spesifioimaan missä ja milloin hän on maiseman nähnyt aikaisemmin. Eli muistaa/tietää nähneensä unta jostain ja sitten sama tilanne tulee eteen.

Itselläni on käynyt tuo sama maisema juttu ja viimeksi nyt viikonlopuna eteen tuli tilanne; Muistan nähneeni unta jossa me oltiin vanhojen kavereiden kanssa mökillä ja minun tultua vessasta huomasin kuinka eteisessä lillui vesi koska saunassa/suihkussa viemäri oli mennyt tukkoon jätkien siellä ollessa. Tämän unen muistan hyvin koska silloin herättyäni oikein ihmettelin, että "enhän mä enää noiden kanssa hengaa" yms epäloogisuuksia mitä unessa oli. Noh nyt sitten asioiden summana tämä vastaava uni tapahtui nyt viikonloppuna.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
aamuyöllä tänään aika paha: jossain vaiheessa leppoisampaa "unitarinaa" jossa olin menossa kavereiden kanssa uimhalliin (huom. en juuri ikinä käy uimahalleissa) näin 3-v lapseni tavaratalon liukuportaissa tulossa ylkäältä alas päivähoitoryhmänsä kanssa samalla kun itse menin alas edellisestä kerroksesta. Ehdin huomata että hän oli jäämässä ryhmästään jälkeen ja hoitotäti (ihan tuntematon suttuinen hahmo) ei välittänyt eikä huomannut.

Päästyäni alas mulla olikin yht äkkiä polkupyörä allani ja vedin kahdet portaat fillarilla ylös vastapäivään tavoittaakseni lapseni, koska tiesin että hän on eksymässä. Ja silloin herätyskello soi.

Mainittakoon että kyseinen lapsemme oli eilen huonekaluliikkeessä käydessämme n 10 sekuntia hukassa ja ehti jo hätääntyneenä huudella meitä kun oli erään hyllyn toisella puolella. Myös, olen ollut hieman huolestunut kun päivähoitoa karsitaan täällä meilläkin päin. No, unissa nää jutut sitten näemmä käsitellään.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Nyt jumalauta. Uni, tuo hieno nukkumisen mukana tuleva bonus. Alkaa hitusen mieli järkkyä. Aloitetaan viime yöstä. Katsoin eilen parit Saw-elokuvat noin illan ratoksi, mikä osoittautui sitten helvetin huonoksi ajatukseksi. Näin nimittäin unta, jossa olen kavereideni kanssa ihan rauhassa hengailemassa jossain epämääräisessä huoneessa, kunnes kauittimista pärähtää:"I wanna play a game".
Tämä toistui yön aikana 4 kertaa, ja joka kerta heräsin hätkähtäen tuon lauseen jälkeen.
Noh, aamulla heräsin yllättäen aika vittuuntuneena ja väsyneenä, joten päätin alkaa katsoa elokuvaa, jotain hieman rennompaa kuin yksikään Saw. Nukahdin sitten kesken leffan ja bileet pääsivät alkamaan.
Ensin pelattiin katulätkää kaverin porukoiden pihalla, jonka jälkeen loogisesti siirryttiin baariin Töölön torille. Baarissa kaikkien oli pakko puhua mikrofoniin ennen kuin tarjoilu pelaa, mutta kauittimista ei tullutkaan oma ääni vaan imitaattorin omat höpinät. Omituisinta oli kuitenkin se, ettei baarissa käyneet eurot vaan loogisesti, kuten Töölössä yleensä, Bulgarian levat.
Poistun käymään tupakalla ja huomaan hillittömän lumimyrskyn alkaneen, katson taivaalle samaan aikaan, kun ylitse vetää kattoja hipoen Finnairin MD-11. Ensimmäinen ajatus oli toki, ettei tuo ikinä onnistu pääsemään kentälle asti. Juoksin suuntaan, jonne kone katosi ja päästyäni Kisahallin nurkalle huomaan koneen laskeutuneen nätisti viereiselle parkkipaikalle. Samaan aikaan Finnairin A340-lentokone taas nousee Urheilukatua pitkin takaisin taivaalle.
Matka jatkuu... valitettavasti.
Loput unesta jääköön kertomati, sanotaan vain siihen liittyneen purjevene, poliisiratsia, ilotulituksia ja ukkosmyrskykin teki hienon paluun...
En taida mennä enää ikinä nukkumaan.
Mistä helvetisti tuo voi kertoa. Mikrofoni ja siihen puhuminen tulee opastyöstä varmasti, mutta nuo muut?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Viime yönä tuli nähtyä montaakin eri unta joka heräämisen jälkeen. Viimeisin oli kyllä mainio. En ole käynyt Ruotsissa pitkään aikaan, vaan nytpä olin lähtenyt. Olin Tukholmassa jossain ihme paikassa, jota en kunnolla edes muista unesta. Jotain epärealistista siellä tapahtui. Sitten olin jossain ravintolassa, ja kun lähdin sieltä, näin pienellä parkkipaikalla, kun Vanha Len oli lähdössä autolla jonkun kaverinsa kanssa. Oma laiva oli lähdössä ihan tuntuen päästä takaisin Suomeen, mutta kun kysyin asiaa Vanha Leniltä, hän oli kuulemma jäämässä vielä viikoksi Ruotsiin.

Ilmeisesti oma "kännykkä-kuume" on sen verran kova, että puskee jo uniinkin. Kysyin Vanha Leniltä, että mitä kännykät täällä maksaa ja miten halpoja verrattuna Suomeen. Ei osannut vastata oikein mitään. Sanoin vielä, että tuskin tapaan serkkua, vaikka asuu Ruotsissa. Ei asu Tukholmassa, joskaan ei kovin kaukana. Pian Vanha Len kaverineen siitä jo katosikin.

No eihän siinä kauaa mennyt, kun tapasin serkunkin. Siltä aloin sitten kysellä kännyköistä, kuten Vanha Leniltäkin. Hän vain alkoi kettuilla, eikä osannut kertoa mitään kännyköistä, vaikka todellisuudessa varmasti osaisi. Uni loppui ennen takaisinpäin risteilyä, ehkä ihan hyvä niin.

Ehkä Vanha Len lähteekin viikoksi Tukholmaan eikä Lappiin? heh.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ehkä Vanha Len lähteekin viikoksi Tukholmaan eikä Lappiin? heh.

Parasta tässä unessa on se, että lähden Lappiin kymmenen vuoden jälkeen seuraavaksi 10.10.2009. Viivyn reissulla viikon.

Tukholmassa asuu paljon sukulaisia esim. kaksi setää perheineen ja täti. Serkkuja noin kuusi kpl lapsineen.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Parasta tässä unessa on se, että lähden Lappiin kymmenen vuoden jälkeen seuraavaksi 10.10.2009. Viivyn reissulla viikon.

Tukholmassa asuu paljon sukulaisia esim. kaksi setää perheineen ja täti. Serkkuja noin kuusi kpl lapsineen.

Jeps, liekkö siitä tullut uneen nimenomaan juuri tuo viikko. No mistä näistä tietää.

Edit. Siis tiesin, että olet lähdössä viikoksi Lappiin.
 

Sir Smuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Florida Panthers
Näin viime yönä unta tulevasta liiga-avauksesta. Painajaisen unesta teki se, että Jokereiden kakkoskentässä Hauhtosen ja Pulkkisen lisäksi viilätti Kimmo Eronen. Joistain traumoista ei näköjään pääse yli.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Heräilin tunti sitten ja oli melko valmista leffakäsistavaraa, genrenä rakkaus/draama.

Ihan alkua en muista, miksi menin, mutta olin käymässä jonkinlaisessa hoitolaitoksessa. Sen verran sekava mesta, että siellä oli raajarikkoisia, mielisairaita ja huumevieroituspotilaita samassa isossa osastossa, iältään 15-60+. Näin siellä hehkeän Annan, lattarigimma, joka oli jalkakuntoutuksessa, liikkui pyörätuolilla. Pää pelitti, mutta jalkojen parantumisesta ei ollut takuita. Tutustuttiin ja ihastuttiin ja aloin käymään siellä joka päivä. Jeesasin samalla rampoja, pidin seuraa mielenvikasille jne. Anna tykkäs et siin on hieno mies, aloin olla ihan sulaa vahaa. Meininkiä jatku siihen saakka kun Annan jalat tuli kondikseen ja tulin hakemaan häntä, niin tämän käsipuolessa oli yks narkkari, joka ei ollut puhunut kenenkään kanssa, ei Annan ei mun kanssa koko unen aikana, tuijotti vain. Sit tää narkki vaan sano morjens, me lähdetään nyt! Heräsin.

Oheistoimintaa oli paljon: pyörätuolirallia, yks maalas paskallaan seiniä, narkit pelas hold'emia, vartaloamputoitu mies joka tiesi kaikesta kaiken, hullu maalari duunas varmaan satoja tauluja. Lähinnä kaikki muut oli sekaisin/muuten vaan omituisia paitsi minä ja tämä Anna.
---

Nyt vaan heräs kysymys, et miks helvetissä mä just nään näitä unia? :)
 
Viimeksi muokattu:

ditrim

Jäsen
Viime yönä näin sellaista unta, jossa olimme kaveriporukan kanssa jossain maalla juomassa. Siinä sitten kun ryhmäkemiat alkoivat jyllätä, jäin sivuun porukasta, tein varmaan taas jotain typerää. No sitten menin yksin istuskelemaan pihakeinuun kun huomasin porukan juonivan jotain johon minä liityin. Sitten vähän ajan päästä kaverilauma lähti tulemaan minua kohti pihakeinulle. He ilmoittivat olevansa huolissaan minun mielenterveydestä ja vievänsä minut hoitoon. Olin siinä sitten aika paniikissa kun en keksinyt mitään millä selittäisin itseni ulos tilanteesta. En kuitenkaan halua syödä mitään pillereitä tai jutella tohtoreille. Kävimme kuitenkin jätkien kanssa ihan rakentavan keskustelun jossa saavutimme jonkinlaista yhteisymmärrystä siitä miten mielialani vaihtelevat ja miksi saatan välillä olla aika härö ihminen.

Sitten mä heräsin. Toisaalta oli kiva herätä, mutta olisi ollut ihan jännä nähdä mihin tuo uni olisi lopulta mennyt.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Joku, joka osaa selittää unien merkityksiä voisi kertoa minulle mitä kolme yötä sitten näkemäni uni merkitsi.

Olin golfaamassa Tunisiassa jollain tuntemattomalla kentällä yhdessä Alex Ovethckinin kanssa. Pelasimme kentän ruuhkaisuuden takia vain 9 reikää ja jostain kumman syystä meillä molemmilla oli vain 2 mailaa per lärvi käytössä. Alexilla oli putteri ja ilmeisesti puu-3 kun taas itselläni oli putteri ja hybridi-nelonen. Olin aika kohmeessa pelillisesti ja jostain syystä helpoinkin väylä meni päin honkia. AOlla peli taas kulki todella hyvin.
Viimeiselle väylälle saavuttaessa olin jo jäänyt hänestä ainakin 10 lyöntiä, mutta ei se meitä haitannut. Latasin sitten kunnon lähestymislyönnin noin parin sadan metrin päässä olevalle greenille, mutta tietenkin pallo lensi upeasti greenin yli suoraan bunkkeriin. Bunkkerit tuossa unessa muodostuivat itse asiassa juoksuhiekan ja suon yhdistelmästä. Koska päälläni olivat eräät harvoista siisteistä vaatekerroista jäin katselemaan varsin tyrmistyneenä palloani, joka oli 10 metrin päässä rannasta. Alex ei tästä kuitenkaan hätkähtänyt vaan päättäväisesti marssi hienoissa ja kalliissa merkkihousuissaan hakemaan palloni, herrasmies kun on.
Pelattuamme väylän loppuun tein AOlle pikaisen haastattelun (toimittaja on toimittaja, jopa unessa) ja muistoksi tapahtumasta sain vielä hienon valokuvan, jonka meinasin jo laittaa FB-profiilikuvakseni, mutta valitettavasti heräsin tässä vaiheessa.

Olen kyllä toisinaan nähnyt unia muista lätkäpelaajista, mutten tällaista.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Helppo

Joku, joka osaa selittää unien merkityksiä voisi kertoa minulle mitä kolme yötä sitten näkemäni uni merkitsi.
Pidän oikeutenani selittää kaiken aina kotiin päin.
herrasmies kun on
Ojanen voittaa Tapparalle kultaa ja valitaan maajoukkueeseen. Hänen joukkueensa voittaa myös MM-kultaa.
(toimittaja on toimittaja, jopa unessa)
Saat miellyttävän hastattelun joukkueen kapteenilta ja sinut valitan Vuoden toimittajaksi.
terveisin koo
 

TheT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Montreal Canadiens
Heh, hassu uni tuli nähtyä pari viikkoa sitten ja kirjoitin sen ylös, kun halusin kertoa työkaverillekin tuolloin. Täytyypä kertoa:

Seurasin erästä naispuolista työkaveria Helsingin asematunnelin läpi. Hetkeä aikaisemmin kyseinen työkaveri oli värjännyt jollain kummallisella puikolla oikean silmäni valkuaisen pinkiksi? Katsoin johonkin peiliin ja yritin putsata sen. En onnistunut, joten lopulta heitin vain mustat aurinkolasit päähän ja harpoin työkaverin perään. Työkaverillani oli musta, puolipitkä nahkatakki, mustat nahkabootsit ja vaaleat hiukset.

Seuraava muistikuva on metrosta, jossa istuin avattavaan tuoliin ja nojasin selkäni takana olleeseen ikkunaan. Viereisessä penkissä istui joku pikkupoika ja työkaverini seuraavassa penkissä. Penkit olivat läpinäkyviä, vaikka yleensä ne oransseja ovatkin. Työkaverini tarttui kädessäni olleeseen reppuun ja en liikkunut milliäkään, uskottelin nukahtaneeni, koska olin sopivassa asennossa. Tarkkailin tilannetta aurinkolasien suojasta. Käteni, jossa reppu oli, putosi repun painon mukana lattialle, kun työkaveri irrotti kätensä. Sitten hän nousi ylös ja hetken odoteltuani harpoin perään. Muistan hänen kävelleen rautatieaseman ovista ulos Kaisaniemen suuntaan ja juoksin perään...matkalla mietin tekosyytä, miksi toimin näin. En ehtinyt tavoittaa työkaveriani, koska heräsin juostessani. Kummallista, että olin edelleen asematunnelissa, vaikka metro (muistaakseni) meni yhden välin Kaisaniemen suuntaan.

Tulee usein nähtyä unta, jossa matkustan (etenkin junalla), mutta tämä oli oudoimmasta päästä.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Näin unta siitä, että olisin joku liittoutuneiden (?) pilotti kolmannessa maailmansodassa. Tosiaan Yhdysvallat ja muutama muu länsivalta hyökkäsi Pohjois-Koreaan tämän uhkailtua näitä. Kinkithän ne tietenkin meni Korean avuksi ja onnistui sitten lopulta valloittamaan maailman tiputtaen ydinpommeja useisiin kaupunkeihin.

Eipä tämä ollut pelkästään suurvaltojen välinen sota, vaan kuolleet nousivat zombeina takaisin. Koko uni oli eräänlainen strategiapeli, tai siltä ainakin se tuntui. Lentelin jollain todella nopealla helikopterilla avaruuteen ja takaisin. Avaruudesta valtiot siis näkyivät maapallolla strategiapelin kartan tapaisesti, ja Kiinan alueet olivat punaisena ja länsimaiden alueet sinisenä.

Tämä uni ei edes ollut erityisen ahdistava, vaikka aiheena kuulostaakin painajaiselta. Olin enemmänkin supersankari joka pelasti siviilejä, enkä pelannyt niitä zombejakaan. Muistan, että alkoi kusettaa jossain välissä, joten yritin mennä yleiseen vessaan. No siellä tietenkin oli hirveät ruuhkat; jotain 20 henkilöä peräkkäin. Sitten arvasin, että tietystihän jollain on zombietartunta, ja kuinka ollakaan - vessassa jostain sumopainijasta tulikin zombie. Rohkeana poikana pakoon juoksemisen sijaan hyökkäsin sen kimppuun ja kukistin tämän.

Siinä mielessä jännä uni, että harvoin edes muistan unia herättyäni, mutta nyt muistan sen varsin tarkasti vielä pari tuntia heräämisen jälkeen.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli kyllä nähtyä melkoisen sekava uni tuossa edellisyönä. Aamulla meinasin jo ruveta ylös kirjoittamaan mutta enpä sitten jaksanutkaan. Katsotaanpas, että vieläkö muistuisi mieleen muutakin kuin pääkohdat. Jotenkin näin se meni:

Olimme tyttöystäväni kanssa lähdössä mustikkaan(siis mitä helvettiä, inhoan marjastamista?). Siinä sitten tyttöystävä meni edeltä jo metsään ja minä olin lähdössä perään mutta unohdinkin jotain ja lähdin hakemaan sen toisesta suunnasta. Kävelen metsätietä ja näen että minua vastaan kävelee mies, jonka tietysti heti tiedän olevan aikeissa murhata tyttöystäväni. Siispä lähden varoittamaan tyttöystävääni ja otan oikoreitin jotta ehtisin perille ennen murhaajaa. Valitettavasti tämä oikoreitti ei johdakkaan toivottuun paikkaan, vaan joen rannalla sijaitsevan kylämme toiseen laitaan. Lähdin sitten uiden ylittämään jokea, ja kun lopulta pääsin perille niin havaitsin tulleeni liian myöhään. Jostain syystä minulla ei ollut hajuakaan, kuka murhaaja oli ja aloin sitten selvittämään mysteeriä. Lopulta paljastui, että lähes kaikki kylän asukkaat kuuluivat johonkin muinaiseen kulttiin, joka yhdessä suunnitteli tämän murhan. Ratkaisevana johtolankana toimi kuva kylän vanhimmasta haravoimassa kylän nurmikenttää keskellä päivää, vaikka hänen haravointivuoronsa ajoittui keskelle yötä. Kun paljastin tämän salaliiton, kylän asukkaat muuttuivat joksikin vedessä eläviksi fantasiaolennoiksi, jotka vetivät minut ja muutamat muut kylän asukkaat laiturin alle yrittäen hukuttaa meitä. Onneksi olin viisaanaa miehenä tajunnut kutsua paikalle poliisit ja ambulanssin, jotka saapuivat juuri parahiksi estääkseen meitä hukkumasta.

Sen pituinen se.

Mistä näitä unia oikein tulee!? Vielä kummallisemmaksi asian tekee se, että ennen nukkumaanmenoa ei ollut tullut katsottua mitään elokuvia tai muuta. Kaipa minulla vain on hieman tavallista vilkkaampi mielikuvitus. Jos joku haluaa vaikka elokuvaa ruveta tekemään tuon käsikirjoituksen pohjalta, niin se on myytävänä kunhan hinnasta sovitaan.
 

Pottajofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hienoja tarinoita! Laitetaanpas omiakin kokemuksia kuluneelta viikolta.

Eli tämä viikko oli varsinkin alusta hyvin unirikas: 3 vai 4 yötä putkeen. Ennen sitä tuntui, että suunnilleen sen verran muistettavia unia oli koko kesältä. Pari unta on jo päässyt unohtumaan, mutta sekava juoni tuntuu kuuluvan aina näihin uniin.

Usein unissa olen jonkun hyvän näköisen muijan kanssa. En tiedä mistä johtuu, mutta nyt huomasin, että usein illalla olen katsellut Serranon perhettä, jossa tosiaan on useita huikeita muijia. Vaikuttaisiko tämä? Toivottavasti eivät kuitenkaan lopu nämä unet, vaikka sarja juuri loppuikin.

Yksi vakiounista on se, että olen jotenkin ihmeellisesti onnistunut ryssimään asiat niin, että jotenkin kummallisesti myöhästyn aina jäälämmittelyistä. Mm. tällä viikoilla näkemässäni unessa saavuin hallille vasta, kun muu porukka oli jo lämmittelemässä. Joskus taas pukeminen jotenkin kummasti kestää ja kestää, mutta kukaan ei tunnu huomaavan sitä ja, kun viimeinkin olen valmis, on peli jo alkanut.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuli nähtyä aika vinhaa unta tuossa viime yönä. Olin vaimoni kanssa sukulaisissa kun yhtäkkiä sähköt menivät poikki ja tuli aivan pimeää. Otin vaimoani kädestä kiinni ja kuiskasin "rutista mua kädestä jos haluat nyt rakastella". No...vaimo rutisti kättäni ja lähdimme kävelemään pilkkopimeässä sivummalle. Sitten sähköt palasivat ja valot syttyivät. Huomasinkin pitäväni kädestä appiukkoani, joka hymyili vittumaista hymyään.

Voi saatana, että kylmäsi ja jotenkin hävetti kun heräsin siihen. Nyt kyllä naurattaa.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Yksi vakiounista on se, että olen jotenkin ihmeellisesti onnistunut ryssimään asiat niin, että jotenkin kummallisesti myöhästyn aina jäälämmittelyistä. Mm. tällä viikoilla näkemässäni unessa saavuin hallille vasta, kun muu porukka oli jo lämmittelemässä. Joskus taas pukeminen jotenkin kummasti kestää ja kestää, mutta kukaan ei tunnu huomaavan sitä ja, kun viimeinkin olen valmis, on peli jo alkanut.

Itse näen aivan samanlaista unta välillä. Niin jääkiekosta kuin salibändistä. Yksi erikoisuus näissä on se, että joskus jopa pääsen kentälle, mutta maila on aivan lötkö tai niin lyhyt, että pelaamisesta ei tule mitään.

Painajaisista mitä muistan toistuu yksi uni, jossa minulta alkaa yhtäkkiä irtoamaan hammas. Se heiluu ja tippuu. Sitten toinen hammas. Ja hetkenpäästä on suu täynnä irtonaisia hampaita ja verta. Nämä sitten putoilevat sitä mukaa, kun availen suuta. Minulla on oikeasti hyvät hampaat mitä nyt viisaudenhampaita on kaksi poistamatta. Niiden poistosta/poistamattomuudesta ilmeisesti tämä uni johtuu?

Nuorempana painajaisissani oli yleensä joku perinteinen mörköhirviö, mutta monesti sain vaikutettua uneeni (ainakin luulen näin) ja tavallaan tiesin sen olevan unta joten pystyin sanomaan hirviölle esim. että "ollaanko kavereita?". Näin ollen minut hyvin harvoin syötiin painajaisissani.

Muuten, kännissä kun menee nukkumaan niin aina näkee jotain aivan järjetöntä unta. Ja vieläpä jotain hienoa. Ei haittaa vaikka hereisi yöllä vähän väliä. Aina kun nukahtaa tulee uusi sekava uni silmään. Ikinä en ole myöskään painajaisiakaan humalassa nähnyt.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Näin toissa yönä ikuisuudelta tuntuneen unen siitä kuinka muokkasin lyhyehköä viestiä Jatkoaikaan, enkä saanut siitä millään mieleistäni. Harmi sinänsä, etten muista mitä viestissä luki. Taisin herätä ennenkuin sain valmiiksi...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No niin...nyt on sitten plakkarissa todellinen helmi viime yöltä. Voitin arvonnan, jonka palkintona oli McLaren F1 pariksi päiväksi käyttöön. Autoa oli aika helppo ajaa mutta rata oli märkä sateesta eli mutkista piti lähteä todella varovaisesti. Radan varrella oli tuttuja ihmisiä katselemassa ja ihmettelivät, että miten tuo Len tuollaisella saa ajella. Yritin ikuistaa tätä tapahtumaa kamerakännykän vidotoiminnalla mutta aina joku tuli häiritsemään tai ryssimään tuon session. Ajoin aina rauhalliseen paikkaan ja sitten aloitin kuvaamisen alkuspiikillä kunnes joku tuli jälleen keskeyttämään tuon. Sitten yhtäkkiä olikin ne kaksi päivää menneet ja auto piti palauttaa. Iski hirvittävä paniikki kun en ollut saanut videomateriaalia tuosta tilanteesta...miten kaverit nyt uskoisivat?

Heräsin siihen kun vaimo lähti duuniin ja antoi pusun poskelle.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Pelasin viime yönä KalPassa. Tai oikeastaan olin jonkinlainen huoltaja. Jouduin kuitenkin toiseen erään kentälle jostain ihme syystä - lainakamoissa luistimia myöten. Ja puolustajaksi, se homma kun ei omalla vaatimattomalla peliurallani koskaan oikein sujunut. Pelikin oli lauantai-illan ottelu Porin Isomäessä ja meikä pyöritti vääränkätisellä mailalla (right) ylivoimaa. Ei se mitenkään ihan superhyvin mennyt sitten kuitenkaan. Ihan sairaasti yleisöä.

Erätauolla poltettiin sitten salaa kannabistuotteita parvekkeella sellasten tyyppien kanssa jotka pelaavat oikeassa elämässä samassa säbäjoukkueessa kanssani. Parveke tietenkin Isomäen vieraskopista löytyi. Sen verran tuli kekkuliin siitä jointista ettei luistimet enää omin voimin jalkoihin menneetkään. Sellaisella punaisella kotinarulla ne piti jotenkin köyttää - ja takas kentälle.

Hävittiin. Paluumatka Kuopioon meni bussin katolla, joku teki minusta dokumenttia telkkariin siinä samalla. Mulla oli karvalakki.


Mitähän helvettiä.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Tässä hiljan näin unta jossa minulle tehtiin JYP-tatuointi oikeaan käsivarteen. Ihan onneton räpellys siitä tuli ja minua vitutti ja harmitti suunnattomasti. Sit se kuitenkin lähti melko hyvin pesemällä pois. No tämä taiteilija halusi yrittää uudestaan olkavarteen ja se menkin jo paremmin. Tosin logosta tuli pelikuva. Taas vitutti...

Onneksi se oli uni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös